Heinäkuun 2009 Helistäjät marraskuussa

Täällä kävi tänään sellainen villi ajatus (pelästys ) päässä, että entäs jos masussa onkin kaksoset :D Kun molempien suvusta - minun ja miehen - niitä löytyy... :whistle:
Huh, ois se aika yllätys - tosin harvinainen sellainen.

Täällä kanssa pitkin päivää viillellyt ja "venynyt" alavatsalla, etenkin vasemmalla puolella (tarkoittaakohan tuo puoli jotain...? ) ja väsymystäkin edelleen ollut, muuten kaikki ok.
Selkä tuntuu välillä hirveen kipeeltä, se tosin tuskin johtuu raskaudesta :/ Alaselällä ollut välillä myös menkkamaista jomotusta...



Indica: :hug:
Leinikki: Sun ruokailutottumukset kuulostaa jo liian terveellisiltä mulle :LOL:
Aava: Täällä sama juttu, usein huomaan pvän mittaan, että ihmisten sanomiset menee ihan oh korvien ja herään jostain omasta maailmastani :D :ashamed: Muutenkin tuntuu välillä että on tosi pitkät piuhat, jos mies vaikka kysyy jotain ihan yksinkertaista niin vastaamisen miettimiseen ja vastaukseen menee vaikka kuinka kauan :LOL:
Nasu-85: Nyt vaan toivotaan parasta :)

Meillä myös syöminen on säännöllistä - esikoisella :D :ashamed: Huolehdin että hän syö n. 3h välein, mutta itse syön usein eri aikaan ja sitten se jää :headwall:

Toivotaan nyt, että kaikilla sujuu hyvin loppuun asti, itsellä vähän huoli lisääntynyt kun tänne on tullut jo kaksi (?) suruviestiä :|

Uusille tervetuloa!


 
kukkaiskeiju voi ihanaa, eka ultra tähän pinoon :heart: :flower: Vaikken mä oliskaan vaavia erottanut ilman noita merkintöjä :LOL: :ashamed:


johnu83: Ainakin alkuraskaudessa voi elää periaatteessa ihan normaalia elämää... Miksi sinulta kiellettiin jooga? Itse kävin esikon odotusaikana siinä ihan perusjoogassa, mutta lopetin sen neljännellä kuulla kun ei tuntunut enää mukavalta.
Nukkuakin voit ainakin vielä ihan niin mikä tuntuu parhaimmalta (käsittääkseni, korjatkaa jos olen väärässä! ), mutta tietty kun masu kasvaa niin mahallaan ei pysty nukkumaan eikä se kai ole suositeltavaakaan. En muista missä raskauden vaiheessa pitäisi alkaa välttää selin makuuta, mutta luultavasti vasta pidemmällä. Selinmakuulla kohtu painaa jotain isoa verisuonta jolloin vauvan hapensaanti voi vaikeutua.
Saunoa saa ihan normaalisti (tätä kysyin itsekin neuvolassa ekassa raskaudessa :D ). Sopivilla lämmöillä vaan, ettei itseään nyt missään yli 100 asteessa rääkkää =)
Pyöräilykin on käsittääkseni ihan ok.
Kannattaa vaan kuunnella sitä omaa kehoa, se kyllä ilmottaa milloin pitää lopettaa (= epämukava olo/kipuja ). Neuvolasta kantsii sitten kysellä vielä enemmän mieltä askarruttavia asioita ja sieltä saa niitä mukavia lippusia ja lappusiakin ;)

Lisäilkää te viisammat tietojanne :D



 
kyllä sielä ultrakuvassa pikku möykky on :D

toinen kupillinen teetä tuntuu auttavan, huomenna kokeilen ystävän vinkkiä joku sinivalkonen pussi jotain eukalyp(miten se kirjotetaa :ashamed: kuulemma hällä autto pahoinvointiin :xmas:



