Heinäkuun helistäjät Joulutunnelmissa <3 <3 <3

Piku81 toivotaan, että pikkuisella olis kaikki hyvin :hug:

Kaikille uusille tervetuloa mukaan!

Täällä aloitan nyt kinkun syönnin =) Muuta jouluruokaa ei sitt mieli teekkään. Tää on muuten meikäläisen kolmas peräkkäin joulu, kun oon raskaana. Voi kun jaksais uskoa, että nyt kaikki menee hyvin.

Kaikille oikein mukavaa ja rauhaisaa joulua! Voikaa paksusti!

Rosaruusu & Sohvi 10+6
 
pikulle tsemppiä täältäkin!
ja joku kyseli raskausajan vastustuskyvystä,mulla se on aina ollut niin päin että en oikeestaan kipeeksi tuu raskaana ollessa ollenkaan ja normaalisti sairastan kaikki mahdolliset taudit mitä vaan on liikkeellä..parempihan se näin päin onkin nyt :)

ja sit oma olo alkanut nyt onneksi helpottaan,enään ei oikeestaan oksennuskaan lennä koko ajan!!mut vähän väliä jotain pientä on syötävä ettei verensokeri laske..sit tuleekin tosi huono olo..

siivoiltiin tänään koko päivä,ja nyt ollaan valmiina joulun viettoon,ihanaa!!kinkku laitettiin juuri uuniin ja aamusta saa sit maistella :) ja tietenkin puurot täytyy tehdä kans!mä oon tällänen joulu ihminen henkeen ja vereen!!

oikein ihanaa ja rauhallista joulun aikaa kaikille :heart:

babjuska+?(pitäis nimikin keksiä..) 10+1 :xmas:
 
Oikein hyvää ja rauhallista Joulua kaikille ! :heart:

Aukaisin äsken jo yhden lahjankin niin sisältä paljastui ihana vauvan talvinuttu :heart:
Äiti ei ollut voinut vastustaa kiusausta kun oli kaupassa nähnyt.

Mutta nyt jouluruokien syöntiin.

Tinnaa & Mytty 10+2

 
Mukavaa Tapania kaikille :heart: !

Piku: :hug: Toivottavasti saatte hyviä uutisia uusista kokeista :hug: .

Tervetuloa uusille! :heart:

Ite en oo ehtinyt taas vähään aikaan kirjotella, oon kyllä käynyt pinoa lueskeleen :D .
Täällä on nyt kaks päivää syöty ihan hirveesti :kieh: , paino on varmasti alkanut nyt nousemaan, kun on ollut tähän saakka laskusuunnassa. Just sanoin lapsille, että pian lähtään lenkille. Laitan pikkuiset rattaisiin ja lähen sulatteleen kinkkua :LOL: .

Mulla on pahoinvointi ollut nyt tämän viikon pois. Toivottavasti se aika on nyt ohitettu =) . Olo on kyllä heti paljon virkeämpi ja väsymyskin on jo hiukan hellittänyt. Maha kasvaa kovalla tohinalla. Äitiysvaatteet on ollut jo jonkin aikaa käytössä, ku maha pömpsähti niin aikasin esiin. Nuorimmaiseltaki tuli maha nopsaa esiin, esikosta vasta joskus viikon 19 jälkeen.
Nyt tämä emäntä lähtee kinkkua sulatteleen ja kipasee sitten illaksi töihin :ashamed: . Mukavaa loppuviikkoa ja paksuaoloa :D !
-Piiku 13+3
 
Toivottavasti kaikilla on joulu sujunut hyvin :xmas:
Ite oksensin aatonaaton iltana :$ Ilta pahoinvointi on pahana.Nythän sen jo pitäis rauhottua :/ Muutoin olotila yllättävän hyvä.Syötyä on tullut.sienisalaatti ei sopinut tuli huono olo.Muutoinkin vatsa reagoi herkästi ruokiin.
Mukavaa loppuviikkoa kaikille =)

äiti-kengu ja pikku-kengu 12+5
 
Leppoisaa Tapania kaikille täältäkin :heart:

Joulu on mennyt niin syödessä.. on onnneks hyvin uponnut jouluruuat, jopa suklaa,josta en erityisemmin välitä on mennyt sujuvasti kurkusta alas. välillä etoo ja pystyasennossa tulee kyllä todella heikko olo, voiko verenpaineet jo tässäkohtaa laskea niin,että huimaa.?? Maanantain neuvolassa oli kyllä aika matalat lukemat.. onneks on saanut olla ihan vaan vaaka- tai puoli-istuvassa löhöasennossa jo monta päivää :LOL:

Ei sitten kerrottu kummankaan vanhemmille.. ei vaan tullut sopivaa tilaisuutta, jos sitten np-ultran jälkeen uskaltaisi paremmin. Tänään meille on tulossa ystäviä viettään iltaa, kosteissa tunnelmissa tietysti..varmaan tulee ilmi tää mun tilani jossain vaiheessa iltaa kuitenkin..

