Heinäkuun 2009 Helistäjät marraskuussa

Hei!

Lämpimät onnittelut kaikille heinämassujen kasvattajille! Meillä on ollut tietsikassa jotain häikkää ja en ole päässyt kirjautumaan, olen vain lukenut ja seurannut tiiviisti tapahtumia. Nyt pääsin sisään ja pakko ihan ekana tulla onnittelemaan Pikkumyytä :flower: Voi kuinka mukavalta tuntui lukea plussastasi! Nyt kaikki menee varmasti hyvin :heart:

Muumiska ja Näppylä rv 28 :wave:
 
Toivova eikö ole ihanaa päästä noin aikaisin neuvolaan? Mä katsoin just vanhasta neuvola kortista että viimeksi mä pääsin ekaan neuvolaan 9+2. Pitää muistaa samalla varata aika neuvolaan kun meen pojalle pistämään influenssa rokotteen keskiviikkona.
 

Tervetuloa kaikki uudet ja onnea plussasta!
Täällä pahoinvointi vaan yltyy. Koko ajan myöskin palelee ja väsyttää, toivottavasti ei flunssa tee tuloaan.
Minua neuvolassa kummastelivat, että aikaisin olen varmaamassa aikaa? Sain sen ensi maanantaille, jolloin viikkoja siis kasassa 7+3. Edellinen raskauteni oli osittainen rypäleraskaus, ja sen jälkeen sain kehoituksen tulevissa raskauksissa ottaa varhain yhteyttä neuvolaan. Näissä taitaa olla isoja paikkakunta-/hoitajakohtaisia eroja.
Nyt menen tutkimaan kaappeja, jos saisin jotain syödyksi. Eipä tällaista ongelmaa olekaan ollut aikoihin, yleensä olen turhan kova napostelemaan
:p )
Hyvää vointia kaikille! :wave:
 
Tervetuloa uudet! :wave:

jouvauva: Meillä onkin melkeinpä samanikäiset pienokaiset. :) Tyttö täyttää siis joulukuun alussa vuoden. Mulla hoitovapaa maaliskuun'09 loppuun, mutta tuskinpa silloin töihin palaillaan. Jos kaikki vaan menee siis muutenkin hyvin. Jos La pitää paikkansa, niin äitiyslomalle+kesälomalle kuitenkin jäätäisiin siinä toukokuun loppupuolella... :)
Minäkään en jotenkin ihan näin alusta muista miten ne oireet alkoi tulla, munmielestä ihan näin alussa ei mitään edes ollut. Silloin tein kylläkin töitä kuin pieni eläin ja ohessa järkkäilin meidän häitä, joten ei edes ehtinyt pysähtymään oireilemaan. :whistle: Mutta oli ne oireet kyllä jo ihan selkeitä sitten viimeistään 2 kk jälkeen, sen muistan! :| Ja nyt oireillaan kyllä! Etoo, kaikki hajut osuu nenuun, väsy, paleltelee. Kaksi viimeistä voi kyllä johtua oventakana kolkuttelevasta talvestakin...

Suuria himotusruokia ei vielä ole. Ei ollut esikonkaan kanssa. Tosin niitä kiellettyjä alkoi tehdä mieli! Siksi varmaan juurikin, kun ne oli kiellettyjä. :D Salmiakki ja graavilohi!!! :p Alkaa kieltämättä nytkin himottaa... Pakko niitäkin oli tyttöä odotellessa edes joskus pikkuriikkisen sipasta. :whistle:

Ensimmäinen äitiysneuvola on yhtäaikaa tytön 1v-neuvolan kanssa. Eli joulukuun alussa. Varasin ajan tänään. Sillä reissulla onkin sitten kaikennäköstä, kun tyttöä punnitaan, mittaillaan, piikkiä annetaan yms ja sitten mun tiedot päivitellään jne. :) Esikkoa odottaessa asuttiin eri paikkakunnalla, joten äitiysneuvolan toimintatavat täällä ovatkin mulle ihan uusia.

Ehkäpä vähän välipalaa...
 
Hei taas..

Kiva taas uusiakin tullut :wave: tervetuloa joukkoomme, ja oikein paljon onnea plussasta..Toivottavasti kaikilla nyytti kainalossa heinäkuulla :heart:

Täällä alkanut kuvotus hieman enemmän nostamaan päätänsä ja oikein mikään ei aamusta maistu, klemantiinit on jääkaappikylmänä hyviä. Himoja ei oikein vielä ole. Esikkoa odottaessa oli just mandariinit/klementiinit appelsiini, salmiakki, ja jäätelö...sitä oisin voinut syödä vaan koko ajan nami, nami...Mutta ei ne himot vielä tainnut näin aikaisessa vaiheessa tulla..paitti salmiakkia teki muistaakseni mieli jo ennen plussaa..Ja vessassa laukkuu on täälläkin alkanut tihentyä, ehkä olen muistanut juoda paremmin vettä..
flussa alkaa hellittää otettaan, onneksi..