 
Mulle joogan pitäjä sanoi, ettei suosittele joogaa alkuraskaudesta ollenkaan... :/ En ole siis enää siellä käynyt. Näin kun on esikoinen kyseessä, niin ei oikein mitään uskaltaisi tehdä ennen ekan kolmanneksen loppua jos senkään jälkeen. Ihanaa että saa saunoa! Olisi ollut ikävä joulu ilman joulusaunaa! :D

Pari suruviestiä on jo tosiaan tullut, :'( , ja se jos mikä pistää vielä enemmän jännittämään. Kaikille vielä roppakaupalla onnea matkaan! :heart:

 
Voimia Indicalle :flower: :hug:

Nasu samassa veneessä ollaan. Kävin siis tänään itsekin lääkärissä, aamulla kun heräsin oli verta sängyllä ja pönttöönkin meni jonkun verran. Mitään en kuitenkaan tuntenut. Kävin ihan paniikissa lääkärissä ja se teki sisätutkimuksen ja sanoi, että kohdunsuu on kiinni ja mitään ei näy että olisi tulossa. Takaisin lääkäriin jos vuoto alkaa uudestaan rajumpana tai tulee oikein kipeäksi. Ainakaan nyt ei oo tullut aamun jälkeen lisää verta. Käyn koko ajan vessassa ja olen niin hermona ja väsynyt :'(
 
Vai ei se jooga käykään? Harmi, olin jo ajatellut että alanpas nyt joogaamaan kun ratsastus on lopetettava. Mitähän sitä sitten keksisi..hmmm.. Ei sillä että tämän farmin kanssa liikaa aikaa olisi, mutta olis kiva jokin harrastus olla ja jooga on jo pitkään houkuttanut.
Mitäs harrastuksia teillä muilla on?

Mulle on tullut liitoskivut tänään. Ja olen erittäin onnellinen tästä uudesta vaikkakin turkasen kipeästä raskausoireesta. Esikoista odottaessa ne alkoivat myöskin kovin aikaisin, loppuajasta mentiinkin sitten kuin ankka. Autoon nousu oli ihan tuskaa, tai yleensäkin kaikki missä joutui vähän jalkoja levittelemään. ;)

Tuo selällään nukkuminen on tosiaan varsinkin raskauden loppupuolella ikävää kun se painaa alaonttolaskimoa, mutta sen kyllä tuntee huonona olona sitten. Viimeisimmillä neuvolakäynneillä kun otettiin sf-mittaa, mulla meinas aina mennä taju joten ei tullut mieleenkään pidempiä aikoja olla selällään.

Muisti on täälläkin huonontunut. Tai oikeastaan välillä tuntuu että elelen ihan omissa sfääreissäni vaan.. välillä yllättyy kellonajoistakin kun on taas ollut ajatukset niin omassa navassa. Löysin muuten tänään esikoisen "odotuspäiväkirjan", kirjoittelin silloin täällä "tammimasuissa 2007" ja myöhemmin kopion ja tallensin koneelle kaikki omat kirjoitukseni niistä keskusteluista. Oli hauska lueskella sen aikaisia juttuja. =)

Pitäisi mennä nukkumaan kun naperokin on jo hyvän aikaa ollut nukkumassa. Meillä on sen verran levottomia öitä vieläkin, että pitäis nauttia jokaisesta tunnista minkä saa olla silmät kiinni.

Hyveli yöteli!
Hilmuska rv 4+6 (täytyiskin tehdä kanssa tuollainen laskuritickeri, nuo on niin suloisia..)
 
Äiti-Kengu : Hienoja uutisia terkalta :hug:

päärynärouva Toivottavasti kaikki on hyvin, ja koitetaan pitää ajatukset positiivisena, vaikkei se aina helppoa olekaan :hug: ja hienoa että testi oli vahvistunut..sehän kuiten on se varmin merkki

Tervetuloa mukaan äityli-84 , tessak , Viuvauvou , Hemu1 ja onnea odotukseen

johnu83 mie varasin neuvolan melkein heti kun plussasin (ja joo olen malttamaton :D ) ja mulla ensimmäinen neuvola 25.11 ja silloin vissiin viikkoja 8+2 :whistle: varmaan käytännöt vaihtelee paikkakunnittain..
Raskausaikana saa mielestäni harrastaa kevyttä liikuntaa ja sellaista mikä tuntuu hyvältä...kaikkea mitä olet jo ennen raskauden alkua harrastanut, käsittääkseni voi siis harrastaa....esim. taistelulajeja ei suositella..joogastakin olen kuullut että voi, mutta en ole asiantuntija...joten en tiedä..Saunoa saa..mutta lopussahan sanotaan että kolme s:sää sauna seksi ja siivous auttavat käybbistymään synnytystä...minähän joudun viikolla 26 noiden ässien koieltoon..eli oli vaarana ennenaikainen synnytys..mutta niinkauan kuin asia kielletään niitä voi siis aivan turvallisin mielin harrastaa..Neuvolasta saat sitten kaikki lippuja ja lappuja ohjeistukseksi...

Jennynen voimia myös sinulle, toivottavasti votoja ei enää esiinny

DJ Mussukka : Miten meni työhaastaattelu?

Skorppan : varmasti säikäytti kun kaaduit, mutta kaikki on varmasti hyvin :hug: ens yöksi otsalamppu mukaan vessareissulle :D

LEAL Mie syön aamupalaksi leipää, tai joskus vain hedelmiä..ja on aamuja jolloin an muista/kerkeä panna suuhuni mitään..Päivällä koitan syödä kaksi lämmintä ruokaa jotain..ja iltapala kyllä usein unohtuu :ashamed: kahvia enkä teetä juo..ja puuroa en kyllä aamusella pysty syömään :x
Vitamiineista: syön multivitaa (raskaus) ja kalkkia, ja omega 3 ois kaapissa, saiko niitä nyt sit syödä raskaana ?

Unista näin viimeyönä unta että aloin vuotaa verta ja että sain km:n..oli kyllä inhottava uni ei lisää kiitos tälläisia..ja toivottavasti ei ainakaan tälläisia tapahtumia... :(

Indicalle pahoittelut ja voimia sekä rohkeutta tulevaan :hug: itsekkin km:n kokeneena tiedän että sen ylipääseminen kestää ja pelko seuraavissakin raskauksissa varjostaa onnea..kaikkea hyvää sinulle!

Nasu-85 : toivottavasti kaikki on hyvin :hug: toivottavasti saat nukuttua ja koita nyt ajatella positiivisia ajatuksia, niin kauan kun saat varmuuden..tiedän että huoli painaa mutta yritä edes :hug: toivottavasti tuot huomenna ultrasta hyviä uutisia!

kukkaiskeiju lla ihana ultra kuva :heart: onnea harjoittelun suorittamisesta :flower: :hug:

Täällä oma vointi edelleen samanlainen, aamusella ja päivällä kuvottaa, ja mitään ei oikein tee mieli..jospa se tästä..öitä

Piku ja Tintti 6+4
 
Huomenia;=)
Ihania ultrakuulumisia näkyvissä jo Onnittelut Kukkaiskeijulle! :heart: :flower:
Tänään uusille ultraan menijöille paljon Onnea ja :heart: :ten tykytyksiä! :heart: :flower:

Ensimmäisen sivun listasta vamaan puuttuu odottajia, voisitteko ilmoittaa tietonne, niin lisään ne! :heart: :flower:

Lisäsin myös keskenmenon kokeneet, koska on kiva, että heitäkin muistetaan, koska olivat kuitenkin listalla mukana jo. :heart:

Toivotaan, ettei huonoja uutisia tule lisää! :saint:

Niin täällä kanssa muistin kanssa ongelmia, nolottaa töissä sellaiset tilanteet, kun ei kuule mitä toiset selittää, tai tulee muita hassuja unohduksia. :ashamed: No eiköhän se helpota jossain vaiheessa. :saint:

Heräsin 5:n aikaan pisuhätään ja huonovointisuuteen, joten puuro porisemassa :p , sitten takasin nukkumaan, koska vapaapv, huomenna ja lauantaina töitä 7-11 ajan :heart:

Ihanaa perjantai päivää kaikille!




