Heinäkuun helistäjät Joulutunnelmissa <3 <3 <3

MiNiA & SusSoo : Toivotaan teille molemmille oikein kovasti hyviä uutisia ! :hug:

Omaan napaan vielä hieman, vaikka täällä ei olekkaan kummoisia masussa tapahtunut, kasvua vain. :D Ja kovasti.
Ja välillä aika kovaakin kipua oli eilen, mutta ei minkäänlaista veristä vuotoa, normaalia valkovuotoa vain, minkä oletan olevan aivan normaalia.
Ja arvelisin kivunkin johtuvan ihan ummetuksesta, sitä kun tuntuu taas enemmän ja vähemmän olevan.

Huomenna vaihtuukin jo vko 11, ja nyt alkaa aika kovasti jo jännittämään, että jos siellä onkin tuulimuna niin kohta sen pitäisi kai viimeistään tulla ulos.
Ja ultra on 8 pvä enskuuta. Toivon niin kovasti että pääsen sinne asti, näkisin vihdoin oman pikkuisen myttyni ensimmäisen kerran.
:heart:

Ja ainiin, hyviä uutisia parisuhteessa, yritetään miehen kanssa uudestaan.
Olo on niin hyvä, nyt vielä kovemmin vain toivon että kaikki menee hyvin kun isäkin on mukana. :heart:
Mies ei vain vielä oikein ole tainnut tajuta tätä tilannetta, mutta eiköhän sitä pikku hiljaa. Ehkä onkin parempia keskittyä ensin meihin kahteen ja sitten vasta tulevaan.

Ja niin vielä semmoista, äitini sanoi että hänelle oli joskus ajat sitten ennustettu että toinen tyttäristä(eli minä tai siskoni) saa kaksoset. Ja suvussamme on myös jonkin verran kaksosia.. Aika jännittävää, olisihan se kaksi pikkuista ihana, mutta yritän olla realistinen ja yrittää saada edes yhden pysymään matkassa..

Tinnaa & Mytty 10+6
 
Tinnaa: Kiva että on parempia kuulusmisia! Ja se ultra on kyllä uskomattoman ihana kokemus :heart:

).(: Mullakin alkaa jo masu vähän (tai vähän enemmän) pömpöttää siitä mitä on ollu, kaveri sanoikin tänään että jos ei tietäis että oon raskaana niin ajattelis että oon lihonu kun tullu tommonen pömppä :D Ostin myös ekat äippähousut huutonetistä, farkkuhaalarit :D No eihän ne nyt vielä ole ihan ajankohtaiset, mutta sitten hetken päästä :D Jatkuva etovuus on alkanut häviämään, mutta sellasia äkkioksennuksia on alkanut sitten tulemaan...

Kukkaiskeiju & Pööpöti 11+6
 
heipsis!

Tänään kävin ekassa neuvolassa.. papereiden täyttelyn jälkeen koitettiin kuunnella sydänääniä mutta ei kuultu koska mun kohtu on taaksepäin kallellaan.. no sitten neukka kaivo esiin ultralaitteen ( joka vuodelta 1 ja 2 nakki ) no siellä vedeltiin kuperkeikkaa sivuprofiilista ja kun edestä ultrattiin niin siellä näkyi taas tämä toinen.. olin taas näkevinäni sykkeen siinäkin ja lopulta neukkakin sanoi että kyllä se ihan siltä näyttäis että syke ois mutta kun on niin vanha laite niin paha sanoa ja kun vatsan päältä ultrattiin.

Mulla vaihtuu nyt sit ens kerraksi toinen neukka, ja tää käski sitten laittaa sähköpostia heti kun olen käynyt 7.1.2009 ultrassa että mitä siellä näkyi kun hän jäi niin uteliaaksi. mutta siis toinen ois edelleen paljon pienempi kuin toinen..

Nyt jänskättää vielä enemmän.. ja hän myös kirjoitti mun tietoihin, koiranpennusta , remontista ja näin ihan vaan kuulemma sen takia että ymmärtävä että mulla voi olla tosi rankkaaki, ja kirjotti myös että väsynyt mutta iloinen ja odottaa jännityksella tulevaa ultraa

Muoks.. niin ja neukka sanoi vielä että kohtu on isompi, kuin normaalisti tähän aikaan.

wiivi84 & ?? 10+4
 
SusSoo
Wiivi84 :wave: kyllä varmasti on jännittävää kun siellä "kummittelee" toinenkin kaveri. Vielä sun pitää ultraa hetken jännittää. Kohdun kokokin kyllä viittaisi noihin tupliin.
Mua vähän huvitti tuo, että tietoihisi on kirjoitettu asioita koiranpennusta ja remontista...? No ei mulla vaan, vaikka me asutaan kahden pienen lapsen kanssa keskellä tätä suurta kaaosta. Talosta on remontissa noin 100 neliötä. Onneksi osa valmistuu jo tällä viikolla, että päästään edes omaan suihkuun ja saunaan. Loput remontoidaan loppuun hitaasti kevään aikana.

