Heinäkuun helistäjät Joulutunnelmissa <3 <3 <3

MOI

Anteeksi nyt tulee vain omaa napaa....
Mikä auttaa tähän pahoinvointiin ja päänsärkyyn?? Ykään monta kertaa päivässä tosi monet hajut saa ykän kurkkuun. Tosi ihanaa kun vielä joulu tulossa ja mä vaan ykään....
Ekassa raskaudessa söin pahoinvointiin multitabsin raskauden inkivääriä ja se oli mun pelastus mutta nyt sekin on vedetty pois markkinoilta. Onko jollain tietoa onko jotain vastaavaa tuotetta???? Tuntuu et koht pitäis pahoinvointikin vähentyä ja mulla vaan lisääntyy....

Aamuisin oon ihan sika turvonnut sormukset sattuvat sormessa viimeks tuli turvotuksenkin vasta loppu metreillä....

jou+salama 10+2
 
Sunnuntaita kaikille :)

Täällä on nyt joulusiivous suoritettu lasten kanssa =)
Pojat auttelivat innoissaan ja halusivat pestä oman huoneen lattianki :eek:
Joulukuusikin on jo pystyssä ja koristeltu, kaikki lahjat ostettu ja paketoitu :)
Eli nyt sitten vaan odotellaan sitä jouluaattoa :xmas:
Ai niin, tänään alkoi 13. raskausviikko eli 12+0 mennään :heart:


 
Alkuviikkoa vaan heinämasut:)

Täälläkin pahoinvointi vaivaa Kuten Jouvauva kirjoitti siis en osa neuvoa muutakun vaan että muita samanlaisia on :wave:
Mun nenä haistaa ihan kaikki hajut jos roskiksessa on kissanruoka pussi(tyhjä) ja roskis on kiinni niin mä meinaan okesentaa aina kun meen siitä ohi hyi yääääk siis mä käyn useasti päivässä kyökkäilemässä pönttöön aina ei onneks mee oksennukseen asti mutta niin rasittavaa......
Saa nähdä kuin jouluna käy joulu ruokia tekee kyllä mieli mutta me ollaan koko päivä kylässä, niin pitää itseä skarpata kovasti että pystyy olla kuin ei mitää, ei haluta vielä kertoa kellekkään raskaudesta.
Oon aina tykänny hirveesti joulusta ja sen valmisteluista leipomisesta ja niin edelleen mutta tänä jouluna jäänyt kaikki en oo leiponu mies on siivonnu ja vähän tossa äsken laittelin joulukoristeita. Ei huvita kun koko ajan on häjyolo.

Vielä viiko ja sitten vasta eka neuvola ja nähdään sitten ultralla onko masus kaikki kunnossa:)

Annora ja napero rv 8+4
 
Moi kaikille vanhoille ja uusille! :wave:
ja halauksia huonoja uutisia saaneille! Mie en oo varmaan reiluun kuukauteen kerenny täällä käymään, en edes lukemassa mietteitä ja kuulumisia. Mutta nyt sitten onneksi kerkeän paremmin! =)
Paljon on tosiaan uusia tullut ja monella on jo ntultrakin takana. Meillä oli tuo ultra viime pe ja kaikki oli kunnossa - hyvin on liikkuvainen kaveri masussa matkassa :heart: Olo on täällä jo huomattavasti parempi mitä muutama viikko sitten , samoin täällä hajut on tosi voimakkaat - jännittääkin vähän mille kaikki jouluherkut loppujen lopuksi haisee, hyvälle vai pahalle... ;) Muutaman päivän on vatsaan sattunut aika kovasti - ei kuitenkaan mtn vuotoja ole ollut.
Sitten kysymys - varmaankin maailman tyhmin sellainen - mutta miten on lehmänmaidon (siis suoraan maatilalta tuotu) laita, pystyykö sitä juomaan ja ylipäänsä käyttämään? koska sehän ei ole millään tavalla käsiteltyä kuten kaupassa oleva maito... ? :/

Ihanaa joulunaikaa kaikille ja syödäänhän kaikki kunnolla jouluherkkuja! Toivottavasti pahoinvoinnit hellittää!!! =)

katta2 ja mörö 12+5
 
Katta2:hienoa,että ultrassa oli kaikki ok.
pömppelipötsi.hienoa,että ultrassa oli kaikki kunnossa.
Pahoinvointiin en tiedä helpotusta.Muutakuin aika =)
Sain sienisalaatin tehtyä ja hyvää tuli :p Rosolli,porkkanalaatikko myös tehtynä.Huomiselle jää kinkun paisto.
Mukavaa joulua kaikille :xmas:
Voidaan kaikin hyvin ja paksusti :D
äiti-kengu ja pikku-kengu 12+1
 
