Heinäkuun Hellemasut-15 *Helmikuussa*

Terhitär tunnistan fiilikset :hug: mulla paloi aivan täysin käpy toissapäivänä tähän koko radihommaan. En muista tämmöistä reaktiota lainkaan edelliseltä kierrokselta, mutta silloin hommat meni jotenkin suoraviivaisesti. Söin, mittasin, totesin muutostarpeet ja muutin -> homma pelas. Nyt tuntuu että tällä viikolla kroppa reagoin ravintoon näin ja seuraavalla viikolla AAAAAIVAN toisinpäin. Ärsyttää, ketuttaa ja ei rehellisesti huvittanut enää kirjailla ja mittailla. Sit kun marisee ystäville lähinnä avautumismielessä, ilman että kaipaa ohjeita, koska kaikkea on jo kokeiltu, niin sieltä alkaa puskea ohjetta että tee näin ja näin ja eikun kyllä sun täytyy tehdä näin ja noin. Joo. Alkaa puuduttaa ja vielä yli 20 viikkoa jäljellä. Oikeen nautinnollinen raskaus kun elämä pyörii kellon, mittarin ja vihkon välillä. "En mä voi nyt lähteä kun pitää syödä tasan kolmen vartin päästä tai sitten täytyy tehdä eväät" "Ai kahvittelemaan, joo saanko tuoda omat eväät?" Ehkä tääkin fiilis menee ohi. Toivottavasti viimeistään äitipolikäynnin jälkeen. Jos siellä tulee vastaan joku natsiterkka, joka märisee vaan ylipainosta ja syömälihavuudesta niin lähen kyllä kävelemään ja käsken niiden pitämään tunkkinsa.

Mutta radiasiasta voisin kysyä teiltä muilta alkuvaiheessa "kiinnijääneiltä" että miten teillä käyttäytyy verensokeri aterian jälkeen? Mulla on tähän asti ateria nostanut verensokeria, mutta nyt yhtäkkiä se on alkanut laskea syömisen seurauksena. Sitten se nousee kohti seuraavaa ateriaa ja on yleensä liian suuri ennen syömistä. Siis mun käsityksen mukaan sen pitäisi toimia aivan toisinpäin ja mietin nyt että mikähän helkatti mussa on rikki. Pitää ehkä soittaa sille diabeteskätilölle huomenna ja kysyä, että mitämitä???

Onnea EX4 poikalupauksesta :)

An79 :hug: kuulostaa ikävältä tilanteesi. Ja Nellin arki onkin aika haastavaa varmasti pienen kanssa. Taidankin lopettaa oman märinäni taas toviksi..Tsemppiä naiset!

Nyt lähdetään hakemaan muksu mummulareissulta ja sit uuden viikon kimppuun. Ens viikolla pitää aloittaa jo muuttosiivoilut ja -pakkailut. Ihana päästä uuteen kotiin :heart:

Anskutin ja Muikku 17+3
 
Heips!

Kipeistä suppareista: ehdottomasti ottasin vähintään neuvolaan yhteyttä! Sitä kun ei voi tietää aukoko ne paikkoja tmv.

Huolista/murheista/vaivoista. Kaikilla on oma kokemus omista jutuistsan, ei niitä toinna vertailla. Kyllä jokkainen suap valittaa minun puolesta.. se oma kokemus on oma kokemus, vaikka toisella tuntuis menevän kurjemmin, ei sw tee omasta jutusta vähäpätösempää. Näin ajattelen =). Jatketaan vaan siskot valittamista :D

(.) Kauhee härdelli vkl. Muksujen pelireissuja, ussemmaan muksn aynttärikemuja jajaja. Heitin eilen sen paketin helvettiin tosta kädestä, menin saunaan ja en laittanut takas. Ei se ihan kunnossa ole mutta olen minä sillä tänään leiponu ja touhunnu keittiössä. Kippeehän se on mutta kestän mieluummin tämän. Ja meen ohjeiden mukaisesti lekuriin takas jos kipuilee edelleen vaikka puolilta viikkoa.
Ja huomenna rakenneultra. Jiihaa =)

Nelli&Timpsu 20+2/19+6
 
Kiitos teille kaikille ketä tsemppasi :heart:

9.2-13.2 olin pitempään osastolla, testasivat auttaako pidempi tiputus ja eri lääke.
Nyt on ollut ihan kohtalainen vointi vielä, oksentamaan joutunut olen kyllä tänäänkin taas sen 10krt, osastolla 5-8krt oksentamassa ja tosiaan kaikki tulee melkein ulos.

Tyttö on meille tulossa! :) Puolet on vielä jäljellä, eli sen verran vielä tätä rumbaa ehkä jäljellä, odottelen sitä aikaa kun nautin raskaudestani. En voi käydä töissä, tapaamassa kavereita, lenkillä, salilla tai ylipäätään yhtään mitään :/

Tsempit kaikille ja onnittelut lupauksista!

