Heinäkuun Hellemasut-15 *Tammikuussa*

Täällä myös valkovuoto lisääntynyt ihan naurettavan paljon. Eilenkin ratikassa pelkäsin jättäväni märän läiskän penkkiin :LOL: Tänään on varmaan pakko käydä ostamassa jotain pikkuhousun suojia.

Työkaverini joka on kuukauden pidemmällä kuin minä, oli käynyt eilen rakenneultrassa ja saanut tietää että kaikki on hyvin ja että heille tulee poika! Oon kyllä niin kade. Miten ihmeessä sitä jaksaa odottaa vielä päälle kolme viikkoa että itse pääsee tarkastukseen. Oon muutenkin niin neuroottinen nykyään. Neuvolan jälkeen kun on aina saanut kuulla sydänäänet olen tyytyväinen sen pari päivää kun tiedän että kaikki on niinkuin olla pitää ja sitten alan taas murehtimaan että onko asukilla kaikki varmasti hyvin :headwall: On se kumma kun ensin stressataan ekat 12 viikkoa ettei tule keskenmenoa ja sen jälkeen aletaan stressaamaan että onko sisuskalut ja muut kehittyneet kunnolla. Seuraavaksi alkaa varmaan synnytyksen stressaus ja varmasti siihen väliinkin kehitän jonkun huolehtimisen aiheen :D Me ei ajateltu selvittää sukupuolta, mites te muut? Ajateltiin että on ihanaa sitten yllättyä kun mölli syntyy :heart:

Mites, onko muilla alkanut tulla jotain erikoisia ruokahimoja? Ite oon nyt koko viikon jostain syystä himoinnut ja mussuttanut keitettyjä kananmunia, mutta vain sellaisia jotka on hieman valuvia keskeltä :D Mulla jotenkin noi ruokahimot kestää abaut viikon ja sit tulee joku toinen tilalle :)

Täällä alettu ehkä pikkuhiljaa tuntemaan jotain pientä tönimistä mahasta! Jännää!

Minnimys & Mölli 16+4
 
Minnimys Me ei haluta missään nimessä tietää sukupuolta! Tosi jännää sillai. En ikinä unohda tunnetta kun kuopus syntyi ja kätilö onnitteli tyttövauvasta. Kaikki veikkas poikaa ku maha oli nii pysty ku olla voi. Ite salaa ajattelin sen olevan ehkä tyttö koska olin nähnyt unen mutta muiden poika veikkaukset hämäs mua ja yllätys se sitten kuitenkin oli =)

Ja nuo ruokahimot menee mulla just kans noin. Viikko yhtä ja sit uus himo. Ne kypsyy sillai hiljalleen mielessä ja sit on pakko hakee. Ylikypsä palvikinkku oli yhen viikon, ruisleipä ollu, tomaatti-juusto leivät ja keikenlaista :D

Jammailen Sun tarvii höllätä! Ilman raskauttakin tuo tahti uuvuttaa. Ja nyt sun tarvii mietiä itseäsi eritoten, koska sun hyvinvointi on vauvan hyvinvointia. You know! Töiden ei pitäis hallita enää kotona ajatuksia, saati yöllä unissa. Jaksamista ja huilia ystävä hyvä =)

Anskutin, StaRR ja muutkin sokereiden kanssa pelaavat, tsemppiä ja jaksamista siihen touhuun. Toistaseks sen aina välttänyt mutta kerta se on ensimmäinenkin. Rasitukseen joudun satavarmasti minäkin painonnousun takia.

Oma (.) Kauheen rankka viikko. . Huominen on todella tiukka päivä kans ja yksin pitää jaksella kun mies menossa koko päivän. Josko sunnuntaina sais huilata. Maanantaina jätän kuopukselta tutin.. joten voi olla että ensi viikkokin on tiukka sen vuoksi.

Mun maha on kyllä melkoinen pallo jo. Huvittaa ja pelottaakin miten isoksi se vielä kasvaa. Viimeksi tipahti rv28, nyt varmaan viimestään samoja aikoja. Kaupan kassat kyseli 3kk ennen laskettua joko pian synnytän. Se hyvä puoli siinä oli että ei ikinä noussu painamaan tonne ylös.. se ahdistus on ahdistavaa! Mutta ne kivut tuolla alapäässä olikin aivan todella tuskaisia sitten.. mun yksikään vauva ei ole ollut kuin pää alas päin ja melko syvällä alhaalla jo hyvissä ajoin. Painaahan se. Nooh, palkinto paras. Kyllä kestän sen jälleen!

