Heinäkuun 2009 Helistäjät marraskuussa

Moi.

Tällä yksi kahvin juoja kanssa. Nyt kun oon pojan kanssa kotona ollut ni on 2 pannullista kahvia mennyt päivässä. Miettisin just et nyt saa loppua että 2 kuppia päivässä saa riittää. No tänä aamuna ei mennyt kuin puolikuppia kahvia kun alkoi etomaan. muistan ekassa raskaudessa aloin kanssa kahvin tuoksusta jo voimaan pahoin mikä oli tosi kiva töissä kahvitunnilla istua naamavalkoisena... Just pääsin taas kahvin makuun kun 2kk sit lopetin imetyksen ni nyt sai taas alkaa kunnolla kahvia juoda, mutta eipäse haittaa...
Tänään on ollut koko aamun tosi etova olo. tekis mieli jotain raikasta juotavaa appelsiinimehua, mutta kotoa ei tietenkään löydy ja poika nukkuu ulkona ja lähimpään kauppaan 7 kilsaa ni ei viitsi kävellen lähteä eikä viitsi poikaa herättää et nostais autoon.

Eipä mulla oikein mitään taaskaan asiaa ollut...
:LOL:


jouvauva ja salama 4+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hilmuska:
Puran tänne nyt huoltani kun ei kenelläkään voi puhuakaan. :(
Tiedän, että olen varmaan ihan hysteerinen keskenmenon pelon vuoksi, mutta voikohan raskausoireiden katoaminen tarkoittaa että se on tapahtunut taas? Eilen ei ollut sitä pahoinvointiakaan illalla, nyt on sekä rintojen arkuus, turvotus että ruokahalukin kadonnut.
Hitsi kun ei kehtaisi neuvolaankaan soittaa eikä näin varhaisilla viikoilla edes ultrassa taida näkyä mitään. Voi miksi tämän pitää olla näin helkkarin vaikeaa??!!
mulla sama pelko. jos mulla ei ole oireita ollu pariin tuntiin tai mahaan sattuu/vihloo niin heti ajattelen et nyt se on sit keskenmeno. kylhän tuo oireiden häviäminen voi liittyä keskenmenoon, mut ei luovuteta. mullakin on niin oireeton alkuraskaus et oikeen pelottaa!!mäkään en viitti neuvolaan varata aikaa kovin aikaisin ku viimeks varasin heti plussan jaälkeen ja km tuli.
mä tos just tajusin et ku tääl on eka neuvola 8 vkolla ja eka ultra on 10-12 viikolla niiin tuo ultra olis justa joulupyhien aikaan eli taitaa mennä ens vuoden puolelle!!
 
Huomenta :)

Nä nä nä nälkäääää!!! :) Tä on itseasiassa aika kiva tunne.. yleensä mä en muista syödä päivisin jollen ole jonkun seurassa, koska mulla ei oikeestaan koskaan ole kunnon nälän tunnetta. Siis voi tulla sellainen olo et tekis mieli jotain, mutta se vatsan kurninta on aika harvinaista ja nyt on ihana herätä siihen aamuisin :)
 
Heipä hei!

Täällä vaan VÄÄÄSYTTÄÄ, mieskin eilen iltapäivällä kysy että miten sä nyt noin väsuynyt voit olla :headwall: (mä luulen että se raukkaparka ei ees muistakaan että oon raskaana kun ei meinaa itekään muistaa :D ) Jotenkin kyllä koko ajan epäilen oireitani, voihan tää väsymys johtua ilmastakin kun on niin harmaata ja sataa, mun fiilis meinaan muokkautuu usein ilman mukaan.

Sitten mulla on välillä kauheeta sydämentykytystä :eek: Tuntuu että sydän hakkaa ihan hulluna, onko muilla tälläistä? Ei välttämättä kyllä liity raskauteen...

