Heinäkuun Hellemasut-15 *Tammikuussa*

Pöh, laitoin tämän vahingossa jo väärään ketjuunkin kun tuli pieni paniikki :|
Mulle tuli siis postissa nt-ultran epikriisi eilen ( juuri hain postin vasta ) ja siinä lukee kaikki, esim. aivoissa normaali perhoskuvioitus, nenäluu näkyy, sydämen rakenteiden tarkasteluun näkyvyys ei riitä, vatsaontelon kupla havaitaan. Mitä ihmettä tuo vatsaontelon kupla tarkoittaa? Näkyvyys kehnohko koko tutkimuksen ajan. Vauva on vissiin jossain etuseinämässä kiinni jos oikein ymmärsin.. Hjälps?!
 
Mulla oli eilen ihan kamala päivä. Juurikaan ei hormooneista johtuvia mielialanvaihteluita ole ollut, mutta eilen oli senkin edestä. Olin ihan allapäin koko päivän ja kaikki ärsytti, mies eniten. :D Käytiin koiran kanssa pidemmällä kävelyllä ja puolivälissä alkoi sattua alavatsaan ja koko lantioon. Kipu tuntui häpyluussa, lonkkien ulkopinnalla ja ristiselässä. Eikä helpottunut kävellessä. Se otti mua pattiin niin että itkin vaan keskellä rakennustyömaata. Murehdin eilen myös ihan kaikki mahdolliset ja mahdottomat, miehen valmistumiset ennen kuin mun pitää palata töihin ja inha sokerirasitustesti joka on ens viikolla.

Olen aiemmin ollut piikkikammoinen, mutta opetellut siitä pois. Nyt pistäminen on vaan tavattoman epämiellyttävää. Siksi otti pattiin kun kävin labrassa 23.12, kun neuvolantäti sanoi että käy silloin ja sitten labrassa sanoivat että voivoi, kun ei saada otettua verityyppi- ja vasta-ainetestejä kun on pyhät, että sun pitää tulla uudelleen. Sitten viime viikolla soitti neuvolantäti, siis se joka olis mun oma, ekan neuvolan kävin toisessa paikassa kun omalle ei ollut aikoja, ja sanoi että trombosyytit on koholla että pitää pieni verenkuva käydä antamassa uudelleen. Prkl... Toki mulla oli silloin flunssa, mutta lääkäri oli sitä mieltä että uudelleen pitää varmuuden vuoksi ottaa. Koetan nyt suostutella että ottavat labrassa sokerirasituksen yhteydessä samalla nekin tuubit verta niin ei alvariinsa tarvitse olla myöhässä töistä kun joku haluaa piikittää.

Toki piti netistä katsoa mitä tarkoittaa että on trombosyytit koholla, kun ei se itselle sanonut yhtään mitään. Sieltähän löytyi että flunssa tai leukemia. Kiitti hei! Märehdin sitten eilen piikkipelon yms. kanssa siinä samassa. Sain unta vasta kahdelta yöllä ja herätyskello soi vartin yli viisi. Jänskättää vähän miten pärjään töissä, kun väsymys pahentaa huomattavasti mun pahoinvointia. :(

Torstaina ultra, jossa selviää että onko siellä ketään ja onko se kunnossa. Hirvittää valtavasti!

Mä näen muuten ihan levottomia unia kans! Sellaista seikkailua että hengästyttää kun herää.

Terhitär 11+6
 
StaRR, voisiko tarkoittaa ihan vaan sitä, että vatsalaukku havaitaan, kun sehän näkyy mustana kuplana ultrassa? En usko ollenkaan että olisi mitään huonoa, jos ei kerran siinä tilanteessa ultraaja mitään sanonut.

