Heinäkuun 2009 Helistäjät marraskuussa

:wave: tervehdys minultakin näin torstai päivään.Uusille tervetuloa mukaan ja jarrusukkia minäkin lähettelen.

Täällä alkaa pahoinvointi asteittain helpottamaan.Kun muistan syödä edes jotain suht usein.Väsymystä kyllä riittää.Mutta nyt alkaa olla paha tapa että päivällä nukun tirsat ja illalla sitten valvon myöhään.Ja aamulla sitten se valvominen kostautuu.Mutta onneksi meillä alkaa tänään viikonloppu.Mies kun ei ole perjantasin töissä ollenkaan.Saan siis nukkua suht pitkään aamulla, kun ei tuota isompaa neitiä tarvitse lähteä päiväkotiin viemään.

Lauantaina oli tarkoitus sitten pienimuotoisesti juhlia niitä synttäreitä..vaikka äitini ei sattuneesta syystä paikalle tule.Mutta tytön kummitäti perheineen lupasi tulla.En vielä kerro asiasta tytölle jos tuleekin joku muutos suunnitelmiin.Ettei toinen pety kovasti.

Mutta nyt toivottelen kaikille tasapuolisesti oikein hyvää päivänjatkoa.Itse lähden nyt kuopuksen kanssa isompaa neitiä hakemaan sieltä päiväkodista viimeistä kertaa tällä viikolla.
Mehupullo pitää ottaa mukaan etten pyörry matkalla
:D


Ladymama ja kirppu 6+2
 
LEALin kyssäreihin tulin vastailemaan. :D

Mä syön aina vähintään muroja aamiaiseksi. Yleensä tytön kanssa yhtäaikaa syödään = sotketaan. Tyttö siis on yltäpäältä puurossa ja minä siinä sivussa yritän omalta lautaselta ruokaa napsia. ;) Ehkä nyt pitäisi alkaa tuota murosatsia vahvistamaan hedelmillä tms, niin saisi niitä vitamiinejakin siinä samalla enemmän ja täyttäisi taas vähän paremmin. Ennen tuota aamiaista kuitenkin olen ehtinyt aamukahvit huitasta nettisurffailujen lomassa. Pelottaa vähän missävaiheessa pötsi alkaa moisesta "ruokailu"järjestyksestä valittelemaan... :ashamed:
Muuten sitten seuraava ruokailu on tytön kanssa yhdessä puolenpäivän paikkeilla (= taas sotketaan :D ), iltapäivästä tyttö unille ja mulle lisää kahvia ja alkuillasta taas yhteinen sotkemishetki. ;) Illalla sitten vielä jotain iltapalaa. Mutta nyt olen jogurttia, hedelmiä tms yrittänyt lisäksi johonkin väliin ottaa. Näillä yritetään pärjäillä. Vielä etomiset olleet melko hyvin kurissa, alkuillasta tuntuu olevan se kriittisin hetki heikottamiseen.

Esikkoa odotellessa mun piti kuljetella käsilaukussa edes hedelmäkarkkiaskia tms + vettä, että sai välillä verensokeria ylös. Joskus iski vaan niin hirveät huippaukset tai muuten hankalampi olo, että piti jotain vaan olla aina saatavilla... :/

Nykyisin ruokailu on sentään huomattavasti monipuolisempaa, kun yrittää tytön syömisistä pitää huolta samalla. =) Ennen tyttöä tuli mätettyä millon mitäkin, vähän miten jaksoi töiden jälkeen, töissä jne. Raskausaikan tietenkin yritti enemmän syömisiä seurata, mutta kyllä siinäkin repsahdeltiin aikalailla... :ashamed:

Löysin kaapista D-vitamiineja tytön odotusajalta. Niitä olen nyt muutaman päivän syönyt. Noita raskausajan Multitabseja vois kyllä apteeksita käydä hommaamassa...

