Heinäkuun 2009 Helistäjät marraskuussa

Äiti-Kengu: *käsiä ristiin* :hug:

Me varmastikin sukupuoli halutaan tietää, jos se meille vaan kerrotaan. Esikoisen kanssa sitä ei kerrottu, vaikka udeltiin. Eihän se mikään 100% varma tieto ultrasta ole, mutta ihan kiva se olisi kuulla. :)

Tänään olotilat ovat olleet ihan hyvät! :) No alkuillasta tuli pientä etomista, mutta hetken levolla ja pikatankkauksella sekin helpotti. Huomenna jos kelit antaisi myöten ulkoiluillekin, niin ei olisi niin nuutunut olo muuten...

Niin ja tein eilen testin vielä kerran: kaksi viivaa. :D
 
Äiti-Kengulle liimaa ja jarrusukkia :hug:

Iltaisin on aina helpompi olla. Viime perjantain jälkeen en oo joutunut oksentamaan :whistle:
Kamala väsymys painaa ja huolehdin kaikkia tulevia asioita ja vauvaa yleensäkin.
Murehtiiko muut paljon tulevaisuutta ja esim. raha-asioita? Näin kyllä tänään niin pelottavan leffan aiheesta, ettei ainakaan auttanut :/
Jos yrittäis rauhoittua ja mennä vaikka telkun ääreen |O
 
Täällä oli kyselyitä vitamiineista, ammateista ja sukupuolen varmistamisesta.
Eli olemme kokonaan opiskelijaperhe joka nyt odottaa esikoista syntyväksi, synnärinä TAYS.
Vitamiineja en vielä syö, mutta tarkoituksena on kyllä apteekista sellaiset kipaista hakemaan pikimmiten.
Vielä sukupuolesta... Vastauus on en tiedä, eli en osaa vielä sanoa hankinko sukupuolen tietooni... Toisaalta tekisi mieli, jotta voisi jo etukäteen kaikkea hommata, mutta eihän mikään ole varmaa.... Meillä kun rahaa on niin niukalti, että kaikki pitäisi hommata jo pikkuhiljaa tässä kevään aikana, jotta varat riitäisivät. Toisaalta, voihan aina ostaa unisex-tuotteita. Tänään oltiin tuttikaupoilla kun tahdottiin jotain käsin kosketeltavaa raskaustestin lisäksi, mutta jäi ostamatta kun ei tiedetty kumpi tulee, eli siinä mielessä tavaroita hankkiessa olisi kiva tietää.... :whistle:


 
Huomenia kaikille! :flower:
4.n aikaan heräsin niin huonoon oloon, etten pystynyt enää nukkumaan:=(, no teetä, leipä ja nyt puuro tulossa, jospa hepottaa hetkeksi....Töihin aamuvuoroon, varmaan jälleen kidutusta olo siellä ja kylvetys ja haavahoidot heti aamusta:=/, no eiköhän se men rutiinilla. :heart:
Niin joku kysyi, missä töissä vanhusten kanssa, eli olen ns avopuolella, eli vanhusten kotona työskentelen. :heart:

Vitamiinit tosiaan Multitabsin raskausvitamiinit 2vrk, ja toisina pvnä Bekostrong 1 kpl, foolihapon takia molemmat tärkeitä ja kalkkia myös, D vitamiinilla höystettynä, ja kylmäpuristettu vehnäalkioöljy. :heart:

Mukavaa päivää kaikille.. :flower:

Ja oireista minullakin oli hetkiä tai jopa päivä alussa, ettei ollut oireita, nämä jatkuvat oireet alkoivat vasta viime perjantaina :heart:

Heissan taas!





 
Huomenta!
johnu ja junnu:mukavaa odotusta ja jarrusukkia mukaan :heart:
No eipä eilen illasta joka paperiin tullut jälkee.Siteeseen ei ole tullut mitään.Aamulla tuli hieman rusehtavaa pyyhittäessä.
Yritän töissä ottaa rauhallisesti ja soittelen kyllä terkalle puhelinajalla.
Mukavaa päivää kaikille ja nauttikaa oireistanne =) :heart:
 
Huomenet kaikille!
On tässä pidetty pientä taukoa.Olo on niin kamala ettei pysty edes tässä koneella olemaan.
Äiti-Kengulle lähetän liimaa ja tarrasukkia minäkin.Toivottavasti vuoto loppuu pian kokonaan ja pieni pysyy matkassa loppuun asti.

