Kaunista päivää vaan kaikille!
Vihdoinkin sain pojan ja miehen päiväunille, josko nyt saisi rauhassa kirjoitella. :saint:
Voi kun ihanat talvikelit viimeinkin. Poika oli ihan ihmeissään lumesta, eikä malttaisi sisällä pysyä enää ollenkaan. Täällä paistaa aurinko ja on mukavasti pakkasta.. Olisi niiiiin ihana lähteä pitkälle ratsastuslenkille maastoon, mutta en kyllä uskalla kuitenkaan. Meillä käy onneksi kaksi ratsastajaa joten saa hevoset liikutusta ilman minuakin. Kyllähän sitä vielä voisi näillä viikoilla ratsastella, mutta nyt on ollut riittävästi keskenmenoja enkä viitsi yhtään riskeerata. Kaihoisasti vaan katselen kun muut menee.. =)
Joulua minäkin jo odotan. Ihanaa kun saa syödä tänä vuonna melkein kaikkea! Viime jouluna vielä imetin ja olin tiukalla imetysdieetillä pojan allergioiden vuoksi. Ruokavalioon kuului riisi, lihat, maissi ja ruis. Oli vähän ankeaa jouluherkkujen keskellä olla. Tykkään maksalaatikostakin ja aion sitä kohtuudella syödä. Graavit sun muut raaemmat jutut jätän väliin. Meillä sanottiin neuvolassa kyllä että nykyohjeiden mukaan saa maksaakin nauttia pieniä määriä, esim maksamakkara on hyvä raudanlähde.
Me ei olla vielä keksitty pikkuiselle mitään kutsumanimeä. Kahden keskenmenon jälkeen en vain usko tämän raskauden kestoon niin vakaasti vielä, että uskaltaisin nimetä. Yritän olla miettimättä koko raskautta ainakin tiistain ultraan saakka, sitten JOS siellä sydän lyö niin ehkä uskalla hieman henkäistä helpotuksesta. Toissakertainen raskaus päättyi viikoilla 9 tai 10 ja sikiö oli kuollut noin viikolla 6. Ollaan kyllä kerrottu asiasta lähimmille, ihan siksikin että on sitte tukea surussa jos niin taas käy.
Mutta raskausoireita on edelleen oikein mukavasti, kohta alkaa kaikki housut olemaan pieniä ja olenkin siirtynyt hameisiin ja tunikoihin, kaapista kaivoin vanhat mammasukkikset esiin ja taas on tilaa turvota.
Pojan kummitäti on tulossa tänään ja pidetään pikkujouluja, saunotaan ja syödään hyvin.. ja paljon. Ajattelin laittaa mm. mozzarellatikkuja, cheddartäytteisiä jalopenoja ja muuta tällaista tosi kevyttä ja terveellistä.
Sitten tietty paljon suklaata monessa eri muodossa. Njam.
Ai niin,
DJ Mussukka kyseli Yamo-repuista. Juu, tarjouksessa ovat.
Nyt ei ole oikein niiden sesonkiaikaa ja ajattelin myydä loput kuosit vähän edullisemmin, ei niitä ole jäljelläkään kuin muutama. Se on kyllä ihan ehdottomasti paras reppu, monia olen kokeillut eikä vielä ole parempaa tullut vastaan. Mä olen paitsi kestovaippa- myös kantoliinahörhö ja pitää olla vähän jokaista systeemiä kaikenvaroiksi. Yamoreppu on vaan kätevin. Kesällä se on ollut ihan korvaamaton kun on aidattu hehtaarikaupalla laitumia hevosille, poika kiikkuu selässä ja on kaksi kättä käytössä. Suosittelen lämpimästi! Ja kannattaa kokeilla muitakin, kokeilemalla se oma löytyy. Minulle tuo Yamo istuu parhaiten. =)
Ihanaa talvipäivänjatkoa kaikille! :heart:
Iloisin terkuin Hilmuska rv 6+2