Jahan, kohta on tytön päikkärit ohi...

mussu & onni (toiminimi ei vielä saanut miehen hyväksyntää ;) ) 5+2
 
Hyvää torstai-iltapäivää vaan!

Täällä ei kuvotuksesta ole tietoakaan (mikä toisaalta kyllä hämmentää pikkuisen), mutta toisaalta hyvä näin.

Täällä kyseltiin ruokailutottumuksista, niin kyllä syön aamupalan. Yleensä leipää ja teetä tai vaihtoehtoisesti muroja ja kaakaota. Jälkimmäistä yritän välttää kovasti, koska se tuskin on hyväksi jo nyt katoaville linjoille. :ashamed:
Sitten yleensä syön illalla ruuan, eli päiväruoka usein jää välistä. Siihenkin varmaan tulisi opetella, mutta kun näin opiskelijana ei usein ole kuin lyhyitä päiviä ja tulee herättyä myöhään, niin päiväruoka jää automaattisesti välistä. :/

Vitamiineista ajattelin hommata multivitan(?) sitä mammavalmistetta ja sitten erikseen b-vitamiinia, joita sitten söisin vuoropäivinä.

Soitin jo teratologiseen palveluunkin, kun mulla on yhteen pitkäaikaiseen sairauteen lääkitys, jota ei voi jättää pois. :'( Ja siellä sanottiin että lääke on niin uusi, ettei mitään takeita ole, mutta ei kuulu lääkeryhmään joka olisi haitallinen. Mitä te tekisitte tässä tilanteessa? Oon jo puolittanut annoksen, mutta enempää ei voi laskea. Vasta kaksi lasta on Suomessa syntynyt kyseistä valmistetta syöneille ja molemmat terveitä, mutta siitä ei voi mitään päätellä. Täti siellä palvelussa kuitenkin oli sitä mieltä, että tulisi syödä, koska terveys sen vaatii. Muuten voi tulla pahempia seurauksia. Onko teillä muilla jotain lääkityksiä? Miltä tuntuu syödä niitä raskausaikana?

Skroppan(?) :ashamed: Uskon että pelästyit kaatumista! Voi kurja! Onneksi ei tainnut käydä kuinkaan! :hug:

Nyt vaan taas vauvaliimaa ja tarrasukkia kaikkille, niin uusille kuin vanhoillekin! :heart: :heart:

 
|O Mä en jaksa! Tää olo on jotain niin kamalaa. Jos menee samaan malliin kuin esikoisen odotuksessa, niin ensi viikko ja sitä seuraava ovat pahimmat. Viimeksi en tosiaan pystynyt yhtään mihinkään rv 7+ ja 8+. Ja tässä mä valitan, vaikka moni antaisi kaikkensa ollakseen mun tilassa... :ashamed:

No eilen illalla jaksoin sentään mennä salille. Siitä tulee kyllä parempi olo aika moneksi tunniksi.

LEAL kyseli syömistottumuksista. Mä voin ylpeydekseni sanoa, että olen aika esimerkillinen syöjä. Meidän perheessä on paljon ravintotietoutta, syömme terveellisesti ja säännöllisesti 3-4 tunnin välein. Toki herkuttelemme välillä! Mutta jos 90% syömisistä on hyvällä mallilla, se 10% saa sitten olla vaikka juustonaksuja. :D Me ollaan urheilullisia, ja harrastuskaan ei ole pelkkä harrastus vaan elämäntapa. Siitä johtuu myös syömisten tietty kurinalaisuus. *Lisäys* Aamiaiseksi syön normaalisti ison annoksen kaurapuuroa ja proteiinisheikin. Nyt puuro ällöttää niin kovin että olen siirtyny weetabixiin hetkeksi.

Onko muut nähneet todentuntuisia unia? Mulla on tosi eläviä, mikä on välillä kivaa ja välillä ei. Koska ne painajaiset on jotain ihan kamalaa... Viime raskaudessa näin aika paljon unia, että mies jätti mut, vaikka mitään pelkoa tuommoisesta mulla ei ole koskaan ollut. Ei kivaa.

