Heinäkuun 2009 Helistäjät marraskuussa

Voi kun surullisia kuulumisia :'( :'( Pia87 Halauksia ja pahoittelut tapahtuneesta :hug: :hug:

Päärynärouva. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin, on kamalaa vain odottaa koko ajan pahinta. Mutta muista että r- testi näyttää aina niin kauan positiivista kun raskausmateriaali ei ole tullut ulos joten testin tesko ei kerro asian oikeaa laitaa. Kannattaisi ennemminkin pyytää päästä hcg- seurantaan, missä nähdään mihin suuntaan hormoniarvo on menossa. Toivottavasti kaikki on hyvin :hug:
 
Pia87 :hug: :'( olen niin pahoillani minäkin.
Päärynärouvalle paljon liimaa ja jarrusukkia yritän lähettää.Että pikkuinen pysyisi matkassa.

oma napa: paha olo vain velloo ja väsyttää.Muutaman leivän ja pari kuppia teetä olen ainoastaan tänään saanut suusta alas.Muutamat pienet tirsat on pitänyt ottaa päivän aikana ja ne ovatkin aikas hyvin auttaneet tähän pahaan oloon.
Kamala turvotus vain jatkuu mutta yllättävää että farkut ei tällä hetkellä kiristä yhtään.Rinnoissa ei mitään muutosta..mutta samaa oli tuon kuopuksenkin kohdalla.Vasta loppupuolella raskautta alkoi olla pientä muutosta.Siltikin sitten imetin reilun vuoden verran.
Oikeastaan olen vain tyytyväinen tähän..sillä muistan isomman tytön odotusajasta että liki alusta lähtien täytyi rintaliivejä pitää päällä 24/7.Rinnat oli niin vietävän arat joten pelkkä paidan kosketus sattui.Niin ja liivinsuojukset auttoivat suunnattomasti siihen kipuun.Muistakaa tämä jos rinnat tulevat kovin aroiksi.Lämmöllä suosittelen.
Mutta nyt ajattelin taas juoda kupillisen teetä..ja jos vaikka yrittäisin vielä syödä jotain.

oikein hyvät illan jatkot kaikille :wave:

Ladymama ja kirppu 6+1 (aikaisemmin tuli vahingossa viikot väärin)
 
Päärynärouva: Toivotaan parasta, ettei mene kesken! :hug:
Äiti-Kengu: Jospa se vuoto oli ihan vaaratonta!!Näin toivomme!

Cassy ja witci: Toivotaan, että molemmilla kohdussa

:heart: , :heart: sykkii!

Rintoihin tuleva kipu turvotus: Viime yönä vasempaa rintaa oikein sattui kunnolla kainalon puolelta, kun niin turvotti, nyt aina rintsikoita riisuessa sattuu kyllä, kun rinnat ovat vapaana :D Pienten rintojen raskausajan iloja nämä kasvut ainakin :heart:

Tänään ei ollut huonoa oloa sentään 18 asti, hyvä niin!

Alavatsaa=kohtua veti tänään useamman kerran, kun ne jotkut kannatinjutut venyy, vähän ilkeältä tuntui, mutta kuuluuhan se asiaan. :D

Mukavaa illanjatkoa vaan kaikille! :heart: :flower: 35 odottajaa jo paikalla


:heart:
 
tääl testi tehty ja se oli kyl vahvistunu ihan selkeesti viime viikon plussasta. oli paljon tummempi kuin testiviiva eli pikkusen parempi olo. taidan nyt vaan ottaa rennosti. kait nuo alamahakivut kuuluu osittain raskauteen. kun ei kumminkaan ihan kamalan kipeitä nuo kivut oo.pääasia et ei ole ainakaan vielä tullu vuotoa!!
KIITOS TEILLE KAIKILLE KUN OOTTE NIIN IHANIA!!