Nyt on sitten nt-ultra takana päin ja masussa oli kaikki kunnossa. Vilkas pikkukaveri on matkassa, ensin oli aivan paikoillaan mutta hetken päästä alkoi kova liikehtiminen eikä enää paikoillansa pysynytkään :heart: Seulontaverikokeesta kieltäydyin, kun niskaturvotus oli ok. Niin ja viikot täsmäsivät neuvolan laskujen kanssa täysin, eli laskettuaika pysyi samana. :)

Hyvää joulun odotusta kaikille :wave:

MammaMaraKisu ja Kirppu 11+6
 
(.) Reippailin tänään töihin ja olin kyllä näky ( onneksi kuuden aikaan ei moni muu ollut vielä liikkeellä ), minä oksensin pari kertaa ojan penkalle ja taas jatkoin matkaa eteenpäin.. Ja nyt kun tulin kotiin, niin tuli vessan lattialle, kun ei ehtinyt pöntölle saakka :x . Että se siitä pestystä kylppärin lattiasta...
 
Katta2,
Sitten kysymys - varmaankin maailman tyhmin sellainen - mutta miten on lehmänmaidon (siis suoraan maatilalta tuotu) laita, pystyykö sitä juomaan ja ylipäänsä käyttämään? koska sehän ei ole millään tavalla käsiteltyä kuten kaupassa oleva maito... ?
Itsellä sama ongelma, kun anoppilassa maatila ja tietysti siellä käytetään vain lehmän maitoa aivan joka kohtaan, myös juomana. Mitä olen lukenut netistä niin tilamaitoa ei suositella käytettävän raskaana ollessa, koska sitä ei ole pastöroitu. Lehmänmaidossa voi olla listeriavaara. Luin että kuumennettuna pastöroimattomia maitotuotteita saa käyttää esim. ruoanlaitossa, kun ruoan keittää/paistaa uunissa maitotuotteen lisäämisen jälkeen. Esim. joulupuuron siihen maitoon voisi tehdä, kun vain kuumentaa maitoa tarpeeksi. Silloin listerian pitäisi kuolla. Mutta itse en ainakaan uskaltaisi juoda kyseistä maitoa.

Keskustelin avokin kanssa raskauden alussa tuosta maidosta ja kielsin käyttämästä lehmänmaitoa mihinkään meidän ruokaan. Kulta tuumasi, että on niitä lapsia syntynyt ennenkin vaikka lehmänmaitoa onkin juotu, mutta lupasi kuitenkin olla käyttämättä sitä ruokiin:)

Hattarapilvi + Onni (8+4)
 
Nyt sitten alkaa olla joulusiivoukset ja leipomiset tehtynä. Tuossa kahdeksan aikaan laitoin viimeisin piparipellisen uuniin ja tietysti poltin ne, kun jäin katsomaan telkkaa :ashamed:

Paha olo ei enään vaivaa eikä päikkäreitäkään tarvitse ottaa, mut illalla kyllä simahan aikaisin. Eilen ja toissapäivänä oli pieniä nipistelyitä/töytäisyjä alamasussa. Hiukan ihmetyttää, et voiko jo tuntea liikkeet (tää on kolmas). Viikkoja siis 11+1.
Km:n riski pienenee sunnuntaina, joten hiukan jo helpottaa tää pelko...
2 viikon päästä lääkäriaika.

Maitoa, jota ei ole pastöroitu ei saa käyttää raskaana. Sama koskee siitä valmistettuja juustoja sekä pehmeitä juustoja (homejuusto ja tuorejuustot).

Häätyy pojille mennä antamaan iltapala..
 
SusSoo
Moikka!