Mukavaa viikonloppua kaikille heinämasuille <3

Nelli & Timpsu 17+4/18
 
Huomenta!

aamu alkoi kätevästi paastoylityksellä. Mä itseasiassa luulen, että paasto oli nyt liian lyhyt, koska söin just ennen nukkumaanmenoa vielä. Mulla on näitä sokerimittauksia nyt 6 päivää, 4 arvoa päivässä. Mut helpompaa tää nyt on kun 2011, kun sillon mä mittasin ateriaa ennenkin olleet arvot o.0 Parhaimmillaan joku 8 mittausta päivässä. Siinä rupes loppuun sormista jo pistopaikat :D

Kuinka monella mies aikoo tulla synnytykseen mukaan? Vai oletteko ehtineet pohtia moista :) Meillä mies harrastaa sellaista joukkuelajia, jossa pelit pelataan kesällä pitkin Suomea. Odotellaan tässä nyt jännityksellä lopullista otteluohjelmaa. Ajattelin änkeä tuon esikoisen kanssa sen mukaan pelireissuille alkukesästä, kun oon kesälomallakin, mutta sanoin kyllä jo valmiiksi, että siinä lasketun ajan tienoilla sen on ihan turha haaveilla reissusta Rovaniemelle, jos ei vauva oo siihen mennessä syntynyt :D sit jos vauva on maailmassa, niin saa mennä :) Viimeksi kun lähdin synnyttämään, valtio pidätteli sitä omassa koulutuskeskuksessaan ja jouduin menemään äidin kanssa sairaalaan. Mies kyllä ehti ajoissa paikalle lopulta, mutta mieluummin meen kotoa asti ton ukon kanssa tällä kertaa.

Anskutin ja Muikku 15+2
 
{Anskutin} Mun mies on lähdössä synnytykseen, onneks ollaan kumpikin nyt kotosalla.
Mulla kans paastoarvot koko ajan koholla ja reilusti, ei tule useinkaan kyllä ainakaan sitä 12h paastoa.. Aterianjälkeisiä en ole enää tehoseurannan jälkeen sillein mittaillut kuin satunnaisesti koska vaikka ne siellä sokerirasituksessa oli koholla kaikki niin kotona ei ole ollut muutamaa pikkupoikkeusta lukuunottamatta. Eli munkin ongelma enemmän paastoarvot ja insuliinit ens viikolla sit edessä kun äippäpolille ja todennäköisesti ultraan pääsen..

Minnimys Me halutaan taas ehdottomasti tietää vauvan sukupuoli, eka vauva tulossa ja kaikki niin jännää ettei millään pysty odottamaan synnytykseen jos mahdollista saada tietää aiemmin :D ruokahimoista : Mulla kans vaihtelee himot eikä kans kestä kuin hetken kerrallaan. Sama juttu toisinpäin et joku päivä tykkään ihan kamalasti jostain ruoasta ja muutaman päivän päästä sama ruoka oksettaa niin rankasti jo pelkkänä mielikuvana etten voi kuvitellakaan syöväni sitä..
Tällä hetkellä himona vihreät omenat, just tietty merkki käy :D Söisin vaikka kuinka niitä. Sit tuossa muutama viikko sitten löysin pakastesipulin jota laitan aikakailla kaikkeen ruokaan. Kumma juttu sinänsä etten ole voinut ennen sietää raakasipulia.. kaikkea tää teettää =)
Tiedän tuon stressaamisen, itsekin sitä ikävä kyllä harrastan mut olen nyt yrittänyt ottaa rennommin..

Ja sitten minusta: Käytiin eilen taas melko pitkällä automatkalla kun käytiin miehen ja siskon ja sen lasten kanssa meidän vanhemmilla kun isällä oli synttärit. Syötiin kakkua vaikkei mulle nykyään sillein makea/imelä maistukaan mut vähän söin tietenkin. Äiti oli yllätykseksi ostanut mulle ihania vauvanvaatteita ja siellä oli aika paljon vaaleanpunaista kun on kuulemma niin varma että tyttö sieltä on tulossa.. niinhän mustakin on koko ajan tuntunut mutta eihän sitä tiedä. Oltiin vasta tosi myöhään kotona illalla ja tuli katsottua vielä yhtä sarjaa joten kello oli lähemmäs yksi yöllä ennen kuin mentiin miehen kans nukkumaan.. tää on varmaan mun raskausajan ennätys, meinaan nimittäin nykyään nukahtaa niin ajoissa, varsinkin jos en oo nukkunut päikkäreitä..
Tänä aamuna tuntui tuttu oksettava olo mut mies keksi tuoda mulle sämpylän jo sänkyyn niin olo helpotti kummasti eli ei treffejä pöntön kanssa tänä aamuna vessassa! Jes.
Mä oon huomannu muuten tosi ällön jutun varsinkin viime aikoina. Mun ei tartte kuin vähän lähteä lenkille tai kävellä edes kauppaan tuohon lähelle niin alapää hikoilee aivan julmetusti. Pikkarit heti ihan läpimärkinä vaikkei mulla muuten kuuma olis.. huhheijaa..

Ihanaa lauantaita kaikille!

StaRR 18+3
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas!

