Heinäkuun 2009 Helistäjät marraskuussa

En vieläkään meinaa uskoa, että olen täällä odotuspuolella. Toivottavasti ei tarvi palata keskenmenon kokeneet vauvakuumeilijat pinoon, vaikka kivaa porukkaahan sielläkin pyörii. Toisaalta kiva ja toisaalta ärsyttää, kun toivo on herännyt tän raskauden suhteen. Mulla on kaapissa edelliseen raskauteen hankittuja mammavaatteita ja oon jo niitäkn hiplannu, että saiskohan nää kohta taas päälle.

Oon kertonut jo kahdelle kaverille, äidille ja siskolle ja ex-miehelle :LOL: Tietty myös nykyiselle :p Tää olis sille sen eka :heart:
 
mä tarkistin just niin oon tytöstä käyny ekas ultrassa 9+6 ja pojasta 10+3 et varmaankin pääsen ennen joulua ultraan jos vaan löytyy aikoja. meinaan ainakin pyytää et yrittäisivät löytyy.

joku tais kysellä et onko olotiloja siit kumpaa odottaa niin mä luulin odottavani poikaa, mut en enää tiiä kun on niin huono olo ollu tänään ja mulla ei pojasta ollu pahoinvointia eli en tiiä sit kumminkaan....

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE!!!
 
Mamma muu:lle ja kaikille muillekin joilla epävarma olo, täällä kovasti peukut pystyssä!!
Itse kaksi epäonnistumista ja suurta huolta kokeneena tiedän miltä teistä tuntuu. :hug:

Mä olen jatkuvasti väsynyt ja nälkäinen, töissäkin väsytti niin että yksi työkaverikin sanoi että oonpas mä kärsivän näköinen.. :x Täällä on jyllännyt vielä vatsa/ripulitauti ja kaiken maailman flunssat, niin onneksi voi vielä selitellä oloaan niillä, en haluaisi vielä moneen viikkoon kertoa.

Mun muutama kaveri kyllä jo tietää ja äitini myös, muille kerrotaan jouluaattona ( tai oikeastaan poika saa sitten kertoa :) ) jos kaikki hyvin menee. :heart:
Sitä neuvola-aikaa en vielä saanut, täytyy kyllä ens vkolla se saada, eihän tässä ole np-ultraankaan kuin n. 4 viikkoa..
:)
 
Happihyppy: Me mennään täsmälleen samoissa (jos nyt nuo viikot ei minnekään suuntaan muutu) ja mullakin synnytyspaikkana OYS. :)

Onko muilla sellaista, ettei tee mieli mitään makeaa? Siis ei vois vähempää kiinnostaa esim. suklaa, leivokset, karkit, jäätelö tms. oikein inhottaa ajatuskin, vaikkei ainakaan vielä tuota pahoinvointia olekaan. Muu maistuu kyllä senkin edestä sitten. :headwall:
 
pikkumuksis mulla ei maistu mikään makea, suolainen sitäkin paremmin...
mammamuu :hug: :hug: päivä kerrallaan, mutta uutiset voi vielä muuttua hyviksi. :hug:
happihyppy mulla samat fiilarit. Mä oon niin monta kertaa tippunut takasin tonne toiselle puolelle, joten usko on koetuksella, siinä suhteessa, että täällä puolella nytkään kovin kauaa saan olla :snotty: :ashamed: . Päivä kerrallaan ja itkut itketään sitten jos niiden aika tulee. Eteenpäin sano mummo lumessa.
 
Heipsis :wave:

Uskaltaisinkohan minäkin tänne jo liittyä... :heart: Eli LA 29.7, toinen olisi tulossa jos onni on myötä ja kaikki menee hyvin! Meillä on jo elämää sulostuttamassa tyttö 12/05.

