Heinäkuun helistäjät Joulutunnelmissa <3 <3 <3

SusSoo
Kike79 :hug: otan osaa suruunne.

(.) Mulla on huomenna neuvola. En usko, että suostuvat edes vielä kuuntelemaan sydänääniä. Olisihan se hienoa sellaiset kuulla :| On tämä odotus kuitenkin kolmen keskenmenon jälkeen niin jännittävää.

Sussoo ja Suloinen 9+0 (9+2)
 
Kike79 :hug: ja voimia :'(

Leinikki :hug: teille myös voimia :'(

huono maanantai sanokaa minun sanoneen :'( :'(

murmelin mulla ei ainakaan edes suostuttu yrittämään viikkoja kasassa 10 silloin kun sanoi et jollei kuitenkaan kuulu niin tulee vaan huoli ja paha mieli et joskus viikon 12 jälkeen sitten aletaan ainakin täällä meilläpäin kuunnella

witchi & nökkönen 11+5
 
Tänään oli meillä ensimmäinen ultra ja siellä se pieni ihmisalku näkyi :heart:
Tarkemmin ultrattuaan lääkäri totesi, että alunperin "vauvan alkuja" on ollut kaksi. Toisen kehitys loppunut vaan alkumetreillä. No onneksi Sohvilla kaikki ok. Jokohan sitä nyt uskaltaa ajatella olevansa raskaana.
Tästä jatketaan... Maanantain jatkoja kaikille :wave:

edelleen Rosaruusu ja Sohvi 9+5
 
Voi, miten paljon ikäviä uutisia! :( Pahoittelut Meritähti, Leinikki ja Kike! :hug:

Joku mainitsi tuosta, kuinka aina pelkää, kun joku testi tai verikoe otetaan, että itsellä on ne kaikki. Noh, täällä yksi, joka panikoi aina! :ashamed:

Oli tänään eka neuvola. Papereiden täyttelyä ja sellaista. Paino ei naurattanut, hb oli hyvä vaikka koko ajan väsyttää. Verikokeet otettiin ja varailtiin lääkärineuvola tammikuun 5. päiväksi.

UMMETUS: Onko muilla? Ihan hirveätä mulla edelleen, valitinkin tästä pinossa joku päivä sitten. Luumut, Levolac, vedenjuonti, ei auta. Tänään kokeilin Microlaxin pienoisperäruisketta, auttoihan se vähän, mutta ei kunnolla... Mitähän sitä keksisi...

Hyviä öitä kaikille! :)
 
Meritähti, Leinikki ja Kike oikein paljon lohtu :hug: teille, voimia tulevaan ja muistakaa surra rauhassa surunne, sillä vain aika auttaa, ikävä kyllä..Elämä on niin julmaa :'( ..
Oli kyllä hieman järkytys huomata näin monta suru-uutista, toivon parempaa tulevaa teille!

Pikkumuksis: Mulla on välillä nyt ja esikon odotus aikanakin ollut ummetusta, silloin terkka neuvoi syömään luumu-piltin joka päivä ja sanoi ettei auta välttämättä heti, mut muutaman päivän sisällä pitäis auttaa..sanoi myös että esim. just duphalacia ja levolacia voi käyttää, mutta Microlaxin pienoisperäruiskeista sanoi ettei suosittele niitä, oli vissiin jotain vaaraa että lähtee niin vaudilla toimimaan..tai jotain..en tiiä mut en sit itse niitä ainakaan käyttänyt, enkä käyttäis nytkään..Mut luumupiltit täälläkin varmaan pian otetaan taas ens hätään apuun ;)

Mulla huomanna ultra. Toisaalta ihana, kun vihdoin pääsee kurkkaan massuun, et onko Tintti matkassa, mut toisaalta kyllä pelottaa kauheasti, et jos kaikki ei ookaan hyvin..no ei auta, se täytyy ottaa vastaan mitä on tuleman..mut toivottavasti kaikki ois hyvin :heart:

Mut nyt nukkuun |O

Piku ja Tintti 11+2
 
:wave: Tiistai huomenet kaikille

takana huonosti nukuttu yö. Jännittää varmaan tämän päiväinen ultra heräsin ainakin 5 kertaa yöllä "vessaan" aiempina öinä on riittänyt kerta herääminen.
Viimeiseksi ennen aamuheräämistä näin painajaisia miestä ei kiinnostanut tulla mukaan kun piti tehdä töitä. vaikka aikaisemmin oli luvannut tulla mukaan ja minä olin jo myöhässä siihen tappeluun sitten heräsin 20min aikaisemmin mitä kello herättää :attn:

no on se onneksi tulossa mukaan.