Täällä oli tänä aamuna se jännä hetki eli np-ultra. En nukkunut yöllä juuri ollenkaan ja sen mitä nukuin, näin painajaista liiasta niskaturvotuksesta. Aamulla oli kuitenkin taas tuttu rauhallinen olo ja kyllähän siellä oli kaikki kuten pitikin. Pikkuinen olisi halunnut vain nukkua ja kätilö joutui häntä herättelemään pariinkin otteeseen mahan päältä painellen mutta kiltisti hän kääntyi sitten aina niin päin kuin pyydettiin, jotta saatiin tarvittavat mitat otettua :) On se vaan ihmeellistä, miten paljon pikkuinen on muutamassa viikossa kehittynyt. Siellä hän vilkutteli ja ojenteli koipiaan ja äiti ei tiedä noista liikkeistä vielä pitkään aikaan mitään. Mieskin oli ihan haltioissaan. Verikoeseulat ei olleet pyhien takia vielä valmistuneet, joten niitä joudutaan jännittämään vielä jonkin aikaa mutta kyllä nyt on jotenkin super-onnellinen olo :heart:

Hiusten värjäämisestä.. Olen värjännyt ja aion värjätä jatkossakin. En ehkä ihan niin usein kuin yleensä mutta tarpeen mukaan kuitenkin.

Treenaamisesta myös oli puhetta.. Aluksi olin tosi varovainen salilla ja lenkillä mutta nyt olen huomannut, että kun pahoinvointi loppui, olen elämäni kunnossa :) Salilla teen ihan samoja juttuja kuin ennenkin paitsi että jalkakyykkyä huomattavasti pienemmillä painoilla. Juoksulenkit sujuu hyvin mutta pidän ne lyhyempinä kuin ennen ja tietty liukkaita kelejä joutuu nyt vähän varomaan.

Maha on kasvanut täälläkin ihan selvästi. Oon myös 160cm ja hoikka ja maha alkoi näkyä jo tosi aikaisin. Nyt kun turvotus on vähentynyt, maha on oikeastaan aika ihana ja varsinkin nyt kun ultrassa tuli hyviä uutisia, en aio sitä enää ollenkaan peitellä :)

Hyviä vointeja kaikille ja epävarmuudessa eläville voimia vaikeaan aikaan. Sydämestäni toivon, että tästä eteenpäin kaikki saisivat vain ihania uutisia.

Säihkiss ja Pätkis 12+0
 
Huh Terhitär, ompas sulla ollu ajateltavaa kerrakseen. Muistat vaan järkeillä, että kyllä se trombosiittijuttu johtuu varmasti flunssasta kun ajankohta täsmää.

StaRR luulen myös että eiköhän sulle joku kontrolliultra ois määrätty jos tarvetta olisi..? Mutta ymmärrän kyllä jos vaivaa, kun on tuommonen löydös kerta kirjattu mutta mitään siitä ei ole sanottu.

Mulla itellä on ultraan lähtö vajaan tunnin päästä. JÄNNITTÄÄ. Vaikea syödä mitään kun oksettaa vaan (reagoin aina näin stressaaviin asioihin). En tiiä miksi tästä nyt tämmönen olo tulee. Asiathan on kuitenkin miten on, enkä voi niihin vaikuttaa. Tuun sitten kertomaan miten kävi...

samour 12+6
 
Huh Terhitär, ompas sulla ollu ajateltavaa kerrakseen. Muistat vaan järkeillä, että kyllä se trombosiittijuttu johtuu varmasti flunssasta kun ajankohta täsmää.

StaRR luulen myös että eiköhän sulle joku kontrolliultra ois määrätty jos tarvetta olisi..? Mutta ymmärrän kyllä jos vaivaa, kun on tuommonen löydös kerta kirjattu mutta mitään siitä ei ole sanottu.

Mulla itellä on ultraan lähtö vajaan tunnin päästä. JÄNNITTÄÄ. Vaikea syödä mitään kun oksettaa vaan (reagoin aina näin stressaaviin asioihin). En tiiä miksi tästä nyt tämmönen olo tulee. Asiathan on kuitenkin miten on, enkä voi niihin vaikuttaa. Tuun sitten kertomaan miten kävi...

samour 12+6
Toki jännittää mut on se vaan ihanaa vauva nähdä siellä =) Tsemppiä sinne ja tulehan sit kertomaan!
 