Vauvahaaveilijan tarina oli mennyt minulta ohi. Osanottoni. Jaksamista uuteen vuoteen ja myöhemmin uusiin yrityksiin! :hug:

Anskutin , iPana on käytössä muuallakin. Itse en vielä tiedä, mihin mut ohjataan synnyttämään tai tuleeko muutto tms. ennen sitä.

jammaillen, toivottavasti löytyy tasapaino töiden ja levon välillä. Itse en mitenkään jaksaisi mitään ekstraa, alle 100m2 asunnon imuroiminenkin tuntuu isolta asialta.

Mies synnytykseen? No jos se ei tule, soitan sen esimiehelle ja käsken lähettää äijän kohti synnäriä. :D Tässä kohtaa saa työnantaja ja miehen työmoraali joustaa!

Sukupuoli. Mua ei niinkään kiinnosta, niitä vaaleanpunaisia/sinisiä ehtii ostaa sitten, kun ne pysyy pidempään puhtaana kuin yhden syöttövälin. Mies tahtoo tietää, joten kysytään, kun osutaan seuraavan kerran ultraääneen.

Hankintoja. Tein pikaiskun Kamppiin, jossa oli vielä ale Bebesissä. :cool: Babybjörnin kantoreppu tuli kylkeen kaverilta siinä sivussa. Teutonia-haaveeni ehti muuttua vankkurimaisemmaksi, mutta sitten ei auton takaboksiin juuri muuta mahdu. Emmaljungalla olisi isoilla pyörillä varustettuja maastovankkureita. Pitää tutustua, saako suunnitellun turvakaukalon siihen adapterilla kiinni.

(.) Vointi on hyvä. Jos farkut ei puristaisi iltapäivisin, saattaisin unohtaa työpäivän ajaksi koko asian. Kotona vaivaakin valtaisa väsymys. Ihmettelin tällä palstalla erilaisia sokerirasituskäytäntöjä ja googletin raskausdiabeteksen käypä hoito -suosituksen. Mietin, jäikö terkalta huomaamatta, että mulle olisi (lievän) sukurasituksen takia kuulunut varhainen sokerirasitus h12-16. No, se on vasta vkolla 26. Hmm. Saatan nyysiä pari liuskaa ja neulaa jostain, mittaria saa hetkeksi lainaksi lähipiiristä.

Ninuka h14+jotain
 
Huhhei.. Pahoinvointi on nyt punktiovastauksen hyvän tuloksen myötä tullut takaisin. Varmaan jännitin niin paljon sitä vastausta etten kerennyt voida pahoin. :p No nyt kerkee voida pahoin sitten taas..

Hankinnoilla ei kauhe kiire ole, kun minusta ne kerkee hyvin ostaa sitten kesälläkin. Tietysti jos jotain edullista on näkyvissä esim. Torissa niin saatan ostaa. Mutta en pidä asian kanssa mitään kiirettä. Vaikka sukupuoli on jo selvillä niin mitään poikajuttuja en ole vielä ostanut. :)

Sokerit kun mulla oli vähän koholla rasituksessa niin nyt kotona ne on ollut ihan normaalit. Toivotaan että pysyis koko raskauden ruokavaliolla kunnossa.

Meillä on mies tulossa synnytykseen, tai ainakin toivottavasti. Meillä on tällä hetkellä hieman harkinnassa että jatketaanko yhdessä vai ei. Eli jos nyt ero tulee niin en tiedä osaanko enää sitten ottaa häntä sinne mukaan, vaikka kovasti sitä toivookin.

Mitähän muuta mä tuossa mietin.. ei voi muistaa.. Aikas omanapaisesti tuli kirjoitettua, pahoittelut..

Ainiin, ja liikkeet tuntuu jo ulospäin myös. Miehelle tulee asiasta paljon todellisempaa.
Muuten liikkeet on jo tuntunut aika kauan. En muista milloin alkoi tuntua. Mutta on se ihanaa, kun istuu palaverissa niin pikkunen potkiskelee ja mä hymyilen tyhmä virne naamalla. :D

Lilian&Pähkinä 18+2
 
Huomenia.

Kukahan ottas uuden pinon tehdäkseen? Ite käyn kännykällä täällä niin koen vaikeaksi tällä alkaa sitä tekee.

Synntyksestä.. toki mies tulee. Ei se jäis pois mistään hinnasta.

Hankinnoista. Vaunut ostin ku tosi halvalla ne Brion tuplat vm.2011 sain, 250€ ja kunto tosi hyvä. Vaatteita tmv.ei tarvii hommailla. Vihaan vaaleanpunaista ja kaikkee tyttö juttua. Että meiltä löytyy kamppeet molemmille kun ei tuo neiti käytä pinkkejä =).

Täällä sairastupa pystyssä 1veen kanssa. Ja menkoista laskettuna viikot poksuu.

Mukavaa alkanutta viikkoa!

Nelli&Timpsu 18+0/3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä