Heinäkuun 2009 Helistäjät marraskuussa

NEMU: otan osaa... :'( , tää on niin vaikeeta ymmärtää miks jotkut saa kärsiä monista km:sta, mut toivotaan et olis kuitenkin kaikki hyvin :hug:

jouluruuista oli puhe; saako majoneesia syödä raskaana?? mä syön varmaan jouluna karjalanpaistia, kinkkua, herneitä ja perunalaatikkoa, ja italiansalaattia jos majoneesia saa syödä. viiniä en juo vaik tekis mieli, mut mä en raskaana juo tipaakaan, vaik saiskin.

mulla menee hermo mun öihin... viime yön taas pyörin ja valvoin osan yöstä ja miks ihmeessä mua oksettaa just öisin... ei mulla ennen oo ollu tällästä.. ei vaan jaksais enää! kun sais nukkua yön kunnolla. ei pitäis valittaa kun kumminkin raskaana ollaan :heart:

pääryskä ja papuska 6+1
 
ei tää oo sitä vaaratonta vuotoa.. runsaasti, tosi runsaasti sitä tulee.. pakko vaa jaksaa jatkaa eteenpäin, ja olen niin onnellinen tosta taapertajasta mikä tossa vieressä on... ilman sitä mä en jaksais..
 
Nemu :hug: :'( :hug: :'(
Me meinattiin lähteä lasten kanssa näin sunnuntain riemuks pulkkamäkeen nyt kun tota lunta kerrankin on...
Jouluruuista... Mä en syö ku kinkkua ja lanttulaatikkoa,muista en tykkää.

Hyvää sunnuntaita kaikille!

Koodi:
[url=http://www.meilletuleevauva.net/user.php?id=2392][img]http://www.meilletuleevauva.net/pica554f89dd61cabd2ff833d3468e2008aiv2959.png[/img][img]http://www.meilletuleevauva.net/ttia554f89dd61cabd2ff833d3468e2008aiv2959.png[/img][/url]
 
Nemu: Olen tosi pahoillani :hug: Voimia!

Jouluruuista... Syön kaikkea muuta, mutta rosollia en voi sietää, en ole koskaan tykännyt. Maksalaatikko ei ole oikeastaan kuulunutkaan koskaan meidän joulupöytään, joten se jää sitten siltäkin osin syömättä. Lanttulaatikko, porkkanalaatikko, kinkku ym. nam! Tuskin maltan oottaa! :p Ja joulutortut! :)

Näkeekö muut painajaisia? Minulla on nyt viikon sisällä ollut paljon unia, missä taskaustesti ei näytäkään enää toista viivaa, ultrassa ei näy mitään, tulee km... kaikkea tällaista. Kuuluu varmaan asiaan, mutta aamuisin on inhottava olo. :(
 
Mä kyllä näen painajaisia,näin ekassa raskaudessa niitä niin paljon että haittasivat elämistä ja sain lähetteen pelkopolille. Toisessa raskaudessa ne oli jotenkin pikkuisen erilaisia unia ja asiaan auttoi puhuminen neuvolassa ja todella hyvän ystävän kanssa. Ja nyt tässä kolmannessa on taas jo alkanu painajaiset... Monesti oon nähny unta keskenmenosta,ultrassa ei näykään mitään,kaksosista joita ei sitten olekaan ku tulee synnytys,kaikista ongelmista(mm.sairaudet ja ah! niin ihanat sukulaiset)....... Unia löytyy!

Koodi:
[url=http://www.meilletuleevauva.net/user.php?id=2392][img]http://www.meilletuleevauva.net/pica554f89dd61cabd2ff833d3468e2008aiv2959.png[/img][img]http://www.meilletuleevauva.net/ttia554f89dd61cabd2ff833d3468e2008aiv2959.png[/img][/url]
 
Nemu Iso hali sulle sinne :hug: Koita jaksaa!

Painajaisista Nyt raskaana ollessa on jäänyt painajaiset pois. Mulla on samat painajaiset, jotka toistuu aina parin viikon välein, mutta nyt ei ole ollut (kop-kop) :D

RPM Rosolli on ihan ehdoton herkku, aloitan syömisen heti kun kauppoihin tulee, vaikka onhan se itse tehty ihan parasta. Tänä vuonna en oo vielä syöny ku kerran, ei tee mieli :eek:

Äiti-Kengu En uskalla edes ajatella rosollin oksentamista, menee koko joulusta ihan hohto :D

pikkumuksis Kamalilta kyllä kuulostaa noi painajaiset, uskon että on herätessä paha olo vaikka tietäisikin olevan unta. :hug:

En oo sit vieläkään osannut tältä listalta lähteä, jos aluksi ees koittaisi käydä lukemassa kesäkuisten pinoa. :D

Jennynen ja Itu 9+2
 
Hellou!