Voi luoja että sitä voikin ihminen olla helpottunut! :)

Kaikki oli siis vatsan päältä tehdyssä np-ultrassa oikein hyvin. Aluksi tyyppi pötketteli mutta alkoi sitten huitomaan ja heilumaan ihan kunnolla! Sykkeenkin kuulin ensimmäistä kertaa :heart:

Koko vastasi viikkoja 12+4, mikä on täysin linjassa varhaisultran kanssa. Miksiköhän neuvola ja sairaala laskee lasketun ajan eri tavalla? Neuvolan mukaan siis 14.7 mutta kätilö merkkasi 13.7. Niskaturvotusta oli ekalla mittauksella 0.7 ja tokalla 1.1 eli normaali siis. Ja tosiaan kaikki mitä nyt pystyi tutkimaan näytti olevan kunnossa. Voi ihanaa!

Se tunne, kun näki toisen siellä pomppimassa kaiken tän alkuraskauden pelkäämisen jälkeen oli kyllä uskomaton. Nyt yritän vähän rauhoittua ja heittää keskenmenomöröt kuuseen!! Tietty veriseulan tuloksia vielä odotellaan, sanoi onneksi että yleensä tulevat aika vauhdilla joten tietoa voi odotella jo tällä viikolla.

Treenamisen voin toivottavasti pikkuhiljaa taas alotella, alkuraskaus on mennyt niin huonovointisissa merkeissä ettei ole pystyny kun koiran kanssa käpöstelemään. Varmaan pidemmät juoksulenkit jää kokonaan mutta hiihtämään tekis mieli ja ryhmäliikuntaa jatkan. Ehkä hieman kevyemmin nyt aluksi kun kunto on varmaan mitä on... Uimassa vois myös alkaa taas käydä. Eikös yleinen ohje ole että tee niinkuin hyvältä tuntuu :) Missäköhän vaiheessa esim. suorien vatsalihasten tekeminen pitää jättää kuvioista?

samour 12+6
 
  • Tykkää
Reactions: StaRR
samour_ Ihanaa et kaikki on hyvin =) Kyllä se on maagista kuulla ekan kerran sydämenlyönnit ja nähdä miten beibi siellä potkii ja huitoo.. Mä odotan jo innolla rakenneultraa johon mulle tulee kutsu ens kuulle jossain vaiheessa postissa..
 
Vaikka mä olin luvannu itelleni et en osta mitään ennen kuin tulee se lapsivesipunktion vastaus, tänään sitten kirppareita pyörin ja mukaan tarttui unisex vaatteita. Nyt jännittää kyllä jo pirusti ylihuominen toimenpide.. Huuh.. Sit pitäs viel oottaa et ne vastaukset tulee.. Menispä aika jo nopeasti..

Lilian&Pähkinä 14+2
 
Moi

Täälläkin on riittänyt huolta ja murhetta, tsemppejä teille!


Itse olin jälleen sairaalassa 27.12-1.1 rajun pahoinvoinnin takia. Mikään ei pysynyt taaskaan sisällä Kyllähän se Hypremeesi todettiin. Paino on -5,3kg alusta, keho oli kuiva kun sieni.
Nyt ollaan oltu kotona 4pv ja olo on iha ok, tai no sängyssä makoillen kun huimaa. Ei oikein mikään mene alas, sitte lähinnä noita ravinto aine juomia on yrittäny juoda.

Odottelen että vointi parantuisi että edes normaali elämä onnistuisi.

Annu 14+5
 
Viimeksi muokattu:
Lilian-83 Tsemppiä, toivotaan että kaikki olisi loppujen lopuksi hyvin =) Odottaminen on tuskaa mutta kyllä ne tuloksetkin sieltä tulee vaikka ikuisuudelta tuntuukin :hug: Mäkin olen hypistellyt ja katsellut nettikaupoista yms. vauvanvaatteita mut oon malttanut mieleni vielä :) Tekis niin mieli jotain neutraalia väriä jo ostaa..