Joulun jatkoja kaikille =)

Murmelin ja Pikkumurmeli 9+5
 
Mukavaa tapania kaikille!
en oo koneelle päässyt pariin päivään, mutta :hug: pikulle ja muille sitä tarvitseville ja onnittelut kaikille jotka saaneet hyviä uutisia.
toivottavasti joulu meni hyvin kaikilla :xmas:
täällä olo ollut oikein hyvä, kerrottiiin mun vanhemmille aattona ja voi että ne ilahtui :D nyt vaan odotellaan sitä ultraa 30 pv, rupesi pelottamaan että miten siellä voidaan, kun oireita ei juuri ole ollut ja sitten kun menin kertomaan vanhemmille niin jos siellä joku onkin vialla :(
mutta ei kai auta nyt kun odottaa sinne tiistaille...
mukavaa loppu päivää kaikille!!!!
 
Hauskaa Tapaninpäivää kaikille täältäkin!!

Jouluruokaa on sitten mässäilty jo kolmatta päivää ja alkaa pikkuhiljaa riittämään.
Kerrottiin mun vanhemmille eilen ennenkuin kotiin päin lähtivät ja kuten arvasinkin, oli äiti jo pari viikkoa sitten nähny unta, et kerroin odottavani vauvaa. Ei tullu heille sitten yllätyksenä tämäkään. Tytölle kerrottiin tänään aamulla ja ei oikein ensin ymmärtänyt asiaa, mut nyt on alkanu kyselee kaikenlaisia asioita maidonerityksestä vauvan pituuteen. Tarkoitus oli, että kun mennään miehen vanhempien luo, saa likka siellä kertoa asiasta, mutta kun tuli appiukko käymään meillä, niin tottahan likka sen pamautti hänelle. Mennään iltasella käymään heillä, niin saa likka kertoa mummillekin. Ovat kuulemma uutisia jo odotelleetkin, eikä sekään minään yllätyksenä tullu meille. Ovat sen verran useesti asiasta kyselleet... =)

Meillä oli sitten se np-ultra maanantaina ja lähdettiin vähän sekalaisissa tunnelmissa sieltä pois. Hoitaja ja lääkäri saivat molemmat aika isoja lukemia sieltä tulemaan, kun oikein metsästivät. Ensin hoitaja sai toistakymmentä kertaa sellasta 1,7mm tulosta turvotuksesta, mutta sitten alkoi saamaan 2,4 useemman kerran. Kuvista kun katottiin, on vauva aika ojentuneena niissä isoissa lukemissa, joten se tietenkin lisää sitä turvotuksen määrää. Lääkäri sai isoimmillaan tulemaan 3,4mm. Lapsivesipunktiota suositeltiin, mut en oikein tiiä siitäkään sitte. Soitin äippäpolille ja kyselin josko pääsis saamaan toisen mielipiteen, mut ei kuulemma pääse heille. Sanoi kyllä, että se pään asento on tosi tarkkaa siinä mittaamisessa, että ei saa olla liian ojentuneena, ettei tuu liikaa pussia niskaan. Vertasi sitä itseensä, että jo ojentaa liikaa, tuleehan sitä aikuisillekin pussia niskaan. Paras olisi jos sikiö olis sikiöasennossa. No ne 1,7 -tulokset tuli just sellasessa asennossa. Täytyy keskustella neuvolassa asiasta.

Tääl oli jollekki suositeltu jotain veriseulaa... Mitä siitä näkee ja otetaanko se ihan äidiltä? Jotenki arveluttaa mennä neulalla sorkkimaan tuonne kaverin "yksiöön" vaikka ei ookaan kuin prosentin mahdollisuus keskenmenoon.

