Heinäkuun helistäjät Joulutunnelmissa <3 <3 <3

:wave: keskiviikkoa kaikille

omaa napaa heti aluksi eilen siis ultrassa käyty ja kyllä se siellä vipelsi ja heilutteli pituutta hurjat 4,8 cm :LOL: turvotus oli alle millin eli siltä osin kaikki sitten ok. monta kuvaakin saatiin mukaan ja niin cassy LA muuttui taas kerran palataan siihen alkuperäiseen eli 5.7 olisi vaan pitäny itteään uskoa :LOL:

viimeiset joululahjat saatiin haettua no miehelle vielä ja pojalle muutama pikku paketti ni sitte on kaikki kunnossa.

sitte pientä veetutusta poitsu oli eilen pappalla hoidossa ja oli lykänny sormet takan luukkuun :'( 4 sormessa vesikello, mutta yö meni rauhallisesti ja ei näytä nyt mitenkään aristavan niitä et varmaan selvittiib säikähdyksellä ja ihan niinkuin se ei riittäis mun "velipuoli" lähti autolla asioille ja pakitti suoraan meidän autoa päin :headwall: peltiä se vaan on ja ei onneks pahasti menny mutta kun sitä autoa tarttis nyt joulun aikaan muutenkin ja no saas kattoo koska keritään pistämään.

nyt tuli pitkää litaniaa jaksamisia kaikille

witchi & nökkönen 11+3
 
Maanantain ikävien uutisten jälkeen on taas ihan erityisen paljon tullut mietittyä tuon masukin vointeja... :/ Olotilat on kyllä yhä vahvasti ilmassa, muttakun jo on todettu täälläkin, ettei se mitään takaa... Ei auta kun odotella ja olla liiaksi miettimättä. Ultra on sitten Joulun jälkeen maanantaina, sitä odotellessa... Viikonloppuna lähdetään viikoksi sukuloimaan, joten ehkä ne ajatukset siinä pysyykin sitten paremmin muualla. Harmittaa vaan sekin, ettei ihan vapautuneesti siellä voi raskausuutisista kertoa, kun ei uskalla. Tosin ollaan ajateltu, että jos joku alkaa arvailla (meikän masun koosta ja olotiloista on kyllä helppo arvata... :whistle: ), niin ei vastaankaan laiteta...

Sekä ummetus että vuorostaan närästys ovat vaivanneet. Ummetus tosin melko lievänä, mutta ikävänä silti. Närästykseen olen muutaman kerran ottanut Rennietä tai jos on jotain hiilihappojuomaa ollut, niin sitä. Nyt nämä vaivat ovat taas olleet enemmän kurissa. On ihan "vaan" etonut. ;)

Sellainen yleinen saamattomuus ja uupumus todellakin vaivaa täällä! Ärsyttää oma laiskistunut olemus! :ashamed: Ja tuo etominen ei auta asiaan mitenkään, vaan lisää sitä, kun ei sitten muutenkaan oikein täysissä voimissa ole... Jotenkin mä vaan tiedostamatta ajattelen, että kun ensivuoden puolelle aletaan päästä, niin kyllä tämän jo pitäisi alkaa helpottamaan... Toivotaan näin... :whistle:

Tänään vien tytön mun vanhemmille hoitoon ja hoidan kaikki ennen joulua hoidettavat ostokset, siivoukset yms kuntoon. Pakko rykästä kerralla, kun ei muuten tunnu saavan aikaiseksi. :ashamed: Jouluostoksista vaikeimpana on miehen lahja vielä ostamatta. Apuja??? Itse joka vuosi kinuan, että ostetaan jotain pientä yhä toisillemme, mutta sitten olen ihan pulassa, kun en tahdo mitään keksiä. :D :ashamed: Mies on todella hyvä ostamaan lahjoja, joten ei helpota paineita... :whistle: Loppuviikosta sitten perehdytäänkin pyykkäykseen ja kassien pakkaukseen...

mussu & monni 10+1
 
MOI

:hug: Kaikille keskenmenon saaneille.

Näin yöllä kauheeta painajaista että sain keskenmenon toivottavasti ei ollut enne uni!