 
Huomenta.
Kukkaiskeiju: :heart:
Jennynen:toivottavasti vuoto oli siinä ja lisää ei tulisi.Tiedän tunteen,kun koko ajan tarkkailet tilannetta. :hug:
Mies toi eilen mulle haluamin ruoka annoksen :p Muutenkin hoiti kyllä raskaan työpäivän jälkeen nuo nuorimmaiset. :heart:
Tulen kertoileen neuvolan jälkeen kuulumiset. Niin ja lukemaan ultrassa kävijöiden kuulumisia.
Kaikille jarrusukkia rutkasti mukaan.
Nyt työt kutsuu :wave:
 
Huomenia,

Viimeyönä neiti heräsi 1,5 tunniksi höpisemään ja hekottelemaan. :eek: No parempi se, kuin että itki. Mutta itse ei olisi niinkään ollut juttutuulella siihen aikaan... :whistle:

Monilla raskausoireilut on jo todella voimakkaita! Ja nuo yllättävät verenvuodot on varmasti pysäyttäviä! :/ Koittakeehan jaksaa! :hug:

Ensimmäinen ultrakuvakin on pinottuna! =) Hieman sumea, mutta ultrakuva kuitenkin: :D Mitenköhän pitkälle oma ultraus menee vielä...

Mä en varsinaisia raskausajan unia ole nähnyt, mulla kun nukkuminen on aina melkosen levotonta puuhaa. Kävelen unissani, tosin se on ehkä hieman rauhoittunut esikon syntymän jälkeen. Ehkä. Syksyn aikana ehdin 2 kertaa nähdä unta, että joku itselle tuntematon ihminen "näki" mun olevan raskaana. En siis silloin vielä itse tiennyt siitä mitään, tämä ihminen vaan totesi asian. Heräämisen jälkeen oli aika vinhat fiilikset... :whistle:

Piku81 kyseli, että miten mun työhaastattelu meni. Kiitos erittäin hyvin, nyt pitäisi maananaihin mennessä päättää, että otanko paikan vastaan! =) Hommat alkaisi kai melkolailla heti kun vaan saisin käytännönasiat järkkäiltyä. Muttakun on tämä raskaus! Ihananihana raskaus. :heart: Haastattelussa en asiaa uskaltanut mainita, mutta oman mielenrauhan takia pakko siitä maanantaina on puhua. Nyt on viikonlopun ajan puntaroitavana vanha vakkarityö, uuden työpaikan koeaika ja raskaus, muutamat yksityiskohdat uudessa työssä, käytännön järkkäilyt sen vastaanottamisessa, tulevat raskausoireilut jne jne. En viitsi tässä julkisella palstalla sen yksityiskohtaisemmin kertoa... Mitenköhän tässä käy, tuli kyllä koko tilanne niin takavasemmalta... Rehellisesti: jos en olisi raskaana, menisin sinne heti! Mutta tämä on niin Story of my life, vähän vastaavantyyppisistä tilanteista on kokemusta esikon odotusajalta... :/ Joo sekavaa, niin on mun päässäkin... :whistle:

Semmoseen aamuun täällä herätty. Podittavaa riittää. Nykyisellä kapasiteetilla se onkin työlästä, aivotoiminta siis täälläkin ollut viimeaikoina hieman jäässä. :ashamed: Etenkin puhelin, lompakko, kalenteri ja millon mikäkin on tahtonut olla hukassa... :whistle: :D

mussu & onni (yhä vahvistamatta... ;) ) 5+3


...Kiesus mikä romaani tuli väsättyä. :ashamed: :whistle:
 
tääl oli niin älyttömästi tullu tekstiä et en varmaan muista vastailla kaikkien kyselyihin..