Minä kanssa juon kahvia, sitä menee n. 2-3 kuppiä pvässä. Voi olla että se jossain vaiheessa jää pois... Silloin kun esikkoa odottelin niin jouduin työpaikalla vaihtamaan työpistettä kun siinä mun pisteen vieressä porisi aina kahvinkeitin ja meinasin kuolla siihen hajuun :LOL: :ashamed:

Te, jotka epäilitte km:a kun oireet eivät tunnu... Eihä kaikilla niin kauheasti niitä välttämättä ole ja mehän ollaan kaikki ihan alussa vasta =) Samallakin naisella kun raskaudet voi olla niin erilaisia.
Mullakaan ei mitään suurempia oireita ole, ainoastaan se kylmyys, nälkäisyys ja hassut tuntemukset alavatsalla. Mutta empä ole kahdesta ekasta ihan satavarma että ovatko raskausoireita...

Meinaan tehdä nyt sitten huomenna vielä testin ja jos ei ole vahvistunut plussa niin soitan varmaan tk:n ja käyn siellä testaamassa... Olis se kauheeta jos ei oliskaan raskaana kun on ehtinyt jo kaikenlaista täälläkin lätistä :|

Mutta mukavaa päivää kaikille!



LEAL ja "työnimi täälläkin hakusessa" :D
 
Heippa kaikille, minäkin liityn joukkoonne! :wave: :wave:

Tulin tuolta viikon 45 plussajista, (moikka jo siellä tutuiksi tulleille, jee! :D ) ja nyt olis menossa rv 5+0 (mikäli oikein laskin?) Laskettu aika olisi näillä näkymin 15.7, ja paikkana K-HKS.
Hui! -Kuulostaapas hassulta, ei tätä oikein vieläkään tajua! :D
Esikoinen tulossa ja yrityskertoja oli kokonaista kaksi!

Ihanaa lukea teidän kaikkien fiiliksiä, niin samoja tuntemuksia!!
Kahviin on kauhea himo, oon aina juonut kahvia, mutta nyt se maistuu vielä paremmalle.. Sitten kun saan sen pari hörppyä, tulee seinä vastaan..*yöks* Pahoinvointi alkaa aina tasan pari tuntia heräämisestä, AIVAN JÄRKYTTÄVÄ olo. Ei puhettakaan että mitään tulisi ulos. Se kestää sen tunnin ja loppuu kun seinään. Koko ajan pukkaa sylkeä suuhun ja illalla sama homma uudestaan.. Kunhan pysyisi tässä, ettei nyt pahenisi..
Aava: Tiedän tunteen, minäkin lopetin tupakanpolton kun seinään kolme päivää sitten, mutta ei tehnyt edes vaikeeta, on niin huono olo melkein koko ajan ettei puhettakaan että menisin tupakalle..

Ootteko muuten jo varanneet neuvola-aikaa? Entäs, meinaako joku mennä varhaisultraan? Minä ajattelin mennä, ihan vaan että saan mielenrauhan että kaikki on hyvin..

Tiara ja *vielä keksimättä* 5+0 :D
 
terveisiä pojun 2v neuvolasta normaali uhma ikäinen kuulema :LOL:

huomenna sitten itse pääsee neuvolan tätille hiukan jänskättää kun mulla on alkanu nyt jo paino nousemaan :headwall: ja muutenkin kun on hiukan ylimääräistä ennestään.
sama juttu oli kyllä kun odotin esikoista heti alusta tuli painoa tasaisesti lisää se oikeastaan väheni vasta sitten puolenvälin jälkeen, mutta kun se terkka näkee siitä niin paljon vaivaa ja raskausdiabeteksestakin olivat aivan varmoja mutta eipä ollutkaan |O
siinä tulee vaan itelle niin inhottava olo kun vaikka söisi kuinka terveellisesti ja hyvin niin painoa tulee :headwall: :headwall:

hilmuska :hug: ja toivottavasti on vain oireeton alkuraskaus, mullakin esikon odotuksessa loppui oireet kuin seinään viikolla 7 ja tuolla se nyt köllii sängyllä

kolmasko mitä on peppi pitkätossun voimavuoka?
 
tätä viestiä on nyt sitte muokattu sata kertaa mutta onnistuipa lopulta :whistle:
mites rouva pikkumyy saa joka kerta ton tickerin siihen viestiin kun kirjoittelee?

ja mielenkiintoista tickeri näyttää viikkoa 8 :eek: johtuu pitkästä kierrosta kun sitä ei siellä sivuilla kysytä kierron mukaanhan mä olen vasta viikolla 6+2 miten sen sitten saa menemään siellä oikein?



