Heinäkuun helistäjät Joulutunnelmissa <3 <3 <3

Voi, todella moni on saanut huonoja uutisia. Paljon :hug: ! Mahottoman synkkä on ollut tämä joulunalus viikko monelle. Toivottavasti saatte voimia jaksaa eteenpäin ja nähdä valoa tunnelin päässä :hug: !

Onnea hyviä uutisia saaneille :heart: !

Täällä on juteltu ummetuksesta...mulla on sitä vaivaa, joka on kyllä maailman ärsyttävin :kieh: . En tiiä mistä johtuu, että maha on välillä ummessa ja sit taas saa rampata miljoona kertaa vessassa. ihmeellistä tämä raskaus-maailma :D . Keho heittää kunnolla volttia :heart: .
Väsymyksestä on ollut myös juttua, mulla itellä alkaa vähitellen jo väsymys hellittään. Silmätkin jopa pysyy auki iltasin telkkarin ääressä jonkin aikaa
:) . 12 viikkoa tuli mulla eilen täyteen, ja nyt sydämestäni toivon, että pahoinvointi alkas pikkuhiljaa helpottaan. Tänä aamunaki jouduin oksentaan ja yökkiin ihan olan takaa. No, täytyy olla onnellinen tästä olotilasta :heart:

Niin, tänään meillä oli lääkäri-neuvola, lähin sieltä aikalailla sekavin tuntein, ku lääkäri ei saanut sydänääniä kuulumaan...jotenkin kuitenkin sisimmässä oli sellainen tunne, että kyllä pikkuisella on kaikki hyvin. Ja illalla oli np-ultraan meno. Tietenkin oli iltapäivä sellainen olo, että jos siellä pikkuisella ei olekkaan sittenkään kaikki hyvin...(tosi inhottavaa olla epävarmuudessa). No, onneksi sit ultrassa näkyi, että pienokainen on hyvävointinen ja vilkas :heart: . Sydän sykki ja pituutta pienokaisella on 5,8 cm. Peukalo meni koko ajan suuhun. Saatin sellainen kuvakin, missä pienokainen yrittää peukaloa suuhun. Ihana :heart: . Kyllä siinä kyyneleet poskilla valuu, kun näkee oman pienen ihmeen heiluvan kuin heinämies, vaikka kokoa on vielä niin vähän :heart: .

Mutta nyt täytyy lähtä nukkuun! Öitä!
 
valtavat pahoittelut kaikille surullisia uutisia kuulleille :hug: voimia, en osaa muuta sanoa :'( hirveä määrä hunoja uutisia.
onnittelut kuitenkin kaikille hyviä uutisia saanneille :heart:
(.) mulla ollut oikein hyvä olo jo parin viikon ajan, ja tänään tulo aika ultraan 30 pv, pelottaa vaikka ollaan jo ultrassa käyty. näitä surullisia uutisia tullut niin paljon :|

hyvät yöt kaikille!

toivova ja pieni 10+0 8 ("jo" viikolla 11 =) )
 
Pitkästä aikaa täällä ja pahalta tuntuu, kun niin moni on joutunut luopumaan haaveistaan tämän vauvan kohdalla. :'( :hug:

Olen jotenkin ollut kamalan epävarma siitä, miten tämä raskaus etenee. Pahoinvointi on ollut aika massiivista ja yöunet saattavat venyä 14-tuntisiksi. Juuri sitä aikaansaamattomuutta ja muuta mistä muutkin ovat puhuneet. Kai sitten kuuluu asiaan? Vaikka en koskaan mikään jouluihminen ole ollut, niin silti harmittaa, kun ei ole tullut tehtyä joulun eteen mitään. :(

Huomenna päästään kuuntelemaan, jos sydänäänet kuuluisivat. Jännittää kamalasti, mutta silti helpottunut olo, kun ei tarvitse enää odottaa kuin muutama tunti. :heart: Massu on pompannut esille muutaman päivän aikana ja tuntuisi kasvavan silmissä. Jos siellä onkin kaksi? =) Kuuluisikohan se sydänäänissä? Varmaan harjaantunut korva voisi kuulla?