Annuu Kuulostaapa kamalalta : / Toivotaan sulle parempia vointeja :hug:
 
Samour Onnes ihanista ultrakuulumisista. Nyt vaa relaat ja nautit!

annuun vointia olenkin miettinyt. Huhhuh totabsun eloa. Mua ihan säälittää. Josoa se olo siitä kohenee pian ja säästyt muilta raskausvaivoilta lopussa. Ois ihan kohtuullista! Jaksuja ja voimia!

Lilianille tsemppiä toimenpiteeseen!

Meillä oli se neuvola. Kaikki kunnossa. Mieskin, senkin paineet ok :D. Ens tiistaina on tohon käyntiin liittyvä lääkäri. Sit seuraava neuvola 2.3, rv22. Sit on ehkä vain yksi käynti ennen 35-36 viikon lääkäriä. Ellei tuu mitään.

Pakkasehtoota!

Nelli&Timpsu 14+0/14+3
 
Argh, vielä pitäisi jaksaa viikko ja 4 päivää odotella nt-ultraa. Tuntuu että kaikilla muilla on jo ultrattu ja itsellä on vielä piiiiitkä odotus edessä. Haluaisin vaan niin saada tietää että kaikki on hyvin ja ensimmäisestä kolmanneksesta selvitty. Ei kai tässä muu auta kuin ottaa päivä kerrallaan.

illusia83 & Möykky 10+6
 
Tänään np-ultrassa kaikki niinkuin pitääkin :) Pikkuinen vastasi 11+5 viikkoja, eli muutamaa päivää pienempi kuin menkoista laskettu, mutta se olikin tiedossa eikä la:ta muutettu. Seulat negatiiviset ja nenäluu näkyi hyvin ja rakenteet muutenkin kunnossa siltä osin mitä nyt tässä vaiheessa näkyy. Nyt odotellaan sitten vaan :)

Tsemppiä Lilianille! Toivottavasti kaikki menee tutkimuksissa hyvin!

Lämmin halaus menetyksen kokeneille, toivon teille uutta tärppiä heti kun olette siihen valmiita :flower:

Ja onnea niin monelle hyvistä kuulumisista ultrassa! Ihanan todelta alkaa viimeinkin tuntua, kun saa pikkuisen nähdä touhuavan :heart:

Ahkerasti edelleen teidän juttuja luen, vaikka harvemmin kirjoittelenkin. Ehkä nyt kun uskaltaa jo iloita ja olla oikeasti raskaana, niin häiriköin teitä useammin :)

Zeni 12+1 (11+5)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille hyvä uutisia saaneille ja tsemppiä vielä epävarmuudessa eläville!

Ninuka esittäytyy. Ikuisena pessimistinä kirjoittelen vasta nyt. Toisella inseminaatiolla plussa noin 2v yrittämisen jälkeen. Hoidot sujuivat hyvin ja raskauskin toistaiseksi.

Oireista. Pahoinvointi alkoi ennen plussaa, luulin vaan, että närästää. :whistle: Nyt 11+1 ehkä helpottaa. Töissä haisee pahalta ja asia on tullut ilmi. Yrittivät tunkea mulle enemmän töitä kuin TES sallii, joten vedin raskauskortin esiin.

Nukkuminen on huonoa. Näen erikoisia unia ja heräilen, kun wc ja jääkaappi kutsuu. Paino ei ole juuri muuttunut. Meillä on surkea halpispuntari, jonka lukemat vaihtelevat 15 min välein. Hommaan uuden hetimiten.

Liikunnasta. Nukkuminen ja urheilu ovat ainoat hetket, kun en voi pahoin. Olen käynyt kuntosalilla kuten ennenkin ja kävelyllä melkein joka päivä. Joulupukki toi sykemittarin, koska hiihtäessä rasitustaso nousee helposti liikaa. Järkytyin, kun kävelylenkillä syke oli 136. Sykkeen nousun porraskävelyssä huomasin jo viikolla 5.