 
gallubbbbiiin tulin vastaamaan :D

ei meinata ottaa selvää kumpikin on tervetullut ja ihan siitä syystä kun se virhe prosentti on kuitenkin niin suuri ja jos tietäis esim että sielt olis tulossa tyttö niin ei vois olla ostamatta kaikkea vaaleanpunaista römpsymekkoa ja sitten kun se syntyy ja onkin poika ;)
kiva sitten lähteä vaaleanpunaisissa haalareissa synnäriltä kotiin :LOL: :LOL:

ei siis mun mielestä on kivempi elää jännityksessä ja katsoa et pitääkö ne omat tuntemukset paikkaansa
 
:'( :'( :'( Taas tuli verta tällä kertaa hieman isompi määrä pyyhittäessä :'( :'( Oli töissä ilkee puolen tuntia olla.
Hilmuska:sama juttu täällä on ja tämä veritipat eivät auta asiaan olenkaan.
galluppiin vastaan eli mulle aivan sama kumpaa sukupuolta on,kunhan saan synnyttää(synnytyspelkoisena)Täällä ei edes sanota rakenneultrassa sukupuolta.
Nelonen ultrattiin rv35 niin silloin sain tietää etukäteen sukupuolen.
Pitäkää kädet ristissä,ettei tää vaan mene kesken :'( :'(
Anteeks kun nyt pysty oikein kommentoimaan teitin juttuihin.
Mukavaa odotusta teille kaikille :heart:
 
Mukavaa iltaa kaikille ja tervetuloa uusille, kivaa että joukko sen kun kasvaa! =)

Täällä pidetään käsiä ja varpaita ristissä Äiti-kengulle että vaavi pysyy matkassa :hug:

Galluppiin vastailen, meillä mies on joka raskaudessa halunnut pitää vauvan sukupuolen salassa. Itse olisin halunnut ehken nyt kysyä mutta toisaalta tietäähän sen sukupuolen kun lapsi sitten syntyy. Toivottavasti niin pitkälle päästään ja kaikki sujuu hyvin. Ja eikä tuolla sukupuolella nyt merkitystä olekaan, kunhan sais sen vaavin sylkkyyn :heart:


Piku81
: Voi harmi että herpes on nyt sinuun iskenyt :( toivottavasti tosiaan johtuu vaan flunssasta, ja kyllähän niitä usein nimenomaan flunssan aikaan putkahtelee. Toivottavasti menee nopsasti ohitte! =) Mie olen just päässyt eroon siitä vaivasta, mutta voin vaikka taata että varmasti ennen joulua on jo seuraava patti jossain kohin naamaa! :/

Mullakin sellanen tilanne että kavereita yhtaikaa raskaana. Kolme kaveria saa vauvan ennen kun mulla la. Ja on kyllä tosi mukava kun kaks heistä asuu samal paikkakunnal vielä =) Mukava viettää vauva-aikaa kavereitten kanssa :heart:

t: katta2 ja mörö 6+6
 
Äiti-kengulle sinne paljon jaksamista ja toivotaan että tuo on vaan sellaista "normaalia tiputtelua" =)

Meillä mies taisi vasta tänään vähän aikaa sitten hokata, että raskaana ollaan :LOL: Rupes jo kysymään että otanko epiduraalin yms. mutta tokaisin että eipäs mennä nyt asioiden edelle :whistle: Muutaman vkon saa keskittyä siihen että pieni pysyy kyydissä mukana.

Hirviä väsymys iskee aina iltapäivisin, nytkin olen taas möhlöttänyt koko pvän kotona :ashamed: Virkeys tulee aina vasta illalla :headwall: Onneksi mies kävi esikon kanssa kaupassa...



 
Hei!
Tahtoisin mukaan, mulla on nettilaskurin mukaan laskettu aika 6. heinäkuuta 2009. :heart:
Lapsi on minulle ja miehelleni ensimmäinen. Nyt mennään siis viikolla 6+1. Paljon on vielä matkaa ja jännittää jo tämä ensimmäisen kolmanneksen rajapyykki kaikkine keskenmenoriskeineen, mutta onnellinen osaan olla silti. Meillä tämä raskaus kun ei alkanut ihan hetkessä. Pahoinvointia ei ole ollut mutta väsymystä senkin edestä. Onnea kaikille!
 