Tuntuu ettei nykyään jaksa mitään tehdä väsyttää vain... Nykyään joudun kakkavaipan vaihdon jälk ykälle, mikä ei kivaa kun poika vielä n 4krt päiväs kakkaa ja vielä kaikki päivällä ettei mies kotona. Odotan vaan et väsymys ja ykä olo häviää eikö se ollut joskus viikol 13? Vai muistanko väärin?

Tietääkö kukaan kuinka pitkään uskaltaa vatsalihaksia tehdä? Mulla mielekuva et viikol 20 mut en varma?

Nyt poika heräs........ MOIKKA!
 
Staattisia vatsalihasliikkeitä saa tehdä läpi raskauden, jos niiden tekeminen ei tunnu pahalta. Esimerkkiliike on se Pilateksessakin käytetty lankku. Sen sijaan muita kuin staattisia liikkeitä ei saa tehdä enää, kun vatsa on alkanut kasvaa. Eli silloin kun vatsalihakset ja se kalvo siinä niiden välissä on alkaneet venymään, tulee normi vatsalihasliikkeet lopettaa.

Itselleni on epäselvää, lasketaanko törkeä turvotuspömppä vatsan kasvuksi. :whistle:
 
huomenta..ultrassakäyty ja melkosta toimintaa...

menkkojen mukaan viikkoja piti siis olla 12+0 mutta ultran mukaan on nyt sit 8+6 siellä siis kellui 21mm pitkä toukka jonka sydän sykki..

no sit siel oli myös toinen ruskuaispussi joka ois kai noin 5-6 viikkoa.. sykkeestä ultraaja ei ollut aivan varma joten toiseen huoneeseen jossa oli myös lääkäri ja välissä hänkin oli näkevinään sykkeen..lääketieteellisesti ei kuulemma aivan mahdotonta että olis kaks eri ikäistä.. sain uuden ajan 7.1.2009 niin nähdään onko toinenkin kasvanut vai oliko vain kaksi alkanutta joista toinen keskeytynyt...

itsekkin mukamas näin siellä sykkeen mutta koitin ajatella ettei ois koska luulen että tammikuussa sanotaan että toinen ei ole kasvanut niin luulen että jos sitä on kerenny ajattelee et kaks tulis voi olla iso itku hormoonienki takia..

wiivi84 & ? 8+6 eli LA 23.7.2009
 
mutkin voisi nyt lisätä tähän pinoon :)
eli tänään käyty ultrassa,ja rv 9+2 olisi sen mukaan menossa.la olisi sitten 20.7
olen tuota kesäkuisten pinoa lukenut,kun menkkojen mukaan la olisi ollut 29.6,mutta ultrassa siis olikin noin..siellä se kaveri heilutteli käsiään ja jalkojaan lujaa ja kaikki oli hyvin!
taustaa:meillä kolme tyttöä ennestään 08/00,01/04 ja 08/05 ja itse oon 25v.

huonoa oloa on päivittäin,ja siis oikein kunnolla oksentelen(joka outoo kun tällästä ei tytöistä ole ollut ollenkaan..)ja maha turvonnut ihan mielettömästi!

mukavaa keskiviikkoa kaikille!

babjuska + ? 9+2
 
Piku81:toivotaan,että kaikki on ok.
Babjuska:tervetuloa joukkoomme mukaan.Mukavaa odotusta.
Muakin kyllä mietityttää,vaikka 9+1 ultrassa sykki sydän,niin seuraava neuvola on tammikuun puolen välin jälkeen.Ikuisuuden päästä.
Väsymystä ja saamattomuutta ilmassa :ashamed: Tänään tarvis hieman järkätä paikkoja.Osa tavaroista täytyy varastoida muualle.Jouluvalmistelut siirtyy viikonloppuun ja alku viikkoon.Huomenna ja pe on töitä.Tänään kävin piristämässä itteeni ja kävin parturissa.Nuorimmainenkin pääsi ensimmäistä kertaa leikattavaksi.Kolme vuotias oli mukana.Käytiin samalla reissulla Sub Wayssa herkuttelemassa :p
sorry tulo omaa napaa.
Kaikille mukavaa odotusta ja toivottavasti huonoja uutisia ei enää tule.
äiti-kengu ja pikku kengu 11+3
 
eli ekaksi kaikille huonoja uutisia saanneille kovasti voimia ja :hug:

sit oma napa eli ultrassa käyty ja yks vauveli löyty ja hyvä oli syke, pituutta kaverilla 31 mm eli ihan hyvä. ois kiva tietää paljon muilla on ollu tuo pituus suht samoilla viikoilla eli mulla oli nyt 9+4?