Annu 20+4
 
Huomenta

Annuun vointi vetää taas sanattomaksi :(. Joutas todella jo helpottaa! Halitus!!!

Mulla on niin ristiriitaiset fiilikset sukupuolen selvittämisestä.. Kauheasti tekis mieli kysyä, että voisin nuo valtavat vauvanvaatevarastot käydä läpi ja antaa eteenpäin ne mitä ei sit tarvii.. Ja ehkä vähän muutenkin ois halu tietää. Toisaalta taas ei missään nimessä niinku ollaan jo miehen kaa sovittu. Mut pari tuntia vielä ultran =) .. Kunhan kaikki ois vaan vauvalla ok, se pääasia!

Nelli&Timpsu 20+0/3
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille tyttö/poikalupauksen saanneille! Me kyllä selvitetään sukupuoli jos vaan sattuu näkymään eikä ole jalat ristissä.

Annuuu voi ei miten voikaan tuo noin voimakas pahoinvointi jatkua noin pitkälle! Toivottavasti saadaan loppumaan pian ja pääset vähän nauttimaankin raskaudesta.

Suppareista itsellä noita suppareita ei vielä ole. Harkkasuppareita en ole edes huomannut melkeimpä missään raskaudessa (paitsi edellisessä kun olin vatsataudissa niin vatsa kovettui) loppu raskaudessa oli sitten jonkin verran kipeitä suppareita mutta nekään ei oikeastaan mitään tuonne alapäähän tehnyt. Jos tässä vaiheessa olisi jo kipeitä suppareita niin kävisin/soittaisin neuvolaan sillä nehän saattaa laitta aika ajoissa sitten vuodelepoon noiden vuoksi.

Pahimmasta väsymyksestä on ehkä täällä päin päästy eroon mutta nyt mukaan on tullut ajoittaiset liitoskivut. Näitä ei ole ollutkaan edellisissä raskauksissa kuin ihan loppuvaiheessa eikä mitenkään kovin pahana. Mikäs niihin nyt taas auttoikaan kun on vähän ristiriitaista tietoa levosta ja liikunnasta niiden suhteen?

Tsemppiä kaikille! Monella jo puoliväli ohitettu ja monella se ihan kohta edessä!

ipna 19+1
 
Moi!

Käytiin tekemässä viikonloppureissu Tallinnaan. Lähtö perjantaina ja paluu eilen myöhään illalla. Tulihan käveltyä, varsinkin eilen kun oli ohjelmassa Tallinnan eläintarha ja siihen päälle vielä ostoskeskuskiertelyä :vampire:

Mulla on tollanen tukivyö, joka kyllä auttaa selkävaivoihin, mutta vastaavasti provosoi supistuksia, joten ei pysty kauaa kerralla pitämään :headwall:

Reissu meni kaikinpuolin kivasti, mutta kyllä on kiva olla taas kotona =) Tänään pakollinen ruokakaupassa käynti, muuten otetaan kyllä ihan lepäilyn kannalta tää päivä.

Tsempit jälleen Annuulle!

KeepGoing 21+3
 
Heips

Omaa napaa alkuun heti! Rakenneultra takana. Voi suloisuus ja rauhallisuus siellä köllötteli <3. Kaikki oli kunnossa ja viikot vastasi 20-21, keskimääräinen viikkolukema 20+2. Painoarvio 351g , isompi mitä noi kolme tyttöä ketkä ultrattu 19+6-20+1 viikoilla: kaks ekaa molemmat 304 ja nelonen 311 , poika kolmonen ja rakenne oli 21+0 ja 377g. Vauva seisoi siellä jalat kohdunsuulle päin. Istukka peitti vauvan lähes kokonaan eli etuseinässä. Sanoikin kätilö että naama istukassa kiinni toinen siellä. Virtsarakon kohdalla pyysi kahtelee muualle kun ei haluttu tietää sukupuolta. Minä oisin kyllä kattonu mut mies peitti mun silmät ja takas vaan "malttia" :D. Siinä alussa vauva oli selin ja kannikat meitä päin.. Sillon kyllä jalkovälistä roikku jotain ja tokasin että pallithan ne siellä, mieskin näki. Ei kyllä toista kertaa vilkkunut mitään vaikka siellä päin ultrasi. Että tiiä sit. Kesällä näkee kumpi tulee =). Painon puolesta vois poikaa veikata. Ja eka vauva joka ei ole raivotarjonnassa jo nyt. Kukaan ei ole ollut yhdessäkään ultrassa noi päin.

Mutta ihana kokemus jälleen. Miten sitä malttaa kesään odottaa että näkee toisen. Onneksi liikkeet alkaneet tuntua hyvin jo.. Ja nyrkkiähän se antaa ylemmäs ja alas päin oikein polkee, sen kyllä olen tuntenut niin jo jonkin aikaa. Istukka vielä vaimentaa paljon edessä.