Mukavaa odotusta ja joulunodotusta kaikille!

hannie ja pikku-enska (lisätään se pikku-elna sitten perään, jos sieltä löytyy) ;)
 
voi :'( täällä taas huonoja uutisia :hug: :hug: :hug:

mun täytyis saada itestäni irti vielä tänään lähtee viemään lahjoja eteenpäin ja hakee miehelle loput muutama kirja sille jo onkin jaahas pikku-ukko heräs saas kattoo minkä aikaa se antaa mun istua tässä :LOL:

viikonloppuna sitten siivota ja anoppia auttamaan alkuviikolla. miehen veli vaimoineen saa nyt tästä joulunvietosta taas oikeen helppoa tappeluun oli vedetty jo mun mieskin mukaan vaikkei oo mitenkään puuttunu koko asiaan.
Veljen vaimo siis suuttui siitä kun ei mennä heille jouluksi ja oli huutanut anopille et jos mun mies olis pyytänyt niin kaikki olisi juossu meille eikä sanonu yhtään vastaan koska pelkäävät sitä :headwall: :LOL:
siis todella aikuismaista käytöstä 34v kyllä mua pistää vihaksi olen ollu koko ajan enemmän ja enemmän kiukkunen ja suoraan sanottuna todella tyytyväinen ettei kyseinen ihminen oo tulossa samaan paikkaan aatoksi :ashamed:

tulipas sitä tekstiä taas niin ja uusiakin oli tullut :flower: ja tarrasukkia

witchi & nökkönen 11+3
 
:'( Paljon voimia kaikille huonoja uutisia saaneille!! :hug: :'( Tää on niin epäreilua..
Tuo ultraus tilanteessa huonojen uutisten saaminen ja vauvan alun näkeminen on todella järkyttävä kokemus..Itkekää, itkekää, itkekää..Ja puhukaa..Se lähtee helpottamaan, pikkuhiljaa.Täällä ollaan jo lähes voiton puolella.
Ja onnea hyviä uutisia saaneille :heart:

Anteeksi kun ängen pinoonne :ashamed: Olen taustalla käynyt kurkkimassa kuulumisia.. :snotty:
 
Tein päivitykset, vaikka ne ei mitään kivoja päivityksiä ollutkaan.... Heinämassu muuten, käyt täällä pinossa just niin paljon kuin haluat.

Meillä on np-ultra klo 10:30. Jännättää kyllä, kerron uutiset sitten.

Ummetuksesta on tarinoitu. :x Mulla on tosi vaikeeta nyt, kun vihannekset jotenkin ällöttää. Eli kuidunsaanti on aika vähissä. Toi on kyllä TOSI hikinen vaiva.

Palataan! :wave:
 
Voi jestas mitä uutisia taas :'( :'( Todella paljon voimia ikäviä kokeneille :hug: Alkaa tosissaan hirvittämään seuraava ultra vaikka 6+3 nähtiinkin jo sydämen syke. Mutta eihän se mitään takaa.

Tavallaan hyvä että mulla on ultra vasta joulun jälkeen (en tosin tiedä vielä millon koska aikaa ei vielä ole tullut :headwall: Olen niin jouluihminen että mielummin ehkä vietän sen pienessä epävarmuudessa toivonkipinän kanssa kuin surun. Hirveän monelle on tulossa musta joulu, mutta yrittäkää löytää valoa jostain :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Ummetuksesta on tarinoitu. :x Mulla on tosi vaikeeta nyt, kun vihannekset jotenkin ällöttää. Eli kuidunsaanti on aika vähissä. Toi on kyllä TOSI hikinen vaiva.
Hikinen :LOL: Tosi osuvasti sanottu! Samma här!

Tsemppiä ultraan :heart: Tuohan meille niitä hyviä uutisia! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Tein päivitykset, vaikka ne ei mitään kivoja päivityksiä ollutkaan.... Heinämassu muuten, käyt täällä pinossa just niin paljon kuin haluat.

Meillä on np-ultra klo 10:30. Jännättää kyllä, kerron uutiset sitten.

Ummetuksesta on tarinoitu. :x Mulla on tosi vaikeeta nyt, kun vihannekset jotenkin ällöttää. Eli kuidunsaanti on aika vähissä. Toi on kyllä TOSI hikinen vaiva.

Palataan! :wave:
Heipsis..
vaihtaisitko mun LA 23.7.2009.. ultrassa siis käyty ja päivä muuttui aika radikaalisti..kerrankin luulin synnyttäväni alku kuusta mutta ei nyt sit tälläkään kertaa..

kovasti vielä jännittää kun joutuu odottamaan sinne tammikuuhun asti että näkee kuinka monta siellä mahassa todellisuudessa on...

wiivi84 & ? 9+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Tein päivitykset, vaikka ne ei mitään kivoja päivityksiä ollutkaan.... Heinämassu muuten, käyt täällä pinossa just niin paljon kuin haluat.

Meillä on np-ultra klo 10:30. Jännättää kyllä, kerron uutiset sitten.