pahoitteluni km saanneille ja toivottavasti monilta loppuu tuo veren vuoto ja ettei oo mitään vakavaa :hug: :hug:

vitamiineista: mä syön möllerin omega sydämelle, koska se on mun mielest ainut omega valmiste mitä saa raskaana syödä. siin on foolihappoa, omega 3, vitamiinit e, b12, b6.

täällä syö moni niin hirmu terveellisesti, mut mä syön sitä mikä menee alas ja maistuu... aamupalaksi menee yleensä jugurttia ja leipää ja kaakaota!!

oma olo on ok, varsinkin kun se viiva vahvistu siin testissä. nyt vaan odotan rauhassa et mitä tulevaisuus tuo tullessaaan.

kaikille hyvää päivänjatkoa ja palaillaan taas!!

 
Huomenta!

Onpa tullut taas paljon tekstiä!

Pahoitteluni keskenmenon saaneille, toivottavasti niitä ei tule enää lisää.

Ekan neuvolan sain varattua samalla kun olin pojan influenssa rokotteen ottemassa ja saatiinkin pojan kanssa yhteinen neuvola kerta joulukuun 17 pv. Mies lupasi jotenkin livistää töistä mukaan :D

Viluttaa ihan sairaasti ja huono olo aaltoja tulee ja ruoka ei aamuisin maistu kuin pakolla.
Vitamiineista oli juttua. Syön multitabsin raskaana oleville 1 tabu päivässä ja d-vitamiinia.

Liikunnasta oli juttua, kannattaa kuunnella omaa kehoa mahdollisimman paljon sit kun alkaa tuntumaan pahalta niin kantsii lopettaa...

olin sählännyt mun lasketunajan... jos viitsit muuttaa sen 17.7. Neuvolantäti laski sen tuolla pistos kerralla... Tai ihan sama se kumminkin menee taas yli niin kuin edellinenkin meni viikolla. Uhkasin silloin et en kerro kellekkään mun seuraava laskettua aikaa, kun puhelin soi jatkuvasti ja oli uteliaita joko joko lähet synnyttää...
:LOL: Luultavasti ilmoitan vain kaikille että la on heinäkuun lopussa =)

Nyt lähemme pojan kanssa jumpalle!

MOIKKA :wave: ja hauskaa viikonloppua ja tarrasukkia =)
 
Hih, no olihan se mun uä kuva tosiaan hiukka sumea, mutta ruudussa näky selvemmin kuin tuossa kuvassa... eli parempaa ultraa odotellessa 1.12... :heart:

Hilmuska: Mä harrastan lavatansseja ja vatsatanssia. Molempia kyllä aion jatkaa niin kauan kun kropassa hyvältä tuntuu. Lavatansseissa pitänee jättää polkat ja jenkat väliin, mutta niitä rauhallisempia sitten. En tiiä kauanko miehet uskaltaa hakea kun alkaa masu kasvaan... Vatsatanssia voi kai mennä aika lailla loppuviikoille asti, tekee vaan sitten vähän hellemmin ne iskut ja sellaset. Onpas aika yllättävää ettei joogaa sais harrastaa...? onhan niitä mammajoogia! :D

Äiti-kengu: Kivaa neuvolakäyntiä!

DJ-mussukka: hih, viimeksi itsekin väsäsin romaanin :D Se on kun innostuu...

Toivottavasti teillä joilla verenvuotoa ollut niin se loppuisi nyt kuin seinään!

).( Mulla ollut tänään aika hyvä olo, ei yhtään huonovointisuutta!Huomenna ehkä meen töihin...Jos ne tarvii...
 
Nasu-85
Poistuu listalta... :'(
Ultrassa käyty, kohdussa ei näy mitään.. Oikeaan munasarjaan näki vaan vasempaan ei elikkäs lopputulos saatiin että raskaus jäi kohdun ulkopuoliseksi..
Alkuviikosta selviää verikokeiden kanssa että leikataanko vai ei...