Liitoskivuista Mulla niihin ei auta oikein mikään. Tahdin hidastaminen ja kuaratyyny jalkovälissä helpottaa. Yleensä kovimmat kivut tulevat rasituksen jälkeen myöhemmin kun huilaa.

Nelli&Timpsu POKS 20+0 (nyt lasken tolla vaan).
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut kaikille rakenneultran ohittaneille, itsellä sinne vielä 3 pitkää viikkoa! Sekä Annulle ihan mielettömästi tsemppiä ja toivoa siihen, että loppuraskautta kohti olo kävisi siedettävämmäksi. On aivan hirveää jo lukeakin tuota sinun taivaltasi!

NelHM, voitko kuvailla noita liitoskipuja tarkemmin?

Kun itsellä tilanne oli sellainen, että aktiivijuoksijana olen jatkanut yhä ihan kunnon lenkkejä eikä pikku nippailuja lukuun ottamatta mitää vaivaa ole ollut. Esikoisesta juoksin myös loppuun saakka. Nyt sitten perjantaina ihan normi lenkin jälkeen alkoi aivan hirveät jomotukset ja paineen tunteet alavatsaan ja emättimeen ja sellainen paine/tunnottomuus levisi myös alavartaloon. Lisäksi alkoi samaan syssyyn supistelemaan. Tätä jatkui koko viikonlopun, vaikka hyvinkin säikähtäneenä yritin ottaa iisisti. Eilen nukkumaan käydessäkin vielä kohtu kovettui toistuvasti ja nimen omaan jalkoväli tuntui olevan tulessa. Aamulla soitin hädissäni neuvolaan, että mitä tämä on ja onneksi meidän terkkari otti minut näytille heti aamupäivällä ja neuvolalääkäri katsoi ultralla paikat. Kohdunkaulassa ei ollut luojan kiitos tapahtunut muutoksia, eivätkä paikat auenneet, mutta supistuksia tuli muutama siinä lääkärikäynninkin aikana. Nyt sitten sain viikon täydellisen liikuntakiellon ja uuden lääkäriajan ensi viikolle. Jos tilanne fyysistä rasitusta välttämällä helpottuu, niin sitten on kuulemma taas lupa aloitella liikuntaa, mutta juoksun käski jo suosiolla lopettaa. eikä tämän kokemuksen jälkeen itselläkään hinkua lenkkipoluille ole. Täysi painajainen kyllä olisi, jos kaiken liikunnan joutuisi jättämään... Toivottavasti kävelyä ja joogaa yms. rauhallista saan jatkaa loppuun saakka.

Nämä kaikki kivut ja jomotukset raskauden tässä vaiheessa ovat itselle täysin uusi ilmiö, vaikka toista odotan. Eli kertokaa viisaammat, miltä "normaalit" liitoskivut ja kohdun kasvusta johtuvat kivut tuntuvat?! Sairaslomaa en itse huolinut, vaikka lääkäri sitä pariksi päiväksi tarjosi. Olin vain niin mielettömän huojentunut, että kaikki kohdunsuulla kunnossa.

Pikaisesti ultrasi samalla pienen mitat ja vastasi täysin viikkojaan 17+6. Sukupuolesta sanoi sen verran, että hänellä itsellään on aavistus, mutta ei halua sanoa ääneen, kun ei voi olla varma. Lupasi, että jos vauva suosiollinen, niin katsotaan sukupuoli rakenneultran yhteydessä.

Littlelion 17+6
 
Ninuka latasin tänään vaunuilmoituksen toriin ja piti tulla linkkaamaan se sulle pari tuntia myöhemmin, mutta mies oli siinä välissä jo myynyt ne! Meni siis niin sanotusti kuumille kiville.. Mutta en voin kuin suositella noita Emmlajungan hyökkäysvaunuja, jos sellaisia nimenomaan kaipaa. Me joudutaan nyt tekemään kompromisseja koon, kätevyyden ja toimintojen välillä. Tarvitaan siis vaunut, jotka menee autoon pienempään tilaan, mutta joilla pääsee liikkumaan myös lumisilla jalkakäytävillä. Ollaan kallistumassa Brion smile-vaunuihin, sillä niihin kävisi myös meidän kaukalo, jonka yhteensopivuus ratasrungon kanssa on myös suuri plussa jotta aina ei tarvitse olla autossa sekä vaunukoppa että kaukalo mukana.

Onnea Nelli hyvistä ultrakuulumisista :)

Nyt takaisin pakkailujen pariin ja lisää kuulumisia toisella kertaa :)

Anskutin ja Muikku 17+4
 
"Minnii"
Vieläkö mahtuu mukaan?