Nyt rv 6+5. Mua jännittää huominen ultra.... :heart:
 
Pia87:lle isot myötätuntohalaukset täältä! :hug: Samoin kaikille muillekin murheiden kanssa painiville!

Johnu83: Tuo on varmasti kurja tilanne! Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä lääkkeen määränneeseen lääkäriisi lääkeasian tutkimiseksi. Olisiko esim turvallisempaa valmistetta, johon voisit vaihtaa.

Ihanaa kun jotkut pääsee jo ultraan! Meillä oli esikoisesta ensimmäinen ultra hieman ennen äitienpäivää ja ultrakuvat laitettiin tuleville mummoille yllätykseksi äitienpäiväkortin väliin.=) Parin viikon päästä pääsen minäkin ultraan, mikäli pikkuinen on vielä matkassa silloin. Kätilö suositteli että viikkoja kannattaa olla 6+3 vähintään, jotta näkyy. Tämä siis alateitse. Vatsan päältä pitäisi näkyä vähintään viikoilla 7+4.

Neuvola on ensi tiistaina ja tänään kävin toksoplasmoosi-kokeessa labrassa. Saapi nähdä mitä muita kokeita nyt otetaan kun johan ne on syksyllä kaikki otettu viimeksi. Toksoplasmoosikokeen halusin itse, koska olen päivittäin eläinten kanssa tekemisissä. Raskausaikoina olen aina jättänyt kissan astian ja kanikopin siivoukset suosiolla miehelle, ihan varmuuden vuoksi. Eilen piti alkaa korjaamaan ankkalammen pumppua, mutta se on kanssa sellaista sottahommaa etten sitten enää uskaltanutkaan. Hyvä työllistää miestä entisestään.. :whistle: ;)

Mitäs kysymyksiä täällä olikaan.. Sukupuoli katsotaan ultrasta mikäli vain näkyy. Työni puolesta osaan itse katsoa kuvat, joten ei se salaisuudeksi jäisi jos näkyvillä on. Esikoisesta tiedettiin aika varhaisessa vaiheessa, että poika taitaa olla.. ja olikin. :heart:
Tyttöä kaikki nyt povaavat, minä en ole uskaltanut ajatella mitään.

Meillä syödään aika terveellisesti ja lapsen takia säännöllisesti, joten en ole ajatellut sen kummemmin mitään vitamiineja syömään. Kalkkia syödään pojan kanssa kummatkin ja D-vitamiinia yritän nyt muistaa ottaa siinä samalla kun pojallekin annan. Esikoisen raskaudessa laski hb sen verran että rautalisä oli aiheellinen. Viime kesänä raskaana ollessani söin foolihappoa, mutta ei tee mieli ottaa. :/
Ilman aamupalaa en pärjäisi ja muutenkin ruoka maistuu taas =) .. Ikävästi tuo Hesburger on kutsunut pariin otteeseen kauppareissuilla. Minä olen aina ollut pientä ja lihomatonta sorttia, mutta esikoisen raskaudessa kiloja tuli melkein 30 lisää. Tosin ne kaikki lähti rankan imetysdieetin vuoksi korkojen kanssa.

Minä tahtoisin päästä siivoamaan (juu, hullu!) mutta keskuspölyimurin putki sanoi itsensä irti ja varta huomenna saan uuden. Pitää pärjätä perinteisin menetelmin, mutta se ei riitä! Taitaa se pikkuinen vielä olla matkassa kun on kaamea siivousvimma koko ajan päällä.. Siivousintoa tarvitaankin kun kaksi isoa koiraa ja tällaiset kurakelit.

Kaip sitä voisi lähteä kahvin keittöön. Mies ja poika nukkuu, joten taidan kaivaa suklaakätköni esille hyvillä mielin. Mulla on muuten omituinen kahvinhimo! Aiemmin raskauksissa on kahvinhajukin alkanut heti etomaan, mutta nyt on ihan päinvastoin. Outoa.