pikkumuksis täällä kärsitään ajoittaisesta ummetuksesta ihan uutta mulle ei ollu esikoisesta tälläistä ongelmaa ja kun on tottunut siihen et vatta toimii kuin kello päivittäin niin aika tuskainen olo on niinä päivinä kun se ei toimi.
mut sit taas jännä niinä päivinä kun se toimii niin se toimii ja vauhdilla enkä oo mitään ns apukeinoja käyttänyt, mut ihan vinkkinä mulla pistää vattan toimimaan appelsiini ja mandariini muutaman kun syö illalla niin jo toimii aamulla :/

no nyt ootellaan et kello kulkee etiäpäin et pääsee ultraan katsomaan onko siellä kaikki hyvin :xmas: toivottavasti

witchi & nökkönen 11+6
 
Päivää!
Ilmottautuisin mukaan. Kk:n mukaan laskettu aika piti olla 28.6, mutta jouduin viime viikolla pahoinvoinnin ja pyörtymisen vuoksi kääntymään sairaalassa, jossa tehtiin vauvan hyvinvoinnin takia ultra ja se näyttikin la 21.7 :|
Onko kenelläkän muulla heittänyt näin paljon ultrassa käynnin jälkeen?
Ensi viikolla on uusi ultra ja toivottavasti ei heitä taas toiseen äärilaitaan. :) Toinen olisi tulossa, edellinen syntyi -96, eli melkeen heti putkeen ajattelin pamauttaa toisen ;)
Olen 31v. ja menen synnyttämään KHKS:aan.
 
kike, leinikki ja meritähti :hug: :hug: voimia tulevaan!!!
Uuusille tervetuloa :heart:

(.) annetaan yrkki hyvään kotiin, nyt saa riittää :attn: . Ei jaksa enää oksentaa..
Onko muut voimattomia ja väsyneitä ja saamattomia? Mulla on noi tunteet just pinnalla. Osa joululahjoista ostamatta ja koti siiivoomatta :ashamed: . Mä tarvin voimaa...
 
Hei pitkästä aikaa.

Voi, olipa tullut paljon huonoja uutisia. Tuntuu ihan pahalta. Kaikille huonoja uutisia saaneille suuret halaukset :hug: En voi edes kuvitella, miltä teistä tuntuu. Koettakaa jaksaa! :heart:

Uusille tervetuloa ja jarrusukkia matkaan!

Cassy, lisää kun kerkeät ikäni listaan, eli 22 ja esikoinen tulossa. Muut tiedot olivatkin jo siellä. Niin ja kiva, kun otit vastaan päivittäjän homman :D

Joku mainitsi verikokeiden ym ottamisesta, että pelkää että on ne kaikki itsellä. Hieman sama täällä. Lisäksi pelkään itse verikokeen ottamista ihan kauheasti, siis jos se otetaan käsivarresta ja alkaa kestää pitkään. Vielä en ole onneksi pyörtynyt, mutta aika lähellä on ollut ;)

Sitten omaa napaa: Mulla alko kuuden viikon tienoilla pahoinvointi, oli yökötystä ja oksentelin. Mutta sitä kesti vain viikon! :eek: Niin paljon on tullut tännekin huonoja uutisia, että nyt tietysti pelkään, että jos masussa ei enää asukkaan ketään. Yritin tutkailla netistä asiaa, että voiko pahoinvoinnit loppua noin lyhyeen. En löytänyt vastausta. Onko kellään kokemusta tai tietoa, onko jollekin käynyt vastaavaa? Mitä luin netistä, niin kaikilla tuntuu olleen hirveen pitkiä aikoja pahoinvointia ja yökötystä.. :/ vielä kun ei olla ultrassa käyty ja ties millon se onkaan, niin aina välillä miettii, että jos siellä ei enää ketään olekaan mukana. Mies jaksaa onneksi olla positiivinen ja luottaa siihen, että raskaudet ovat niin yksilöllisiä ja että kaikki on hyvin.