Syysihme, toinen, 38, VKS ja la 17.7.
Älä ihmettele jos et saa yhtään vastausta. Itse rekisteröidyin aiemmin muutama päivä sitten ja laitoin kysymyksen mahtuuko uusi mukaan ja laitoin myös masukuvan, ei keneltäkään mitään vastausta. Tää on todella joku hiton sisäpiiripalsta jossa puhutaan ja keskustellaan ja kommentoidaan vain harvojen ja valittujen kanssa. Ignoorataan törkeästi muut. Siksi poistin tekstini ja päätin etten tänne enmpää kirjoittele. Typerää sinänsä koska kun yksi ketjun alkuperäisistä/sellaisista joka on ollut mukana varmaan alusta asti julkaisi masukuvan niin kaikki oli sitä kehumassa ja itse en saanut yhtään kommenttia! Tuli sellainen fiilis etten ole tervetullut. Ja mun kuva ja tekstit oli varmasti luettu koska sen jälkeen tuli monta muuta kirjoitusta mutta ei edes yhtä moikka, tervetuloa-kommenttia tullut. Siitä ikävä kyllä päättelen et täällä on esittäjiä, omahyväisiä kirjoittajia joille raskaus on jotain muuta kuin onnea ja sitä että pyyteettömästi kaikki hyväksytään. Se taas olisi aikuisen ihmisen käytöstä. Ihme juttu, luulin et kaikki täällä on tervetulleita.
Kommentoin silloin muutama päivä sitten myös yhden kirjoittajan tilannetta kun itsellä täysin samanlainen tilanne menossa niin eipä vaivauduttu kommentoimaan.
Jos jaksat täällä pyöriä saamatta vastakaikua ollenkaan niin tulet huomaamaan et tää ketju on tiettyjen kirjoittajien perseennuolemisketju, eikä mitään muuta. Pyydellään anteeksi kun nyt "omasta navasta" kirjoitetaan, pitäis vaan jaksaa kehua ja nuolla toisten persettä.. Menkää itteenne.. Onneks tää ei ole ainoa palsta missä näistä asioista voi keskustella, huonoin ja lapsellisin kylläkin..
 
Tervetuloa vaan Syysihme! Kyllä tänne mukaan mahtuu vaikka aina ei jokaisen juttuihin suoraan kommentoidakaan. Eikä me kaiketi minniiäkään oltu potkimassa pihalle... Noh, mutta joka tapauksessa.

Päätin aamulla kävellä ylimääräisen lenkin kun vein muksun hoitoon. Puolessa välissä alavatsa veti ihan kivikovaksi ja loppumatka olikin aika epämukavaa. Ja oli tosiaan niinkin rajusta liikuntasuorituksesta kyse, kuin kävely. Täytyy vissiin tehdä päivässä vaan sit pari lyhyempää lenkkiä, että saa niitä minuutteja kasaan. Tai pitäytyä vesiliikunnassa, se on kun on tuntunut toimivan.

Meillä tää muutto harventaa olemassa olevia kalusteita aika paljon ja kun vielä 1,5 kk sitten aattelin että tympeetä kun kaikki ratkaisut vauva-arkeen on jo olemassa niin yhtäkkiä huomaankin, että tässähän täytyy ruveta miettimään hoitopöytä/vauvan vaatevarasto/vaippavarasto -ratkaisuita ihan tosissaan :D Meillä on ollut sellainen MALM-lipasto hoitotasona ja siihen on samalla saanut kaikki muksun vaipat ja vaatteet varastoitua. Se oli kätevä, mutta nyt se ei sovikaan tuonne uuteen kämppään. Tai tuntuis hassulta pitää vauvan vaatteita vessassa, joskin niitä siellä varmaan yleensä tarviikin :D Eli vaunuhankinnan lisäksi saa pohtia hyviä vauvantarvikesäilömis/hoitotasoratkaisuista. Ja koska vuokra-asunto, niin vessan seinään ei tietty voi tehdä reikiä. Semmoisia ideoita mulla olis jo tuhat :D Kuvavinkkejä otetaan vastaan :)

Tänään mulla on tsiittipäivä ja aion vetää ruokavalion vastaisesti laskiaispullaa. Täytyykin lähteä tarveostoksille.

Anskutin ja Muikku
 
Heips ja syysihme tervetuloa joukkoon =).

Kyllähän tänne mahtuu haastelemaan. Avointa keskusteluahan tässä tehdään. Suljetut ryhmät ja facebookit on sitten erikseen. Asialinjalla kun pysyy niin uskoisin että kellään tuskin on vastaan sanomista =). Palsta onkin pysynyt mukavana ja asiallisena. Meitä on moneksi ja kaikkia ei voi miellyttää. On kurjaa jos mieli pahoittuu tällaisen palstan vuoksi.. olisiko silloin joku toinen palsta parempi vaihtoehto sellaiselle?

Littelion Parhaiten liitoskipuja minulla kuvaa se kuin häpyluu murenisi alta. Se kipu paikantuu vain siihen luuhun ja tuntuu että se halkeaa vähintään. Pahin kipu tulee jos koittaa yhdellä jalalla varata ja esim.sillai leikellä säärikarvoja. Nuo sinun tuntemukset vois olla muutakin ja on hyvä että sait määräyksen että nyt hölläät tahtia. Kyllä noi aina säikäyttää.

