Heinäkuun helistäjät Joulutunnelmissa <3 <3 <3

Elikkäs liittyisin mieluusti joukkoonne jos suinkin onnistuu :D
Olen jonkun verran käyny täällä kurkkimassa teidän juttuja ja nyt vihdoin päätin että voisinkai minäkin nyt alkaa ihan odotuksesta asti kirjottelemaan. Olen 21v ja toista lasta odotan jonka laskettu aika olisi 9.7.09. Esikoinen on poika joka muutaman päivän päästä täyttää 1v. Pahoinvointia oli alkuviikoilla ja nyt on onneksi jo loppunut joten on saanut nauttia hyvistä ruuista :) Eka ultrassakin on käyty ja kaikki oli hyvin.

:hug: kaikille suru uutisen kuulleille ja jaksamisia jatkoon!

Tulen käymään paremmalla ajalla :wave:
 
Pikainen oma napa tähän väliin kun pullat ovat uunissa,
nyt se sitten alkoi, kauhea ällötys-etovuus-oksetus-olo. Ja tuntuu että ihan koko päivän, aamusta iltaan kun vain haistaa tai näkeekin tiettyjä ruokia.
Ei ole kiva töissä olla kun joutuu keittiölläkin olemaan. :$

Eilen kuulin kyllä hyvän vinkin että luontaistuote-kaupasta saa jotain mikä on ihan raskauspahoin vointiin, mutta uunona unohdin nimen. Kunhan kaupunkiin pääsen niin pitää käydä katsomassa.
Onko kellä muilla minkälaisia vinkkejä pahaan oloon?

Nyt pullan syöntiin.
:p (jos onnistuu..)

Tinnaa & Mytty 11+1 :heart:
 
Hei, mäkin oon nähny noita seksiunia...!!! Nauroinkin niitä miehelle kun saatan herätä siihen että saan orgasmin :LOL: No eilen sitten meinattiin miehen kanssa piiiitkästä aikaa vähän enemmän touhutakin, mutta päätyi sit siihen että mä itken, koska muhun sattu niin pirusti. No mies tietty mukana ja lopetti heti ja lohdutti. Jäin vaan miettimään että mistähän moinen?! Kuiva en ainakaan ollut... Olisko vaan niin herkkänä tuo paikka tai sitten kun on niin aikaa edelliskerrasta...Heh, saatto tietty itkukin tulla vähän tavallista herkemmin... :D

noh, tulipas tilitys... Käytiin tänään siskon kanssa alennusmyynneissä, löysin ihanan poskipunan :D

Cassy: älä todellakaan ressaa tota päivittämistä, itse olisin varmaan puolta laiskempi... Hyvin sä oot pärjänny :wave:

Kukkaiskeiju & Pööpöti 12+1
 
Mukava kuulla,että MiNiA kaikki on kunnossa :heart:
Myös muilla joilla on ultrassa kaikki hyvin.
Kiva,kun joukkomme kasvaa,tervetuloa.
Cassy älä huolehdi päivittelet,kun ennätät =)
No tulee munkin noita unia nähtyä,ehkä normaalia enemmän.Kuivuudesta kärsin kyllä,mutta ei tuo tahtia ole haitannut :D
Huomenna töitten jälkeen olis synttärit.Niin ja uudenvuoden päivänä tarvinnee olla töissä 6.30.
Toivottelen nyt kaikille mukavaa loppu vuotta ja mukavaa uutta vuotta. =)
äiti-kengu ja pikku-kengu 13+2
 
joulu tuli ja meni..ruokia tuli ahdettua oikein urakalla,ja ihmettelenkin kun painoo ei silti tullut..maha vaan kasvaa,tää on jo tosi iso ja omat housut ei mee enään päälle millään,äippähousuihin siis täällä on jo siirrytty.meidän oli tarkotus kertoo jouluna vauva uutisia,mutta ei vaan tullut sopivaa tilaisuutta,no luulis sen jo kyllä arvaavankin mut kukaan ei ole kehdannut kysyä..neuvolaa täs odottelen ja se olis 8.1 ja samoihin aikoihin pitäis sit olla sen np ultrankin..toivottavasti siellä olis kaikki kunnossa!yhdessä ultrassa jo kävinkin ja silloin kaikki ainakin oli tosi hyvin!
mä näen ihan outoja unia kans,painajaisia että jollekkin tapahtuu jotain :(
sais kyllä loppua tollaset!

uusiakin oli tullut :heart: tervetuloa mukaan!

ja oikein mukavaa loppuvuotta&vuoden vaihdetta kaikille!