Ummetuksesta on tarinoitu. :x Mulla on tosi vaikeeta nyt, kun vihannekset jotenkin ällöttää. Eli kuidunsaanti on aika vähissä. Toi on kyllä TOSI hikinen vaiva.

Palataan! :wave:
moi!
laittaisitko mutkin tähän pinoon mukaan?tuolla 5 sivulla tietoja :) ja synnäriä en ole vielä päättänyt,täälläpäin on kaksi vaihtoehtoa..
 
pitäis lähteä tästä ostamaan taloa :D Väsyttää, mutta onneks jo koko aamun oon puurtanu, ommellu jouluverhot keittiöön ja vaihtanutkin en paikalleen :D

Ajattelin että jos jaksais niin tekis illalla piparkakkutalon! Olis kivaa :D Meidän rakkaalla on muuten jo monta nimeä...nyt uusin..
Kukkaiskeiju & leppäkerttu 10+2
 
SusSoo
Hcg-arvoista soittelin tänään neuvolaan. Arvo oli 112 421 eli tosi hyvä. Lukeman pitäisikin olla kolmannella raskauskuukaudella yli 100 000. Olen kyllä tosi onnellinen. Uuteen verikokeeseen en aio mennä, vaan tyydyn nyt tähän tulokseen kun kerran oli noin hyvä =) Yritän nyt alkaa tosissani nauttimaan tulevasta joulusta.

Sussoo ja Suloinen 9+6
 
Tänään kaivoin sitten vanhoja äitiysvaatteita esiin. Olin ajatellut, että en kaiva niitä ennen ensimmäistä ultraa, ihan vain jonkinlaisena itsesuojeluna. Muttakun rintaliivit tursuilee ja tavalliset farkut tekee olon vaan tukalammaksi. Ja oi että ne äitiysfarkut onkin taas ihanat päällä, mä olen yhtä niiden kanssa! :heart: :D Ja ilman hirveämpiä kolotuksia on tuo kuppikokokin sitten tosiaan taas normia kahta isommassa. Käy mulle. :D Muuten ei vain kehtaa ihan tuubeimpia äitiyspaitoja alkaa viellä pitää, jotenkin kun yrittää tässä asiaa yhä salailla. Tosin kyllä se jo melkein mahdotonta on... :whistle:

Välipalaa väsäämään taas....

mussu & monni 10+2
 
Hei taas,
Neuvolassa käyty ja sydänäänet kuuluivat selkeästi heti, kun sen anturin laittoi mahalle. Arveli, että voisi olla pidemmälläkin? Harrastettiinhan me edellisessä kierrossa kerran seksiä, mutta silti epäilen? Tein nimittäin sen sata testiä ennen plussaa eli kai sen olis huomannu? Noh se selviää maanantaina, kun päästään ultraan...
 
Voi, kun oli tullut taas huonoja uutisia. Paljon halauksia Murpalle ja Hilmuskalle :hug: . Eipä tullut mukavaa joulua teille. Ei voi kyllä kuvitellakaan, miltä teistä tuntuu.. Suru on varmaan valtava :'(

Paljon onnea kaikille, ketkä ovat jo saaneet kuulla sydänäänet ja nähneet pienen uiskentelevan :heart:

Täällä on kanssa jo kaikki joululahjat hankittu ja paketoitu. Aika mennyt siivoillessa sen minkä on jaksanut väsymykseltään. Lauantaina on valmistujaisjuhlat, niin niitä varten täytyy saada koti siistiksi ja samallapa tulee siivottua jouluksikin:)

Löysin kirpparilta yhdet äitiysfarkut, -olohousut ja vielä kolmannet -"löysät"housut. Olivat vain 3-4e/kpl. Kun sattui kohdalle, oli pakko ostaa, vaikka ei niitä välttämättä ihan vielä tarviikaan:) Mutta ovatpahan valmiina. Tuntuvat kyllä ihananilta päällä :heart:

Hattarapilvi & Onni (8+0)
 
kymppi täyteen.nyt sit vielä 2 viikkoa ja taidetaan olla jo "sen pahimman" yli.tosin olen sitä mieltä, että nyt se vasta alkaakin.olo on kuin oravalla.koko ajan pitää mussuttaa jottain ja varmuuden vuoksi poskiin jemmailla jos vaikka eväs loppuu.
pisteenä I:n päälle kaikki hyvällä huolella masuun saatetut eväät lentää pihalle kun mies tekee jotain epämäärästä evästä.ETTÄ KIITTI VAAN SULLE HANI!!!
huomenna pitäsi soittaa neuvolaan ja kysästä, että millonkas se toka neuvola on kun ultrakin siirty kk eteen päin.2.2 ois vasta.että kai tässä ny pitäsi jossain vaiheessa käydä näytillä.
verikokeissa meinasin (oli oikeesti vakkaa aikomus mennä!!!) mutta varmaan veripalvelu halus suojella minuu ja ne kokeet ois pitäny ottaa 17.12 että ois kerenny.(kai kiinni tai jotain).se sit siirty joulun jälkeiseksi murheeksi.
että näillä mennään etiäpäin=)
 