Eilen illalla mieskin tunsi ekat potkut mahan päältä. Ihanaa! Siellä se onneksi mylvii ja olen alkanut tunnistamaan liikkeet hyvin. Istukka vaimentanut vain iskuja.

Mukavaa laskiaistiistaita!

Nelli & Timpsu 20+1
 
Tervetuloa uusille, ei siitä kannata itseensä ottaa jos ei henkilökohtaista tervetulotoivotusta saa. Mäkin kuuluisin oikeasti elokuun pinoon mutta siellä kaikki ainakin keskustelee salatulla puolella, täältä saa huomattavasti enemmän tukea ja turvaa kun en niitä "salakerhoja" omiksi tunnista. Välillä täällä on hiljaisempaa ja välillä hyvinkin vilkasta. Ei muuta kuin mukaan vain kirjoittelemaan! :-D Ei sitä muuten voi tutustuakaan.

Me oltiin eilen ekassa valmennuksessa, kaiken olin oikeestaan lukenut jo netistä mutta se oli uus tieto kuinka paljon enemmän vauva joutuu rehkimään jos mä mässään karkilla ja muulla hyväskällä! Laitoin itelleni heti rajoja nameihin. Toinen mitä jäin ihmettelemään oli : koska se paino ihan oikeasti saa lähteä nousuun? Joo, ekalla kolmanneksella ei saisi nousta mutta se lekuri selitti 2. ja 3. kolmanneksesta että silloin lähtee nousuun mut jos 2 vaihees nousee niin se on sitten vain lihomista. Siis tä?? Miten se voi olla pelkkää lihomista kun vauva, kohtu, istukka kasvaa, lapsivesi ja äidin verenmäärä kasvaa, kyllähän nekin jonkun kilon tuo?

Tänään (16+3)taisin tuntea ekan supistuksen? Ei se täysin kivuton ollut mutta ei siitä nyt huutoakaan päässyt. Sellainen lievä menkkamainen kipu mutta navan alapuolella missä kohdun yläreunan pitäis nyt olla. Alkaa toppahousut olemaan hiukan tiukat vyötäröltä niin epäilen sen liittyvän jotenkin tilanteeseen.
 
"Minnii"
Joo, näin on. Asiallisesti olen kyllä kirjoittanut saamatta mitään vastausta, vaikka kommentoin myös muiden juttuja. Sanotte te pari "äitiä" mitä sanotte, perseennuolemisketju tää on eikä mitään muuta. ehkä teidän pitäs sinne faceryhmään mennä kirjottelee ni saisitte rauhassa olla ylimielisiä idiootteja..
 
En miekään tiällä ole uutena viä mitenkään erityisen huomioitu, mutta se nyt on ymmärrettävääkin. Meni minne tahansa, niin uuden ihmisen rooli on haasteellisempi jos muut on tunteneet toisensa jo pittempään. En sit tiijjä kuinka kauan tää ketju on ollut olemassa, mut jokusen kuukauden varmaan jo kuitenni. Vaikka kuinka laskiaisena vedetään hernerokkaa, niin en halua kuitenkaan hernettä nenääni vetää vaikkei joka paikkaan aina uutena ihmisenä otetakaan paljon huomioiden mukaan. Pienikin huomio tuntuu hyvältä, jos joku sitä suo. Ihan totta, että ittekin kyllä "ohitan" osan viesteistä, siis lukenut kyllä kaikki viime ajoilta mut joihinkin vaan joskus harvakseltaan ottaa kantaa, osaan ei. Lähinnä silloin jos löytyy aihe mikä herättää ajatuksia.

Raskaus on varmasti meille jokaiselle iso ja elämää mullistava asia, toki silloin oma maailma ehkä normaalia enemmän pyöriikin sen "oman navan ympärillä". Täysin ymmärrettävästi kuitenkin. Ittelläkin on tilanne, että oon ollut jo kuukausia yksinodottaja, teillä muilla onneksi taitaa puheista päätellen olla mies, ainakin useimmilla tukena. Ei tää yksinodotuskaan kuitenkaan onneksi raskauden iloa ja ihmetystä pois vie, toki jotkut asiat on rankempia. Ultrakäynnit sun muut ko näkee muita yhdessä odottavia pareja ja tajuaa mistä ite on jäänyt paitsi. Ei sillä, se on vaan hienoa, että teilläkin on miehet tukena. Vaikka hyvällä tavalla "kateellinen" olenkin. :) Tärkeintä kuitenkin, että jostain saa välillä tukea, oli se sitten mies, ystävä tai sukulainen, tuttu, tai vieraampi ihminen.