babjuska+pömppis 11+1

 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!! :wave: :wave:

Joulun pyhät tuli ja meni, joillakin paremmissa ja joillakin ei niin hyvissä fiiliksissä, :hug: kaikille sitä tarvitseville! Olen ahkerasti seuraillut täältä taustalta vaikka olen hiljaiseloa pitänytkin!! :D

Noista unista... Joo, täällä ihan sama, välillä näkee ihan härskejä unia, aamulla posket punoittaa kun heräilee.. :LOL: :LOL:
Kukkaiskeiju täällä kans aloiteltiin aika pitkän tauon jälkeen peittojen heiluttelu ja ihan samoja kokemuksia.. Suosiolla apteekkiin vaan ja liukkari mukaan!! Paikat tuntuu puolta tiukemmalta ja kuivemmalta, se liukkari helpottaa elämää kummasti.. :D

Täällä joulu meni rauhallisesti, olen ollut jo muutaman viikon ulkomailla (miehen työ on täällä..) ja arvatkaa kuinka masentavaa on ollut lukea teidän ihania juttuja lumesta ja suomalaisista jouluruoista, voi apua! Kyllä niitä osaa sitten taas arvostaa kun joutuu oleen ilman.. Ilman laatikoita ja ilman lunta... *huoh*
Luulin olon jo helpottavan tossa viikon 10 jälkeen, mutta sitten se huono olo otti oikein loppukirin ja joulu menikin kauheessa pahoinvoinnissa.. Nyt taas muutaman päivän olo on ollut ihan mainio, ei väsymystä, ei mitään.. huomenna sitten varmaan taas.. sais alkaa jo helpottaa, alkaa pari kuukautta jo riittää.. :kieh:
Mulla on masu ottanut kasvun aika rauhassa, iltaisin turvotus pömppää mutta aamulla ei mitään.. Jos nyt on muutama kilo tullut niin se on kyllä ihan oman syömisen ansiota! :LOL: :LOL:
En ole suunnitellut ostavani mitään mammavaatteita ellei ole ihan pakko, farkut menee jalkaan ja tunikoita on kaappi täynnä. Ja nettiä selaillessa ainoa potentiaalinen vaatekappale on masutuubi siinä vaiheessa kun paidat ei enää veny.. En vaan kertakaikkiaan löydä sieltä mitään mitä haluaisin päälleni laittaa, muilla samoja ongelmia..? :ashamed: :ashamed:

Hyvät uudet vuodet kaikille ja tervetuloa uusille!
Limuskumpat jäähtymään! :saint: :saint: :whistle: :whistle:
 
Tervehdys kaikille =)

Tervetuloa mukaan uusia odottajia! Ja hyvä että Minialla kaikki kunnossa =)
Samoin kuin muilla - hyvä että kaikki masussa hyvin!

Täällä podetaan piiiiiitkää flunssaa kohta kaksi vkoa kestänyt ja ei näy loppuvan sitten millään, kaikki röörit tuntuu olevan niin tukossa ja henkeäkin ahdistaa niin että huh huh :( Pahoinvointi on onneksi vähän hellittänyt.

Unista, minä en ole kyllä seksiunia - harmi ;) - nähnyt mutta kaikkea muuta sitten on unissa tapahtunut. Nyt viikon ajan olen nähny ihan mielettömiä painajaisia, millon on kukakin kuollut ja tapahtuu jotain kolareita ja ikäviä juttuja... ihan pelottaa jo että mitä hulluuksia sitä ens yönä taas näkee. Muutaman kerran ihan hiestä märkänä heränny keskellä yötä .. :/
Edellisissä raskauksissa muistan että loppuraskaudesta ois alkaneet seksiunet tulla ja muutenkin olleet himot huipussaan :D

Mammavaatteista sen verran että itsekkään en varmaan ihan kauheesti niitä ostele, edellisistä raskausajoista jonkin verran jäänyt ja ei oikein tunnu sellaista löytyvänkään mikä miellyttäisi. Ostin ennen joulua äitiysfarkut, mutta meinas olla ongelmana löytää sopivan malliset, eikä nekään mitkä ostin ihan sellaset ole mitä hain. Täytyy keväällä katsella mikä tilanne noiden vaatteiden suhteen sitten on.