Täytynee lähteä esikoisen kanssa lääkäriin tänään. Ollut nyt viikon kuumeessa. Eivät terveyskeskuksessa olleet kovin innokkaita ottamaan vastaan, kun kuulemma on sitä viruksen aiheuttamaa. Soitin miehelleni vihoissani ja sanoin, että seuraavaksi soittelen sitten yksityiselle lääkäriajan. Samat lääkärit ottavat siellä vastaan iloisina kun saavat kunnon korvauksen työstään... :snotty: B)

Terkuin aamun extra-etomisoireinen
Sussoo ja Suloinen 11+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja SusSoo:
Wiivi84 :wave: kyllä varmasti on jännittävää kun siellä "kummittelee" toinenkin kaveri. Vielä sun pitää ultraa hetken jännittää. Kohdun kokokin kyllä viittaisi noihin tupliin.
Mua vähän huvitti tuo, että tietoihisi on kirjoitettu asioita koiranpennusta ja remontista...? No ei mulla vaan, vaikka me asutaan kahden pienen lapsen kanssa keskellä tätä suurta kaaosta. Talosta on remontissa noin 100 neliötä. Onneksi osa valmistuu jo tällä viikolla, että päästään edes omaan suihkuun ja saunaan. Loput remontoidaan loppuun hitaasti kevään aikana.

Täytynee lähteä esikoisen kanssa lääkäriin tänään. Ollut nyt viikon kuumeessa. Eivät terveyskeskuksessa olleet kovin innokkaita ottamaan vastaan, kun kuulemma on sitä viruksen aiheuttamaa. Soitin miehelleni vihoissani ja sanoin, että seuraavaksi soittelen sitten yksityiselle lääkäriajan. Samat lääkärit ottavat siellä vastaan iloisina kun saavat kunnon korvauksen työstään... :snotty: B)

Terkuin aamun extra-etomisoireinen
Sussoo ja Suloinen 11+3
varmaan siksi kirjoitti kun kerroin asioista ihan avoimesti ja sanoin kyllä olevani välillä tosi väsynyt. esikoinen siis 4v, kuopus, täyttää tänään 6kk ja sitten on 13vko vanha koiranpenu.. meillä käytössä kyllä pesutilat, mutta vain yksi makuuhuone ja olohuone+keittiö.. ahtaaksi vetää..hyvä kun saatiin edes pinnasänky mahtumaan makkariin.

mutta tunnetusti, noi neukkatäditkin ovat todella erilaisia, joitain kiinnostaa joitain ei.

eli jos mulla ois nyt kaks mahassa, ni ens kesänä meil on melkee 5v poika, 1v tyttö, kaks vastasyntynyttä, 10kk vanha koira ja remontti pahasti kesken!
 
:wave: heipati heit joulu oli ja meni paksusti voitiin ja syötiin :ashamed:

MiNiA ja SusSoo :hug: ja toivotaan että molemmat saa hyviä uutisia :hug:

Oma napa eipä juuri mitään uutta neuvola ajan sain soitetuksi 15.1 sitten sinne taas. kauheita vihlomisia tullu eilenkin tipahdin takaisin sohvalle kun nousin ilmeisesti liian nopeasti ja viilsi niin pirusti pääsi huutokin niin et mies juoksi keittiöstä et mitä mitä?
minä siinä sit rauhoittelin et ei tässä mitään et nousin liian nopeesti vaan ylös.