Vaikka tilanne nyt onkin mikä on, ilo ja rakkaus sisällä kasvavaa vauvaa kohtaan on aitoa, vaikka elämänmuutos välillä myös pelottaakin. Eikä iltaisin ole ollut sitä turvallista syliä johon käpertyä, eikä miestä joka kestäis kaikki miun hormonioikuttelut. Olkaa siis onnellisia omistanne, te joilta se hyvä "tukipilari" kotoa löytyy. :) Itselläkin onneksi tytär ollut raskautta fiilistelemässä ja vauvaa odottelemassa mukana, harmittaakin jo ko maaliskuun alunkaan ultraan ei saa lasta ottaa mukaan ko sekin hetki ois ollut ihana jakaa ihmisen kanssa, joka rakastaa ja välittää, sekä minusta, että vauvasta. Kiva ultraus siitä tulee silti joka tapauksessa ko saa lopulta pikkuisen sukupuolen tietää, vaikkei sekään tietty yleensäkään satavarma ole.

Hilirimpsu & Mini, 18+5
 
  • Tykkää
Reactions: illusia83
EX4
Heippa!


Totta kai aina mahtuu mukaan ja tämä on ihan avoin palsta kaikille. Jos nyt jokaista ei tule erikseen tervehdittyä, ei se sitä tarkoita etteikö olisi tervetullut. Jos se tekee minusta ylimielisen idiootin kun en jokaista ole tervehtinyt niin selvä homma. Minusta on kiva kun ryhmässä on porukkaa niin kuulee muide mietteitä ja miten menee! :)

Vanhimman tytön vanhojen tanssit on nyt ohi ja kyllä tämä äiti oli siellä itku kurkussa lähes koko tanssien ajan :)
Itellä vielä hölkkälenkit onnistuu, juoksulenkit jätin viikon pari sitten kun kivuliaasti nippaili alhaalta aina. Kun ei ole vielä ilmaantunut särkykä tai kipuja niin jatkan hökkkälenkkejä. Lisäksi raskausjooga alkoi eilen ja on joka viikko aina kesäkuuhun asti! Maha on kyllä "jäänyt" pieneksi tällä hetkellä vielä, yleensä on ollut selkeästi erottuva masu mutta nyt on pikkunen "turvotusmaha" vain.

Tsemppejä kaikille viikkoon!

EX4 ja Eppu huomenna 21+0!
 
Viimeksi muokattu:
Syysihmelle tervetuloa! Kaikki mahtuu mukaan, vaikka aina ei huomata kommentoida jokaista tulijaa :)

Annuulle isot tsempit, voin vain kuvitella miltä tuollainen olotila tuntuu : /

Hilirimpsulle jaksuja yksinodotukseen, toivottavasti on kuitenkin läheisiä ihmisiä joiden kanssa voi jakaa raskauden ilot ja mahdolliset vaikeudet. Onko joku tulossa synnytykseen mukaan?

Itsellä ei juurikaan uutta, mutta nyt on alkanut ajoittain tuntumaan vatsan päällekin potkuja. Mieskin onnistunut pariin kertaan bongaamaan käteensä liikkeitä.

Pajunkissa-85 rv 18+2
 
Pitipä ihan kirjautua..

Ensinnäkin onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille! Ja myös lämpimät onnittelut tyttö/poikalupausten saaneille :)

Tervetuloa myös uusille.

Mä olen sitä mieltä, että tällainen foorumi ei ole oikea paikka ihmiselle joka noin syvästi loukkaantuu tollasesta. Kuullaanko sua aina ekalla kerralla tosielämässä? Mua ei ainakaan. On ihan normaalia, että ihmisiltä saattaa jäädä asioita huomaamatta kun ollaan niin tohkeissaan jostain itseä koskettavasta asiasta. Olisit huhuillut perään, että tarkoittaako tämä ignooraus sitä, ettet ole tervetullut. Tiedän mitä sulle olisi vastattu.

Tää palsta on mulle tällä hetkellä ainoa kytkös vauva/raskausjuttuihin ja siten todella tärkeä. Kommentoin ehkä kerran viikossa, mutta luen joka päivä. Mä en ole täällä nähnyt mitään perseennuolemista tai ylimielistä käytöstä, vaan ihmisiä, joista jokainen kommentoi niitä itseään koskettavia asioita ja kertoo omiaan, sekä tsemppaa muita. Kommentit mitä mä sain mun työuupumukseen liittyen auttoi mua todella jaksamaan, ja tästä foorumista revin edelleen voimaa arjessa jaksamiseen ihan vain lukemalla muiden kuulumisia. Tää tarjoaa mulle sen ainoan hetken päivästä kun ehdin ja jaksan ajatella raskautta.