Onkos muille tullut himoja/ inhotuksia?

Iloista päivänjatkoa kaikille!
 
Tuota minäkin ajattelin, että jos voisi vaihtaa, mutta noista vaihdokeista kun ei ole kaksi edes mitenkään mulle sopinut, niin en tiedä voiko enää tässä vaiheessa muuttaa lääkitystä. Pitänee soittaa vielä lääkärille, sähköpostia jo lähetinkin, mutta tuo ei ole mitään vastannut, vaikka yleensä saman päivän aikana vastaa! |O Ärsyttää ja puhelinajatkin on sillon kun on... Tuossa vaihdossa vaan saatetaan mennä ojasta allikkoon. :( Vaikeeta...

Vielä ei himoja ole pahemmin ollut, paitsi suklaa yhtenä päivänä. Sillon tulikin syötyä pari patukkaa jo kauppamatkalla... :ashamed:

 
Uusi ilmoittautuu mukaan; toinen tulossa, LA 12.7. Saa nähdä miten käy...

LEAL:
aamupala
Puuroa melkein joka aamua; keittelen sen verran, että riittää koko perheelle...

syömistottumukset
Töissä tulee syötyä kunnon lounas oikeaoppisesti lautasmallin mukaan, kotona sitten illalla vähän sitä sun tätä riippuen mihin aikaan tulen. Onneksi on töissä hyvä ruoka, muuten olis munkin ravitsemus ihan retuperällä!

vitamiineja
Kalaöljyä, maitohappobakteereja, b-vitamiini nyt ainakin, ehkä jossain vaiheessa rautaa ja jotain monivitamiinia.

neuvola
Pitihän se jo tilata, ei malttanut odottaa... Viikoilla 6-8 sitä kai suositellaan tilattavaksi.

Tsemppiä kaikille!
 
Indica :'( Voi että, pahoitteluni ja jaksamista sinulle! :hug:

Tulin vastailemaan kysymyksiin, syömistottumuksista sen verran että meillä syömisrutiini päivässä on aika säännöllinen lasten takia, noin 4 tunnin välein tulee jotain syötyä ja kaksi lämmintä ruokaa päivässä. Aamupalalla syön yleensä jugurttia , teetä ja leipää. Nyt on ollut tuon aamupalan kanssa vaikeeta kun ei ollenkaan tee mieli syödä aamulla - yököttää vaan. Oon kuitenkin tuon jugurtin aika useasti saanu syötyä. Veden juontia oon lisänny, kun mulla ei tule juotua tarpeeksi paljon normaalisti!
Himoja ei ole kauheesti tullut, oikeastaan makea ei tee niinkään kauppaansa, vaikka normaalisti aika herkkupeppu olenkin :p mutta suolainen uppoaa ja kaikki kermaiset kasvisgratiinit uuuniperunoitten kera on herkkua!!! kaipa sekin jonkinlainen himotusruoka on =)

Täytyy myöntää että unia ei kyllä ole mulla näkynyt ainakaan vielä - tuntuu etten mitään unia nää! Toisaalta nyt olen aika sikeästi saanu nukuttua että ei muistakkaan mitä on nähny jos on nähny. Ei mitään painajaisia tai omituisuuksia ole vielä ilmaantunut, onneksi !