Joku oli maininnut joskus kauan kauan sitten, että iltapäivisin vaivaa kauhea väsymys. Sama täällä. Iltapäivisin ja joskus iltaisin on sellainen väsymys huippu, että tuntuu, että väkisin silmät menee kiinni. Kotityöt tuntuu välillä kauheen rankoilta, vaikka aina olen tykännyt niitä tehdä. Nyt ei vain jaksa.

Iltaisin on kauhea turvotus mahassa. Saa kyllä jo tosissaan miettiä, että mitä sitä laittaa päälle, kun ei haluta paljastaa yllätystä vielä kenellekään. Hirveesti ei ole kaapissa vaihtoehtoja, kun olen aina suosinut tiukemman puoleisia vaatteita :D

Hattarapilvi + Onni (7+5)
 
Voi ei ihan järkkyä lukea että noin moni oli saanut keskenmenon :'(
Meritähti, Kike ja Leinikki paljon voimia tulevaan ja surkaa rauhassa...Pistää ihan sanattomaksi....

"Omassa navassa" on NÄRÄSTYS ja pahoinvointi vaivannut siis ihan järkyttävästi polttaa ja
korventaa ylävatsaa. Viimeyönä en meinannut saada nukuttua. Pakko lähteä
hakemaan apteekista jotain närästyslääkettä.

Mä olen tällainen hermoilija odottaja, sillä mietin koko ajan onkohan napero
vielä matkassa mukana. Kumpa rv12 tulis täyteen ja kaikki menis hyvin
sitten aion lopettaa tän murehtimisen....

Väsymys on paha ja kuten hattarapilvi sanoi ei täälläkään kotitöitä meinaa
jaksaa ollenkaan tehdä ja kaikki joulujutut......Onneksi mies on ollut kiitettävästi mukana.

Annora ja napero rv 7+6
 
Annora, mulla närästykseen on auttanut hiilihappojuomat. Ja tietenkin Rennietähän voi ottaa turvallisesti, jos siltä tuntuu.

Hattarapilvi, elä nyt pahinta ajattele! Voi kai sitä pahoinvointia olla aina välillä, mut ei koko ajan, eikö niin? Minullakin on ollut joinain päivinä, mutta tänään oli taas hyvä päivä. Ruoka ei vain tahdo maistua.. Ei ees se makea, mitä yleensä syön paljon... Hmm..

Omaa napaa: Huomenna pääsen taas ultraan seuraamaan pikkuista. Toisaalta ihana, kun diabeteksen takia ultraavat usein, niin pääsee tiirailemaan pientä :) Ja huomenna selviää myös sen toisen alkion kohtalo. Viimeksi 27.11 ei kuulunut sydänääniä, mutta lääkäri ei vielä todennut sitä kehittymättömäksi. Huomenna nähdään, oliko se sillon vaan niin pieni, ettei äänet vielä kuulunu. Toivottavasti olisi niin, sillon meille tulis tuplanyytit! Toki olen äärettömän onnellinen myös tästä yhdestä esikoisesta :)

Murppa ja Nyytti rv 10+0
 
Voimia kaikille keskenmenon saaneille :hug: Itsellä oli eilen ensimmäinen neuvola, ja katsottiin vanhemmalla ultralaitteella, ja siellähän se tuleva jälkikasvu uiskenteli :heart: Tämän jälkeen vielä kuunneltiin sydänäänet ja todella vahvasti pystyi jo kuulemaan. Maanantaina sitten ihan oikea ultra josta saa sitten tarkat viikot selville. :) Viikkoja tällä hetkellä kasassa 10+6, mutta neuvolan täti epäili, että voisi olla hiukan enemmän, kuvankin sain mukaan :heart:
 
Mukavaa tiistai-iltaa kaikille!

Hattarapilvi mulla on kans ollu muutamia päiviä,ettei oo yhtään etonu, eilenkin oli niin hyvä olo, että alko oikein pelottaa, yöllä sitten ja tänään onkin ollut toisin, että kai se aika paljon vaihtelee toi pahoinvoinnin määrä päivittäin.

Ummetuksesta mulla on kans ollu muutaman kerran tosi tukalia päiviä, ja sitten taas jonain päivinä toimiikin oikein vikkelästi. runsas vesi ja noi satsumat ja kiivit on kyllä mulla hyviä pehmittäjiä!