En oikeasti ymmärrä miten voi noin syvästi loukkaantua. Sen ymmärrän, että kun omaa juttua ei kommentoida, niin harmittaa. Mutta tommoset raget? Ja tulet haukkumaan muita ylimielisiksi ja tätä keskustelua perseennuolemiseksi?

jammaillen & tyty 21+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: littlelion
Pajunkissa85, kiitos. Voimia tässä tarvitaan, toisaalta ko ekan lapsen sai yli 7 vuotta sitten niin käytännössä vauvankin hoiti yksin, vaikka mies silloin olikin, ei vaan tukea saanut pyytäessäkään. Joten tavallaan tää yksin odotus ja yksin lapsen saaminen ja kasvattaminen on tuttua, ko ei silloinkaan ollut hyvää miestä mihin tukeutua. Mut no, pikkuinen tulee kyllä tuomaan synnyttyään elämään paljon hyvää, onnea ja rakkautta lisää, vaikkei aina tuu olemaankaan helppoa. Tytärkin saa kauan haaveilemansa pikkusiskon tai -veljen. On ollut kyllä ihanasti fiiliksissä raskaudesta, pusuttelee masua, miettii nimiehdotuksia, puhuu vauvalle vaikkei se vielä varmaan kuulekaan ääniä, jne. :) Pari ysyävääkin on onneksi ollut hyvin tukena ja äiti. :) En oikein tiedä vielä meenkö synnyttään ihan yksin vai en, oishan se ihanaa jos joku ois tukena siellä, mutta kattoo nyt. Tyttökin ois vietävä synnytyksen alettua pikaisesti jollekulle hoitoon, sit ko on sen aika ja jos ei juuri synnytyksen alkaessa oo isänsä luona muutenkin käymässä ko pari viikon jaksoa käy isällään kesä-heinäkuussa varmaan. Ehkä mie äidin suostuttelen mukaan. :)

Ittekin kaipailen viä isompaa raskausmasua, mut eiköhän se sieltä ennen pitkää kasva. Nyt on jokusen viikon onneksi tuntunut liikkeet ja potkut. Kiva kyllä ko tuntee, että sisällä oikiasti on joku. <3

Kyselin aiemmin sen facebook-ryhmän perään. Voisko joku ystävällinen sielu kertoa miten sen löytää/sinne pääsee mukaan? :)
 
Ohhoh... Ihan ekaksi kommentoin, että mielestäni on itsestään selvää, että avoimelle palstalle ovat kaikki tervetulleita ajankohdasta riippumatta. Lisäksi myönnän, että aivan törkeän omanapaisestihan täällä tulee kirjoiteltua, mutta kun minustahan se on vähän näiden palstojen ideakin, että pääsee purkamaan omat vaivansa ja tuntonsa sekä ne riemunsaki. Ihan rehellisesti, en edes odota kommentointeja postauksiini, mutta toivon, että jos joku esille nostamani topiikki on jollekin muulle ajankohtainen, niin tämä keskustelua herättäisi. Myönnän myös olevani äärettömän huono kommentoimaan muiden kirjoituksia. Melkein joka päivä ne lukemassa käyn ja saan aivan älyttömästi vertaistukea kun saan lukea samassa tilanteessa olevien kuulumisia. Ja omanapaisuutta tästä syystä toivon muiltakin!!!! Eli puolestani tästä loppuun saakka, tervetuloa kaikki uudet, vaikka en sitä muistaisi kommentoidakaan.

Littlelion 17+6
 
Minnii harmi että sinulla on tuollaiset kokemukset. Vaikka täällä melkein jokapäivä käynkin lukemassa näitä juttuja en ole edes huomannut sinun kirjoituksia.
Ylimielisyyttä tai muutakaan tällä palstalla ei ole vaan puhutaan/kerrotaan niistä asioista jotka juuri sillä hetkellä koskettaa mieltä. Itse kommentoin niitä asioita jotka itselle ajan kohtaista tai jos jollain jotain kysyttävää. Minäkin vasta vähän aika sitten liittyin tänne mukaan vaikka useamman kuukauden olenkin lukenut näitä juttuja. Pitää myös huomioida että raskaushormoonit saattavat tehdä temppunsa ja luulla että tällaisella avoimella palstalla kukaan ei huomioi vaikka kyse ei todellakaan ole siitä. Moni asia on kuitenkin ihan itsestään kiinni. Eipä tainnut kukaan minuakaan henkilökohtaisesti tervetulleeksi toivottanut mutta entä sitten, kirjoittelen silti :D.

Itsellä nyt päänsäryt on hetkeksi väistyneet. Toivottavasti pysyvätkin poissa.

Tänään ehkä kerron omalle pomolle tästä raskaudesta, sillä vielä en ole kertonut.

Tsemppiä kaikille kasvavan mahan kanssa!