Nt-ultrasta. Mulla noin viikon päästä. Varhaisraskauden UÄ käyty, silloin oli asiat ok. Seerumiseulassa HCG on hieman korkea. En osaa olla huolissani, koska se toinenkin arvo on korkea (mikä on hyvä juttu), ja lopulta nt ratkaisee, onko trisomiariski koholla. Iän takia riskiä on kuitenkin. Yhdistelmäseulan tulos kuullaan nt-ultrassa.

Hyvää alkanutta vuotta 2015 kaikille!

Ninuka 11+1
Ninuka, 36v, 1.raskaus, l.a 27.7, synnäri ei tiedossa
 
Höh, kirjottelin eilen pitkän pätkän ja niin vaan kaik hävis :(

Mut nyt uudelleen paremmalla onnella! Ensinnäkin pahoittelut kaikille jotka on saaneet huonoja uutisia, ja Lilian-83 tsemppiä, odottavan aika on hirvittävän pitkä, mutta vielä ei kannata heittää kirvestä kaivoon! Ystävälläni samaten seula hälytti, mutta punktiossa kaikki olikin hyvin ja nyt pikkuinen on varsin terveenoloinen muutaman kk ikäinen vauveli, toivotaan, että sinun kohdallasi kävisi samoin :hug:
Ja annuu jaksamisia sinnekin, ehkä pahin vaihe alkaisi jo olemaan nyt ohi ja pääsisit nauttimaan raskaudesta!

Eilen kävin niskapoimu-ultrassa ja kaikki oli onneksi niinkuin pitääkin, olo on niin kiitollinen ja helpottunut, nyt jos uskaltisi hetkisen hengähtää ennenkuin alkaa jännittämään rakenneultraa!! Olin todella positiivisesti yllättynyt uudesta synnäristä, muutimme viime synnytyksen jälkeen eri paikkakunnalle, kätilö ja lääkäri olivat aivan ihania ja nyt olen menossa hyvillä mielin tuonne kesällä synnyttämään :) kätilö oli tosi tarkka, mittaili ja kertoili rakenteista ja sanoi välillä että katsoppas kun hän vilkuttaa äidille! Turvotus oli 1,4 ja riski 1:22 000 eli matala riski. Sikiö vastasi paria päivää isompaa vrt ar-ultraan, mutta laskettua aikaa ei muutettu, pikkuisen syke oli 160 ja varsin eläväinen tapaus tuntuu tällä kertaa masussa asustavan. Lisäksi se ahdistusta aiheuttanut kystakin oli kutistunut jo aivan olemattomaksi, huh!! :p Ultraus tehtiin muuten viime kerrasta poiketen mahan päältä ja loistavasti näkyi kaikki mitä pitikin, vaikka en hoikka olekaan :)

Edellisiltana kotiuduttiin Kanarian lomalta flunssassa koko perhe.. No, loma kun loma, vaikka ei ihan putkeen tällä kertaa mennytkään :D

Pihlanen 13+2
 
Moikka,

Täältä voisin liittyä seuraan, olen lueskellut keskustelua jo jonkin aikaa :) Nyt jotenkin vertaistuki toiveissa sitten kirjoittelenkin, nt:n verikokeiden tulokset kävin lääkärillä kuulemassa (asun ulkomailla, täällä hieman eri järjestelmät :)) ja ikäriski downin kohdalla oli 1:430, kun ikäisilläni yleensä 1:900.. :( Mies ei päässyt lääkäriin itse ja kun kerroin tuloksesta sain huutoa, että hittoako stressaan häntä tälläisellä turhuudella, ei hän halua tietääkään tällaisesta.. Reaktiotapansa kullakin, mutta aika paska fiilis nyt :( Kuulemma halusi nt-kuvauksenkin vain, että saisi nähdä vauvan taas.
Ollaan menossa uudestaan molemmat lääkäriä tapaamaan ylihuomenna, en tiedä mitä sitten seuraa, kun lääkäri selittää asian hänelle uudestaan.. Suoraan sanottuna ei juuri nyt huvittaisi mennä sinne, kun on kerran ihan turhaa kaikki :(