Meinasin tänään töissä pyörtyä, yhtökkiä tuli tosi huono oli, ja tuskanhiki pukkasi päällä.. pitkälleen oli hetkeksi pakko mennä.. mahatautia on liikkeellä,joten sen piikkiin sen jotenkin sain seliteltyä.. varmaan alkaa kyllä huhuja liikkumaan. En nyt kuitenkaan ihan vielä haluaisi töissä asiaa julkistaa.. Onneks ensiviikon olen lomalla, joten saa nukkua ja olla ihan niin paljon kuin jaksaa =)

Olo on todellakin aivan saamaton..koneella juuri jaksaa istua ja sohvalla maata, kauhulla mietin tulevaa joulusiivouspäivääni..kai sellainen olisi pakko koittaa jaksaa..on se sitten ainakin hetken ihanaa, kun on puhdas ja jouluinen koti :heart:

Leinikille :hug: :hug: tuntuu tosi pahalta :'(

Murmelin ja Pikkumurmeli 8+1
 
Nyt vaan pikaisesti omaa napaa: anteeksi :ashamed:

Meillä oli tänään se ntultra ja kaikki oli sen puolesta hyvin että tintti oli matkassa ja :heart: jumputti, sekä vastasi täysin viikkoja..mut sitten niskaturvotusta oli hieman yli raja-arvon eli nykyään kuulemma se raja on 2.6mm ( muistaakseni ennen 3mm.) ja tällä meidän vauvelilla oli 2.6-2.9 siksi nyt sitten laittoivat lisätutkimuksiin perinnöllisyys polille ja oys:ssiin uuteeen ultraan..tieten kiva että laittoi lisätutkimuksiin , mut toisaalta nyt mietin että oisko pitänyt osallistua koko seulontoihin kun alkaa huolestuttaan,,,noo näillä mennään. Eli nyt torstaina on se normi lääkäri neuvola ja veriseula ja sit vissiin viikonsisällä on uus ultra siellä oyssissa jossa katotaan paremmilla laitteilla. Toisaalta mulla jotenkin hyvä tunne tästä (kop kop koputtaa puuta) mut tietty se ei takaa että kaikki ois hyvin...ja tietty tää nyt mietityttää..

Mut siis ikionnellinen olen että pikkuinen on matkassa :heart:

Piku ja tintti 11+3
 
SusSoo
Ummetusta ei täällä toistaiseksi ole ollut. Mä varmana pidän siitä huolen, että vatsa tulee toimimaan. Mä kun en yhtään uskalla "punnata" vessakäynnillä, kun pelkään vauvanalun tulevan pihalle... :ashamed: Johtuu ihan siitä, että kolme kertaa jo tänä vuonna vuotanut odotuksen aikana ja vessakäynneillä vuotoa ollut aina sitten enemmän jos on joutunut enemmän "vääntämään" :/ Ihan pöhkö aihe taas kirjoittaa :xmas: B) :x

Eka neuvola oli tänään. Seuraava käynti onkin sitten äippäpolilla lääkärillä ja ultrassa. Johtuu siitä, että mulla on ollu tänä vuonna jo kolme keskenmenoa ennen tätä raskautta. Lisäksi sain (kun tosissani vaadin), että multa mitataan hcg-arvo. Neuvolantäti oli ihan ymmällään, että mikähän verikoe se sitten on ja hän ei sitä sitten osaa arvioida. Sanoin, että mä ymmärrän kyllä itse niistä arvoista sitten kun tuloksen saan. Vaikka ei alan koulutusta olekaan, niin kyllä mä ymmärrän että kaikki ei ole hyvin jos arvo on 100 eikä 100 000. Tosi positiivinen suhtautuminen oli taas neuvolatädillä :eek: Sen verran olen oppinut, että itse pitää asioita vaatia. Pyytämällä ei mitään saa, vaan tiukkana pitää olla. Mä oon varmaan hankala odottaja :kieh: :xmas:

:attn: Laskettuaika siirtyi 17.7.2009. Tosin ultrassa se taas varmaan siirtyy myöhäisemmäksi. Kuitenkin meidän lapset on syntyneet tähän mennessä aina ennen aikojaan (4 ja 10 päivää ennen la), joten niin olettaisin nytkin käyvän.

terkuin Sussoo ja Suloinen 9+4
 
Heipähei pitkästä aikaa!!!

En oo pahemmin koneelle kerinnyt/jaksanut.

Onpas tullut paljon huonoja uutisia... :ashamed: :hug: kaikille km:n kokeneille...