Jouvauva: täällä kanssa 10kk ikäinen pikkumies ja hieman itseäkin samat asiat mietityttää..mutta kyllä sitä sit varmaan äkkii tulee rutiini kahdenkin kanssa..

Mut nyt poikaa viihdyttään :wave:

Piku ja Tintti 6+1
 
Pakko kysyä, että mitä tarkoittaa "jarrusukkia"? :ashamed: :D Vähän pihalla vielä näistä "termeistä"...

Päivittelen tietojani ja luen tekstejänne paremmalla ajalla vielä, nyt on vähän kiire :/
 
Kivaa kun täällä on muitakin kenelle saman ikäisiä esikoita :hug:

Leal Jarrusukat tarkoittaa että pikku nyytti pysyis masussa eikä luiskahda pois... Eiks se tätä tarkoittanut?

mä oon nyt pahasti jämähtänyt näille sivuille. kun ei oikein vielä tässä vaiheessa viitsisi kenellekkään kertoa raskaudesta ni te ootte ainoat kenelle voi kirjoitella :D

Ei vielä raskausoireita... Paitsi viluttaa, mut se voi johtua tuulisesta päivästä...
 
Hyvät illat kaikille!
Täällä etova olo vain jatkuu.Nyt ei mene kurkusta mitään alas.No ehkä vähän mehua silloin tällöin.Oli oiken työn ja tuskan takana viedä isompi tyttö aamulla päiväkotiin, kun meinasin oksetaa vähän väliä ojaan.Sama juttu hakiessa.Ihan tuli tuskan hiki otsalle.Huomenna taidetaan olla kotona jos olo ei tästä yhtään helpota.
Yöt alkavat olla jo yhtä tuskaa ja sängyssä jatkuvaa pyörimistä.Haluaisin nukkua mahallani mutta tuota turvotusta alkaa olla jo sen verran ettei siitä mitään tule.Eli kohta jää farkut kaapin perälle odottelemaan (jos niihin vielä joskus mahtuisin).
Ekaa neuvolaa täällä innolla odotan..johan siitä on jokunen vuosi vierähtänyt kun siellä viimeksi olen käynyt.Toivottavasti varattaisi samalla jo eka ultra..tahtosin jo kovasti nähdä masuasukin..sitten ehkä voisin jo äidillenikin kertoa.Vaikka tiedän tasan tarkkaan mitä siitäkin seuraa.
Mutta nyt poistun tältä päivältä kokonaan koneelta..tuo sohva vetää jo puoleensa.

Eli hyvät päivän jatkot kaikille!

Ladymama ja kirppu 5+5
 
Uskaltaisikohan sitä... =)

Nyt on raskaustesti varmistettu kolmeen kertaan positiiviseksi (kun ei pöljä meinaa uskoa, katsokaas..) ja raskausoireita on vaikka muille jakaa, niin jokohan sitä uskaltautuisi pinoutua tänne. Menkkojen mukaan laskettu aika olisi 17.7.09. Äidilleni ja parhaalle ystävälle olen kertonut, muuten en ole vielä asiasta pahemmin uskaltanut tuulettaa.

Itsestäni sen verran että olen 33v, esikoiseni on 1v ja 10 kk iloinen ja touhukas poika. Uutta raskautta lähdettiin yrittämään aika pian pojan syntymän jälkeen ja viime kesänä sitten vasta tärppäsikin. Ajoitus taisi vain olla huono todella rankan imetysdieetin ja suolistotulehduksen vuoksi, sillä se raskaus meni kesken 10. viikolla heinäkuussa. Syyskuussa oli toinen epäily spontaanista keskenmenosta, silloin en tosin ehtinyt raskaustestiä tekemään. Ja nyt voitte uskoa, että PELOTTAA!
Esikoista tehtiin moonta vuotta ja silloinkin oli yksi km, joten mielestäni näitä saisi olla jo yhdelle ihmiselle riittämiin. Asumme Kanta-Hämeessä ja synnytyssairaalakseni valitsen K-HKS:n. Siellä syntyi esikoinenkin.

Perheeseeni kuuluu aviomiehen lisäksi kaksi koiraa, kissa, ankkoja, hevosia , kaneja ja lauma kanoja sekä kukkoja.. Alati kasvava määrä, lapsiakin saisi olla lisää.. :D Asutaan maalla, kuten eläinmäärästäkin voi jo päätellä. Olen aina toivonut isoa perhettä, mutta saapi nähdä kuinka käy. Alkaa eläkeikä lähestymään huolestuttavasti jos jokaisen lapsen tekemiseen menee sen viisi-kuusi vuotta.