miettisin et onkohan sillä jotain yhteyttä kun esikoinen on leikattuja kuitenkin vedetty siis lihakset poikki tuolt mahasta pari vuotta sitten et siksi viiltelee näin paljon enempi mitä esikoisen aikana ja aika kivuliaasti vielä.
siellä ultrassa asiasta mainitsin mut hoitaja ei kommentoinut oikeastaan mitään :/
Maha pömpöttää ja näytän siltä kuin olisin 6 kuulla no onneksi on matalia farkkuja käytössä niin sopivat jalkaan vielä :LOL:

witchi & nökkönen 13+1
 
:wave: Pitkästä aikaa, viimein jaksaa istua koneen ääressä -alkuraskaus on ottanut tosi koville, huimausta, väsymystä ja jatkuvaa oksentamista, neuvolalääkärissä oli jo "uhka" et ottavat mut oksentelun vuoks sairaalaan, mut sain kuitenkin olla viel kotona ja ihanaa - joulun pyhinä olotila on helpottanut, moneen päivään ei oo enää oksettanutkaan =) Tänään olin niskapussi ultrassa ja voi miten vikkelä kaveri masussa onkaan, ihanaa! Tosin sen verran oli vikkelä ettei saanut otettua niskapussi mittaa, vaan menen keskiviikkona uudelleen. Vkot on kans hakusessa, saattaa olla 10+6 tai 11+5, selviää kuulema toivon mukaan keskiviikkona. Mullon kans maha sen verran jo isontunut, että jos on tiukempi paita niin salata ei voi. Ihanaa odotusta kaikille ja
:hug: kaikille jotka on suru uutisia saaneet.
 
SusSoo
Wiivi84 :wave: ai teillä oli noinkin pieni vauva kotona. No, sitten en ihmettele asioita yhtään. Meillä tuo juniori on 2½v ja on kyllä onnekseni alkanut olla tosi oma-aloitteinen. Pihahaalaritkin pukee päälle itse sukkelaan. Yleensä aamulla tyttö pukee pihavaatteet ylleen, samaan aikaan äiti oksentaa vessassa... Sitten tyttö onkin valmis lähtemään hoitoon, kun äitikin reippaana astuu ulos vessasta ja on valmiina lähtemään töihin :D

Kukkaiskeiju :wave: Mä en sitten ikinä oo osannu kokeilla mitään tommosia. Kyllä sitten kun vauva on tarpeeksi iso, niin tiedän missä on pää tai kädet nyrkittää. Siinä mun suuri tietous :snotty:

witchi :wave: Mulla oli kyllä kakkosen odotuksen aikana niitä tosi viiltäviä vihlaisuja. Ja ne oli siis tosi kipeitä!! Esikoinen myös mulla keisarinleikattu. En kyllä osaa sanoa onko yhteyttä noilla asioilla :/
 
moi taas!

voi kun noi huonot uutiset loppuis ja saatais kaikki olla loppuraskaus ihan onnellisia.

omaa napaa: eli tänään oli lääkärineuvola ja la olis nyt virallisesti 15.7. ja viikkoja olis siis jo 11+5. pelkopolille lähetti sen lähetteen ja saa nähdä milloin sinne sit pääsee. en vaan oikeen ymmärtänyt kun selitti et siel voi mennä jopa 5 h koska lekuri tekee sisätutkimuksen ja rakenneultran ja päättävät kuin ison lapsen voin synnyttää ja yms. olin vähän et oho, jo on tarkka käynti. vaik ei se mua haittaa.

pääryskä ja papuska 11?5

 
Ultrakuulumisia ihan vaan lyhyesti. :) Eli tänään se vihdoinkin oli ja voi luoja kun pistikin jännittämään ennakkoon! Mutta vilkas toheltajahan siellä masussa on, vilkutteli ja touhotti menemään. Kaikki vaikuttaisi siis hyvältä. :heart:

Laskettu aika vaihtui päivällä. Ihme että edes muutettiin noin pienellä muutoksella. Eli nyt on kasassa viikkoja tasan 12. Ensimmäiselle sivulle voi päivitellä LA:ksi 13.7. :)

Nyt jos uskaltaisi sitten lopullisesti astua kaapista ulos ja vapaammin alkaa asiasta kertoa. Monihan kyllä jo tietää ja loput varmaan arvanneet mun masua katsomalla. :whistle:

mussu & monni 12+0
 
Moi

Kiitos kaikille haleista ja myötätunnosta :flower:

Pääsin vihdoin tänään sinne äitiyspolille (kun eivät joulupyhien ja viikonlopuna aikaan mua sinne huolineet ) - kaikki kunnossa :heart: =)
Silloin perjantaina tuntui että sitä verta tuli niin paljon ja välillä oikein lorahdellen ( :x ) että en ois ihan heti uskonut että siellä kukaan pysyy kyydissä ja hengissä, mutta ihanaa kun pysyi :)
Musta tuntui la että mun masu oli jo kutistunut ja rinnatkaan ei enää olleet niin pinkeet, mutta eilen illalla rinnat tuntui taas aavistuksen aroilta niin uskalsin jo vähän toivoakin että josko se tästä vielä iloks muuttuu.