Täällä kaikki hyvin, vaikka välillä pieni epätoivo valtaa mielen eli onko kaikki hyvin. Täytyy vaan yrittää pitää pää kylmänä ja uskoa, että kaikki on pikkuisella hyvin.
Esimerkiksi majoneesia ja tuorejuustoja syön raskaanakin. Niitä kun ei niin kauheesti tule normaalistikaan syötyä. Meillä oli esikoisen odotusaikana lehmiä, mutta ostin itselleni raskausaikana kaupan maitoa ihan varmuuden vuoksi. On sitä oikeaa lehmänmaitoa ennenkin raskaanaolleet juoneet. Ja nykyään se on reilusti paljon hygieenisemmin tuotettua kuin esim. 50 vuotta sitten. Maksalaatikkoa en syö, kun en sitä normaalistikaan syö. Mutta kukin tekee nämä ruokailu/juomapäätökset itsekseen. Kissan kakkoihin ja oksennuksiin en ole nyt raskausaikana sattunut, vaan mies on saanut ne siivota. Multa kun tulee oksennus jo pelkästä ajatuksesta, että jossakin on kissan jätös :x

Onnellinen olen siitä, että saimme eilispäivän ja yön aikana reilusti lunta, joten meilläkin on tänä vuonna valkea joulu! Haluankin toivottaa teille kaikille rauhaisaa ja onnellista joulunaikaa


Sussoo ja Suloinen 10+4
 
Onpas ollut kivoja, iloisia uutisia monella, onnittelut niistä! :heart:

Ihanaa, se on nyt sitten joululoma alkanut ja töihin vasta 7.1.!!
Onhan tässä vielä laittelemista mutta fiilis on hyvä ja se on pääasia, kyllä se joulu tulee vähemmälläkin. :xmas:

Mä kärsin myös vieläkin huonosta olosta, mutta on se tainnut vähän jo helpottaa, nälän kanssa pystyy jo paremmin olemaan, makeaa ei edelleenkään tee juuri mieli ja hyvä niin. :D

Huomenna ois sitten jo 13 vkoa täynnä ja poika saa kertoa toisille isovanhemilleen tästä ihanasta asiasta, oi oi.. :) :D

Ai juu ja Cassy, oon katsonut la:n väärin, se oiskin 1.7. eikä 2.7, ei nyt iso ero mutta kuitenkin. :D Voisin mainita vielä että KHKS olis sitten synnärinä meillä.

Oikein hyvää Joulua kaikille!! :xmas:

 
Oikein rauhallista ja ihanaa Joulua kaikille :xmas:

Toivottavasti osataan kaikki nauttia edes hieman ilman pelkoja ja huolia! :heart:

Itsellä huono olo sen kun jatkuu ja taitaa pahentua :x Mikään ei auta, ei syöminen eikä lepääminen, oksettaa ja etoo yötä päivää eikä mikään maistu vaikka koko ajan onkin syötävä |O Jospa se tästä helpottais muutaman viikon kuluttua...

Kesäheinä ja toukka 9+0 (tai 8+6 riippuen laskurista) :heart:
 
Tulin toivottelemaan oikein ihanaa ja rauhallista joulua kaikille heinäkuisten perheille!
Koitetaan ottaa rauhallisesti ja nauttia hyvistä jouluruuista huonosta voinnista huolimatta :heart:

Onnea myös hyvistä ultra kuulumisista, ihana kun niin monet olivat niitä saaneet :heart:

Sit omasta navasta voisin sen verran taas uutta informoida...

Täällä oli sitten eilen aika perinnöllisyyspolille ja veriseulan tuloksetkin olivat tulleet, ja riskiluku tietenkin laskettiin se 2.9 turvotuksen mukaan :ashamed: riskiluku oli 1:5, ja voitte kuvitella että itkuhan siinä pääsi, oli kuin matto olisi vedetty jalkojen alta, kun perjantain jälkeen olo oli todella positiivinen, kun saatiin nen toiset niskaturvotus lukemat. No siinä sit päädyttiin tekemään se istukkapunktio ja se sujui onneksi ihan hyvin, nyt sitten odotellaan tuloksia. hieman sekavin miettein...
Mitään näkyvää meidän vauvalla ei siis ainakaan tällä haavaa ole nähtävissä, se lienee hyvä. Ja nuo turvotukset voi olla myös merkki sydänviasta, joten lääkäri "määräsi" myös sitten tulevaisuudessa rakenneultran, koska sitä pientä sydäntähän ei vielä näe tutkia. Lääkäri kyllä oli mieltä että sen sydänvian puolesta tuo turvotus olisi kyllä aika vähäistä, eli sekin lienee hyvä juttu...
Muutenhan tuo toimenpide oli aikasta kivuton, oikeastaan se oli kaikista kipein vaihe kun lääkäri pisti neulan ihosta läpi (ei meinannut ensin mennä, kuulemma tiukka nahka :LOL: ) sen jälkeen neula vietiin istukkaan sisällä, ja neulan sisään työnnettiin toinen neula jossa oli sellainen pieni "harja" jolla sit rappas sitä istukka "tavaraa" jonkun verran sieltä..aika nopsa ja ei siis kivulias, mutta tuntui inhottavalta. Ihanaa oli kun sain vaavia katella ruudusta koko ajan :heart:

Et oma jouluaika ei varmaankaan kulu ihan stressaamatta, mutta eipä ole kummakaan, on tuossa sen verran isoista asioista kysymys...

Piku ja Tintti 12+3
 
Oikein ihanaa Joulua kaikille

Jospa minäkin liittyisin teidän joukkoon mukaan :)
Olen silloin tällöin käynyt lukemassa, mutta nyt vasta "uskaltaudun" itse tänne kirjoittelemaan. Kävin nimittäin eilen niskaturvotusultrassa ja siellä se pikkuinen masu-asukki köllötteli :heart:
Laskettuaika ultran mukaan 9.7.09 :heart:
Olen 33v. Esikoinen 05/05 poika, kuopus 03/07 poika. Synnytyssairaala SAS.
 
:wave: aaton aattoja tänne

piku81 :hug: ja toivotaan et pikkuisella olisi kaikki kuitenkin hyvin ja seuraavasta testistä tulisi paremmat tulokset :heart:

oma napa väsyttää ja väsyttää itku on tänään monta kertaa päässy ihan hölmöistä syistä eilen oltiin anopilla siivoomassa ja koko päivä siellä vierähti. selkä huusi hoosiannaa illalla kun pääsin kotiin ei auttanu kuin asentaa penskat sänkyyn ja puoleen yöhön paketoida loput lahjat.
tänä aamuna piti mennä kauppaan kuvittelin et voisi ehtiä ennekuin on kauhee rysis päällä niin eihän toi mun p***a laatikko lähteny käymään |O ei muuta kuin parku kurkussa mukulat sisälle ja auto laturiin nýt sitten on pakko mennä sinne ihmisten keskelle kunhan toi poju tuolta herää |O

eiköhän se tästä mieskin on huomisesta eteenpäin kotona saa nukkua pitkään ja olla melkosen rauhassa.

voidaan kaikki paksusti jouluna ja syödään isot kasat kinkkua hyvää joulua kaikille

witchi & nökkönen 12+2
 
Lumentäyteiset ( ainakin täälä itä-suomessa) aaton aatot kaikille =)

Kiitoksia lehmänmaito-vastauksista =) Itse asiassa itse vasta viikonloppuna tuota juttua rupesin miettimään kun mummon lahjaksi tekemät piirakat on tuohon lehmänmaitoon tehty, että mitenkähän se on, voiko niitä syödä... Mietin itsekin tuota että kun nehän on kuitenkin kuumennettu - kahteenkin kertaan puurossa ja vielä paistaessa. Jotenkin tuntuis että voi syödä =) ainakin halusin hirveän mielellään syödä :p Muuten olen ollu kyllä aika tarkka noiden maitotuotteiden yms kanssa, kalaa kun en muutenkaan syö niin se ei ole joulunakaan ongelma. Maksalaatikko ei normaalistikaan maistu, joten sitäkään ei tee mieli jouluna.
Piku81: :hug: kyllähän se varmasti mietityttää tuollaiset tulokset - toivotaan että vauvalla kaikki kunnossa!

Tervetuloa heinäkuisiin Minia! ja onnea raskauteen! =)

Ei muuta kuin mukavaa joulunodotusta ja nautitaan herkuista täysin siemauksin - toivottavasti huono olo hellittäisi jouluna =) Lähden sapuskaa tekemään ja kuusikin pitäisi laittaa paikalleen ja vielä vähän siivoilla. Illalla laitetaankin kinkku uuniin paistumaan - vesi kielellä odottaen jo nyt :p

katta2 ja mörö 12+6
 
Hyvää joulua kaikille! :hug: Ja voikaa kaikki niin hyvin, kun vain mahdollista. Toivottavasti paha olo helpottais edes hetkeks ;) Ja Pikulle myös tsemppiä! Witchi kirjottikin jo, että voikaa paksusti.. kelpaa kyllä mulle!