Nyt menen keittelemään teetä josko vaikuttais tuohon kurkkukipuun jolain tavalla :wave:

Hyvää uutta vuotta kaikille!

katta2 ja mörö 13+6 ( huomenna paukkuu viikot =) )
 
Moi kaikille tasapuolisesti

Hyvä Minea että kaikki hyvin:)

Omaa napaa eli tänään oli eka neuvola ja onneksi oli mukava neuvolatäti. Edellinen lapsemme syntyi ulkomailla joten näistä Suomen käytännöistä ei ole paljon tietoa. Edellisessä raskaudessa oli mulla myös raskausmyrkytys ja verenpaineet koholla ja synnytys käynnistettiin kuukauden etuajassa. Joten joudun kuulemma tosi tarkkkaan syyniin nyt sitten tässä raskaudessa, mutta hyvähän se on. Napero voi hyvin (vanhalla ultralla terkka katsoi) ja sikeästi napero nukkui ei liikkunut, mutta sydän sykki =). Verenpaineet oli ihan ok arvoja mulle mutta toivon sydämeni pohjasta että pysyvätkin vielä pitkään mun normirajoissa. Laketuksi ajaksi neuvolatäti sai 28.7 mutta sitten np-ultrassa varmistuu.

Joulu meni mukavasti kovasti sai jouluaterialla pinnistellä että pysyi ruoka sisällä. Muutenkin olen voinut yhä pahoin aamuisin ja varsinkin iltaisin saa oksentaa.

Tänään kävin ostamassa H&M äippähousut kun kaikki alkaa kiristää vyötäröstä ja pian joutuu taas koulunpenkille istumaan ei oo kiva jos pitää istua 7h ja puristaa mahasta. Löysin vielä ihan kivan malliset ettei niistä heti huomaa edes että ovat äitiyshousut(en halua vieläkään paljastaa kaikille raskautta). Esikoisen ajan äitiys housut olen jo antanut eteepäin :(

Hyvää Uutta vuotta kaikille

Annora ja napero rv 10+0
 
:wave: ja hyvää uutta vuotta 2009 kaikille

seksiunista hmm mitä ne on? mä näen vaan ihan kamalia painajaisia yksikin aamu heräsin hiukan yli kuus enkä enää uskaltanu mennä nukkumaan koska en halunnu et se uni olisi enää jatkunu |O
seksi kyllä taas maistuu ja mulla ei kuivuudesta tietoakaan tähän aikaan :whistle:

tänään pitäis mennä miehen siskon luokse ottamaan uusivuosi vastaan lähinnä tarkoittaa siis sitä et me naiset katsotaan lapsia ja miehet lähtee baariin :/ no ei toi ukko niin kauheen usein käy ni kai se täytyy sille suoda...

äitiysvaatteista mua äsryttää suunnattomasti kun niissä kaikissa housuissa on se resori ja en vielä osaa sellasia pitää loppuraskaudessa ne kyllä menee. viime raskaudessa löysin yhdet sellaiset farkut jotka jää vatsan alle mut ne on vielä lainassa :eek: ja nyt en oo sellasia löytänyt tai sitten ne on pillimalliset ja sellaset ei vaan toimi mulla.

jaahas ei sitten muuta älkää sokeutuko kukaan paukkuja ampuessa

witchi & nökkönen 13+3
 
Huomenta

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista, ja mun kanssa iloitsemisesta että kaikki on hyvin :D :flower:

Tervetuloa mukaan mievaa :wave:
Meillä onkin sama laskettuaika ja tais siellä muutama muukin olla.....

Soitin eilen sinne neuvolaan ja neuvolatäti suositteli että mun pitäis vaan ottaa vieläkin rauhallisemmin ja lepäillä :whistle: Ja jos jumppaan välttämättä haluun voin mennä mutta ei mitään hyppyjä, pomppuja tms. ettei vaan tule uusia vuotoja tms.

Nyt aamuteelle :wave:


:heart: Ihanaa Uutta Vuotta Kaikille :heart:


-MiNiA + masu 12+5 :heart:
 
Hyvää Uutta Vuotta kaikille! :wave:

Viime yönä kamalia painajaisia.. kaverit yritti puukottaa mun mahaa ja suojelin sitä sit käsillä.. Puol kahdelt yöl herätys, kun veritippoja tulee.. taas kerran.

Toivottavast nähdään uusi vuosi hyvis merkeis.. edes jotenki.