Mulla on ens vkolla eka neuvola - on sitä jo odotettukin :) Nyt menen pakkailemaan matkalaukkuja kun huomenna lähdetään reissuun sukulaisiin, palaillaan sitten maanantaina :) Toivottelen jo nyt viikonloppuja ja onnea odotukseen kaikille =)

katta2 ja mörö 7+1
 
Nasu-85
Tää olis tuen tarpeessa... Pitkä työviikko keskeyty pikkuse ikävästi... Anteeks hirveest omanapasuus, en jaksanu lukee kaikkia tekstejä mitä on taas kerenny tulee..
Itte olin alkuviikosta melkein 30h töissä ja eilisen vapaalla.. Eilen sitte pupuiltii jätkäkaverin kanssa (eka kerta plussauksen jälkeen ku kiinnosti yleensäkkään) ja alko pien verinen vuoto joka muuttu sit runsaammaks töissä iltapäivästä ja tulin kotii ja kävin lääkärissä ni ei tienny sanoo onko menny kesken vai eikö oo... :'(
Vuotoa on ja aika reippaanlaista van massun ei silleen koske vaiks lääkäri paineli ja kaikkee.. Anto saikkua huomisesta maanantaille, lähetteen huomiseks ultraan ja ohjeet et ei tärinää ( tulee töissä ) eikä ylimäärästä liikuntaa, hyppimistä tms.. lepoa...
Van kaiken pahin tässä on se kun ei tiedä... :headwall:
Mitähä mulla on odotettavissa...? :ashamed:

Tervetuloa uusille :flower: ja voimia tippuneille... :hug:
 
Indicalle :hug: :hug: Pahoittelut mentyksestäsi.

Sitten kysymyksiin:

Neuvola: On mulla ensi viikon tiistaina vaikka en sinne vielä silloin haluaisi mennä, mutta mun oli pakko jo soittaa heti neuvolaan että sain sieltä ultra ajan joulukuun alkuun. Mun raskauksia seurataan alusta asti koska 4 raskaudesta vain yksi on onnistunut. Ja kaksi viimeistä raskautta mennyt kesken :'( :'(


Aamupala: Minä syön aamuisin vain pelkkiä hedelmiä ja niistä saa todella paljon voimaa koko aamupäiväksi ja keho puhdistuu. Lounaalla vasta syön kaksi ruisleipää avokadon ja salaatin kera, ja nyt olen syönyt päälle vielä vähäsen mysliä luomujogurtin kera. Päivälliseksi syön broileria tai kalaa kasvisten kera ja illalla pelkkiä marjoja. Ja energiaa riittää ihan hirveästi. Pian täytyy kyllä lisätä välipalaksi vähän pähkinöitä raskauden takia :heart: :heart:

Vitamiinit: Syön foolihappoa, C-vitamiinia, B-vitamiinia, sinkkiä Kyolickia (valkosipulikapseleita), omega-3 sekä ProbioottiPlus -maitohappobakteereja. Minä kärsin hiivasyndroomasta siksi mulla on aika kova ruokavalio päällä ainaisesti. Siksi myös syön niitä Kyolickeja ja Probioottejakin. Niillä pysyy tehokkaasti hiivat kurissa =) ja minä en halua syödä mitään synteettisiä vitamiinivalmisteita (esim Multitabs) kun olen tällainen luomuilija

Ruokahimot: Aah, kun voisin ahmia BigMac hampurilaisia! Niiden eteen tekisin tällä hetkellä vaikka mitä ja karjalan piirakoita. Mutta kun ne ei sovi lainkaan mun ruokavalioon :LOL: :LOL: Mutta täytyy kattoa jos pari kertaa tän raskauden aikana antaisi periksi näille himoille. Mulla tulee vaan maha hirveän kipeeksi jos niitä syön :(