Eikös niissä jatkotutkimuksissa ole aika korkeat riskit, että menee raskaus kesken? Näin lääkärikin sanoi, mutta ilmeisesti täällä on muutamia, jotka ovat jatkotestanneet, ainakin Lilian? En oikein tiedä, kun en tajunnut siinä tilanteessa kysyä, että miten tuo nyt on suhteessa siihen Suomessa käytettyyn hälytysrajaan 1:250.. Ultrassa kaikki näytti hyvältä ja onneksi selkäranka, vatsa, aivot ja mahalaukku näytti kaikki hyvältä. Niskaturvotuskin oli ihan normaali.

Tällainen vuodatus sisääntulo, sorppa siitä.. :x

Speksit tälle ulkomaan möllöttäjälle olisi
Aurora_, 26, esikoinen, La 1.7. Ja ulkomailla synnytellään

En osaa vaihtaa tuota väriä nyt :mad:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille ja taasen on hyvät ultrauutiset lisääntyneet, ihanaa :)

NeIHM relaaminen on nyt mun uus elämäntehtävä vauvan kasvattelun lisäksi :)

Aurora
eihän tuo suhdeluku nyt vielä paha ole..? Jos siis sama systeemi kuin Suomessa. Harmi että on aiheuttanut riitaa teille :( Nuo seulonta-asiat eivät ole niin yksinkertaisia kun vois kuvitella, sillon kun niitä oikein alkaa miettimään. Itse en kovin pienillä todennäköisyyksillä jatkotutkimuksiin lähtisi.

Hurjasti tsemppiä Annuu, minulla on tekemistä tämän tavallisen ällötyksen ja oksentelun kanssa jo, joten en edes voi kuvitella miten kurjaa tuo hypremeesi on... Onneksi olet saanut hoitoa, toivottavasti pian helpottaa! :hug:

Zenille laittelen viestiä FB ryhmästä, josko sitä jo sinnekkin uskaltaisi.

Jaahas jos sitä lähtis ulos pyydystämään viimeiset auringonsäteet ja nauttimaan pikkupakkasesta. Huomenna taas arkeen ja töihin plaah.

samour 13+0
 
Niskapoimu ultra täälläkin nyt takana. Kaikki ok, seuloja en vielä tiedä :/ Jännä miten erilaisia käytäntöjä. Koko vastasi 12+4 ja laskettuaika 16.7. Minulle tekee lääkäri kaikki ultrat.

Jäi vähän huono fiilis siitä, että olen tarkemmassa seurannassa vain vasta-aineiden takia enkä siksi että esikoinen sga-lapsi. Jos ymmärsin oikein. Rakenneultrassa annan kuulua! Toki ekankin kohdalla voinut olla vasta-aineita, ei voi kuulemma tietää. Olen katkera siitä ,että raskauden aikana ei selvitetty pienikokoisuutta.

Minnie82, 32v, toinen, La 16.7, pkks

Anteeksi en saanut punaisella
 
Tännehän on tullut parissa päivässä tekstiä! Onnea kaikille iloisista ultrakuulumisista, ja tervetuloa Ninuka ja Aurora, ja oliko muitakin uusia :) Tsemppiä Lilian huomiselle, pitkää pinnaa Illusia odottelun kanssa ja voimia Annuu ja parempaa vointia! :hug:

Minnimys hiusten värjäämisestä, en ole tähän mennessä värjännyt mutta suunnittelin jossain vaiheessa kyllä raitojen laittoa. Toisaalta raita-aine ei välttämättä kosketa edes päänahkaan asti, niin siitä tuskin haittaakaan on.. Aiemmin olin punapää, mutta vaalensin hiuksia ja lopetin jo muutama kuukausi ennen raskautta hiusten värjäämisen, ihan siksi että en raskausaikana koko päätä värjäisikään. Tosin en tiedä onko hiusten värjäyksestä sitten niin paljoa haittaa muutaman kerran raskausaikana enkä sitä ainakaan tuomitse, enemmän näen merkitykselliseksi mitä kosmetiikkaa lätkii naamaansa ja kroppaan päivittäin.. Rasvaudun kookosöljyllä päästä varpaisiin muutenkin (parasta kuivaihoiselle!) ja kosteusvoiteen vaihdoin luomuun jokin aika sitten, ei pitäisi olla ylimääräisiä kemikaaleja :) Ja neuvolakäynneistä, meillä oli niin että ensimmäisellä käynnillä ei vielä kuunneltu koska tuolloin ei vielä vatsan päältä olisi ilmeisesti kuultu, mutta jatkossa kuunnellaan. Ja pissat, verenpaineet, paino jne katsotaan joka kerta.

Nelli kirjoitti neuvolakäyntien uusista säädöksistä. Harvalta kuulostaa teidän neuvolakäynnit! Meillä on käynnit tällä tavalla:
Rv
8-10 Terveydenhoitajaneuvola
10-16 UÄ/lääkärineuvola
12-13 Niskaturvoke
15-18 Terveydenhoitajaneuvola
19-21 Rakenne UÄ
22-24 Terveydenhoitajaneuvola
26-28 Terveydenhoitajaneuvola
30-32 Kotikäynti (Terkkari ainakin, en muista oliko myös lääkäri?)
35-36 Terveydenhoitaja+lääkärineuvola
38 Terveydenhoitajaneuvola
40 Terveydenhoitajaneuvola
41 Terveydenhoitajaneuvola
1 vk synnytyksestä kotikäynti
5-12 viikkoa synnytyksestä äidin jälkitarkastus th+lääkäri

Elikkä käytännössä noin 3-4 viikon välein on joku käynti. Ja tarvittaessa sitten ylimääräisiä, meillähän oli jo ylimääräinen lääkärillä käynti kun oli kasassa 8+0 kun halusi kipujen takia tarkastaa ettei ole kohdun ulkoinen, sitten on ensi maanantaina sikiön isohkon rakon takia omalla neuvolalääkärillä käynti, samalla ajattelin jutella uniongelmista ja viikolla 18+0 on äippäpolilla kontrollikäynti myös rakon takia.. eli siinä on jo kolme ylimääräistä :O

Doppleri saatiin eilen, heti piti kuunnella ja sydänäänet kuului hienosti. Miltähän se istukan viuhunta kuulostaa kun jostain olen lukenut siitäkin? Mielestäni oli selkeästi sydänäänet, 150 laskettiin sykkeeksi. Nyt voi aina itse tarkistella oman mielenrauhan vuoksi että sykkeet kuuluu :) Mieskin oli aivan innoissaan, halusi itsekin etsiä :D

Omanapaisuuksia, luulin jo että etova olo alkaisi pikkuhiljaa väistyä, mutta kylläpä se automatkalla, pienessä nälässä taas tänään iski.. Huono yhdistelmä! Ja yllättäen suolakurkut (joista en siis muutenkaan pidä) haisi niin pahalle tänään että jouduin siirtämään niitä kauemmaksi, hirveästi ei ole tähän mennessä erityisesti mitkään ruokien hajut alkaneet etoa, korkeintaan joku roskis tms. Hassusti kävi myös savulohisalaatille, joulun aikaan söin sitä onnessani kaiken kanssa ja paljaaltaankin, ja viikko siitä aivan samanlainen salaatti oli niin etovaa etten voinut edes haistella sitä.. Kummallista! :O Ja uniongelmat jatkuu, toissayönä 3 tuntia unta kaaliin ja sillä töihin. Ei tuollaisella unella montaa päivää jaksa :( Kuun vaihteessa olisi edessä muuttohommat, saatiin isompi asunto niin on sitten vauvallekin huone valmiina :) Ja isompi makkari itselle niin mahtuu hyvin alkuun pinnasänky sinne.