- Jousku *koittaen olla rauhallinen* ja pn 12+1 :heart:
 
Tiara: Jaah, no pitää kai kokeilla sitten liukkaria, vaikka aika uskomatonta että olis siitä kiinni, kun koko ajan tulee valkkaria niin että melkeen farkutkin kastuu... :whistle: Sori nää ällöjutut :LOL: Ehkä mä oon vaan kursiutumassa umpeen... :/

me mennään siskon luo uutta vuotta viettämään,kohta lähdetään, jahka saan itseni irti tästä koneesta :D
Kukkaiskeiju ja pööpöti 12+2
 
SusSoo
Uusiakin oli taas tullut pinoomme. Onnittelut ja tervetuloa! :wave:

Omaa napaa... :heart: Ultrasta pelkkiä hyviä uutisia. Pieni riehuja yritettiin saada ultrakuviin. Niskapoimukin mitattiin ja oli ok. Silmäni on vieläkin turvoksissa jännityksen ja onnensekaisista kyyneleistä. Tärkeintä on se, että pieni sydän sykki ja kaverilla kaikki hyvin :heart: Lääkäri määräsi Primaspania otettavaksi ainakin rv 20 asti. Äitiyspolille menen taas uudestaan lääkärille rakenneultrakäynnin yhteydessä. Haluavat seurata tilannetta. Nyt siis kaikki toistaiseksi hyvin, joten yritän vähän edes alkaa nauttia tästä raskaudesta. Lapsille kerrotaan tänään illalla kun näytetään ultrakuvat. Varmasti ovat molemmat iloisia. Vauva vastasi viikkoa 12+2, vaikka neuvolan mukaan on nyt 11+4. Lasketun ajan sanoivat olevan nyt 15.7, mutta silti eivät vaihtaneet sitä äitiyskorttiin. Eli ota nyt tuosta sitten selkoa mikä viikko tai päivä nyt on menossa :eek:

Päivittäjä :attn: voisit nyt kuitenkin vaihtaa lasketuksiajaksi tuon 15.7. Mutta merkkaan tuonne loppuun aina itse joitakin epämääräisiä viikko+päivämääriä Suloisen perään.

Ihanaa uutta vuotta kaikille!

Sussoo ja Suloinen 11+4 (12+2)
 
Kiitos päivityksistä, kaikilla varmaan muutakin tekemistä näin joulun ja uuden vuoden aikaan kun istua koneella :) Nyt taitaa olla vaan kovasti muutoksia ilmassa kun kaikki päästään ultraan tai muuten vaan la tarkistetaan.
 
:flower: Tervetuloa kaikki uudet :heart:

olipa ihana kuulla, että MiNiAlla oli kaikki hyvin :heart:

Seksiunista oli juttua.. oon kans muutaman kerran heränny yöllä orgasmiin :LOL: muuten ei kyllä seksiä oo mieli tehny.. mies saanu olla ihan rauhassa..

Mä sain kans kotidoppleri lainaks, mutta en mä oo kyllä löytäny mitään muuta ku omia jumputuksiani.. onnijuuli, mistä kohtaa ja missä asennossa sä saat äänet kuuluviin ja kuinka nopeeta se vauvan syke pitäis olla, viikothan meillä on aika samoissa :)

Viime viikko oli lomaa ja nyt taas arki koittanu, ja aivan poikki oon työpäivien jälkeen ollut.. pää tosi kipee eilisestä asti ollu.. panadolia napsinu aika kasan jo.. Huono olokin on, ehkä just osittain siitä päänsärystä johtuen.

Massu on ollu tässä muutaman päivän oikeen superpömpöllään, ihanaa, kasvais vaan =) Kai tää vielä on turvotusta..kun iltaa kohti aina lisääntyy, mutta suloista silti..

Täytyy varmaan ottaa pienet nokoset, jotta jaksais nähdä vuoden vaihteen. Meille on taas tulossa miehen kavereita kosteisiin juhliin, mä en jaksanu kutsua ketään omia kavereita,kun jotenkin en nyt oo niin juhlatuulella kun on niin väsynyt olo, voi sit rauhassa mnenä välillä omiin oloihinsa huilaileen, jos ja kun alkaa känniläiset ottaan päähän. Hermot on tosi kireellä, kai mä jonku raivarin viä jossain vaiheessa saan, jos joku alkaa ottaan päähän.. voi noita miesparkoja.. no jospa pikku päikkärien jälkeen olo ollis rauhallisempi.