:hug: kaikille ja ihanaa uudenvuoden odotusta !

Yritän parantaa tapani ja käydä täälläkin useammin. Tottapuhuen viikonloppu meni aika mustissa mietteissä sängynpohjalla maaten....


Nyt :wave:


-MiNiA-
 
SusSoo
MiNiA :hug: ihanaa että kaikki on kunnossa! Olen niin iloinen puolestasi, että kaikki on hyvin. Pystyivätkö ne siellä polilla sanomaan, että mistä vuoto johtui? Olisiko matkassa ollut alunperin kenties toinenkin vauvanalku?
 
Heips!

Viime maanantaina kävin ultrassa ja viikot muuttuivat sen verran, että laskettu aika siirtyi viidellä päivällä eteenpäin, eli nyt laskettu aika olisi 13.7.2009. Eli viikkoja kasassa tasan 12. Kaveri jaksoi liikkua kolme minuuttia ja käänti selkänsä ja kävi nukkumaan.. keneenköhän tullut.. :LOL: Niskaturvotus lukemat oli normaalit (0,8) ja vielä odotellaan tämä viikko jos verikokeista paljastuu jotain. Ärsyttää jatkuva nälkä, vaikka yritän syödä sillä tavalla, ettei maha tyhjenisi ja etova olo tulisi. Banaaneja ja viinirypäleitä on tullut syötyä liikaa, joten pitäis varmaan keksiä muuta tilalle. :p Taidankin mennä kymmenen kerran jääkaapille.. :kieh:
 
Heippa, te jotka mietitte niitä vihlaisuja ja olette synnyttäneet ensimmäisen leikkauksen kautta, sen verran voin kouluopeilla ja kuuloopeilla kertoa että luultavasti kovemmat vihlaisut johtuvat arpikudoksesta eli ns"kiinnikkeistä" jotka venyvät kun kohtu kasvaa, joten luultavasti vihlaisut ovat tekemisissä arven kanssa :)
Omaa napaa: Meillä huomenna sydän äänien kuuntelu, jännittää niin pirusti.
 
hei, munkin laskettu aika jäänyt näköjään vielä vanhaan paikkaan, eli mullekin voi päivittää 13.7.09
Jatkan alienien katsomista, kiva kun saa käpertyä miehen kainaloon!
Ja tosi hienoa kuulla Minia että kaikki oli kunnossa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja SusSoo:
MiNiA :hug: ihanaa että kaikki on kunnossa! Olen niin iloinen puolestasi, että kaikki on hyvin. Pystyivätkö ne siellä polilla sanomaan, että mistä vuoto johtui? Olisiko matkassa ollut alunperin kenties toinenkin vauvanalku?
Kiitos :flower:
Eivät osanneet tai sitten ehtineet selvittää mistä vuoto todella johtui.
(Odotin vastaanotolle pääsyä yli 2h ja siirsivät mut välillä toiselta polilta toiselle kun kuulemma on lääkäripulaa ) Tämä lääkäri joka minut lopulta otti vastaan ja ultrasi arveli että vuoto saattoi johtua siitä maanantaisesta ultrasta joka tehtiin sisäkautta ( nyt ultrasi vatsanpäältä ) jos joku arka kohta olisi siitä "ärsyyntynyt" tai sitten vaan joku kohta istukan reunasta olisi antanut periksi tai kun toisilla vaan tulee niitä vuotoja varsinkin silloin kun kuukautisten olisi pitänyt tulla....
En usko että olisi ollut toinen vauvanalku matkassa kun just viikko sitten ultrassa kävin ja siellä ei sanottu siitä mitään.
Olisi kyllä ollut kiva tietää todellinen syy, että tietää uskaltaako jatkaa jumpassa tms.vai pitääkö vaan ottaa vieläkin rauhallisemmin......
Mutta pääasia että kaikki siis kunnossa :)

Ja kiitos myös teille kaikille muillekin onnittelijoille :flower: :)