Ja lunta on tosiaan täällä Kaakkois-Suomessa mummilassaki tullut tänää niin, että pois alta.

- Jousku ja pn 11+0
 
Ihanan lupsakan leppoisaa joulua kaikille :heart: :heart:

Piku81 :hug: :hug: toivotaan, että kaikki olisi kuitenkin hyvin :heart:

Nyt on joulusiivo tehty,ja vihdoin saa relata ja vaan olla! Kinkku laitettiin just uuniin, ihanaa, illalla saa sitten kuumaa kinkkua nam =) Onneks ajatus jouluruuista ei oo ainakaan vielä ruvennu ällöttään, toivottavasti menis kaikki hyvin kurkusta alas, ja pysyis siellä :LOL:

Eilen oli eka neuvola, ei mitään ihmeellistä asiaa tullu siellä, mitä en jo olis tienny.. d-vitamiinilisää täti suositteli, tänään sitten jo kipinkapin apteekista raskaus d+kalkki tabletteja hakemaan. hemoglobiini oli hyvä, eli rautaa ei ainakaan vielä tartte tankata. Sydän ääniä ei suostunu ees yrittään kuunnella, kun sanoi, että ei oikein näillä viikoilla vielä onnistu.. NP-ultra-aika katsottiin viikolle 12+1, eli 13.1 kolme viikkoa siihen siis täytyy taas kärvistellä..

Ei olla vielä päätetty kerrotaanko tästä vauvelista jouluna tuleville isovanhemmille.. katsotaan millainen on olo, ja fiilikset sitten huomenna.. jos ei ruoka maita, niin arvaavat ne kumminkin..

Rauhallista ja suurivatsaista joulua
:heart: :heart:

Murmelin ja pikkumurmeli 9+1
 
Kiitos katta2 ja Äiti-Kengu :flower:

Jäi vähän lyhyeen toi mun päivällä laittama viesti kun oltiin just lähdössä ulos.
Lisään nyt itsestäni ainakin sen että perheeseen kuuluu myös rakas aviomies :heart: ja kissa.
Ollaan pari kuukautta sitten muutettu uuteen okt:hen ja muuttolaatikoita yms. vieläkin nurkissa pyörii, mutta yritän täälläkin ehtiä käymään ainakin aina silloin tällöin.
Nyt :wave:
ja ihanaista joulunaikaa kaikille :heart:

MiNiA + masuasukki 11+4
 
piku: tsemppiä.. pidän peukut pystyssä et kaikki olis hyvin.

KAIKILLE IHANAA JOULUA :heart:

omaa napaa: tänään on ollu menkkamaista kipua :'( pelottaa ihan sairaasti, mut toivon et se johtuis vaan siit et aloitin taas työt et sen takia tuo maha reagois. ja kyl tuo maha kasvaa et sekin varmaan vaikuttaa. muuten menee ok, pahoinvointi loppunut. eiköhän se tästä.
 
Hyvää ja rauhallista joulua kaikille!

Tänään oli ultra ja laskettu aika muuttui jo kolmannen kerran: eli nyt se olisi 12.7.
Kovasti vauva heilui ja vilkutteli meille, näkyi sormet ja kaikki :heart:

Paha olo ja oksentaminen on vähentynyt asteikolla 1-10 noin seiskaan. On ollut välissä jopa pari päivää ettei ole tullut oksennus. Kuvottava olo tulee heti, kun maha vähänkin tyhjenee.
Paljon on ruokia, joita en pysty nyt edes katsomaan. Viinirypäleet ja kanakeitto on nyt pop.

Eilen sain penisiliinikuurin pitkittyneeseen flunssaan, joku kurkku/nielu-tulehdus se oli. Tosi jännä juttu, että heti kun tulin raskaaksi, niin sairastuin kunnolla ja sama oli 13 vuotta sitten kun esikoista odottelin. Nykyisessä työpaikassa olen ollut melkein 2,5v ja en päivääkään sairaslomalla, paitsi nyt kun tulin kipeäksi. Vaikuttaakohan raskaus vastustuskykyyn jotenkin?

Oikein hyvää vointia kaikille ja toivotaan, että joulu tuo hyvää mieltä ja helpotusta, niille joilla on siipi maassa :hug:

Mureena & Papu 11+2
 

Yhteistyössä