sori kiire, ei kerkee nyt keskittyä muiden juttuihin!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja päärynärouva:
eli ekaksi kaikille huonoja uutisia saanneille kovasti voimia ja :hug:

sit oma napa eli ultrassa käyty ja yks vauveli löyty ja hyvä oli syke, pituutta kaverilla 31 mm eli ihan hyvä. ois kiva tietää paljon muilla on ollu tuo pituus suht samoilla viikoilla eli mulla oli nyt 9+4?

sori kiire, ei kerkee nyt keskittyä muiden juttuihin!!
no mulla oli kans ultra tänään ja viikkoja 8+6 ja pää-peppu 21mm
 
murpalle suuri :hug: . :(

Iloisiakin uutisia on onneksi useampikin saanut, onnittelut teille kaikille. :) :flower:

Semmoista kysyisin että kärsiikö kukaan muu päänsärystä? Mulla on ollut taipumusta ihan nuoresta saakka päänsärkyyn, ihan alkuraskauden pysyi poissa mut nyt on tullut taas. :|
Ja ma lääkärissä oli verenpainenkin ihan kauheissa lukemissa, tosin tunnin päästä kotona oli aivan eri luokkaa, että kai se on uskottava sen olevan sitä pirun jännityspainetta sitten..
Tietty jos on nousemaan päin niin täytyy alkaa sitäkin nyt tässä sit tarkkailemaan.
Heh, tosi helppoa olla stressaamatta. :xmas:

Anteeksi valituspainotteinen tekstini! :ashamed:
 
Päänsärkyä on muutaman kerran ollut aurallisen migreenin muodossa, olisiko myt kolme kertaa tämän raskauden aikana tullut aurallinen kohtaus, eli näkö-häiriöitä ja välkkymistä. Onneks panadol on useimmiten vienyt kohtauksen pois, eikä päänsärky ole edes ehtinyt tuleen. Liittyy varmaa hormoonitoimintaan, koska ei mulla aikoihin ole aurallisia migreenikohtauksia ollut.

joko täällä on masut alkanu pömpöttään? Mulla on kyllä sellanen pömppis heti kun jotain on suuhunsa laittanu,niin jopa on pötsi pullollaan :D Housut auki täällä kotosalla vallan täytyy oleilla, ja tuntuu niin ihanan kiristävältäkin koko massun seutu. Mulla on sitten kokoajan ollu tänää pissahätä, aivan jatkuvasti... vaikken ihan niin hirveesti juonutkaan mielestäni ole.

Onnittelut kaikille hyviä ultra uutisia saaneille :heart:

Sain tänään jouluruokaa töissä, ja nyt on niin hillitön himo siihen kinkkuun...kuola vaan valuu kun mietinkin sen makua.. kuinkahan aikaisin meillä tänävuonna kinkku mahtaakaan joutua uuniin,jos tää himo ei tästä hilliinny :LOL:

Murmelin ja pikkumurmeli 8+2
 
Meille tuli musta joulu.
Sairaalasta kotiuduttiin juuri äsken sydämet murtuneena. Vauva oli kuollut viime viikolla ja lääkkeellinen tyhjennys aloitettiin. Minä olen aivan turta, pettymyksen, vihan ja surun määrää ei voi sanoin kuvailla. Tämä on nyt kolmas keskenmeno peräkkäin, kaikki puolen vuoden sisällä. Se on aivan liikaa.

Näin viime yönä unta, että sain keskenmenon ja että sänky oli veressä. Heräsin aivan paniikissa vessaan tarkastamaan, mutta kaikki oli hyvin. Aamulla kuitenkin unesta järkyttyneenä soitin neuvolaan sydänäänien kuunteluun ja päivällä sitten alkoikin lievä vuoto ja kivut. Jotenkin sitä vain tiesi jo sairaalaan lähtiessä, ettei toivoa ole. Ultrassa liikkumattomana kelluva sikiö oli silti hirveä järkytys, eikä se pieni liikkunut vaikka kuinka pyysin, toivoin ja rukoilin.