ipna 19+3
 
  • Tykkää
Reactions: littlelion
Hei vaan taas =)
Onpas vierähtänyt jokin aika etten ole tänne kirjoitellutkaan mut samaisia kuulumisia kuin ennenkin.
Enää ei ole pahoinvointia ollenkaan ( joka alkoi mulla vasta n. 16+ viikoilla ja kesti muutamia viikkoja ) ja olo ihan hyvä. Alapäätä vihloo välillä mutta edelleenkään en ole mielestäni mitään harjoitussupistuksia tuntenut, onneks.
Joitakin ihmeellisiä tuntemuksia välillä mahassa ollut mutten miellä niitä liikkeiksi eli vieläkään en ole liikkeitä tuntenut. Musta tuntuu et kaikki muut tuntee paitsi minä : / Taas nostan tän kortin tähän väliin et välillä hermostuttaa kun ekaa odottaa kun ei tiedä miltä kaiken pitäis tuntua yms.
Eilen kun venytin itseäni sängyssä selälleni ollessa niin kummaltakin puolelta mahasta vihlaisi, säikähdin eka mutta kaippa nää tuntemuksia yms. on normaaleja. Näin ainakin kuvittelisin.
Insuliiniannokset oon joutunut nostamaan jo aika korkeelle alotusannoksesta eikä aamusokerit edelleenkään asetu. Tänään taas nosto illalla. Pistämiseen on kyllä tottunut jo kun pitää tehoseurannassa mitata verensokerit edelleen 8-10 kertaa päivässä ja sit illalla vielä pistää insuliinit joten alkaa menee jo vaikka unissaan..
Ens ma eli 5 päivän päästä ois rakenneultra, en malttais millään odottaa. Sit ehkäpä saadaan tietää onko meille tulossa pieni tyttö vai poika..unia oon nähnyt kumpaakin suuntaan.
Hankinnoista meillä on tällä hetkellä vauvan sänky jo valmiiksi makkarissa koottuna, vastasyntyneen vaippoja, tuttipulloja, vaatteita ja peittoa, tyynyä ja lakanaa vauvalle. Muuta ei olla vielä ostettu mutta himoitsen kamalasti jo vaunuja :D Käyn tuolla komerolla hypistelemässä melkein joka päivä noita vaatteita jo :whistle:
Eilen kävin neuvolassa ja ens viikolla tulee postissa raskaustodistus niin pääsee hakemaan äitiyspakkausta yms.

Kuulemma ens viikon tiistaina tulis tän vuoden äippäpakkaus näkyville Kela:n sivuille joten kysymys kuuluu: Meinaatteko hakea heti pakkausta kun raskaustodistus tulee eli tod.näk. tulee 2014 pakkaus vai odotatteko et tulis tod.näk. jo uusi pakkaus? Eli katsotko kuvat netistä ja päätätkö sitten vai onko välilä vaikka tulee vielä vanha pakkaus jos nyt hakee heti?

Itse en vielä tiedä. Katon ne uuden pakkauksen kuvat ja päätän sit mutta luultavasti haen heti pakkausta kun todistuksen saan..

Ihanaa keskiviikkoa teille kaikille kanssasisarille!

StaRR 21+0
 
Laita Hilirimpsu mulle yksärillä linkki sun profiiliin niin lisään kaveriksi ja ryhmään. Ryhmä on salainen, niin ei löydykään haulla. Mulla oli mennyt ihan ohi aiempi kyselysi :ashamed:

Tänne ei kuulu mitään erikoista, pähkylän liikkeet on tuntuneet muutaman viikon silloin tällöin ja nyt ehkä vajaan viikon päivittäin. Masu on ottanut ihan järkyn kasvuspurtin :S Niin hassua kun ei tätä raskautta ehdi ajatella koko aikaa, aikasemmilla kerroilla lähes koko ajan ajattelin vauvaa ja raskautta, mutta nyt ei ole aikaa. Kai nuo 5v, 2,5v ja 8kk pitää niin kiireisenä :D

Äitiyspakkaus: Aion ottaa, mutta täytyy kyllä miettiä kumman haluan, jos edes on mahdollista tätä -14 pakkausta saada. Viime vuonna pakkaus vaihtui helmi-maaliskuussa muistaakseni ja mä sain sellaisen jossa oli molemmista pakkauksista sekaisin kaikkea :mad:. Olikos se 24. pvä kun julkaistaan? Tykkäsin tästä -14 pakkauksen kestovaipasta ihan tosi paljon, mutta haalari ei ollut mun makuun. Makuupussi oli ihana, mutta tottakai mä sain sen -13 pussin :/

-Zeni 18+3 kai...
 
Viimeksi muokattu:
Ittekin saan raskaustodistuksen muutenni vasta maaliskuun alussa niin varmaan uuden äitiyspakkauksen saa/ottaa. Toivottavasti ois mieluinen. On tässä jo monesti tullut käytyä kurkkaamassa nykyistä ja että näkyiskö uus jo Kelan sivuilla. Kiva jos ens tiistaina sit. Oon miettinyt sitä rahankin ottamista vaihtoehtona mut varmaan sitä äitiyspakkaukseen päätyy jos yhtään on mieluinen sit se uus. :) Jonkin verran on tullut jo osteltuakin unisex-vaatteita vauvalle. Viä mukavampaa kyllä sitten jos sukupuolen melko varmuudella tietää ens kuun alusta, unisex-tyyppisiä ko ei kaupoissa hirveästi ole.

Starr, puhkesiko siulla ihan raskausaikana diabetes vai onko ollut jo pitempään? Oma hommansa siinä, vaikka rutiinilla meniskin pääasiassa. Toivottavasti menee loppuaika hyvin diabeteksestä huolimatta. :)
 

Yhteistyössä