Heinäkuun 2009 Helistäjät marraskuussa

Voi näitä ajatuksia... Ollaan nyt (tai minä lähinnä olen) kerrottu aika monelle raskaudesta, viisi kaveriani tietää sekä minun vanhempani ja siskoni. Mies oli sitä mieltä, että ei ihan vielä kerrota hänen vanhemmilleen. No kuitenkin, nyt kun aika moni kuitenkin tietää, niin tässä nyt olen ajatellut että entä jos jotain sattuukin ja miksi en ole osannut pitää suutani kiinni. Esikosta kerrottiin vasta paljon myöhemmin, paitsi äitini tiesi heti, mutta muille vasta 8-12 viikoilla.

Hauskoja nimiä teidän masukeilla, meillä ei ole mitään nimeä vielä keksitty. :)

Tänään yökäytti ekan kerran ja meinas tulla ihan ulos asti, kun laitoin ruokaa ja peruna-sipulisekoituksen se muovipakkaus haisi mielestäni niin pahalle... :snotty:

Nyt jouluostoksille kaverin kanssa! :wave:
 
(.) Eilen illalla tuli vähän limaista verta ja tänä aamuna myös pari tippaa :(
Meneekö tääkin kesken? Tuulimuna? Oottelen täällä vaan, että vuoto alkais. Jos on tullakseen, niin tulis nyt jo tänään sitte ***kele.
 
Minä en vielä ole kovin monelle kertonut, muutama kaveri tietää. En kehtaa muille kertoa jos menee kesken niin harmittaa kovasti kun joutuu sitten niin monelle siitä puhumaan.

Tänään ei ole ollut oikein mitään oireita, kai se on normaalia että joskus on ja joskus ei..
Hirveän jännittävää tämä, kun on ensikertalainen ja ei oikein ole ketään läheistä tms. keneltä kysyä joitain mieltä painavia asioita.
No, jospa ne viimeistään neuvolassa selviäis..:)

Mukavaa lauantai-päivän jatkoa !

Tinnaa & Ötö 5+5
 
Kaunista päivää vaan kaikille!
Vihdoinkin sain pojan ja miehen päiväunille, josko nyt saisi rauhassa kirjoitella. :saint:

Voi kun ihanat talvikelit viimeinkin. Poika oli ihan ihmeissään lumesta, eikä malttaisi sisällä pysyä enää ollenkaan. Täällä paistaa aurinko ja on mukavasti pakkasta.. Olisi niiiiin ihana lähteä pitkälle ratsastuslenkille maastoon, mutta en kyllä uskalla kuitenkaan. Meillä käy onneksi kaksi ratsastajaa joten saa hevoset liikutusta ilman minuakin. Kyllähän sitä vielä voisi näillä viikoilla ratsastella, mutta nyt on ollut riittävästi keskenmenoja enkä viitsi yhtään riskeerata. Kaihoisasti vaan katselen kun muut menee.. =)

Joulua minäkin jo odotan. Ihanaa kun saa syödä tänä vuonna melkein kaikkea! Viime jouluna vielä imetin ja olin tiukalla imetysdieetillä pojan allergioiden vuoksi. Ruokavalioon kuului riisi, lihat, maissi ja ruis. Oli vähän ankeaa jouluherkkujen keskellä olla. Tykkään maksalaatikostakin ja aion sitä kohtuudella syödä. Graavit sun muut raaemmat jutut jätän väliin. Meillä sanottiin neuvolassa kyllä että nykyohjeiden mukaan saa maksaakin nauttia pieniä määriä, esim maksamakkara on hyvä raudanlähde.

Me ei olla vielä keksitty pikkuiselle mitään kutsumanimeä. Kahden keskenmenon jälkeen en vain usko tämän raskauden kestoon niin vakaasti vielä, että uskaltaisin nimetä. Yritän olla miettimättä koko raskautta ainakin tiistain ultraan saakka, sitten JOS siellä sydän lyö niin ehkä uskalla hieman henkäistä helpotuksesta. Toissakertainen raskaus päättyi viikoilla 9 tai 10 ja sikiö oli kuollut noin viikolla 6. Ollaan kyllä kerrottu asiasta lähimmille, ihan siksikin että on sitte tukea surussa jos niin taas käy.

Mutta raskausoireita on edelleen oikein mukavasti, kohta alkaa kaikki housut olemaan pieniä ja olenkin siirtynyt hameisiin ja tunikoihin, kaapista kaivoin vanhat mammasukkikset esiin ja taas on tilaa turvota. :D Pojan kummitäti on tulossa tänään ja pidetään pikkujouluja, saunotaan ja syödään hyvin.. ja paljon. Ajattelin laittaa mm. mozzarellatikkuja, cheddartäytteisiä jalopenoja ja muuta tällaista tosi kevyttä ja terveellistä. :p Sitten tietty paljon suklaata monessa eri muodossa. Njam.

Ai niin, DJ Mussukka kyseli Yamo-repuista. Juu, tarjouksessa ovat. ;) Nyt ei ole oikein niiden sesonkiaikaa ja ajattelin myydä loput kuosit vähän edullisemmin, ei niitä ole jäljelläkään kuin muutama. Se on kyllä ihan ehdottomasti paras reppu, monia olen kokeillut eikä vielä ole parempaa tullut vastaan. Mä olen paitsi kestovaippa- myös kantoliinahörhö ja pitää olla vähän jokaista systeemiä kaikenvaroiksi. Yamoreppu on vaan kätevin. Kesällä se on ollut ihan korvaamaton kun on aidattu hehtaarikaupalla laitumia hevosille, poika kiikkuu selässä ja on kaksi kättä käytössä. Suosittelen lämpimästi! Ja kannattaa kokeilla muitakin, kokeilemalla se oma löytyy. Minulle tuo Yamo istuu parhaiten. =)

Ihanaa talvipäivänjatkoa kaikille! :heart:
Iloisin terkuin Hilmuska rv 6+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja happihyppy:
(.) Eilen illalla tuli vähän limaista verta ja tänä aamuna myös pari tippaa :(
Meneekö tääkin kesken? Tuulimuna? Oottelen täällä vaan, että vuoto alkais. Jos on tullakseen, niin tulis nyt jo tänään sitte ***kele.
Ei vuoto aina ole vaarallista, äitinikin kertoi, että sillä oli ihan kunnon vuotoa mua odottaessa ja silti olen täällä. Voimahali! :hug: :hug:

Johnu + masukki 7+5

 
Voih, kuinkahan mun siivousten nyt käy kun ihan pokkana aloitin tuolta wc:stä! No tuli oikein siisti ja puhdas ja vaihdoin sinne matonkin ja laitoin ikkunaan joulutähden! (ainoa ikkuna joka näkyy kadulle päin :LOL: ) Ja nyt mä sit väsähdin...pitää yrittää tsempata, muutenon vaan puhdas siisti vessa ja kaikki muu ihan pyörremyrskyn jäljiltä :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kukkaiskeiju:
Voih, kuinkahan mun siivousten nyt käy kun ihan pokkana aloitin tuolta wc:stä! No tuli oikein siisti ja puhdas ja vaihdoin sinne matonkin ja laitoin ikkunaan joulutähden! (ainoa ikkuna joka näkyy kadulle päin :LOL: ) Ja nyt mä sit väsähdin...pitää yrittää tsempata, muutenon vaan puhdas siisti vessa ja kaikki muu ihan pyörremyrskyn jäljiltä :LOL:
Mua alkoi niin naurattamaan tuo sinun kirjoituksesi. Mulla käy kans usein noin. :D
 
Happihyppy, miun ystävällä myös kokoa alkuraskauden ajan (ainakin vvikoille 11-12) oli melkein päivittäin jonkunlaista tiputtelua, mutta on ihan edelleen onnellisesti raskaana. Lepäili vain hiukan enemmän. Joten Happihyppy toivon sinulle paljon tarrasukkia mukaan :) Ärsyttävää kun on anoppilassa niin kaikki hyppii seläntakana kun yrittelee tänne kirjoittaa, hiukan vaikea on koittaa salailla asiaa.
Jos tämä siis pysyy sisällä saapi jokaikinen isovanhempi onnea isovanhemmalle kortit :p

Nii ja minähän olisin kutsunut masuasukkia Pöppiäiseksi, mutta miehen naama kääntyi murheeseen kun en Ötömölliäiselle kauheasti aluksi lämmennyt :D


Kuitenkin Tavallinetanja ja Ötömölliöinen 4+5 :heart:
 
:wave: Vieläkö mahtuu mukaan yksi ensikertalainen??

Sain ekan haaleaakin haaleamman haamun viikko sitten, joka nyt on vahvistunut kunnon viivaksi :) Vieläkin on vaikea tajuta, eikä oikein uskalla vielä iloitakaan.. Vauvaa on yritetty reilu vuosi, ja tämä raskaus nyt sai alkunsa toisella clomi-avusteisella kierrolla. Ikää minulla on 29v. ja rakkaan vauvelin LA olisi 26.7.2009

Oireita on rintojen arkuus, vessassa ramppaaminen, öisinkin kaksi-kolme kertaa tulee pissahätä.. ja viiltävät ja juhmivat kivut alavatsalla, joita kyllä hysteerisesti pelkään.. kivut ovat tänään olleet aika kovia, panadolia olen niihin ottanut, enemmän oik.munasarjan kohdalta viiltelee.. Onko teillä muilla ollut aiemmin koviakin kipuja ja silti mennyt raskaus hyvin? Keskenmenoa pelkään ihan älyttömästi..