Nemu: :hug: :'(

Jouluruuat: Mä odotan innolla kaikkia jouluruokia.Tykkään kyllä kaikista laatikoista, no lanttu on kyllä herkku! Ja maksalaatikko jää tänä vuonna syömättä. En mäkään viiniä aio ottaa, maitokin sopii hyvin jouluruokien kanssa :D Voi kun olis jo joulu!

Meillä on keskiviikkona työpaikan järkkäämät pikkujoulut, jossa on ilmasta viinaa koko illan...hmm...voi muutamat katseet huomata etten mitään otakkaan...josko nyt ikinä mikään juoppo olekaan ollut, mutta silti...

mä oon yhden kerran oksentanut jouluna kun vetelin kokonaisen toffifee rasian kerralla :LOL: Toivottavasti tänä jouluna ei uusi muuten vaan tuo yökkäily... En ole joutunut vielä oksentaan, mutta pari kertaa kyllä olluttosi lähellä, tulee jo se refleksi, mutta ei sitten oikeasti kuitenkaan oksenna. Saan kyllä kiittää oloani ettei se ole tän huonompi. Väsyttää vaan kauheasti. Laskin tässä äsken että olin eilen hereillä vain 10 tuntia :LOL:

Mäkin nään välillä painajaisia, viime yönä esim. alko verenvuoto ja menin meidän ylilääkäriltä pyytämään, että se ultrais ja se katto ja kaikki oli onneks hyvin, mutta silti säikähdin siinä unessa hirmusesti :eek:

Mutta nyt sukuloimaan! Ihanaa sunnuntaita kaikille!
 
Nemu: :hug: pahoitteluni :hug:
Jennynen:äläpäs karkaa mihinkään muualle listoille ;) täällä pysyt kanssamme =)
Päärynärouva:täällä kärsitään myös hunoista öistä.Syytä en kyllä tie miksei nukuta aamuyön tunteina.Sellaista koiran unta vaan :(
Mulla on tullut aivan kummallisia ajatuksia päähän.Eilen pälkähti mieleen miten pärjään kolmen pienen kanssa.Mulla kun kokemusta kahden pienen kanssa.
Mielitekoja tulee uusia koko ajan.Tuossa lounaalla sain idean tehdä tomaatti sipuli salaatti hyvällä ranskalaisella öljykastikkeella.(jonka ite tein)sitä tulikin sit vedettyä napaansa runsaasti :p
Tuli ulkoiltua tuulessa,kun kävellen kävin kaupassa.Tuleehan tuossa kokonais matkaa n4km.Nuorimmainen nukhatikin sit rattaisiin.Kolmonen lähti isän mukaan.Tyttö on pienestä pitäen ollut isin tyttö.Nuorimmainen taas on äitin poika.
Nyt haukkaan,jotain kuvotus on kaamee.
Ai niin mää en millään keksi tälle nimee :/ Kyllähän nyt nimi tarvis olla?!
Palaan myöhemmin :wave:
 
Jouluruuista nam :p Suurinta herkkuani on kinkku ja lanttulaatikko, sienisalaatti ja sieni kastikkeet, rosolli kermavaahtokastikkeella.. tässähän tulee ihan nälkä.. :LOL:

Pääsin jo vähän makuun perjantaina, kun oli työpaikan pikkujoulut. Kukaan ei onneks ihmetelly miksen juo viiniä ruualla... ja baarista tilasin ystäväni kanssa mulle salaa vissyä, ihmiset luuli mun varmaan hörppivän kossuvissyä :LOL: En vaan jaksanu alkaa perusteleen juomattomuuttani, varmasti olis porukat arvannu ilman pikku feikkiä, nyt ei tullu mitään uteluita.

Ainoastaan mun yks hyvä ystävä tietää tästä, eikä kyllä ajateltu kertoa muille ennen ku oikeesti nähdään, että vatsassani joku kasvaa.

Mukavaa talvista sunnuntaita kaikille =)

Murmelin ja vielä nimetön masuasukki 5+0
 
voi nemu suuret pahoittelut :hug:
jennynen eihän sun tarvii mihinkään eri pinoon lähteä, ellet itse halua :)
meillä täällä ihan kauhea lumimyrsky :) mun pitäis kirjoittaa koulujuttu valmiiks, mutta tännepä vaan eksyin :ashamed:
jouluruuista: mä en oikeastaan pidä niistä kauheasti, ainoastaan syön perunalaatikkoa ja siikaa, ja muodon vuoksi pienen palan kinkkua. saako siikaa syödä?? ja en kyllä juo viiniäkään, en ole vielä kasvanu niin aikuiseksi että ymmärtäisin sen päälle :D niin eipä tule siitäkään ongelmaa.
mutta pakko yrittää tehdä toi koulu homma valmiiks, myöhässä jo muutenkin :ashamed:
mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille.
 