Hoitovapaalla nautin elämästäni pojan ja eläinten kanssa ja sivutoimena pyöritän pientä nettikauppaa. Nyt olen päättänyt nauttia joka ikisestä raskausoireesta niin kauan kuin niitä kestää, joten muistuttakaas jos alan jostain valittamaan. ;) Eilen illalla oli kyllä niin kova pahoinvointi että meinasi olla hymyt kaukana, mutta ohihan sekin meni. Minulla on jokaisessa raskaudessa ollut aina iltapahoinvointia, ei koskaan aamusellaista. Tällä hetkellä himottaa kalaruuat, ja ruokaa kyllä meneekin. Vaatteiden kutistumisen voi kyllä laittaa turvotusten piikkiin.. ;)

Iloista illanjatkoa kaikille!

Hilmuska rv 4+3
 
Heipsan uudet ja vanhat =)
tulikin tänään äkki lähtö töihin.Nyt olotila on aivan :$ :x Sama juttu,kun muutamana päivänä aikasemminkin.Iltäpäivästä oksennuskurkussa tunne ja kaamee kuvotus.Helpottuu vasta yöllä.Aamu ja päivä menee ihan ok.
Nyt tuli omaa napaa,mutta kaikille mukavaa odotusta kaikine oireineen :heart:
 
Jos minäkin uskaltaisin tänne itteni ilmoittaa. Eli testasin eilen plussan testiin, siis OIKEAN PLUSSAN! En ollu uskoa silmiäni, niin oudolta se näytti. Eli minä 22v. mies 29v. Esikoinen on meille tulossa, laskettua aikaa en oikein osaa vielä sanoa, kun on alkunsa saanut ICSI-hoidolla. Heinäkuussa kuitenkin, ellei sitten tule kaksosia, jolloin voi olla aiemminkin. Mutta onnellinen nuori tuleva äiti täällä kuitenkin kirjoittelee =) Niin, ja synnytys sitten kesällä KAKSilla. Pitkä odotuksemme palkittiin, yritystä on meillä ollut 3½ vuotta.
 
Heippa taas!

Pistän nyt tietojani eli:

LEAL/pikkukakkonen/tyttö 07/SatKS

La netin laskureiden mukaan 18.7, korjataan sitten myöhemmin jos muuttuu, hedelmöittymispäivä mulla kyllä melkein varma ;)

Mulla sama homma kun joillain muulakin tuossa edellä, että nyt jumitan tällä odotuspuolella kun ei viitsi vielä kellekään kertoa (kun en ole itekään 100% varma että raskaana ollaan :D ) niin saa edes täällä sitten höpistä raskausjuttuja.
Toisaalta yritän kyllä koko ajan vähän jarrutella tässä ettei pääse käymään hullusti jos tässä ei ollakaan raskaana/pieni tippuu kyydistä :/

Noh, kaikkea hyvää toivon kuitenkin meille kaikille!! :heart: :flower:
 
Katta2: et kuule usko, mulla on nyt sitten herpes huulessa :x voi ...Kyllä tympii, toivottavasti ei oo jatkuvaa..Luulen kyllä että se sen verran sai ärsytystä, kun oon siinä flunssassa ja viikon tässä niistellyt...
 
Tervetuloa uusille Odotajille ja edelleen paljon onnea raskausaikaanne! :heart: :flower:

Eilinen iltavuoro meni puolet ajasta pahoinvoinnin kourissa, iltapuoli sitten paremmin kun olo alkoi hellittää..Nyt sama juttu aamu alkanut pahoinvoinnilla puuroa olen syönyt, 2 TUC keksiä ja keitettyä vettä, suola mausteena juonut :D
Pikkasen jännittää miten aamuvr menee huonovointisena, varsinkin kun hajuja on työssä :x

Ihanaa päivää kaikille! Odotan jo innolla, että työpv ohitse ja pääsen päikäreille!

Heippa taas ja yrittäkää voida hyvin! :hug: :flower:






 
Huomenet kaikille!
murppa86.onnittelut plussasta ja mukavaa odotusta :heart:
On se kumma,kun yöllä nukkuu koiranunta :( Kipeeksi taidan olla tulossa.Vastustus kyky ei pärjännyt eilisille näköjään.
hilmuska:toivottavasti pystyt nauttimaan odotuksesta :hug: ilman pelkoja.Ymmärrettävää sun tapauksessa,mutta yritä ajatella positiivisesti.
Nyt aamutoimet loppuun ja töihin.
Mukavaa päivää kaikille =)
 