kaikille uusille tervetuloa :heart:
 
päärynärouva =) :heart: Mukavaa odotusta ja jarrusukkia mukaan.
äityli-84 mukavaa odotusta ja jarrusukkia mukaan.
Päivä/ilta ilman vuotoa/tahraa =) Mieheltäkin saa empatiaa tavoistaan poiketen =) Nyt on kyllä poissa pari päivää :( Mää en osaa nukkua yksin.Niin näitä vuotojahan mulla tosiaan on ekassa ja neljännessä ollut.Anoppikin sit veikkas jo sukupuolen :D No kolmas kerta toden sanoo ;)
Nyt nautin tästä kuvotuksesta ja väsymyksestä täysillä :D
Mukavaa odotusta kaikille :heart:
 
Voi ei Pia87! Oon pahoillani! :'(

Itellä just äsken kauppareissulla alkoi vatsaa ja selkää jomottaa oikein kunnolla ja nyt pelkään että mitä tämä tarkoittaa..? :|
Kerroin äidilleni, tai oikeastaan se arvasi, kun kysyin että onko pinnasänky vielä tallella. :D
Muuten ei mitään uutta ja ihmeellistä, odottelua vaan. Neuvola-ajankin sain vasta 27.11. eli tässä menee vielä tovi ennen sitä.

 
No nyt on hellittänyt mahakivutkin, joten eiköhän se tästä. Miten te muut ootte saanut neuvolat noin aikasin??? Mulle sanottiin että vasta viikoille 8-10 varataan neuvola. :/ Ois kiva saada tietää että kaikki on kunnossa! :eek: Pitää vaan toivoo, että vauvaliima ja tarrasukat auttaisi! Onnea vielä kaikille! :flower:

 
Voisinkohan mie teitä vaivata mieltäni askarruttaneella kysymyksellä... Kun mietin tässä, että missä vaiheessa kiertoa kannattaisi tuota raskaustestiä tehdä? Varsinaisesti ei olla lasta yritetty tehdä, mutta ei olla oltu ehkäisyn kanssa kuitenkaan mitään kaikista tarkimpia, kun kuitenkin on meinattu yritys aloittaa tammi-helmikuussa. Nyt siis minulla kuukautiset 2 päivää myöhässä (siis kiertopäiviä 28/26), eikä mitään merkkejä niiden tulosta (yleensä ovat hyvin tarkat).

En siis haluaisi tehdä tuota raskaustestiä liian aikaisin, etten joutuisi tippumaan kovaa ja korkealta... Eli siis missä vaiheessa kiertoa te plussasitte? ja oliko kuinka vahva plussa?

Anteeksi, jos ei tämä tänne kuulu. Ajattelin vain, kun täällä kaikki sellaisia, jotka ovat vasta sen raskaustestin tehneet...
 
Pia87: Voi ei. :hug:

Tänään oltiin mammalassa pannareita syömmässä koko päivä, joten etommisetkin pysyi loitolla. :p :ashamed: Meillä siis testatusti toimiva huononolon torjumistapa on syöminen. Ainakin toistaiseksi. :whistle: Muuten tyttö leikki serkkujensa kanssa ja äiti nuokkui vieressä. Hirveä väsy vaan siis ollut!

Meillä eka neuvola on viikolla 8, esikon kanssa oli viikolla 9. Aiemminkin voisin mennä, mutta ei auta.

Menen huomenna työhaastatteluun! :eek: Vähän puun takaa tuli koko kutsu! =) Mennään nyt juttelemaan, että mitä olisi tarjolla jne. Mielenkiintoista. :) Monellakin tapaa ajateltuna...

 
Voih...kun kurjia uutisia oli heti aluksi, kun sivut aukenivat. Pialle87 jaksamisia ja haleja.