Sori tää omanapa tänään. Palaan paremmalla ajalla.

merlin + nipsu 12+3
 
Kiitos muillekin tervetulotoivotuksista :flower:

Anteeksi nyt tulee vain omaa napaa..... mulla nyt rv.12+0 ja verinen vuoto alkoi tänään :'(
Viime ma ultrassa kaikki oli ok, mutta ei se aina silti niin hyvin menekään :'( :'(
Yhtään verenvuotoa ei ole aiemmissa raskauksissa ollut, enkä yhtään keskenmenoa ole tietoisesti kokenut, mutta nyt verta on tullut kolmessa tunnissa ja kolme siteellistä :'(
Ilmoittelen vielä kuinka tässä kävi, mutta tuskin näin runsas vuoto tietää mitään hyvää.......

MiNiA
 
No tervehdys pitkästäaikaa! Muistaako kukaan?! :D Ollaan tässä oltu sukuloimassa Itä-Suomessa, joten palstailut olleet vähemmällä. Itseasiassa vieläkin täällä, mutta huomenna nokka taas kohti omaa ihanaa kotia. Kyllä sinne jo kieltämättä vähän kaipaakin. ;)

Äkkiseltään luin teidän viikon aikaisia juttuja läpi, mutta kommentoinnit kehon muistin ansiosta taitaa nyt jäädä vähiin. :ashamed:

Toisilla on valitettavasti ilmennyt isompia syitä huoleen! Toivotaan, että kaikki kääntyy vielä parhain päin. :hug:

Maanantaina olisi sitten vihdoinkin se kauan odotettu ultra. Tämä viikko on nyt mennyt täysin muissa tunnelmissa, mutta on sitä silti ehtinyt välistä jännittelemään. Pahimmat etomiset kun on alkaneet vähän kaikota, kahvikin jopa jo vähän maistua ja mahan pahin turvotuskin helpottanut (tosin pallohan se yhä on! ), niin pistää miettimään... :/ Toki nyt aletaan olla jo niillä viikoilla, että pitäisikin alkaa helpottaa. Muttakun ei pysty olemaan hermoilematta... :ashamed: No maanantaina ollaan sitten viisaampia... d :| b

mussu & monni 11+3

...Ainiin. Jonkun muunkin mies oli uhannut tämän sivuston laittamisella salasanojen taakse, jottei pääsisi lukemaan palstaa. No samma på här! :wave: :D Minkäs teet... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja merlin:
Tääl oli jollekki suositeltu jotain veriseulaa... Mitä siitä näkee ja otetaanko se ihan äidiltä?
Meidän neuvolassa sanottiin että jokaisella odottajalla joka menee nt-ultraan on mahdollisuus siihen verikokeeseen (mutta taitaa vaihdella vielä paikoittain). Otetaan mielestäni ihan äidistä. Tosta verikokeesta ja niskaturvotuksesta lasketaan sitten joku keskiarvo ja saadaan riskisuhde. Tohon riskisuhteeseen taitaa vaikuttaa myös odottajan ikä.. Mä en tuosta kauheasti kysellyt, kun en sitä verikoetta halunnut ottaa, joten en oikeen osaa paremmin selittää, enkä tiedä menikö edes oikein :ashamed: Kertokaa joku asiasta paremmin jos tiedätte, kun mun sepustus taisi mennä hieman sekavaksi =)

Aika paljon noi nt-arvot sitten heitti sulla merlin, 1,7 mm:ssä ja 3,4 mm:ssä on aika iso ero. Meillä kätilö ei ottanut kuin yhden arvon ja siihen tyytyi..

MiNiAlle ISO :hug: toivotaan ettei olisi mitään vakavaa.

Oma napa: Joulu on vietetty ja töissä olin eilen ja tänään. Mua ei sitten yhtään huvita olla töissä, mä haluaisin jäädä jo äippälomalla :LOL: Yleensä en ole mikään koti-ihminen ollut, olen töissä tykännyt käydä, mutta nyt ei kiinnosta ollenkaan mutta pakko vaan jaksaa :eek: Nyt lähden katsomaan jotain syötävää ja yritän suostutella miehen hakemaan mulle jaffaa jostain ja ehkä myös sipsejä :p

MammaMaraKisu ja Kirppu 12+3
 
heipsan vaan kaikille.