Pelottaa ja huoli on kova että miten käy, tuleeko pois kesken mutta usko ja toivo on kova pitäis vaan osata nyt rentoutua :ashamed:
 
Täällä myös suolainen maistuu paremmin , kuin makea. Naudanliha mieliruokana :p , mies teki uuniperuna-porkkana-naudanlihaviipale vuokaa ja oli kyllä namia! :p , suolaa vielä lisäsin, koska kärsin matalasta verenpaineesta, välillä yläpaine alle 100, matalimmillaan oli 89, eli huimausta kyllä on liikkeellä. :saint: :heart:


Tervetuloa mukaan kesäheinä07, olimmekin samassa pinossa haaveilemassa, muutama kuukausi sitten vai jopa tässä plussakierrossani? Onnea paljon raskauteen! :heart: :flower:
 
Onpas meitä jo paljon, mukavaa! Minäkin olen kovasti pohtinut tuota, että mitä sanon työnantajalle, kun mulla on neuvola 4.joulukuuta ja ultra 9.12. Ja joudun olemaan muutaman tunnin pois töistä. Mäkään en haluais sanoa oikeeta syytä, mutta hän tietää helmikuun keskenmenosta, joten.... Nainen kun on, osaa varmasti laskea yks plus yks. Mä olen äärimmäisen huono "valehtelemaan". En tiiä, antakaa apuja!

Täällä huonovointisuutta ja valtavaa väsymystä. Myös alavatsan nippailuja, yritän nauttia kaikista näistä oireista, sillä viimeksi niiden häviäminen ei tiennyt hyvää :( Nyt ainakin tiedän, että kaikki on ok - ainaki toistaiseksi.

Näihin kuviin ja tunnelmiin
Linnea rv 7+5 (kait?)
 
Rouva Pikkumyylle kiitokset jädekuvasta, nyt mun on ainakin pakko hakea jätskiä! :LOL: Kyselit jouluruuista. Itse aion syödä maksalaatikkoa pienen annoksen, ainakin kaupan laatikossa on maksaa käytetty tosi säästeliäästi. Valion fetajuustoa voi syödä, on tehty pastoröidusta maidosta. Graavilohen ja muut tyhjiöpakatut kalat joutuu jättämään pois lautaselta. Mitäs muuta... Kaiken mitä ei saa syödä, saa korvata Fazerin konvehdeilla minun luvallani! :D

Mä oon nyt siinä pahimmassa vaiheessa, oon niin loppu. Tänään jaksan juuri ja juuri seistä. Mutta, suunta on tästä vain ylöspäin. Kyllä mä kestän, kunhan saan vauvan sitten syliin kesällä. :heart:

Mulla on tyttöolo, mutta se voi johtua siitä etten osaa kuvitella saavani pojan. Meillä on jo tytölle kaksi nimiehdokastakin. :D Poika onkin siinä suhteessa hankalampi... Mies kun on ruotsinkielinen, ja se asettaa omat rajoituksensa. Hän ei esim. tykkää vanhoista Suomi-nimistä kuten Helmi, Kerttu, Karri, Aapo.

RV 8+2 :heart:
 
Tervehdys kaikille!
voimia kaikille huolien kanssa painiville :hug: itseäkin hieman askarruttaa, kun pahoinvointi melkein kadonnut. ja toisaalta pelottaa että iskeekö se vielä uudestaan ja kuin pahana :D
Onnea kaikille uusille ja tervetuloa :heart: meitä on tosiaan kasassa jo kunnon porukka, toivon koko sydämestäni että kaikki pysytään mukana ja saadaan se nyytti syliin asti =)
mä en myöskään halua vielä töissä kertoa, vaikka vakituinen paikka onkin. kauankohan kestää että saa sen ultra ajan, tai siis kuinka paljon aiemmin ne ilmoittaa siitä? meillä kun pitää laittaa työvuorotoiveet ylös 2-3 viikkoa aiemmin. olis kyllä niin ihana päästä sinne ennen joulua, kamalaa kun joutuu vaan odottamaan että saa varmuuden. hirveän julmaa antaa ihmisten ensin tottua ajatukseen ja sitten ne voikin sanoa ettei siellä mitään ole :( mutta kyllä mä varmaan silti kerron mun vanhemmille ja miehen vanhemmille jouluna.surraan sitten yhdessä jos syytä tulee. ostin jo ne bodytkin tuleville isovanhemmille. ja mun äiti tulee niin iloiseksi, etten keksi parempaa lahjaa sille. ja haluun että se pääsee hösöttämään ekaa lastenlastaan, kun on niin kauan sitä odottanut :D
mites teillä muilla, joko vatsa pömpöttää? mulla jo kunnon turvotus, ei meinaa mahtua housut jalkaan ja rinnatkin niin turvoksissa ettei voi mitään nappi-paitoja pitää :)

mukavaa viikonlopun alkua kaikille ja voimia väsymyksen ja huononolon kanssa painimiseen :hug:

mä alan ihailla jouluvaloja, jotka juuri laitoin ikkunoilla, ehkä vähän aikaista, mutta mä niin tykkään joulusta :D

toivova ja pikkuinen 6+1
 
Noista työjutuista; mulla on vielä koeaikaa jäljellä joulukuun alkuun ja en kyllä pelkää paikkani puolesta, mutten tosiaan aio tätä asiaa julkikaan tuoda.
Työpaikkani on samassa rakennuksessa neuvolan kanssa ja saankin kyllä vähän pähkiä että miten ja millä verukkeella sinne livahdan. No, enköhän jotakin keksi. :)