Jee, tänään on ollut parempi päivä etomisen ja ällötyksen suhteen ja iloinen mieli kun sain joululahjahankintojakin tehtyä. :) :xmas:
Aika paljon vielä uupuu kyllä mut onhan tässä päiviä... :whistle:

Ja mua jännittää kamalasti huominen, meillä on siis ultra aamulla, ennen töihin menoa ja mielessä on pyörinyt että mitä jos uutiset ovat huonoja.. :ashamed: :|
Kaikki jotka tietävät tilanteen niin vakuuttelevat että hyvin on varmasti asiat, mutta itse en uskalla olla varma, niin paljon ikäviä kokemuksia on ollut että epävarmuus se hiipii väkisinkin mieleen.
No, huomenna ollaan viisaampia.
 
Äh mulla on taas palannut iltapäivä kuvotus.Väymys on valtava.Ei tänään helpottanut,kun nuorimmainen päätti herätä puol 6.No sainpa hyvin aamutoimet ennen töihin lähtöä tehtyä.
Illuusia: Positiivistä ajattelua =) Kyllä se syke sieltä löytyy ja näkyy.
Kaikille tasapuolisesti mukavaa odotusta.
 
Ensinnä Pahoittelut kaikille ikäviä uutisia saaneille :hug: Tuntuu niin epäreilulta, että joidenkin täytyy kokea tuollaista tuskaa :'(

Mä olen viikon käynyt vilkuilemassa sitä vanhaa pinoa ja ihmetellyt mihin kaikki on hävinnyt, kun ei kukaan mitään kirjoittele :LOL: Tänään sitten osu vahingossa tämä pino silmään ja olikin tosi paljon uutta luettavaa, toisilla hyviä uutisia ja toisilla vähemmän hyviä..

Eli sieltä etusivun pinosta puuttuu vielä jotain mun tietoja, ainakin ikä, 23-vuotta, esikoinen syntynyt 01/04 ja synnytyssairaala on SatKs. Riittääköhän nämä :)

Tänään kävin neuvolalääkärissä. Terveydenhoitajalla oli niin kova kiire, ettei ehtinyt ottamaan verenpaineita, hempaa, painoa tai mitään muutakaan :( Mä sairastuin alkuvuodesta colitis ulserosaan joka saatiin syksyllä kuriin ja nyt raskauden aikana on oireillut jonkin verran. Tästä olisin halunnut puhua sen terkkarin kanssa, mutta eipä se ehtinyt, kysy vaan onko kaikki hyvin ja ennen kun ehdin sanoa mitään se jo päätti että on ja vaihtoi puheen aihetta ja ennen ku huomasin ni olin jo huoneen ulkopuolella :whistle:

Lääkärin luona sitten kuultiin sydänäänet :heart: ne oli vielä jotenkin niin hennon kuuloiset vielä :heart:

Maanantaina on ultra, odotan sitä niin kovasti, se vaan jotenkin tekee siitä raskaudesta paljon todellisemman.

MammaMaraKisu ja Kirppu 11+2

 
illuusia: ui, tsemppiä ultraan! Se on ihana paikka kun näkee sen pienen sydämen! Äläkä murehdi ennenkuin on aihetta. Vaikka ymmärrän että jännittää, mullakin on huomenna tosin uusinta ultra, mutta kuitenkin jännittää muakin :D

Äiti-kengu: Ei se voi loputtomiin kestää se huono olo, tsempitetään, uskottelen itselleni näin joka päivä :D

 
Kiitos Äiti-kengu ja kukkaiskeiju tsempeistä, toivottavasti niissä on "voimaa". :)
Ja siis varhaisultra on jo takana, samoin sydänäänet on kuultu, mut silti tuo np-ultra jännitää, että mitä jos.. Äh, ei saa nyt semmosia aatella!

Muuten Äiti-kengu, oliks se niin että ilta(päivä ) pahoinvointi tietäis tyttöä? :heart: :D
Mullakin se on ollut ehdottomasti pahinta!
 
Dodii.. Päivitykset tehty. Kertokaahan taas jos jotain jäi pois!

pilvilinna toisaalta siinä hikisyydessä on puolensa. Pääsee hyvissä ajoin harjoittelemaan ponnistamista. :x :D

Wiivillä muuten todella mielenkiintoinen tilanne. Onko sulla ollu raskausoireet voimakkaampia kuin edellisistä? Mietin vaan, olisko jotain merkkiä siitä kaksosraskaudesta?