Mä kävin jo neuvolassa viime viikolla. Täytyy todeta niille, jotka ajattelevat saavansa tietoa vauvasta eka käynnillä, että se on lähinnä lappujen täyttöä ja näytteiden ottoa. Mitään varmistusta ei saa vauvan hyvinvoinnista. Siksi kait ne ei kovin herkästi kutsu neuvolaan ennen vkoa 8. Minä kävin siksi, kun minulla taas diabetes härnää raskausaikana...ja pitäisi heti hakeutua äippäpolille. Tuntuu vaan, ettei niitä siellä kiinnosta tääkään mun raskaus. Saan olla sydän syrjällään pikkuisen puolesta. Minulla pomppii sokerit jo tässä vaiheessa raskautta (viikolla6) ja epätasapaino voi aiheuttaa epämuodostumia. Joudun joka tapauksessa aloittamaan insuliinit...että pitäisi saada pyörähtämään käyntiin mahdollisimman nopeasti.

Nyt vaan kaikki jalat ristissä, ettei tuu uusia ikäviä uutisia....eiks joo. No joo, toidän ettei voi estää...jos on tulossa niin sitten tulee. Itsekin olen yhden keskenmenon kokenut...ja kyllä otti koville (vuonna 2007)...niin ja pari kertaa menettänyt kaksosen (toinen hävinnyt ja toinen syntynyt liian aikaisin)...ei oo helppoa tämä naisen elämä...mutta kylläkin niin ihanaa. Ruoka tuoksuu jo nenään ja kohta ihana mieheni hemmoittelee minua lihamurekkeella...nam;)

Mamma Muu+salainen masu 6+0
 
Pahoittelut pia87 :hug: olen todella pahoillani.
muutenkin täällä nyt tuntuu olevan huolta ilmassa, sama mullakin. nyt kun ei oo ollu pariin päivään pahaolo ihan 24/7 niin heti iski pelko että mitä jos menee kesken :'(
mutta ei kai auta murehtia turhaan, kun ei siihen itse voi vaikuttaa... surraan sitten jos on aihetta.
kiva päärynärouva kun sait helpotuksen peloille, ainakin toistaiseksi :hug:
mulla neuvola tosiaan on jo ylihuomenna, meillä ei edes kysyneet että miten pitkällä, sanoivat vaan että tervetuloa. Haluisin kyllä mennä sinne varhaisultraan, ettei tarvis niin kauaa jännäillä. täytyy kysyä neuvolasta että koska ne ottaa ja jos on pitkä aika niin sitten kyllä varaan ajan sieltä yksityiseltä.
Joku oli kysellyt sukupuolen selvittämisestä, mei ei olla vielä päätetty, vähän kyllä himottaisi saada tietää :D

toivova+ pieni 4+6 (vasta)
 
Huomenia;=) Raskaustestin teosta, tein ekan haamuplussan kp 25/30 ja plussa varmaan oli siinä 28/30 :heart:

Huonoa oloa, kuten aina, mutta nyt töihin.. :heart:

Hyvää Onnea kaikille odotukseen toivottelen, ja huomennahan saamme ensimmäiset ultrakuulumisetkin, Ihanaa! :heart: :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:


 
töihin pitäis mennä, huono olo senkun jatkuu, väsymys on hieman hellittäny kun nukkuu semmosia 10 tunnin yöunia :D
noh ei auta muutakuin mennä :xmas:
ensi tiistaina ensimmäinen neuvola :heart:
miksihän tuo laskuri näyttää vieläkin 6+1, oikea päivä tänään 6+2 :whistle:



 
Huomenta.
Kolmasko:voi kunpa itekkin pystyisin nukkuun noin hyvin.
Hereillä taas muutaman tunnin yöllä ja nyt olisin nukkunut vielä :/ no töihin tästä on lähdettävä.
Mulla on näitten vuotojen takia aikaisin neuvola,tarkastetaan näytteestä,että onko +.Sen siis vein jo eilen,kun en jaksanut odottaa perjantaihin.
No nyt toivottelen mukavaa päivää teille kaikille =)
 
huomenia!!