Voi Nemu, kävipä tosi tyhmästi. :'( Todella toivon teille parempaa onnea ensi kerralla.

Jonkun mielestä tää voi kuulostaa rienaukselta, mutta oikeesti, musta tuntuu että tiedän miltä tuntuu olla kuolemansairas. :x :x :x Eilen illalla kun yritin nukkua, oli niin hirvee olo. Ajattelin että tämmöstä varmaan on kun on tosi sairas. Heikko olo, pyörryttää vaikka makaa, maha ihan tyhjä, verensokeri alhaalla, verenpaine matalalla, päätä särkee, oksennus kurkussa, vuoroin kylmä ja kuuma, you name it.... Vaan silti olen kiitollinen että raskauden onni mulle suodaan jo toista kertaa!

Viikonlopun jatkoja leideille... :wave:

RV 8+4 :heart:
 
Voi ei Nemu! Olen niin pahoillani ja surullinen :'( puolestasi. Mulla ei ole ollut tänään tiputtelua, mutta eipä ole juuri raskausoireitakaan :/ Huomenna sen sitten kuulen, että onko hormoonit lisääntyny ollenkaan. Oon ihan hermona noiden puuttuvien oireiden kanssa. Ei oo kertaakaan tarvinnut nousta yöllä vessaankaan :(
 
Täälläkin on ihan kamala myrsky ja jouduttiin äsken vielä lähtemään kauppaan. Kokoajan pelkäsin että kaadun koska lunta oli paljon ja jäätä sen alla. :| Ajattelin hommata sellaiset piikit kenkiin, mitä vanhukset käyttää, pysyisi ainakin pystyssä.

En uskonot että raskauden oireettomuus voi olla pahasta, nyt vasta teiltä kuulin... :ashamed: Ja itse olen lähes oireeton. Äitini lohdutteli että kaikki raskaudet on erilaisia, ettei merkkaa vielä mitään.

 
Heipsan kaikki!

Mäkin taidan juuri ja juuri ehtiä mukaan heinäkuun helistäjiin, sillä raskauslaskuri näyttää lasketuksi ajaksi 30.7.2009 =)

Meillä yritystä takana 1v ja 4 kk, lopulta ekasta inssistä tärppäsi tämä kauan kaipailtu plussa. Meillä siis ootellaan esikoista. Ihan alussa mennään, eli rv 4 + 3. Tämän viikon torstaina sain r-testiin haamun (vaikka vielä dpo12 tein negatestin), joka nyt on ihan yhtä tumma kuin kontrolliviivaki, eli totta tää vaan on. Nyt vaan toivotaan, että kaikki sujuis hyvin ja pieni pysyis mukana tonne heinäkuun loppuun saakka :heart:

Oireina mulla ollu vilutusta, väsymystä sekä alamasun ja alaselän vihlontaa. Tänään myös jo lievää kuvotusta havaittavissa. Mukava tulla mukaan tänne odottajiin teidän kaikkien kanssa!!
 
Tervetuloa Stellina ja onnea! :flower:

Johnu: Minä kanssa valittelin muutama päivä sitten äidilleni oireettomuutta, vaikka multa väsymystä ja mahan nippailuja ja vilutusta löytyykin, mutta ei oikeastaan muuta. Äiti sanoi, että ole onnellinen vaan nyt, ennenkuin jos/kun oksentaminen alkaa, niinkuin ekasta. Ja myös se, että kaikki raskaudet nyt vaan on tosi erilaisia samallakin ihmisellä, joten yritetään ottaa rennosti! :)

Nyt saunaan ja syömään, nälkä kurnii. :p
 
Stelliina:mukavaa odotusta sinulle ja jarrusukkia mukaan.
Johnu:kaikki raskaudet on erilaisia.Positiivistä ajattelua ja rentoo meninkiä :D
Oma olo ollut tänään aivan :$ :x Eilinen taitaa kostautua.
Nukahdin ite,kun piti nuorimmaisen unia jatkaa.Heräs kesken unien.Onneksi tuo 10v tyttö katto pikku veljen perään sen ajan.
Kaameeta jos huomenna töissä on tämmöinen olo :(
Pikkumuksis: Pystytkö käymään saunassa?Mulla tulee huono olo nykyisin.
Äh nyt laittaan pikkusille iltapalaa jotta saan ne nukkumaan.
 
Hui kun täällä on aktiivista porukkaa, ei pysy millään perässä kun on harvemmin poikennut.

Ihan ensinnä Nemu :hug:
Ja Happihyppy toivotaan että kaikki on sinulla hyvin! Ainahan tuhrukaan ei mitään tarkoita. :hug:

Ja toisekseen kiitos lämpimästä vastaanotosta =)
Kukkaiskeiju muistan sinut aiemmista pinoista. Onnittelut plussasta!
Palstatuttuja onkin heinäkuisissa oikein mukavasti ainakin minulla.