Ihanaa, kun täällä saa lueskella muitten kokemuksia ja samassavaiheessaolevien kanssa on ihana vaihtaa kuulumisia =) =) :heart:

Murmelin ja vielä nimetön salamatkustaja 4+6
 
happihyppy :hug: :hug: toi ei silti merkkaa vielä mitään.
kukkaiskeiju mulla siivoominen on edelleen todella vaiheessa, mä oon yrittänyt jo monta päivää siivota :ashamed: .

(.) Muitakin oireita hieman ilmaantunut tänään, mutta toi pahoinvointi on jotain ihan järkkyä... Mutta en valita, jos lopputulos on paras mahdollinen :saint: . Söin sitten lanttu- ja porkkanalootaa punajuurien kera ja hetken oli hyvä olo, nyt olo jälleen ihan järkky :x :x . Jos ei syö, se on huono, jos syö, sekään ei ole hyvä...
 
SusSoo
Murmelin :wave: tervetuloa pinoomme!

Happihyppy :hug: toivotaan kuitenkin parasta ja vuotoa ei enää tulisi!

lauantai-illan terkuin
Sussoo, joka juuri otti TAAS kahden tunnin iltapäivänokoset :whistle:
 
Happihyppy :hug: toivotaan että olisi sitä harmitonta vuotoa.



(.) Huhhuijjaa ku olen outo.. kiukkunen ku mikä ja taas onnellinen ku mikä.. :D ja meikäläinen oli nukahtanu yhtäkkii päikkäreille ja niitä tuli nukuttua 3tuntia :D
Aamupäivällä sattui maha sillai ihmeellisesti, en tiedä mistä johtui mut rauhottu ku lepäsin. toivon ettei viittais se kipu mitenkään keskenmenoon..!!!
 
Mä oon toooosi väsynyt, miten voikaan väsyttää näin. Lasten kans katottiin päivällä leffaa ja niin vain äiti katto alkutekstit ja nukku muuten... Tänään on ollu muuteskin huono päivä, himppu tuntuu olevan pinnakireellä ja mahaa viiltelee ikävästi. Mun pitäis viimein soittaa nvolaan aika, mut työvuorot on sellaset et ei niillä taida aikaa saada, vuorotyön ihanuutta. Pitää odottaa seuraava työlista. Mä en oo kertonut kun parhaalle ystävälle, mut joudun varmaan jo ensvkolla (tahtomattani kyllä ) kertomaan töissä, koska en voi raskaana ollessani muutamia työjuttujani tekemään, koska on vaara saada sikiölle rakennevikoja sun muuta eli pitää paljastaa salaisuus, jotta saan hommat toiselle. Muuten mä kyllä vielä salailen, kunhan ollaan pidemmällä.

 

Tervetuloa mukaan Murmelin!, paljon Onnea raskausaikaasi! :heart: :flower:
Nyt meitä 55 listalla odottajia :heart: , toivotaan, että kaikki saamme käärömme syliimme kesä-heinä ja muutamat varmaan vasta elokuussa! :heart:

Olin huolissani , kun ei ole ollut niitä alavatsan vihlasuja /vetäsyjä/venymistunteita, vaikka pahoinvointia on ollut kiitettävästi, no ihmettelyihini sain vastauksen, tänään on vihlonut ja tehnyt vaikka mitä kohdussa, joten taas tuli parempi mieli. Ja päätä tosiaan särkenyt to illasta asti, muttei kovasti. Lääkkeitä olen koko ajan välttänyt, tosin kipunikaan eivät ole olleet kestämättömiä.
Kiva, kun täällä muutkin nukkuvat hyviä/makoisia pvunia! :xmas:
Miehet taitavat olla kovilla, minäkään en ole jaksanut siivoilla, pyykkiä kyllä olen pessyt ja jopa tyhjännyt välillä tiskikonetta..No huomenna vessan pesuun! Se on pakko olla aina puhdas, koska hajut ällöttää. :$

Janottaa edelleen aika lailla ja vettä/vichyä kuluu.