Olo on todellakin aivan kamala 24/7 enkä esim eilen pystynyt syömään mitään.Jotenkuten pystyin vain juomaan mehua vähän.
Tuosta sukupuolen kysymisestä..taidetaan jättää yllätykseksi.
Ääh..ei aivot toimi näin aamuisin ja kohta pitääkin lähteä taasen viemään isompi tyttö päiväkotiin.Vaikka en kyllä millään jaksaisi.
Yritän tulla myöhemmin päivällä kertomaan tarkemmin kuulumisia.Jos sitä heräisi vähän paremmin tähän päivään kun hieman reippailee ulkona.

Mutta nyt toivottelen hyvät päivän jatkot kaikille :flower:
 
Huomenta kaikille!

Mukavaa, kun joukkomme vaan lisääntyy. Jokaiselle mukaan paljon liimaa ja jarrusukkia :heart: !!

Oma napa: Täällä pahaolo on jatkuva vieras. Eilisen päivän makasin vainen lattialla, ei saattanut syödä mitään, mutta kuitenkin oli nälkä koko ajan. Ihmeellistä tämä masuasukin kasvatus :heart: . Alamaha on tullut vähän esille, ja iltaisin on koko maha turvoksissa.
Ens viikolla oisi eka neuvola. Vaikka tämä on kolmas raskaus kolmen vuoden sisään, niin kaikki jutut jotenkin on unohtunut, hassua =) !
Huomenna pitäisi töihin mennä, saa nähä miten tämän mun pahanolon kans käy, kun töissä joutuu tekeen melko epämiellyttäviäkin hommia (esmes liman imeminen hengitysteistä). Toivottavasti ei tarvitse oksentaa :x .
Itellä meinaa olla myös kova yskä ja nuha :xmas: , ensin lapset sairasti pari viikkoa ja nyt kun heidät on saanut suht terveiksi, niin romuska tulee sit itselle. Mutta ei se mitään, yskähän menee ohi yskimällä :) .

Oikein mukavaa päivää jokaiselle ja hyviä vointeja!
-Piiku rv 6+6
 
Äiti-Kengu mulla on sormet ja varpaat ristissä sun puolesta! Tulehan sitten kertomaan mitä terkka sanoi.

Mulla on sama kuin ladymamalla, olo on niin hirveä ettei ole tosikaan. Eilen mä ajattelin, etten ole koskaan elämäni aikana voinut yhtä huonosti. Onko vaan mahtanu unohtua edellisen raskauden alku... Ne on nämä kamalan matalat verenpaineet, jotka eniten haittaa elämää. Siihen päälle vielä pahoinvoinnit ja ruokaällötys niin voila. Tosin eilen illalla meillä oli rakkautta miehen kanssa, ja se jostain syystä paransi oloa! :D Mahtoiko nostaa verenpaineita?

Arvatkaa mitä, minä menen jo perjantaina varhaisultraan! Eilen mulle tuli aika postissa. Mahtaako siellä näkyä se sydämensyke kun viikkoja olisi 6+6? Kuka tietää? Esikoisen aikana käytiin 7+2 ja sillon kyllä näkyi hyvin. Jänskää. :heart:

Keskiviikon jatkoja ja voidaan kaikki oikein pahoin, kun sillon on asiat masussa hyvin! :saint:
 
Kyllä mä taidan nyt vihdoin alkaa uskoa että raskaana ollaan :heart: Tein nyt vielä testin (joo, ois pitänyt odottaa ihan loppuviikkoon :ashamed: ) ja tuohan on selkeä positiivinen, eikö? Edelliset oli vaan haalean haaleita haamuja...

http://www.aijaa.com/v.php?i=3072567.jpg Ihan kun toi viiva näyttäis haaleammalta kuvassa... Noh, kai siitä selvää saa :)

Ja tässä vielä kuva siitä viime lauantai-iltaisesta ovistestistä, jonka tein huvikseni ja joka taisi paljastaa raskauden :)
http://www.aijaa.com/v.php?i=3072592.jpg (tuo haaleampi viiva on siis kontrolli :D )