Itse edelleen vasta totuttelen ajatukseen. Tunteita kuvastaa parhaiten ehkä se, että kun mies sanoi "meille tulee vauva", minä ajattelin vain että meille tuli plussa.
Sen pidemmälle en ole päässyt vielä... Plussa saatiin, mutta en minä siitä vauvasta tiedä ;)
Kaveri oli jo ehtinyt tehdä mulle vauvan villasukat, tiedettyään uutisesta pari päivää =)

On se kyllä jännä miten raskaus "iskee päälle" niin yhtäkkiä.
No tissit nyt on ollut kipeät jo viikot, mutta muutaman päivän ajan oireita on ilmaantunut koko ajan lisää kauhealla vauhdilla. Yöllä pitää nousta kahdestikin vessaan ja armoton jano/nälkä on koko ajan.
Pahoinvointi ei ole onneksi alkanut vielä, vaikkakin kumartuessa meinaa tulla oksun maku suuhun.
Väsymystä ja levottomia jalkoja jään odottelemaan, ne oli viime raskaudessa kova sana.

Täällä oli puhetta raskaudesta kertomisesta. Minä olen jo kertonut vanhemmilleni, siskolleni ja parille ystävälleni. Näen asian niin, että ne ihmiset, joille kertoisin keskenmenosta, voivat vallan mainiosti kuulla raskaudesta jo näinkin alkuvaiheessa.
Jos sitten jotain meneekin vikaan, on keskenmenostakin helpompi puhua niille, jotka tiesivät raskaudesta. Tai siltä ainakin minusta tuntuu.
Mun helmikuinen keskenmeno selvisi np-ultrassa rv 13 ja musta oli tärkeää että sain puhua asiasta läheisilleni. Jos he eivät olisi edes tienneet raskaudesta ei se olisi ollut sama asia... surraan sitten yhdessä jos surraan.

Myös töissä aion kertoa heti. Esimieheni tuki minua edellisen raskauden jälkeen ja jos jotain menee pieleen saisi hän siitä tietää kuitenkin kun joutuisi saikulla olemaan.

Mitähän muuta mun pitikään kommentoida. Ei sitten mitään hajua.
Raskausajan dementia näköjään iskee jo nyt :LOL:

Meritähti :heart: Jellona 5+2
 
Hei!

Minäkin ilmoittaudun mukaan taidan olla Heinäkuun hännänhuippu
eli laskettuaika ois 30.7. Plussasin haamun viime tiistaina ja sitten on kolme raskaustestiä tehty ennen kuin uskoi että raskaana ollaan.Taisi Sellinalla olla sama laskettuaika. Toinen lapsi tulossa ja tämä raskaus sai alkunsa inseminaation ekasta kerrasta. Ensimmäinen lapsemme nyt 3 vuotias sai alkunsa inseminaatiosta myös ja toisesta yrityksestä.

Olen kovasti jo lukenut teidän muiden heinäkuisten juttuja ja uskaltauduin mukaan. Tsemppiä kaikille jotka ovat saaneet keskenmenon :'( Eihän sitä tiedä miten itsellekkin käy niin alussa tässä vasta mennään. Itselläni myös yksi tuulimuna raskaustakana joka alkoi ilman lapsettomuushoitoja.

Oireina on tällähetkellä vaan armoton väsymys ja rinnat kasvattannet kokoaan tosin eivät ole arat.

Hyvää tulevaa arkea kaikille

Annora rv 4+4 (hyvin alussa ollaan, mutta jostainhan se pitää aloittaa)
 
Iltatervehdys vielä, taas tullut uusia odottajia mukaan, kiva, tervetuloa ja paljon Onnea koko raskauden ajaksi! :heart: :flower:

Niin aivan oireettomia raskauksia on : Minullakin 1 tyttöraskaus ja siinä meni kaikki oireettomasti hyvin ja varsinkin hyvin syöden, kun ei ollut pahaa oloa ollenkaan! :heart: :D

Rauhallista iltaa kaikille ja toivotaan, että huomenna saamme hyviä tuloksia mammamuulta ja happihypyltä! :hug: :flower: Näin ainakin uskon ja toivon siihen asti käyvän! :heart:

Hei vaan ja kauniita unia, lumisesta Lounaasta!
:heart: :wave:


 
Tervetuloa uudet! Tarrasukkia teillekin!

Minä odottelen että viikko kuluisi nopeasti niin olisi se ultra ja saisi yhden huolen pois kun näkisi toivottavasti että tuolla masussa kaikki hyvin!

Täällä oli jollain muullakin ongelma kun pitäisi tehdä koulutehtävää...samassa veneessä ollaan!...
 

Yhteistyössä