Mielestäni on kohtuutonta, että tämä tuska on niin tuttua.. tiedän jo valmiiksi miltä tuntuu huomenna ja ylihuomenna ja ensi viikolla. Tuntuu niin turhalta kertoa lähimmäisille, että näin kävi.. TAAS. Yksikin kerta on helvetti vieköön liikaa, mitä tämä sitten on?!! Meni niin kauan päästä yli edellisestä keskenmenosta, silloin ajattelin etten enää ikinä voi kestää vastaavaa. Nyt on vain kestettävä. Ei ole vaihtoehtoja.
 
Siis eikä :'( :'( Hilmuska ei tämä ole enää todellista :'( Ei tässä riitä mitkään sanat kertomaan kuinka pahoillani olen puolestanne. Ei yhden ihmisen pitäisi joutua kestämään kaikkea :( Kovasti jaksamisia teille :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
 
Hilmuska :hug: :hug: . Meilläkin kolme km:a takana, joten tiedän tunteesi todella hyvin. Voimia ja päivä kerrallaan. Mullakin on unet kertoneet kaikista km:ista, siihen sai aikaa varautua (ehkä tunnin tai päivän). Vaadi tiesi tutkimuksiin, sillä sieltä voi löytyä jotain piilevää. :hug: :hug:
 
Voi herranen aika kun oli monet huonot uutiset :'( Voimia teille kaikille :hug: Ei voi käsittää teidän surun määrää...

Iloiset uutiset saaneille onnitteluja! :flower:

Itsellä on ylihuomenna toinen ultra, viikkoja olis sillon 10+3. Kerran siis olemme sykkeen jo nähneet, mutta mennään tuota laskettua aikaa tarkentamaan kun oli viimeksi viikkoja aika vähän vielä. Silti jännittää että onhan pikkusella kaikki hyvin... Oireita kyllä on riittänyt. Ajattelin jo päässeeni oksetamisesta, mutta ei kyllä se taas eilen yllätti... :x

Joku täällä mietti mitä miehelle lahjaksi? Mä olen ostanut mun miehelle sodastreamerin. On kovasti toivonut sitä. Sit mulla on sille myös sitä sellasta olikohan se "willowtree" -sarjasta sellanen poika joka pitelee kultaista sydäntä. Täydellinen mun miehelle!
 
Sylillinen voimia kaikille huonoja uutisia saanneille :flower:

Vähän omaa napaa: Tänään käytiin varhaisultrassa ja siellä se 1,8cm pienokainen sykkivine sydämineen oli. :heart: Huonoa vaan, että munasarjassani jo pitkään ollut kysta on taas kasvanut ja joudun sen takia seurantaan.

Ummetuksesta: täällä ainakin kärsitään siitä kovasti. Kaikkea olen yrittänyt tehdä: popsia luumuja, juoda kovasti vettä ja syödä kuituja, mutta silti se vaivaa... Ja toinen katala oire on alituinen pissattaminen varsinkin yöllä. Joka kerta herätessä joutuu veskissä käymään.

Talviyö + pienokainen 8+0
 
Murppa ja Hilmuska: sanat eivät riitä kertomaan kuinka pahoillani olen puolestanne :hug: koittakaa jaksaa. Elämä on epäreilua. Tää on kyllä eräänlainen musta viikko. Toivottavasti jaksatte vielä uskoa tulevaan :hug: :hug: :hug:
 
SusSoo
Murppa :hug: olen niin pahoillani.

Hilmuska :hug: monta menetystä tekin olette jo tänä vuonna kokeneet. Itsekin olen neljättä kertaa raskaana tänä vuonna. Toivon, että teillekin kuitenkin vielä oma nyytti suotaisiin. Mä olen kaikki kolme kertaa tänä vuonna ennen tätä raskautta kokenut, että kaikki ei ole hyvin. Tammikuussa näin tosi paljon enneunia ja muut vaan nauroivat mun unille. Mutta kun rv13+4 saimme tietää vauvanalun olevan menehtyneen, niin monet ihmettelivät äidinvaistoani. Samanlainen äidinvaisto myös sinulla näyttää olevan. Jaksamisia! :hug:
 

Yhteistyössä