Ruokajutuista; Mulle ei myöskään juuri makea maistu ja nyt on alkanut tökkimään kunnon ruokakin.
Tosin mehujää ja jääkaappikylmät hedelmät ovat hyviä tähän oloon. :p Näkkäriä ja porkkanaa on kulunut myös.

Jouluruokia aion syödä hyvällä halulla jos vaan maistuu, maksalaatikkoakin, en usko sen tekevän mitään haittaa jos pieniä määriä silloin tällöin syö. :p
Juustoja syön myös ihan huoletta, kunhan ovat pastöroituja.
Oon jostressannut ihan tarpeeksi tämän alkuraskauden kanssa niin koitan ottaa ihan rennosti kaiken muun kanssa. :)
Foolihappoa ( Bio-Folin ) oon käyttänyt jo ennen raskautta ja syön sitä vielä, mut olikohan jokin suositus lopettaa se jossain vaiheessa? Muistaako joku? :) :wave:
 
...vertaistuki on todella tärkeetä.

Mä jotenkin itse aavistelin, ettei se raskaus voisi todella olla ihan niin pitkällä (kun laskivat tuolla neuvolassa 28 päivän kierron mukaan ja mulla oli edellinenkin 35 pvää)...ettei niin säännöllinen kierto. Jotenkin en vaan voi uskoa, että olisi tuulimuna...ja toivottavasti ma sitten selviää, että jatkuuko vai ei. Tämä on kuulkaas todella hermoja raastavaa tämä odotus. Jokainen minuutti on liikaa. Mitään vuotoja ei kuitenkaan ole ollut. Mietin tässä itsekseni, että voisikohan ovulaatio antaa raskaustestiin positiivisen tuloksen?...ja kun siis ekan kerran tuli testiin + niin oli kyllä todellinen haamu. Tein sitten 1,5vkoa myöhemmin toisen testin, joka oli selkeä plussa. Miksei voi olla jo maanantai...tai jos on tuulimuna, niin miksei ala valuttamaan. Epätietoisuus on pahinta. En ole kyllä vielä heittänyt kirvestä kaivoon...ja raskausoireitakin on ihan roppakaupalla...ihmettelen vaan tuota verensokerin nopeaa nousua jo 3 vkoa sitten...ääh ei tämä miettimällä parane.

Omaa napaa tuijotellen Mamma Muu
 
MammaMuu lähettelen sinulle täältä voima :hug: ja, toivottavasti kaikki kuitenkin vielä kääntyisi parhain päin. Voisiko olla mahdollista ettet vain olisikaan vielä niiin pitkällä? toivottavasti kuitenkin tilanne selviää pian, ihhottavaa olla epätietoisuudessa :hug:

:hug: Myös muille jotka painivat epävarman olon suhteen, ei voida kuin odottaa..Mutta koitetaan pitää yllä positiivista ajattelua, ja surraan sitten jos on jotain surettavaa...

Happihyppy Kiva että srvot olivat hyvät :flower:

Uusille tietty tervetuloa mukaan =) onnea plussasta, ja oikein paljon tarriksia mukaan...

Täällä tänään hieman siedettävämpi olo, mutta oli kyllä heti aamusta kyläilyjä, että ihan kiva et ei sit tarvinnut kyläilyä viettää vessassa..mut sitten illalla meinas huitelo olo iskee, ja päässä heitti
Mulla myös tänään tuntunut nippailuja vatsalla, ja muistaakseni näitä on ollut 2 aikaisemmassakin raskaudessa..miten sitä voi niin äkkiä muka kaiken "unohtaa" vaikka just tammikuussa synnyttänyt..kai sitä vaan aina vähän kuulostelee, et kuuluukohan nämä asiaan, yms :D
mulla on hieman TYTTÖ olo, pojasta oli heti raskauden alusta saakka, poika olo, ja silloin positiivisen testin tehtyäni, sanoin miehelle, että saadaan poika =) no mut eihän noita tietty voi tietää..ja tää tyttö olokin voi muuttua, ja vielä monta kertaa..