Hattarapilvi olen kade! Miksi minä en osaa käydä kirpparilla? Ahdistaa se rojun määrä, enkä koskaan ole löytänyt yhtäkään helmeä sieltä seasta.

).( Np-ultrassa kaikki hyvin! :heart: Turvotus 0,65mm eli ei ongelmaa. Riskiluvuksikin muodostui 1:100 000, josta edes minä en pysty panikoimaan. :D Ultraaja oli sitä mieltä, että on jopa isompi kuin tuon 12+1, tosin vain pari päivää. En kyllä tajua miten voin olla näin pitkällä, kun ovistestit oli tuon mukaisena hedelmöitysajankohtana negaa... No, ei voi tietää.

Rv 12+1 :heart:
 
Huhhei.
Minä vähän pikaisesti oma napailen. Aloitin siis työt tuossa maanantaina, todella ihanaa ollut, hirveän paljon vain kävelemistä niin jalat ja selkä hieman kipeät näin alussa.
Muuten ei ongelmia, ihmeen hyvin olen jaksanutkin, vaikka muutama viikko sitten tuntui ettei jaksa yhtään mitään. En salli itselleni edes päikkäreitä kun muuten ei yöllä nukuta.

Ja ummetuksesta, täällä sitä myöskin, välillä enemmän ja välillä ei tosissaan muuta kerkeäkkään kuin vessassa juosta.

Ja sitten tämä mahan kasvu, täällä tuntuu myös siltä että ihan muutamaan päivään on kasvettu ! Yritin kuvia ottaa niin omaan silmään kyllä näytti siltä että selvää eroa näkyvissä. Edellinen kuva siis n viikko sitten otettu.
Kunhan tässä vielä kasvetaan niin lisäilen kuvia sitten tännekkin.

Nyt pientä iltapalasta ja unille.

Tinnaa & Mytty 9+3
 
Voi kurjaa miten moni on joutunut pettymään ja pahasti :( oikeen suuri hali keskenmenon saaneille :hug:

Mulla taitaa puuttua tiedoista että olen 23 vuotias..

Ostin eilen ekat äitiyshousut. :D Olin kaupungilla ja vanhat housut aiheutti ihan kamalaa vatsakipua ja kuljin nappiauki.. Mietin sitten että välimuoto on aika turha joten kunnon pöksyt vaan kehiin.. Tuntuu että reisistä on hieman liian isot.. Pitää siis toiset ostaa :D ha ha.. Ei ekalla kerralla voi osata.. :)

Skorppan ja korppu 11+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Dodii.. Päivitykset tehty. Kertokaahan taas jos jotain jäi pois!

pilvilinna toisaalta siinä hikisyydessä on puolensa. Pääsee hyvissä ajoin harjoittelemaan ponnistamista. :x :D

Wiivillä muuten todella mielenkiintoinen tilanne. Onko sulla ollu raskausoireet voimakkaampia kuin edellisistä? Mietin vaan, olisko jotain merkkiä siitä kaksosraskaudesta?

Hattarapilvi olen kade! Miksi minä en osaa käydä kirpparilla? Ahdistaa se rojun määrä, enkä koskaan ole löytänyt yhtäkään helmeä sieltä seasta.

).( Np-ultrassa kaikki hyvin! :heart: Turvotus 0,65mm eli ei ongelmaa. Riskiluvuksikin muodostui 1:100 000, josta edes minä en pysty panikoimaan. :D Ultraaja oli sitä mieltä, että on jopa isompi kuin tuon 12+1, tosin vain pari päivää. En kyllä tajua miten voin olla näin pitkällä, kun ovistestit oli tuon mukaisena hedelmöitysajankohtana negaa... No, ei voi tietää.

Rv 12+1 :heart:
Oireista en oikein muuta tiedä kuin että kaikki haisee pahalta mutta en ole oksentanut.. voisin oikeesti nukkua kokoajan, mitään ei jaksa tehä.. no sitte tää kaikista pahin..mä raivoon ihan kokoajan ja ihan kelle vaan, siis mun hermot ei kestä yhtään..aikasemmissa raskauksissa ei näin pahaa hermostumista ole ollut...nii ja sit oisin ihan valmis itkee joka huudon jälkeen..mutta useimmin tulee joku syy raivota uudestaan..saa nähä kauan toi ukko mua enää jaksaa :ashamed: :'( :ashamed:
 

Yhteistyössä