Nyt en ehdi lukemaan kirjoituksianne kun tuo taapero vaatii pahanteollaan niin paljon huomiota :headwall: :D Mutta mukavaa päivää kaikille, luen pikku hiljaa ;)

PS. Joannah, täällä sama homma, että päivällä (etenkin 14-16 aikaan ) väsyttää ihan hirveästi, mut sit illalla ei tule uni :| :headwall:


 
Cassy! Minun Suuressa Vauvakirjassani lukee näin: " 6 viikkoa. Alkion sydän alkaa lyödä, kun hedelmöittymisestä on kulunut neljä viikkoa, eli kun kuukautiset ovat kaksi viikkoa myöhässä. " =)


Ja hei, samassa kirjassa lukee tulevan lapsen sukupuolesta myös näin:
" Lapsen sukupuolta ei voi määrätä, vaan luonto ratkaisee asian. Poikasiittiöiden tiedetään olevan nopeampia, mutta tyttösiittiöiden kestävämpiä. Eli poika syntyisi todennäköisemmin silloin, kun yhdyntä osuu tarkalleen munasolun irtoamishetkeen. Tyttöjä taas pitäisi "tehdä" niin, että yhdyntä tapahtuu pari päivää ennen ovulaatiota. Tämän "ajoitustekniikan" onnistumisesta ei ole varmuutta.
Arvellaan, että tytön saamisen mahdollisuutta lisää myös se, että siemensyöksy kohdistuu emättimen ulko-osaan. Poikia "tehtäessä" siemensyöksyn olisi parasta osua kohdunsuulle"

Meille tulis tämän perusteella toinen tyttö
:D No mutta sen näkee sitten toivottavasti ensi heinäkuussa ;)


 
Tääkin ilmoittautuu...

Äiti-Kengulle, voimia ja toivotaan että vuodot loppuis..sekä uusille tervetuloa..kaikille oikein mukavaa raskausaikaa, ja paljon tarriksia pikkuisille jalkaan :heart:

Me varmaan ollaan niin uteliaita, että kysytään kumpi tulossa. Esikolta kysyttiin myös, ja rakenne ultrassa itse Aydin Tekay sanoi että 100% poika, ja mies siihen että onko puhuja ihan varman, niin antoi vielä sitten kuvan todistus aineistoksi..eipä siittä kyllä enää voinut erehtyä, ja tekäy sanoi vielä kuvan antaessa ettei tuosta saa enää tyttöä tekemälläkään =) vaikka meille siis silloin, niinkuin nytkin ihan sama kumpi tulee..
Onhan nuo nykyajan laitteet aika hyviä, ja tarkkoja..ultraajissa tietty sitten on eroja, ja eikös se oo vähän niin että pojasta vaikeampi erehtyä kuin tytöstä..mutta onpas mulla yksi tuttu jolle oli loppuraskauden kokoarvio ultrassa sanottu poika tulevan, ja tyttö muutaman viikon päästä syntyi :D ...Mutta siis kysytään, sit on eriasia että luotetaanko..

Täällä välillä kuvotusta, ja outoa mutta mulla ei tee oikein mitään mieli..makeaa ainakaan..enimmäkseen suolasta jos jotain ..nam. ruisleipää, ja päälle hk sinistä ja sinappia :p juup, ja siis mendariineja ja klementiinejä haluttaa...
Ja mikä ihanaa niin näppyjä puskee namaan ihan urakalla..et siittä ehkä veikkaus et tyttö tulossa :whistle:

Cassy: luulis että jos viikot pitää paikkaansa niin syke kyllä näkyy jo. Me käytiin esikolta just 6+6 ja syke näkyi..Voi vitsi ihan kun sää pääset ultraan..tuuhan sitten heti kertomaan uutiset ..(malttamattoomana jo odottaa)

Siinäpä tällä erää..

Piku ja Tintti 6+3
 
:wave: terkut neuvolasta aika nopea käynti lähinnä siis sain lähete lapun kouraan ja ultran jälkeen sitten soitella uusi parempi aika :/
että eipä sieltä mitään sen ihmeellisempää kostunut tänään.