-MiNiA-

 
heippa kaikille!
onnea hienoista uutisista kaikille :flower: ja kiva kuulla että miniallakin kaikki hyvin :)
osaako kukaan sanoa saako jotain närästys lääkettä käyttää raskaus aikana??? alkaa sen verran pahana häiritsemään :)
meillä huomenna ultra, jännittää :)
mun kaveri sai muutama päivä sitten pojan 2900g ja 49cm, :attn: :)

toivova ja nyytti 11+4
 
heipat taas sen verran nyt kirjauduin ennenkuin poju herää että

MiNiA :hug: kiva kuulla et kaikki on hyvin joillain tosiaan voi vuotoja tulla rankastikin koko ajan toivottavasti ei kuitenkaan tulisi enempää.
Yksi kaveri odotti samaan aikaan esikoista mun kanssa ja sillä oli vähän väliä vuotoja ja kävi usein päivystyksessä/ultrassa ja koskaan ei mitään selvää syytä sanottu kaikki meni kuitenkin hyvin ja sai terveen pojan myöskin.

toivova-84 rennietä saa ainakin käyttää

tavallinentanja jotain tuollaista olen epäillytkin kun en tosiaan muista et esikosta olisi näin paljon viillelly ja yölläkin saa varoa kun kylkeä kääntää :/

mutta nyt jatkamaan aamutohinoita
witchi & nökkönen 13+2
 
Onks teillä muilla raskausaikana "seksi" unia??

mulla on joka raskaudessa ollu ja joka samperin yö...ja aina eri tyypin kanssa.. koskaan ei loppuun asti pääse niissä unissa ja aamulla herää sitten hirmuinen himotus päällä..ihan kamalaa..viimeyönä uhriksi joutui miehen veli..huoh..

nii eli siis onko teillä muilla vai oonko ainoa :ashamed: :whistle: :saint:

wiivi84 & ?? 10+5
 
SusSoo
Wiivi84 :wave: Mulla nuo himokkaat unet tulee vasta ihan loppuraskaudessa. Tai mulla on silloin halut päällä 24/7 :p Näin alkuraskaudessa mies saa kyllä olla ihan rauhassa, kun pelkkä ajatuskin saa etomaan :ashamed: mutta me odotellaan sitä loppuraskautta... :D
Viime yönä tosin ehdin synnyttää jo kaksi kertaa. Ekalla kerralla olin joku nainen, joka synnytti keskelle jotakin niittyä auringon paistaessa. Toisella kerralla olin oma itseni, en kyllä muista missä siinä synnytin... :/ Nämä unet kyllä johtuu huomisesta ultrasta, kun pelkään taas joutuvani keskeytykseen :| Ensi yönä voi unet jäädä vähiin, jos en saa edes nukkuttua jännitykseltä.

Sussoo ja Suloinen 11+4 :heart:
 
Tsemppiä kaikille :flower: myös ultraan! Kohta paukkuuki uusi vuosi ja meillä paukkuu tänään viikot.. On se aina niin kivaa.

Wiivi84 kyllä niit seksiunia tuli nähtyä tos ihan alussa ja vähä vieläki. Aina joku ihme tyyppi.. yleensä joku ihan tuntematon eikä kasvojakaan näy. Aamulla sitte herätys onki aika :D heh heh. Muuten ei tee mieli ellei tuu noita ihme "kohtauksia".

Ja toissayönä näin unta, että menin anoppilaan jossa appi ja miehen veli hyökkäs mun kimppuun ja tapeltiin siinä sitte iha tosissaan ja oikeuteenki jouduttiin. Kerroin heille eilen, niin appi vaa tokas et kait sitte annoit meille turpaan.. juu juu ;)

Ihan omituinen juttu muuten ultrassa.. Dj Mussukka kirjotti, että hänellä oli eilen 12+0 ja laskettu 13.7. Mulla ultran mukaan tänään 12+0 ja laskettu muka 11.7... Joku viilaa minuu nyt kyllä linssiin.. Kiva sitte neuvolas vängätä, et se on 14.7. No onpas tosi kamalaa :LOL: Ongelmat on mullaki.

- Jousku ja pn 12+0
 
Moikka!

Tuolla jo aikasemmin huhuilin jos pääsisi mukaan teidän ihanien heinäkuun helistäjien joukkoon! =) Tänään oli eka ultra ja laskettuaika siirtyi viikolla eteenpäin! Eli Cassy: Laskettuaika 27.7.09 ja synnytän helsingissä kätilöopistolla/haikaranpesä. Kyseessä on toinen lapsemme (edellinen poika). Ikää minulla on 27vee. Siinäpä kai nuo tärkeimmät! :)

Nyt ei kerenny kun omaa napaa kirjottelee mutta pakko jatkaa töitä...Paremmalla ajalla huomenna!:)
Nappa RV 10+2
 

Yhteistyössä