Moikka pitkästä aikaa! Nyt on ehditty tammikuun aikana juhlia tuo esikoinen kahteen otteeseen, kävin työhaastattelussa ja päätetty että muutetaan
Tässä nää pari-kolme viikkoa onkin menneet kuin siivillä näitä asioita järkätessä. Tosin muutto on vasta helmi-maaliskuun vaihteessa. Työtkään ei oo vielä varmistuneet, joten saapa nähdä muuttuuko elämä muutenkin vielä ennen vauvan syntymää. Mutta niin, mä luulen, että mä en naamakirjan ryhmään ees liity, joten toivottavasti muitakin täällä pysyy
Yritän olla vähän aktiivisempi jatkossa täälläkin kun näitä akuutteja kiireitä saatiin alta pois.
Alkuun omanapailen: Mulla on tosi epävarma olo tästä raskaudesta. Välillä kohdussa ei oo mitään tuntemuksia, välillä se tuntuu todella raskaalta. Mitään repäisykipuja ihmeellisempää ei ole, mutta niitä mulla on ihan muutenkin välillä joten en niitä yksinään liitä raskauteen. Ainoa, joka kertoo jollain tavalla jostain muutostilasta, on kuukautisten puuttuminen ja se ei lohduta ihan kauheasti
Toki housut kiristää, joten kai siellä jotain on edelleen käynnissä. Niin, pitäisi osata rauhoittua. Tosin oon niin eeppisen väsynyt kaiken aikaa, että ens viikolla on pakko käydä ylimääräisessä neuvolassa tarkistamassa hemoglobiini niin josko saisi sen verran aikaa, että voisi kuunnella sydänäänetkin. Seuraavaan (siis kaikenkaikkiaan toiseen) neuvolaan on aikaa vielä melkein 3 viikkoa, joten en kyllä jaksa odottaa sinne asti tän uupumuksen kanssa. Ja uupumusta tää mun väsymys oikeasti taitaa ollakin. Harmi vaan, että meidän neuvolapsyka on niin kiireinen, ettei ehdi edes puhelinajallaan vastata puhelimeen...Saati että soittaisi takaisin. Ehkä yritän sinnekin soittaa huomenna vielä uudestaan.
Sokereita oon mittaillut tosi laiskasti ja oikeastaan laiskuus on johtunut siitä, että paastoarvo ei tahdo pysyä ruodussa. Joten mitä niitä mittaamaan enempää ennen kuin on käynyt rasituksessa. Se onkin jo ens viikolla. Silloin on rv 14+6.
Ihanaa, että niin moni on jo tuntenut liikkeitä *heart* Meillä ei mitään säännönmukaista liikehdintää voi vielä sanoa tunteneensa, mutta muutamia outoja muljauksia oli viime viikolla. Ehkäpä se oli vauva
Auttaisi tähän epävarmaan oloon, jos olisi edes jotain oireita/tuntemuksia. Toki lähi-K-kauppaa mäkin olen yrittänyt tyhjentää parhaani mukaan, mutta se ei tunnu nyt riittävän vahvistamaan tunnetta raskaudesta
Mulla on myös selkä ruvennut prakaamaan öisin. Pitäis vissiin ruveta jotain jumppaa tekemään, että lihakset vähän vahvistuis. Mutta nukkuminen on siis tosi hankalaa eikä helpota tätä väsymystä yhtään.
Meillä on
hankintalistalla vauvan myötä lähinnä tuolle esikoiselle asioita
Tarvii lastensängyn, jotta saadaan ottaa pinnis vauvalle käyttöön (pinnis on siis nyt käytössä ilman toista sivulaitaa) ja juniorituolin ruokapöydän ääreen. Mutta noikin riittää, kun ostaa sängyn joskus syksyllä, kun vauva menee alkuun kehdossa ja syöttikselle on vauvalla tarvetta vasta joulun jälkeen, niin taitaa mennä joulupukin listalle se juniorituoli. Lisäksi tarvitaan varmaankin seisomalauta ihan varmuuden vuoksi, vaikka onhan toi esikoinen kesällä jo 3,5 ja vois ehkä jo viihtyä potkupyörän selässäkin. Noiden lisäksi pitääkin lähinnä varmistaa, että vaatevarastot on riittävät ja korjata osa kestovaipoista, kun niistä alkaa tarrat pettää. Olivat kavereilla lainassa tässä välissä ja en yhtään tiedä mitä niille on siellä tapahtunut, kun tarrat ei pelitä tippaakaan. Noh, ei auta kun korjata.
KeepGoing Hauska tipu-uni
Mä en ole vauvaunia nähnyt vielä, mutta alitajunta on kyllä tarjoillut viimeiset kaksi yötä mitä oudoimpia koktaileja noin muuten
Ai niin tulipa mieleeni, että löysin 2011 neuvolakortin vihdoin (tai mies sen kyllä tais löytää) ja piti oikein katsoa millaisella tahdilla käynteja silloin oli radi-diagnoosiin asti. Sen jälkeen mä en neuvolassa oikein käynytkään kun kaikki samat asiat ja enemmän tutkittiin äpolilla.
8+5 ensimmäinen neuvola
11+2 yleinen ultra
14+5 Lääkärineuvola
19+2 terveydenhoitajaneuvola
19+6 rakenneultra
21+4 terveydenhoitajaneuvola
23+2 lääkärineuvola+terveydenhoitajaneuvola
27+2 terveydenhoitajaneuvola
Tämän jälkeen oli vielä omalla terkalla 29+5 radin kotiseurannan kontrolli ja 37+5 joku peruskäynti. rv 31+6 -> kävin joko radin tai liikehälytyksen takia äitiyspolilla tai svo:lla yhteensä 8 kertaa
Että melko paljon tiheämmässä oli käynnit viimeksi alkupäässä, toivottavasti tällä kertaa selvitään loppupäässäkin vähemmillä käynneillä
Kauhee romaani tästä nyt tuli
Hyvää alkavaa viikkoa!
Anskutin ja Muikku 14+3