Kuluisi nämä viikot nopeampaa, en malttaisi odottaa! Tuntuu että johan tässä on tullut oltua raskaana VAIKKA KUINKA KAUAN vaikka todellisuudessa raskaudesta on tiennyt vasta reilu kahdeksan viikkoa.. Toki kolmasosa on jo takana, mutta puolisen vuotta vielä edessä.. Alkaisi edes näkyä kunnolla! :D


Annimiina 13+4
 
Annimiina89: se istukan ääni kuulostaa aikalailla sellaiselta "viuh viuh" ääneltä ja vauvan sydänäänet muistuttavat laukkaavaa hevosta =)

Annuulletsempit, toivottavasti ei kestä loppuraskautta tuollainen : /

Onko teillä tehty nt-ultra vatsan päältä vai sisäkautta?
Mietin vaan, että pitkääkö rakko olla täynnä vai tyhjä...aiemmin on pitänyt olla täynnä ja sisäkautta on tehty, mutta siitä on jo melkein 10 vuotta...
Täällä moni saanut hyviä uutisia np-ultrasta, itselläni olisi se huomenna edessä ja jänskättäähän se, mies ehkä tulee mukaan. Dopplerilla kuuluu hyvin sydänäänet, mutta pikkuinen karkaa aina välillä kuuluvuuden ulkopuolelle tai etsittäessä on eri paikassa kuin aiemmin...tosin en ole kuunnellut kuin keskimäärin kerran viikossa. Oireita ei juurikaan ole muutakuin rinnat kipeät, tummat nännit ja vatsa kasvanut hurjasti, mikä ei tullut yllätyksenä, koska aiemminkin on aikaisin pullahtanut. Töissä en ole vielä kertonut, on väljät työvaatteet ja oon vältellyt vaatteiden vaihtoa yhtäaikaa eli lähden hieman myöhemmin ja tulen ajoissa töihin (omissa vaatteissa näkyy heti).

Seuraava neuvola-aika menee täällä sitten vasta tuonne kuun loppuun. Kokonaisuudessaan tulee nauvolakäyntien väliksi parisen kuukautta, mikä ei kyllä haittaa, kun ei mitään erikoisempia ole...sokerirasitus siten helmikuun alussa. Huomenna pitää käydä vaa'alla ja katsoa mitä paino on, en kyllä syönyt joulun aikaan samalla tavalla kuin aiempina vuosina ja suklaatakin meni vähemmän, mutta kai se paino on noussut :/ ei kyllä tässä vaiheessa vielä tarvitsisi...
 
Tervetuloa uusille!

Annille valtavasti tsemppiä! Toivottavasti pahoinvointi alkais helpottaa!

Onnea Samour ja muut onnellisista ultrakuulumisista!:) On se vaan niin huojentavaa nähdä pieni mönkijä ja kuulla sykkeet!:)

Tänään avasin labratulokset,kun pöydältä löysin!:D Normaalit tulokset ja onnittelut loppu raskauteen.:) Ei ollut tarkemmin mitään suhdelukuja ja ehkä ihan hyvä niin. Nyt vaan relax!:)

Mä en oo pitkään aikaan värjännyt hiuksia. Oma värikin sen verran tumma,ettei juurikasvua oikeastaan näy. Ajattelin nyt ehkä olla kokonaan värjäämättä. Ehkä kesällä raitoja,jos kaipaan jotain piristystä.

SalVe ja Lahja rv 12+1
 
Pajunkissa; riippuu varmaan paikkakunnastakin kummin ultrataan. Esikoiselta kätilö vatsanpäältä ja nyt lääkäri alakautta että vatsanpäältä, kun ei saanut mitattua niskapoimua. Rakkoni oli tyhjä..tai nykyään pissattaa koko ajan :)
 

Yhteistyössä