35 Odottajaa jo Heinäkuun helistäjissä ja kirjataan heti tietoja, kun tiedätte, milloin laskettuaika, kun joidenkin tiedot varmaan puuttuu??

Tervetuloa kaikille uusille odottajille! :flower: :heart: Ja ihan jokaiselle Onnea tähän odotusaikaan, jotta pienet pysyvät kyydissä loppuun asti! :heart:

Niin minulle tuo raskausjana tulee, kun otan sen joka kerta koipioituna profiilistani. :heart: Varmaan on helpompikin tapa? Jos joku tietää, miten se tulee aina automaattisesti?

Minulla vaan jatkuu aamusta iltapäivään niin huono olo,mutta illat siedettäviä ja yöt :xmas:
No eipä se haittaa huonojen km kokemusten jälkeen, olo on turvallisempi.
Vatsa on turvoksissa. :D

Mukavaa iltaa kaikille tasapuolisesti! :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

 
:wave: tiara onnea vielä tälläkin puolen :heart:
peukut täällä pystyssä äiti- kengulle että ei olisi mitään vakavaa :hug:
mulla huono-olo jatkuu, mutta tänään meni sillain helposti että tuli sellaisina aaltoina ja kun niistä selvittiin niin oli jopa välilllä ihan normi olo :)
jännittää se neuvola, ihanaa kyllä että on näin pian :D

toivova ja vielä nimetön 4+5
 
....ilmoittautumaan. 2 positiivista raskaustestiä takana. LA 9.7, on aika varma, koska raskaus on IVF ja siis tarkka hedelmöittymispäivä (ja kellonaika =) ) tiedossa. Se, milloin napero/-t sitten päättää tulla maailmaan onkin toinen juttu! Meillä esikoinen täyttää 1vee2kk tällä viikolla, eli on syyskuun vauvoja -07. Synnytyssairaala on TAYS, mikäli sinne asti päästään!.
Nyt on varpaat ja peukut pystyssä että tämä tai nämä pysyvät matkassa; mies puhuu jo kaksosista, mutta toisaalta paras ystävä sai viime viikolla keskenmenon (vko 10) joten tunteet ailahtelevat todella. Vielä ei oireita muuta kuin väsymys (ja tietysti sekin siis pelottaa, esikosta kun olin "krapulassa" vkot 5-12 24/7). Yksi tuulimunaraskaus takana ennen esikkoa, joka myös IVF -vaavi. Eka ultra mulla jo ensi viikolla, näitä kun seurataan enempi ja useammin.
Onnea ja tarrasukkia ihan kaikille teille ja meille :wave:


Junnu 5+5
 
On se orpoa olla näillä viikoilla raskaana, kun ei voi kuin odottaa. Ultrassa ei varmaan vielä mitään edes näkysii, joten sinnekään ei pääse. Tuttavani, joka on kätilö ammatiltaan lohdutteli, että oireet voivat kadota eikä sen tarvitse olla vakavaa. Meinasi heti että tyttö tulee kun oireet katoaa.. Kunpa nyt pääsisi senkin näkemään sitten vielä.

Alavatsalla on ollut päivän aikan julintaa, mutta olen kyllä ollut NIIN hermona, että saattaa olla jo somaattisia oireita ne. Esikoisen raskaus oli tosi vaikea kun supistelut alkoivat jo viikolla 23, jotenkin sitä on vaan odottanut että seuraava sujuisi ongelmitta.

En tiedä miten jaksaisin kolmatta keskenmenoa peräkkäin, siksi pelko onkin niin kauhea. Onneksi on tuo rasavilli taapero joka pitää ajatukset edes jollain lailla kasassa :heart: ja koiranpentu kumppaneineen työllistää ihan kivasti siinä ohessa... ;)

Mukavaa kun on paikka missä voi jutustella, kiitos teille kaikille! =)

Hilmuska rv 4+4
 

Yhteistyössä