:hug: kaikille huonoja uutisia saaneille, voimia ja jaksamisia :flower:

tuosta veriseulasta...itse kävin siinä kun esikoista odotin,se otetaan äidistä ja kävin siinä koska ei siitä ainakaan mitään haittaa ole.siinä otetaan huomioon np-ultran turvotus lukema ja lasketaan joku riskiarvo mihin otetaan odottajan ikä ym mukaan...jos ei sairaalalta kuulu mitään 2 viikkoon kaikki on ollu hyvin.meinaan osallistua tuohon myös tällä kertaa:)

itsellä raskausoireet tosi "mitättömiä" niinkuin esikoistakin odottaessa..rinnat vähän aristaa.mutten olo tosi hyvä:)ultra vasta 12.1:(jännittää... yhden keskenmenon kokeneena:(

onnijuuli 9+6
 
SusSoo
Voi ei MiNiA :hug: toivottavasti kaikki on hyvin! Toivottavasti olet jo käynyt äippäpolilla ja kaikki tosiaan on nyt hyvin. Tulehan heti ilmoittelemaan mitä kuuluu :hug:

(.) Vatsan kumpu näkyy mukavasti. Lapset eivät vielä ole kyselleet. Vuosi sitten kerrottiin lapsille jouluaattona vauvanodotuksesta, mutta tänä jouluna ei uskallettu. Viime vuonna kun meni kesken 13+4 viikolla kuukausi tuon meidän jouluaaton jutustelun jälkeen. Siinä sitten esikoiselle selvitettiin, että vauvanalku olikin kuollut. Ihan hirveetä :( Mulla on ultra + lääkäri keskiviikkona. Ja toivon niin kovasti hyviä uutisia :|

terkuin Sussoo ja Suloinen 11+jotain
 
Minia :hug: :hug: toivottavasti tulet kertomaan hyviä uutisia.
merlin noin suuret erot johtuu varmasti asennosta, joten elä ressaa (helpommin sanottu kuin tehty) :hug: :hug: .
SusSoo mitkä on fiilarit? *Viittaan aiempaan keskusteluun*
(.) Aattona oli niin kiva vessakohtaus, että oksat pois :x . No onneksi olo parani, että päästiin lähtemään mummilaan ja pystyin syömäänkin ja kaikki pysyi sisällä :D .
Nyt monena päivänä ollut päänsärkyä, joka ei meinaa millään lähteä pois. Mutta kyllä se tästä.
 
Heipä hei!

Paljon tullut juttua, kun en ole moneen päivään ehtinyt käydä lueskelemassa enkä varsinkaan kirjoitella itse. Kaikkia en vielä ehtinyt edes lukea...

Siinähän se joulu sitten meni. Syödessä ja oksentaessa. Noh, ei ainakaan vissiin pääse lihomaan tällä taktiikalla. :x Eli olen oksentanut koko joulun joka päivä moneen kertaan, varsinkin aamupäivällä ja päivällä tulee kaikki ulos, mitä laittaa sisään, tosi kiva. Ei minua ainakaan ole juuri nuo pahoinvointirannekkeet auttaneet, mitkä hommasin ennen joulua...

Onneksi ummetus ei enää vaivaa, hanat aukesi ja toivottavasti tätä jatkuu, hirveätä tuo ummetus oikeesti.

Onko muilla vielä rinnat kipeenä tai onko niin, että ois vasta tulleet kipeiksi? Mulla nyt tuntuu niin aroilta, että tuskin pystyy hipaisemaan. :( Mahakin pömpöttää niinkuin kuudennella kuulla varsinkin syönnin jälkeen. Ajattelin, että pitäiskö siirtyä mammavaatteisiin loppiaiselta...

Monella tuntuu olevan päänsärkyä. Itselläni aurallinen migreeni ja se ollut nyt kahdesti tai kolmesti raskausaikana, eikä kiva. Muuten en ole kärsinyt päänsärystä *koputtaa puuta* .

Mulla olisi ollut se np-ultra nyt maanantaina, mutta koska olemma täällä kotipuolessa vielä loppuviikkoon asti, niin piti muuttaa sitä aikaa ja pääsen nyt vasta sinne 13. päivä, piiiiitkä aika siis vielä. Onneksi on tuo alkuraskaus-ultrakuva, jota voi hypistellä... :)

Mukavaa viikonloppua kaikille! =)

Pikkumuksis rv 9+6 (hui, huomenna 10 täyteen)! :D
 
SusSoo
Mymmyryy :wave: ihan suhtkoht hyvissä fiilareissa mennään. Kiitos kysymästä!Välillä sitä silittää vatsankumpua ja pelkää pahinta :/ Väsymys ja etomisoireita edelleen ilmassa, joten sillä tavalla hyvältä vaikuttaa. Mua vaivaa myös pääkipu. Öisin en voi nukkua tyyny pään alla, aamulla olis niskat ihan jumissa. Ja niska/pääkipu on suoraan verrannollinen etomisen määrään. Eli mitä enemmän päässä jyskyttää, sitä enemmän etookin. Jouluna kaikki ruoka pysyi sisällä :whistle: joten kilojakin varmaan on sitte tullu :ashamed:

Sussoo ja Suloinen 11+1 =)
 
Moi kaikille =)

Minialle :hug: toivotaan että kaikki on kunnossa =)

Joulu on mennyt syödessä - ja pahoinvoidessa! Mulla on tullut tämä pahoinvointi nyt takas, kuukauden päivät olikin poissa mutta nyt on taas iltaisin ja öisin olo ihan hirveä, pitää käydä yökkimässä. Toisaalta en tiiä johtuuko tämä jouluherkkujen ahtamisesta... ;)

Kyllä on vatsakumpu hyvän kokoinen täälläkin, tuntuu että pompsahti jo tosi aikasin esille. Meillä kerrottiin esikolle joulunpyhinä että äitin masussa kasvaa vauva =) Esikko oli tosi iloinen ja odottaa jo innolla, kakkonen ei vielä ymmärrä kun on niin pieni (vajaat 9 kk) =) Mahtaa kyllä kesällä sitten ihmetellä että mistäs tämmönen on tupsahtanut - jos vaan sinne asti päästään, toivotaan parasta!

Parempia vointeja toivotellen

katta2 ja mörö 13+3
 
Niin se joulu sitten tuli ja meni.. höh. Vähän jäi vielä kaipaamaa, ku oli aika hektistä menoa. No nyt rauhallisempaa onneks. Pistin ukon kauppaan, jos se kohta ruokatarvikkeita tois.

Jaksamista niille, jotka elää epävarmuudessa. Toivottavasti kaikki ois kuitenkin parhain päin :flower: Pistäkää kuulumisia tulemaan..

Kaikilla taitaa olla masu jo kasvanu.. Ei mulla vaan. Tosin eka vasta tulossa ja turvotusta vähä vielä. Jouluruuat onneks maistu eikä painokaan ollu joulukuun alusta noussu ku puol kiloa :p Isosisko just hehkutti miten sil oli tullu raskauden aikana 25 kiloa eikä mun äitikään jääny paljo kuulemma huonommaks ;)

Näin tällä kertaa.. Uutta vuotta kohti.

- Jousku ja pn 11+5
 
Jaiks, oltiin tipahdettu toiselle sivulle, täytyi tulla vähän nostelemaan.. :D

Joulusta on selvitty, oli oikein kiva joulu ja meidän uutinen otettiin ilolla vastaan. :)
Ruoatkin maistuivat, etominen on onneksi ollut aika pientä ja tässä toivon että olo alkais "normalisoitua".
Liikunta on jäänyt kyllä vähälle ja aattelinkin että otan itseäni niskasta kiinni sen suhteen, jumppaa ja ulkoilua täytyypi nyt lisätä sitten!
Viikon päästä ma. ois toinen neuvola, toivottavasti kaikki on hyvin ja saadaan taas ne :heart: äänetkin kuulla. :)

Hyviä oloja kaikille!! -illuusia&Tiitsukka-
 
MiNiA:toivottavasti kaikki on silti kunnossa :hug:
Tänään tuli oltua ostoksilla.Pancho Villan burgeri röyhennyttää ja hieman korpee mahassa.
Ens viikko onkin työntäyteinen viikko_Olen myös uudenvuodenpäivänäkin töissä.
Kaikille mukavaa loppuvuotta :heart:

Äiti-kengu ja pikku-kengu 13+0 :heart:
 
SusSoo
Alkuperäinen kirjoittaja mymmyryy:
SusSoo sun paniikki on nyt sitten siirtynyt tänne! Viime yö meni pohtiessa kaikkee kivaa :headwall: :headwall:
Joo huomasin tuolla toisessa pinossa, että pientä paniikkia vuorostaan on siellä :hug: No, älä huoli. Mulla on ultra + lääkäri äippäpolilla tulevana keskiviikkona, joten sitä ennen täällä hermoillaan oikein urakalla. Jospa sä saisit olla sitten sen aikaa taas ihan rauhassa :) :hug: Lauantaina piti kyllä täälläkin itkeä kun ajattelin sitä tulevaa ultraa. Ja pelkään tosissaan pahinta, että taas joudun jäämään sinne osastolle jos uutiset on huonoja... sitä en kyllä kestäisi :( Joten nyt ei auta kun ajatella, että hyvin kaikki menee...
 

Yhteistyössä