Oikein hyvää ja masukasta uutta vuotta kaikille Heinäkuun helistäjille!!!!! :heart: :heart:

Murmelin ja Pikkumurmeli 10+3
 



Täällä on kärsitty vatsakivuista, korventaa jotenkin ruoan jälkeen, ei kiva yhtään.
Jääpä varmaan herkut vähälle kun ei tee mitään oikein mieli.
Mies mulle sanoikin että mitähän seuraavaksi?! :kieh: :LOL:
Kieltämättä on ollut aika paljon kaikenlaista vaivaa mutta ihanaa on kun viikot lisääntyy! :heart:

Onko kukaan muuten ollut tuntevinaan liikehdintää mahassa? Voi olla että kuvittelen mutta ihan kuin pieniä muksahduksia toisinaan ois jo tuntunut, tiedä sitten ovatko "niitä". :)

Koitetaan kuitenkin nauttia olostamme! :wave:

-i ja t-
 
ihanaa uutta vuotta kaikille!!!!

meillä oli eilen se ultra ja kaikki oli oikein hyvin, kovasti touhusi siellä :heart: mulle voisi myös vaihtaa se laketun ajna 15.7, ei kyllä ole kauheasti väliä, mutta jos jaksat cassykiitos muutenkin kun viitsit päivitellä :flower:

toivova ja nyytti 12+0 ja hyvin stressaantunut koira joka pelkää pamahtelua hirveästi :|
 
Moikat kaikille! =)

Aikamoisessa myrskyssä vuosi vaihtui, täällä meillä itä-suomessa sähkökatko kesti muutaman tunnin ja sähköä saatiin puol kymmenen aikoihin. Vietettiin eilen iltaa kavereitten kanssa ja herkkuruokaakin piti tehdä , mutta pääruokaa odotellessa tehtiin sitten nakkeja saunan kiukaalla :D Päästiin syömään pääruokaa sitten kymmenen aikoihin, mukavaa oli silti!

illuusia: miekin olen jo liikkeitä tuntenut, aika varma olen kyllä että ne kuplahtelut on niitä liikkeitä =) mietin kyllä että joko niitä voi tuntea mutta toisaalta kun kolmas tuloillaan niin eikös sitä yleensä aiemmin ne tunnekin. Kunnon potkuja odotellessa! =)

Mulla tää massu on kyllä pompsahtanut niin isoksi että luulis minun olevan pitemmälläkin. Mulla on tosin edellisissäkin raskauksissa aika aikasin masu ruvennut näkymään ja isoja massuja on ollu aiemminkin!

Kuopus taisi aamupäikkäreiltä herätä, joten :wave: ja oikein ihanaa vuotta 2009 kaikille!

katta2 ja mörö 14+1
 
moi!

ihanaa kuulla et monilla on tullu hyviä uutisia ultrasta ja minea ihanaa kun kaikki olikin hyvin.

mulla on sit jo ihan kamalan iso maha. en ymmärrä, mut M koon äippähousut meinaa olla jo pienet :LOL: kiva jos tää maha kasvaa näin sairaan nopeesti..... kuvaa en osaa laittaa mut näyttää silltä kuin olisin jo viidennellä kuulla.

mut hyvää uuden vuoden alkua kaikille!!!
 
SusSoo
Päärynärouva :wave: täällä on myös isovatsainen! En mä oikein ymmärrä mistä tuo vatsankumpu on ilmestynyt. Kiloja on tullut kyllä ehkä pari jo tähän mennessä. Mutta se on nyt ihan normaalia, koska mulle on kertynyt molemmissa edellisissä raskauksissa lähes 20kg. Kilot kyllä lähteneet aina parissa kolmessa kuukaudessa. Vatsanahka on kyllä venynyt raskauksien takia, joten ehkä sen vatsan on nyt helppo siitä sitten pullahtaa esiin :D Jotakin selitystä pitää tietty keksiä tälle pullukkamaisuudelle :whistle: :saint: Nuorimmaista odottaessani, ollessani neljännellä kuulla, joku täti luuli, että synnytän pian. Joten tämä on mulle kyllä ihan normaalia :)
 
Kiitos Cassy! Ja niin kun muutkin on tuossa edellä maininnut niin älä tosiaan ota mitään stressiä tuosta päivittämisestä... Varmasti on ollut muutakin hommaa tässä joulun alla! Olet ihan loistava!

Omaa napaa sen verran että hirveä väsymys on tällä hetkellä päällä....Ja töissä pitäis jaksaa! Sitten töitten jälkeen 1,5vee poitsun kanssa pitäis jaksaa velmuta. Kun isikään ei kelpaa kaikkiin leikkeihin vaan sen on pakko olla äiti. No onneksi kohta alkaa varmasti helpottaa väsymys kun saadaan tuo rv12 kasaan! :)

Hyvää alkanutta vuotta kaikille! :wave:

Nappa rv10+5
 

Yhteistyössä