täällä vatsakivut on nyt kaikonneet.. toivottavasti pysyvät poissa =)
joku oli kysyny et otetaanko sukupuolesta selvää niin ei periaatteessa, mut mä tiedän jo nyt et saan pojan;oireista tiiän. :heart: mut sama se kumpi tulis , yhtätoivottu se on kumminkin.

kaikille kovasti tarrasukkia :heart:
 
Uskaltautuisikohan tänne jo liittymään. Rv. 6+2 menossa ja ensimmäinen odotus, joten paniikkia riittää kaikesta mahdollisesta. Laskureiden mukaan 7.7. olisi laskettu aika.
Ensi viikolla on alkuraskauden ultra yksityisellä ja sen jälkeen uskaltaudun sitten varailemaan neuvola-aikaa. Aika tuntuu pitkältä, kun odottaa varmistuksen saamista, että kaikki on mennyt ok.
Kaiken maailman pientä kipua ja kolotusta on ollut koko ajan, etenkin öisin, ja muutaman kerran on joutunut istuskelemaan ja torkkumaan sohvalla puoi istuvassa asennossa, että olisi edes vähän saanut nukuttua.- Epäilen että olisi ruoansulatus sekaisin tästä uudesta tilanteesta. Mutta siis tosiaan siellä ultrassahan sitten varmistuu, että onko kaikki muuten kunnossa.
 
Mä kaaduin yöllä :( Menin vessaan ja kompastuin hiusharjaan joka ei ollut ihan siellä missä piti :( Nyt on niska ihan sairaankipeä ja selkä.. Onneksi kaaduin selälleni ettei naama ole turvoksissa. Mutta peppukin siinä kolahti kivasti, mutta ei mitään oireita tullut.. kuulema kroppa suojaa vauvan aika hyvin. En kyllä ikinä ole pelästynyt niin paljon. Eka ajatus oli että voi ei vauva...

No juu mut pysykäähän pystyssä naiset :D
 
Huomenia kaikille! ja tervetuloa uusille =)

Pahoittelut ja voimia Pia87:lle :hug:

Skorppan: Varmasti on säikäyttänyt kun kaaduit :eek: sitä heti tulee mieleen että mitenkähän vauvalle kävi, vaikka aika hyvässä suojassa se tuolla masussa on! =)

Täällä ollaan aika hyvin saatu nukuttua, mutta aamuyökötys vaivaa edelleen... :x jonkin verran on vatsakipujakin ollut , varsinkin illalla nukkumaan mennessä huomaa. Muuten on olo ollut kyllä ihan ok, on jotenkin jaksanut enemmän touhuilla kun ei niin paljoa enää väsytä.

Pitänee lähteä lasten kanssa puuhaamaan kun nuorempi jo jalkaa vasten kapuaa ylös =)
Hyvävointista torstaita ja jarrusukkia kaikille!
 
:wave: hyvät torstait taas kaikille myöskin uusille tervetuloa ja jarrusukkia

Täällä on nyt alkanu kestokrapula siis ihan kuutamolla ja huippaa ja tuntuu et oksu lentää ihan koska vaan :x ja liitoskivut vai mitä ne nyt onkaan niin on tosi järkyttävät kauhee ähkiminen sängyssäkin kun yrittää asentoa vaihtaa ja alavatsaa vaan vihloo

lapsenvahtia ei meinattu mistään saada äiti on töissä ja anoppi menee ite samaan aikaan lääkäriin |O onneksi pappa tuli hätiin vaikkei paljon olekaan pojan kanssa ollu vielä kaksistaan, saa nähdä kysyykö se jotain kun sanoin vaan et mun täytyy mennä lääkäriin huomenna sillä on hiukan pitkät piuhat :LOL:

ja iloinen yllätys mies oli innoissaan tulossa mukaan huomenna yleensä on ihan sika kiukkunen jos kesken työpäivän täytyy pois olla nyt ei sanonu mitään ja tuntui olevan tosi innoissaan :heart:
sekin oli huhtikuussa tosi vaikeeta tulla mukaan kun sain km ja piti mennä tyksiin ultraan varmistamaan ni silloin sanoin etten yksin mene pitkin hampain tuli mukaan :( se ei aina ihan ajattele mitä sanoo tai tekee mutta on se silti aika ihana ;)

no tulipas sitä tekstiä taasen :wave:

witchi & nökkönen 6+4
 
Mukavaa torstaita kaikille! :wave:

Täällä väsymystä, mutta huono olo ei ainakaan toistaiseksi ole alkanut. Esikon odotuksessa kuvotus tais tulla vasta siinä vkoilla 7-9, en muista tarkkaan.

Tänä aamuna tulin miettineeksi, että mun pitäis varmaan muuttaa vähän syömistottumuksiani :ashamed: Tänä aamuna (kuten jokaisena muunakin aamuna kuukausien ajan ) join tyhjään vatsaan kaksi kuppuia kahvia enkä syönyt mitään :/ Täytys vissiin opetella taas se aamuplalan syöminen, mulla on aina ollut hirveen vaikea saada kurkusta aamuisin mitään muuta kuin nestemäisiä alas :x Silloin kun esikkoa odotin niin opein syömään aamupalan, mutta muutama kk synnytyksestä se pikku hiljaa jäi... Syöttekö te aina aamupalan? Millaisen? =)

Sitten toinen on se, että kun aamulla olen juonut ne pelkät kahvit niin syön vasta 12 jälkeen kun tyttö on päiväunilla, eli aamupalani on aina kunnon lämmin ruoka :ashamed: Ja sitten usein se syöminen jää kun juon kahvin klo 14-15 ja se vie nälän niin sitten huomaan klo 17-19 aikaan että päästä oikeen huippaa kun en ole huomannut syödä ja sitten olen ihan väsynyt ja kiukkuinen :ashamed: Mutta kun usein tulee oltua liikkeellä juuri tuossa kolmen ja seitsemän välillä niin syöminen unohtuu... Mites teidän muiden syömistottumukset?

Niin ja sitten vitamiinit. Niistä jotkut tuolla jo puhuivatkin ja ajattelin, että minunkin pitäisi varmaan käydä hakemassa joku purkki... Mitä vitamiineja te syötte? Mulla taisi esikon odotusaikaan olla jotain raskaana oleville tarkoitettua Multi tabsia tms. Vitamiineja mun ois kyllä hyvä syödä kun tuo ruokapuoli ei aina välttämättä ole niin monipuolista :ashamed:

*Huoh*, kyllä tuntuu, että päivät (ja viikot ) menee hirveän hitaasti, eilen kaverillenikin sanoin että haluaisin äkkiä siihen aikaan kun tää masuli jo vähän kasvaa että raskaus tulisi konkreettisemmaksi :heart: Kaverini (jolla kaksi lasta ) totesi siihen, että kuule toisen odotus menee taaperoarjessa niin äkkiä, että kohta vaan huomaan että on iso maha jatkuvasti tiellä vaikka just plussasin :D
Sitten siinä puolivitsillä mietein, että koskahan ehdin levätä ja rentoutua kunnolla, lukea kaikkia ihania odotus- ja vauva-aiheisia lehtiä ja kirjoja ja hypistellä suloisia nuttuja ja järjestellä kaikkea. Kaverini totesi lyhyesti ja ytimekkäästi: "ET KOSKAAN!" :LOL:
Että kai se esikon odotus oli todella ainutlaatuista, mutta niinhän kaikki raskaudet on :heart:

Ihanaa odotusta ja tarrasukkia kaikille! :heart: =)




PS. Onko täällä kaikki jo tilanneet neuvolan? Jos ei, niin koska aiotte tilata? =)
 

Yhteistyössä