Sauvakävelemässä olimme jo aamulla varmaan 6,5km lenkin ja maanantaina töissä TYKY, silloin kävelen aika matkan, tuskin ihan koko kotimatkaa 14km, tosin olen senkin kävellyt kerran jo raskausaikanani :heart:

Eipä tässä muuta kuin hyvää Onnea kaikille edelleen raskauksissa ja ihanaa lauantai iltaa jokaiselle!

 
happihyppy, kovasti toivon että on ihan vaan harmitonta tiputtelua, mitä monella on raskausaikana. :hug:

Mulla oli tänään työpäivä, kamala sellainen olikin. Vatsaa on nipistellyt ja vetänyt pitkin päivää, ei tee kyllä hyvää hermostua mutta mun "asiakkaani" oli niin vallaton että joduin kyllä kaikkeni tekemään saadakseni tilanteen rauhoittumaan. :/
Väsymys iski sitten iltapäivästä ja hitto vie, nukahdin hetkeksi saunaan, onneksi mies sen heti huomasi, poikaa asia kovasti nauratti... :whistle: :D

Jaa juu ja verenpaineesta, minä taas kuulun niihin joilla se helposti kohoaa ja pojan raskausaikana se kohoskin välillä aika lukemiin.
Hankin pari kuukautta sitten kunnon mittarin ja voin rauhassa mittailla kotonakin, mulla kun on sitä jännityspainettakin ja voipi antaa sit vääriä lukemia.

Että tämmöistä tänne. Meillä ei ole vielä työnimeä, mutta mikäs kiire tässä on, tulee sitten kun siltä tuntuu. :)
 
Mukavaa lauantai-iltaa kaikille! :)

Täällä kovat kramppimaiset vihlaisut jatkuvat - oikein selästä asti juilii. Onneksi ne menee suht nopeasti ohi ja saattaa kestää tunteja ennen kuin vihlaisee taas.

Meillä työnimenä on toistaiseksi Heebo ;) Toivottavasti keksimme vähän paremman nimen tässä raskauden edetessä...
 
Varhaishuomenia kaikille! :flower:

Voi kuinka ikävää Nemu, että vuoto alkoi sinulla! :hug: Aina toivon kuitenkin näin käydessä, että olisi harmitonta! :hug: :hug: Pahoittelen kovasti asiaa! :ashamed:

Keskenmenouutiset saavat aina kyllä surulliseksi, varmaan jokaisen!





 
Nemu:toivottavasti olisi harmitonta vuotoa :hug:
mamma muu:jaksuja sulle ja positiivista mieltä kaikesta huolimati.
Eilen tuli oltua 12h hommissa tontilla.Arvatkaas oliko kivaa kuvotuksen kanssa auttaa.Niin ja vessaan pääsi ainoosti,kun käytiin syömässä kebeb annos :p .Illasta meninkin sit aikaisin nukkuun,heti pikkusten mentyä.
Jouluruuasta ollut puhetta.Ite tykkään porkkanalaatikosta,kinkusta,sienisalaatista ja rosollista pikkaisen.Toisessa raskaudessa,kun satuin jouluna oksenteleen on karmeessa muistissa miltä tuntu oksentaa rosollia.Aikaa tuosta on yli 10v,mutta nykyisin tykkään taas.
Saako muuten raskaana ollessa syödä sieniä? :/
Happihyppy:toivottavasti kaikki on kunnossa ja saat nauttia raskaudesta :hug:
Mukavaa sunnuntaita kaikille =)
 
Heippaus jälleen, nukuinpa kauan;=) tai mieskin kyllä nukkui :xmas:

Jouluruuista: Tykkään kinkusta, peruna-, porkkana- ja lanttulaatikosta, sekä rosollista :p rosollia yleensä söisin läpi vuoden, mutta nyt raskaana ei vielä ole tehnyt mieli. Juu Äiti-Kengu: Tiedän miltä tuntuu jos rosolli tunkee ulos, minulla sellainen kokemus , että olin syönyt raejuusto-aurinkosalaattisekoitusta, ja tuli vatsatauti, oli kauheaa kun kaikki tuli ylös, jopa nenän kautta osa! :headwall: :headwall:

Iloisempiin aiheisiin: Miten aiotte viettää sunnuntaita? Ajattelin, että lähtisimme taas kävelemään ja sen jälkeen saunaan ja jospa tapaisimme lapsia sitten iltapvllä(niitä jotka täällä eivät enää asu). :D

Jospa ensi vkloppuna laittaisi jo jouluvaloja ja joulujuttuja vähän esille tai perjantaina ennen iltavuoroon menoa. :heart:

Heippaus taas kaikille! :heart: :wave:
 
Nemu :hug: Mä voin pahoin- hirvittävän pahoin. Kerkesin jo riemuitsemaan että selviän ilman pahoivointia, mutta liian aikaisin iloitsin- aamu on mennyt pönttöön nojaillessa. Olotila sais kyllä korjaantua, kohta ois iltavuoroon lähtö.
 

Yhteistyössä