äitini oli nähnyt unen pari viikkoa sitten jossa oli isoisäni, äidin kummisetä, äiti ja minä
kummisetä oli kuulema pahasti sairas ja äiti oli vaan sättinyt minua et miksi olin niin tyhmä että annoin lapselleni nimeksi ken, että ei se ole ihmisen nimi se on barbie ja minä olin kuulema kävellyt pihaa ympäri ja itkenyt. :eek:

äiti-kengulle :hug: ja toivottavasti oli harmitonta vuotoa

kaikille uusille :flower:

en tiedä sinne medisonariin tarttis sitte soittaa ja kysyä kun kävin laskurilla kattomassa et pisimmällä kierrolla mä olisin vasta viikolla 4+2 lyhimmällä kierrolla 6+3 (ja jos olisi normaali kierto niin viikkoja olisi 8+1 ) voi elämä että on vaikeeta

witchi ja nökkönen 6+3
 
Heippa kaikille!
Alkaa olla taas niin väsy ja oksetus, että ehkä annan periksi ja meen nukkumaan hetkeksi.
Miten muut, jos on mahdollisuus niin nukutteko päikkäreitä?
Vois soittaa ehkä yhdestä aika lupaavasta asunnosta.
Voi nukutus :p

Miten muut helistelijät jakselee? :heart:
 
:wave: heips taas medisonariin soitettu ja aika on perjantaina äääks tänäänkin olis jo päässy mutta kun on miehen likan kaverisynttärit nyt alkaa sitte jännittämään et näkyykö siellä vielä mitään kovin oli täti sitä mieltä et tuskin paljon heittää viikoista :eek:
mihis mä ton pojun sitten laitan silloin ja mahtaako se mies päästä mukaan

ja päiväunista mä yritän vältellä niitten nukkumista kun sitten ei tahdo enää saada illalla unta kun meikäläisen unet ei ikinä jää mihinkään puoleen tuntiin kun tuppaavat venumaan sinne puoleentoista tuntiin ja sitten on ihan sekaisin koko päivän
 
Urh... Täällä niin järkyttävä kestokrapula päällä kuin olla ja voi. Esikoisen vaipat saa mut melkein oksentamaan joka kerta, ruoka ei maistu ja tissit on ihan hirmukipeät järkäleet. Masua kanssa jomottaa ja nipistelee jatkuvasti ja ja ja ja väsytää niin ettei ajatus kulje..

Tänään soitin jo neuvolaan koska mun alkuraskauksia seurataan nykyään tarkkaan keskenmenojen vuoksi. Eka neuvola aika on ens tiistaina, mikä on musta tosi turhaa. Mutta pakko kai se on mennä kun neuvola tätsy niin halusi.
Eka ultra on neuvolalääkärillä joulukuun 3 päivä, että siihen asti täällä elellään tosi kovassa jännityksessä.


Tsemppiä erityisesti kaikille jotka elävät alkuraskauden keskenmenon pelossa!
Täällä myöskin kärvistelen samoissa mietteissä ja epäilyksissä. :hug: :hug: :hug:

Ja tervetuloa kaikille uusille masun kasvattajille! :flower: :flower: :flower:

Leinikki rv 4+ ehkä..
 
Pia87: :hug: :hug: Olen todella pahoillani.
Cassy ja witci:toivottavasti näkyy ultrassa :heart:
aamulla tyttö vei mun näytteen terkalle ja terkka sit soitti mulle ilo uutiset =) (vielä ei ole mennyt kesken)Perjantaina on sit vastaanotto käynti ja mietitään jatkoa.Mainitsin halusta päästä varhais ultraan.
Äiti-kengu rv6+?
 
pia87: :'( olen hyvin pahoillani.

täällä hävis kaikki pienetkin raskausoireet ja alavatsalla menkkakipuja eli pelkään pahinta :'( . täytyy nyt ottaa rauhassa, mut on samanlainen olo ku edellises km:ssa vaik ei viel vuotoa olekkaan. mulla oli jo sillon ku sain plussan et tää testi on kumminkin näyttäny väärin. täytyy koittaa saada tuo mies kaupoille et hakee uuden testin, niin tiiän sit enemmän.
 

Yhteistyössä