Leinikki ja rv ehkä 4+2
 
Indica: :hug: :hug:
Nasu-85: :hug: :heart: pidetään peukkuja,että kaikki on edelleen ok.
Mullakin taas nyt illasta pyyhittäessä tuli ruskeeta paperiin.Masua sitä ennen poltti ja välillä alapäätä.Kuvottaa kyllä aika kiitettävästi tyyliin oksennuksen tunne kurkussa =) Kunpa olisi perjantai ja kello puol 2.Testin nyt ainakin taas annan,täällä,kun ei ole ultra laitteita.Tää epätitetoisuus ja koko ajan saa tarkkailla ja pelätä että tulee paperiin housuihin tahraa :(
Cassy:jaksuja sulle :hug:
Tessak:mukavaa odotusta :heart:
johnu83:no toivottavasti saat oikeeta tietoa lääkityksen suhteen,varmasti asia mietityttää.
skorpan:uskon,että säikähdit.No onneksi ei sulle pahemmin sattunut.
Meillä on säännöllinen ateria rytmi elämäntapa vähän samalla periaatteella,kuin Cassylla.Ite en käytä lisäravinteita eli perus ruualla ilman lisäaineita.
Himoitsen tällä hetkellä kebab annoksesta ja en ole saanut sitä himoa tyydyttettyä vielä.
Makeen himo on poistunut ja mielummin suolaista menee alas.Ruokahalu on kyllä pikkasen kateissa.Äh nyt on pakko mennä pötköttään sattuu mahaan :(
Kaikille jaksuja ja jarrusukkia rutkasti mukaan =) :heart:
 
Uskaltaisikohan tänne jo liittyä.. Tasan viikko plussaamisesta ja nyt olisi menossa 6+2. Kauheaa väsymystä on enimmäkseen ollut, ja ainakin toistaseksi on pahoinvoinneilta vältytty B) Ensimmäinen neuvola aika on vasta 9.12. :)
 
Heippaus:=)

Indicalle: Pahoittelut keskenmenosta! :hug: :hug:
Nasu-85:Toivottavasti vuoto on harmitonta! :hug:
Tervetuloa uusille vai yksikö uusi oli, en vielä lisännyt listaan lisään tämän kirjoituksen jälkeen! :heart: :flower: Paljon onnea raskausaikaan! :heart: :heart:

Täällä paha olo ihan mahdotonta joka aamu aina pahempaa, kuten Cassykin mainitsi! Voimia sinnekkin! :flower:
Yökkäilin pitkin päivää töissä :$ :$
Vichy ja TUC suolakeksit auttavat vähän pahimpaan oloon, makeaa ei tee mieli :$ :ashamed:

Aamupala: Joka aamu puuroa, teetä ja tuoremehua
Lounas: töissä; jotain ruokaa vähän tai leipä ja esim päärynä, teetä silleen , että teepussi kyllä käytösä, mutta välillä ihan ilman sokeria tai hunajaa sen juon, kun en halua makeata :$
Päivällinen:Usen kalkkunaa, broileria, kalaa kerran viikossa, vihanneksia joka aterialla, nyt vielä enemmän himo niihin, vaikka aina niistä olen tykännyt :p riisiä, perunaa tai pastaa, kurrkku on myös ihanan raikasta, se maistuu!!Banaani :$ :$ mandaiini :headwall: Hedelmä-marjapiltit :p nami, nami, joskus jääkaappikylminä.
Yritän siis kaikin tavoin välttää oksentamista, koska minulla taipumus oksennus-migreeni-oksennuskierteeseen , mikä johtaa aina raskauden aikana tiputukseen TYKS:iin, viimeksi olin siellä rv 10-11 ajan, no saa nähdä miten käy tällä ¨kerralla?

Minulla ultraus TYKS:ssä rv 9+ jotain ja eka neuvola 8+2 :heart:

Vatsa turvonnut ja välillä niitä viiltelykipuja eilen oikein enemmänkin, ihan kuin joku kiskoisi kohtua eri suuntiin :heart: Rinnat turvoksissa, finnejä kasvoissa, väsymystä jne kaikkea mukavaa :heart: :D

Vitamiinit: Raskausajan Multitabs/Bekostrong, joka toinen pv toista ja joka toinen pv toista, kylmäpuristettu vehnäalkioöljy teelusikallinen aamuisin :$ :heart: Kalkki D-vitamiinin kera. :heart:

Tuntemuksista kumpi tulossa?Poika koska jatkuvaa pahoinvointia tai kaksoset, minulla taipumus, että 2 munasolua irtoaa kerralla, joten se kuulemma paljon mahdollista myöskin, no pian se nähdään, mutta toivon vaan, että terveyttä ja voimia olisi pienokaisella kasvaa ja kehittyä vauvaksi ja syntyä ensi kesäkuussa, minulla siis kaikki sektioilla syntyneet, muita sektioäitejä paikalla? :heart: :saint:

Ihanaa illanjatkoa vaan kaikille ja nautitaan pahoinvoinneistamme ja raskauksistamme täysillä! :heart: :saint: :D

Rva Pikkumyy :heart: :wave:


 
Pia ja Indica: Isot :hug: Teille ja jaksamista uusiin kiertoihin!!!

Päärynärouva: Ihanaa että viiva vahvistui, on se hieno tunne, eikös?! :D

Äityli, Tessak ja Hemu Tervetuloa!!!

Johnu: Joo, nuo neuvola-ajat vähän vaihtelee paikkakunnittain. Meilläkin saa ekan ajan vasta 8-10 viikolle.

Skorppan: Hih, sun pitää hommata itsellesikin tarrasukat yöksi jalkaan :D Onneksi ei käynyt kuinkaan...

LEAL: Mä syön 2tbl multitabs raskaus- tabletteja. Niistä saa juuri suositellun määrän kaikkia tarvittavia ja vielä sitä D-vitamiiniakin eli näin pimeän aikaan 10 mikrogrammaa. Syön myös e-epaa kun en kauheasti syö kalaa...

Nasu: Toivottavasti sulla kaikki hyvin! Suojelusenkelit sinun matkaasi!

Aava: Mullakinon muisti huonontunu, tai ehkä vaan oon niin väsyny etten jaksa ajatella niin en sitten muistakaan mitään... :LOL:

Ja vielä ).( eli tosiaan tänään tehtiin ohjaajan kanssa yksi ultra, vaikka viikkoja on niin vähän että epäiltiinsaadaanko mitään näkyviin niin huonolla laitteella. Mutta saatiin me hyvin epämääräinen mutta selkeä pieni möntti! Laitan teille kuvankin, mutta on tosiaan aika hailu, kun ei ollu mikään huippu näkyvyys meillä

http://www.aijaa.com/v.php?i=3081578.jpg

Hih! mutta siellä se on!!! Siinä myöhemmässä ultrassa näkyy sitten tietty sydän jutut, tässä ei niitä näy. Muuten huonon olon olen saanut hallintaan niillä pienillä kovilla rinkeleillä Ja nenän limakalvot on ihan ylikuivat, yhhyh...tiuhenevaa pissihätää en kyllä ole huomannut, mutta mies ravaa sitten öisin munkin puolesta Ja väsyttäää aivan hirmusesti edelleen!

Muuten sain tänän harjottelun suoritettua! Jesh! Ei enää ikinä palkatonta työtä! Ja otin eka kertaa tänään papa-näytteen, oli varmaan aika tuskasta sille asiakkaalle... No, toisaalta ei se kyllä ainakaan mitenkään tuskaselta näyttäny!

Eipä tänään muuta...alan katsoon kolmen päivän salkkarit nauhalta kun oon aina nukahtanu heti kotiin tullessa niin jääny sitten välistä! Mutta eipä muuta kun palailen!

Kukkaiskeiju & vauva-keiju 5+2
 
Voi Nasu, toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin! :hug:

Mitä kaikkea raskausaikan saa ja ei saa tehdä? Oisko jollain jotain listaa tai linkkiä? Saako saunoa? Miten kuuluisi nukkua? Saako pyöräillä? Jooga multa jo kiellettiin.
Ruokajuttuja jo tiedänkin... Mutta esim. vitamiinien tärkeydestä kuulin vasta teratologisesta palvelusta.

Onnea ja vauvamenestystä uusille! :flower: :heart: Ja tietenkin niitä tunnettuja jarrusukkia ja vauvaliimaa!

 

Yhteistyössä