Täällä kanssa vatsa pömpöttää, ja varsinkin iltasella on kuin pallo :/ toisaalta ihana, mutta toisaalta kun ei oo mikään vauva maha vielä, niiin tuntuu vaan kauhean läskiltä :ashamed:

työnantajalle kertomisesta (mie oon hoitovapaalla, mutta halusin kommentoida). Mää kerroin joskus ntultran jälkeen viime raskaudessa, siksi hyvissä ajoin että ehtivät saada tuuraajan, yms..mutta jos on tommoinen tilanne että määräaikaisen soppari, niin ei ainakaan kannata kertoa ennen kuin tosiaan sopimus jutut kunnossa..Tai ainakaan minä en kertoisi, eihän sitä tarvitse kertoa kuin oliko se 2kk ennen kuin jää äippälomalle( jos en väärin muista) Mut siis enemmin ottaisin vaikka ylityövapaita yms tai keksisin jotain muuta, esim. just tutkimusjuttuja...

Juup mut nyt tälläkin mammalla rupes tekeen jädeä mieli :p

Ainiin miekin synnytän OYS:ssa...siittä tais olla puhetta..täällä olikin muistaakseni aika paljon OYS:ssa synnyttäviä...kiva.

Piku ja Tintti 7+5
 
Moi!

Mamma muu: :hug: toivottavasti kaikki menee hyvin ja pikkuinen masusta löytyypi.

Onnea kaikille plussanneille. Mukavaa, kun meitä on näin paljon :heart: .

ON: Kävin eilen ekassa neuvolassa, ja sen mukaan mulla ois la 30.6. Kaikki oli ihan hyvin, mitä nyt verenpaine tosi alhanen. Yläpaine 90 ;) , ei ihme että huimaa koko ajan, varsinki ylösnoustessa.
No, mulla oli eilen illalla myös varhaisultra..ja siellä näkyi, että pieni :heart: sykki. Olemme tosi onnellisia hyvistä uutisista. Sikiö oli 16,1 mm pitkä :heart: .
Ihanaa, kun tietää, että mahassa oikeesti on joku :heart: .

Tulipas omaa napaa tuijotteleva kirjotus. Yritän viikonloppuna kirjoitella lisää. Nyt on pakko lähtä nukkuun, jotta jaksaa aamulla seiskaksi töihin. Mukavaa viikonloppua kaikille :heart:
 
Täälläkin toivotaan että Mamma muulta masusta asukki löytyy. Jaksamisia. :flower:

Kauhea miten mielialat voikaan heitellä. Äsken, ihan itsekseni rupesin vain itkeskelemään, en tiedä mitä ajattelin, kunhan ajattelin. Sitten taas rupes hymyilyttämään. :)
Ja kauhia tämä väsymys, nytkin pakko nukkumaan mennä, piti vain pikaa vielä tulla täällä pyörähtämään. :)
 
SusSoo
Täällä on vähän juteltu noista verenpaineista. Mä kuulun niihin odottajiin, joilla verenpaine laskee normaalista (110/75) alhaiseksi. Edellisessä onnistuneessa odotuksessakin paineet olivat "normaalisti" 90/65. Kerran jätin lähtemättä töihin kun paineet oli aamulla muistaakseni 80/54... Mies aina sanookin, että en ainakaan ota turhaa stressiä näistä raskauksista kun paineet on noin alhaiset :D Miehelläni kun on korkea verenpaine eli ala-arvo sillä on yleensä yli 90 eli korkeampi kuin mun yläpaine raskausaikana.

En ole vielä mittaillut paineita, mutta tuntemukset on sitä luokkaa että varmasti ovat taas jo laskeneet. Aamut on kaikkein pahimpia. Aamulla kun pitäisi päästä sängystä ylös tarpeeksi nopeaa, että ehtii laittaa aamupalaa ja lähettää yhden lapsen eskariin ja toisen viedä hoitoon ennen töihin menoa. Ja töissäkin pitäisi jaksaa olla...

Mutta on nämä oireet vaan niiiiin ihania :heart: Oon luvannu olla valittamatta jos oireista saan kerrankin kärsiä ja vauva pysyy matkassa!