Omaan napaan ei kuulu kummempia. Viikko sitten kävin ekan kerran neuvolassa ja siellä ei ollu mitään uutta, ei edes neuvolatäti. Verenpaine oli 108/62, eli mulle ihan normaali ja hb oli 131. Viime raskaudessa jouduin syömään rautatabletteja, kun pääsi tuo hb niin alas, saas händä kuinka nyt käy.
No sen verran on omassa navassa tapahtunut, että etova olo on vähentynyt. Ei se kokonaan vielä pois oo, mut nyt kun vatta tyhjenee, tulee ekaks nälän tunne ja sen jälkeen heikotus. Aiemmin ei tullu nälän tunnetta ollenkaan. Vatsa toimii miten sattuu. Ilmaa tulee ihan pirusti, mikä ei oo kauheen kivaa... :$

Mun tietoihin vois päivittää iäksi 30 ja esikoinen on tyttö. Muut siellä taitaa ollakin.

Maanantaina olis ultra. Kattellaan ne niskapoimut. Pelkään kyl mitä siellä on vastassa..

Jouluna aateltiin kertoo isovanhemmille tulokkaasta, mikäli ultra näyttää kivasti... :heart:
Mitään nurinoita ei kyl tuu, kun sitä ollaan meiltä odotettu jo useempi vuosi.

Mut nyt lepäilemään ja aamulla taas kuudeksi töihin... |O

Merlin ja nipsu 11+0
 
Mä oon ihan sanaton näistä huonoista uutisista. :( Kauheeta, kerta kaikkiaan. Suuren suuret lohtuhalit Kikelle, Meritähdelle ja Leinikille. Vaikka ei nyt varmasti kauheasti lohdutakaan. :'(

Luin nämä uutiset aamulla juuri kun olin menossa neuvolalääkärille... Väkisin alkoi kylmäämään, että millä arvalla nämä oikein arvotaan kuka saa vauvansa pitää ja kuka ei. :'( Mutta Luojalle kiitos sydänäänet kuului heti, ei tarvinnut edes etsiä. :heart: Mitään muuta jännää siellä ei sitten ollutkaan. Meillä on np-ultra ylihuomenna, eli sitä odotellessa!

Mä vaan mietin..... Mitä varten toisille pitää tulla keskenmenoa keskenmenon perään, kun niin kovasti sitä lasta haluis? Vaan sellaista tää elämä kai on, välillä tosi epäreilua. :(

Mä alan nyt päivityspuuhiin, saa nähdä miten pitkälle pääsen. Kohta on pakko mennä sänkyyn, aikamoisen huono olo taas... Mutta en valita!

Rv 11+6 :heart:
 
:hug: kaikille sitä tarvitseville..

näin paljon surullisia uutisia kun on tullut niin huomisen aamun ultra jännittää todella kovasti..minähän en ole päässyt vielä edes neuvolaan..

ja menkkojen mukaan viikkoja on huomenna 12+0 mut voi olla et on vaan 6viikkoa..mutta huomenna selviää...

harmittaa vaan kun ukko ei pääse mukaan kun ei saada lapsia mihinkään
 
Mymmyryy: Voimattomuus, saamattomuus, väsymys ja huono olo kuvaavat erittäin hyvin vointia myös täällä. Hyvä, että jaksaa kaurapuuroa keitellä. Kaikkena menis, kun ei koko ajan oksettais, mutta kun ihan koko ajan. Tänään oksensin eka kerran autossa, onneksi muovipussi oli mukana. :x

Tuntuu ihan uskomattomalta, että jouluaatto on viikon päästä ja mulla on vielä lahjoja ostamatta! Yleensä ei näin ole enää tässä vaiheessa normaalisti, vaan kaikki hankittuna. Tänään oli tarkoitus mennä kaupungille viimeisille ostoksille, mutta ei antanut olo myöten. Ehkä huomenna parempi onni.

Kiitos ummetus-vinkeistä! Täytyy kokeilla heti mandariineja ja ostaa myös noita kiivejä. Vettä juon tosi paljon, mutta ei näköjään se auta. Kahvi mulla yleensä mahan laittaa minuuteissa toimimaan, mutta kun sitä nestettä ei enää saa alas, oksettaa ajatuskin! Jos väkisin joisi aamulla yhden kupin kokeeksi...

Nyt tämä yökukkuja lähtee petiin!

Pikkumuksis + "nimetön" rv 8+3
 

Yhteistyössä