Hilmuskalle hurjasti niitä kuuluisia tarrasukkia, nyt mennään masuasukin kanssa heinäkuulle asti! :hug: Ja tervetuloa joukkoon! Kuten myös muutkin uudet! =)

Aava: Täällä kahviaddikti! :wave: Vielä se ainakin edes jotenkin maistuu, joten nytkin kuppi edessä. Kahvi herättää mut ja enpä sitten tiedä millä heräänkään, jos/kun pelkkä sen hajukin alkaa taas etoa! :whistle: Yritän nyt kuitenkin rajoitella sitä kahvin määrään suunnilleen yhteen kuppiin aamulla ja yhteen iltapäivällä. Elekee viekä sitä iloa multa! ;)

Väsymys alkaa kyllä vaivata: eilen simahdin reilusti ennen normaalia nukkumaanmenoaikaa. Muutenkin iltapäivä oli melko nuutunutta meininkiä. Isänpäivänä otin ensimmäiset päikkärit, kun silmät vaan seisoi päässä. Ja kun ikkunasta ulos katsoo, ulkoilma ei ainakaan virkistä tänäänkään sen virkeämpään meininkiin...

Nämä sivut on kyllä hyvät tähän raskausaikaan! Mukava, kun on muita, jotka etenee odotuksensa kanssa suht samassa tahdissa, niin voi jakaa tuntemuksia jne. Ja ei tarvitse koko tuttavapiiriä kuormittaa jatkuvilla raskausjutuilla, kun pääsee tänne purkautumaan. :$ :D Tosin jo nyt on selvinnyt 2 kaveria, joille on pienokainen tulossa kuukauden sisällä ennen meitä! =) Niin niitä pienokaisia vaan jokapaikasta putkahtelee kokoajan. ;)

Päästäänköhän me tänään tytön kanssa ollenkaan ulos. Aikas ankea keli. :/ Mitäköhän foreca.fi sanoaa asiaan... *surffaa eteenpäin*

mussu & "työnimi vielä hakusessa" 5+0
 
sateiset huomenet ja uusille tervetuloa :flower:

etominen jatkuu kahvi on pakko jättää toiseen kuppiin ei enää pysty :x ja eilen se sitten kävi tsippasin esikon kanssa päiväunille vaikka kuinka pyristelin vastaan :LOL:

turvotus on aika järkyttävää ja äitiysfarkut on miehen siskolla vielä lainassa enkä kehtaa pyytää takasin odotellaan ja vedetään vaan kaikkein matalimmat farkut jalkaan huomaa kyllä et ruoka maistuu mulla on sellanen kesto nälkä
eilenkin oli kauhee nälkä ja kun alettiin syödä lasten kanssa niin muutama haarukallinen meni ja sitte ei enää pystyny :eek:

tänään on esikoisen 2v neuvola sinne purkamaan tätä uhmaa :LOL: huomenna sitten itse pääsee neuvolaan tulipa sitä tekstiä nyt taas mutta hyvät päivät kaikille ja toivottavasti tää myrsky tästä rauhottuu

witchi & nökkönen 6+2
 
Puran tänne nyt huoltani kun ei kenelläkään voi puhuakaan. :(
Tiedän, että olen varmaan ihan hysteerinen keskenmenon pelon vuoksi, mutta voikohan raskausoireiden katoaminen tarkoittaa että se on tapahtunut taas? Eilen ei ollut sitä pahoinvointiakaan illalla, nyt on sekä rintojen arkuus, turvotus että ruokahalukin kadonnut.
Hitsi kun ei kehtaisi neuvolaankaan soittaa eikä näin varhaisilla viikoilla edes ultrassa taida näkyä mitään. Voi miksi tämän pitää olla näin helkkarin vaikeaa??!!
 
Huomenia kaikille :wave:

Ei oo tullut hetkeen kirjoteltua, kun ei oikein mitään uutta kuulu..Väsyttää ja yöllä näkyy niitä villejä raskausajan unia, onko muilla kokemusta näistä äärimmäisen todentuntuisista ja välillä pelottavistakin unista? Viikonloppuna näin päiväunilla sellaista unta, että anoppi ja appiukko oli järjestäny meillä juhlat kertomatta mulle mitäään..yht äkkiä vaan alkoi vahoja ihmisiä tulvimaan hienoissa vaatteissa meille kun olin poikien kanssa ulkona ja koti siivoamatta..Hirveää häpeää koin unessa, ja tunsin ihmisten katsovan minua nenänvarttaan pitkin :LOL: aivan karmeeta :D

Väsymys vaivaa, ja kuumia aaltoja/oksetusoloa ilmassa..vielä en oo käynyt oksentamassa.

Hauskaa päivänjatkoa kaikille :wave:

Heinis ja velmu, 6+4
 

Yhteistyössä