Mukavaa viikonloppua!
-Sussoo-
 
verenpaineesta eli mulla se on aina ihan hyvä, vähän ehkä laskee raskausaikana, mut silti on ok. tästä syystä mä annan itselleni luvan syödä salmiakkia ain ku tekee mieli =) mut syke mulla nousee aika paljon ja varsinkin loppuvaiheessa se on ain lepotilassa noin 90 siis ku neuvolas on mitattu. et aikas korkee.

sit kertokaas mulle miten noit sanoja saa tummennettua???

tääl on ollu koko aamun ihan kaamee olo, en taida tehdä tänään mitään :x
 
Mä kans 'iloisesti' kärsin oireista;närästyksestä,oksentelusta,väsymyksestä....... On se vaan jotenkin niin koomista.
Meille tuli eilisen illan ja viime yön aikana talvi. Lunta on melkein nilkkoihin asti ja on ihanan valoisaa,vaikkakin talvella on pimeää ja silleen... Onnellista (joulun) odotusta kaikille!

Koodi:
[url=http://www.meilletuleevauva.net/user.php?id=2392][img]http://www.meilletuleevauva.net/pica554f89dd61cabd2ff833d3468e2008aiv2959.png[/img][img]http://www.meilletuleevauva.net/ttia554f89dd61cabd2ff833d3468e2008aiv2959.png[/img][/url]
 
:hug:

MammaMuulle tsemppiä! Mulla 2.12 eka neuvola jännittää hurjasti. Uskoisin, että ottavat varmaan verestä sitten HCG-arvot, kun minähän en ole Tk.ssa käynyt antamassa pissi ym näytettä kun neuvolan täti sanoi, että plussa on aina plussa ja eletään nyt niin 2.12 asti. Muutamana aamuna ollut nyt aika voimakasta etomista ja täällä anoppilassa aamulla avasin jääkaapin ja siellä oli kalakeiton jämät kattilassa, niin piti mennä mies pyytämään hereille jotta tekee aamupalaa mulla kun itse en kestänyt jääkaapin hajua xD Rinnat on ihan älyttömän kipeät ja mahaa juilii varsinkin öisin inhottavasti.
Olo kuitenkin mitä onnellisin, tosin kaikenlainen häly ärsyttää.. Mutta siis ihan outo olo ja hämilläni ja ihmeissäni, on uskomatonta ajatella, että massusani kasvaa tämä pieni ihme (jonka mieheni nimesi Ötömölliäiseksi ja minulle tulee siitä sammakot mieleen).

Arvon naiset, tarrasukkia meille kaikille!

Miestään kunnioittaen Tavallinentanja ja Ötömölliäinen 4+5
 
Hellou

Itse en kyllä aio maistaakaan maksalaatikkoa, ei se niin ehdottoman hyvää ole vaikka siitä tykkäänkin. Siinä on paljon a-vitamiinia ja raskasmetalleja, ettei se tee hyvää sikiölle. Mutta siis en tuomitse teitä jotka aiotte sitä silti syödä, itselläni vain ei ole mitään ongelmaa pysyä siitä erossa, varsinkaan kun jouluna on pöydässä niin paljon muuta hyvää syötävää. Ja ottaahan monet varmaan viiniäkin jouluna, tuskin se sitä pahempi on...
Voi että kun mulla on jo ihan joulufiilis!!!! Aion tänään siivoilla koko kämpän ja laittaa kaikkia ihania joulujuttuja jo vähän, lähinnä valoja! Mä tykkään niistä oikein tosi paljon!

:hug: Mama muulle!!! Varmasti viikonloppu tuntuu aivan liian pitkältä, mutta toivotaan parasta kuitenkin!

Tavallinentanja: Hauska sun miehen keksimä nimi. Mulla siskon tytöt keksi tämän nimeksi Kukka-Pallax. Kröhöm....Ei siinä mitään, mutku mun suuhun se ei vaan luonnistu... :$ Ja ne on aivan innoissaan siitä että nyt Pallax tekee näin ja noin...Äh, no kutsukoon, minulle tämä on vauvakeiju...ainkain ennenkö tulee joku muu nimi, jos tulee. On myös "meidän pikkunen".

Kukkaiskeiju ja Kukka-Pallax...Keiju-Pallax...Vauvakeiju...6+4 :LOL:
 

Yhteistyössä