Onnea muille raskauteen... :flower:
 
Perjantaita! :heart:

Ihanaa että ihmiset jaksavat kirjoitella, teidän juttuja on niin kiva lukea kun ekan kerran tämänkin kokee! :heart:

Omanapa: Taas pistelee välillä vatsaa kohdun kohdilta, mutta nepä kai on niitä liitoskipuja eikös? :/

DJ Mussukka Ihanaa että sait työpaikan, nyt vaan tosiaan miettimään otatko sen vastaan. En tiedä miten itse tekisin... Itse olen lopettanut työnhaun tämän raskauden takia, mutta opintoja jatkan toki. Ainoa ettei ihan hirveästi tunnu nyt lukeminen kiinnostavan... Tekisi mieli vaan kelata aikaa eteenpäin ainakin jouluun asti! Että tulis se 12 viikkoa täyteen! Ja vois jo kertoa ihmisille.

Kiitos jo vastanneille siitä, että mitä saa tehdä. Hyvä että saa hyvillä mielin harrastaa ja olla normaalisti, eikä aiheuta mitään vaaraa toiminnallaan. =)

Minä täällä jo katselen vaunuja ja vaatteita ja sänkyjä yms. nettikaupoista, mutta mitään en ole vilä tilannut. Ootteko muut katsellut jo jotain vauvaa varten? Ois niin ihana olla jo pidemmällä, niin voisi jo hankkiakin jotain. Meillä kun rahatilanne ei salli sitä, että kaikki ostetaan juuri ennen vauvan syntymää kerralla. Pitää vähän jakaa velkataakkaa useammalle kuukaudelle. Mitä kaikkea lapsi tarvitsee? Vaunut ja turvaistuimen sun muut tietysti, mutta mitä teidän mielestä? Olisi kiva kuulla mitä kaikkea tulisi jossain vaiheessa alkaa kattelemaan! :D

Eipä tässä kai muuta, kun kirjoittelen kumminkin tänne pitkin päivää... :whistle: :ashamed:

Hyvää perjantaita ja alkavaa viikonloppua kaikille!

 
Nasu
Voi ei, voimia paljon! :hug:
Johnu: Mä alkuviikosta kattelin vaunuja, turvaistuimia ja äitiysvaatteita, mitään en oo uskaltanut hankkia ja eilisen vuoksi en kyllä uskalla ihan hetkeen.

Omaa napaa pelottaa nyt kanssa muutenkin ja nyt kun tuli ikäviä uutisia :'(
Jaksaakohan mun Itu mukana, vai onko sielä edes mitään...maanantaina olis ultra.

Kaikille kaunista perjantaita!
 
Heippa pitkästä aikaa kaikille! :wave:

:hug: keskenmenon saaneille, kyllä täälläkin joka hetki pelko pyllyssä eletään. Pahoittelut, joka kerta kouraisee kun kuulee ikäviä uutisia.. :flower:

Ihanaa kukkaiskeiju! Sulla on kotikenttäetu kun pääset vähän niinkun duunin puolesta ultrailemaan.. mä olisin varmaan kaikilla kahvitauoilla geelit mahassa, nenä monitorissa! :D:D:D

Minä kävin eilen juttelemassa lääkärin kanssa ensimmäisestä verikokeesta joka otettiin viikko ennen kuukautisten alkamispäivää ja osoittautui negaksi. Sen jälkeen kaikki tehdyt pissatestit ovat olleet positiivisia. Lääkärisetä oli hieman ihmeissään siitä että verikokeessa olisi jo silloin pitänyt näkyä raskaus, ja halusi varmistaa vielä uudella verikokeella eilen. No eilinen verikoe osoittautui tietenkin positiiviseksi, mutta nyt lääkäri pelkää ku-raskauden mahdollisuutta, kun veren hcg-ei ollut silloin vielä noussut. Kivoja uutisia.. :| Menen nyt sitten heti ensi viikolla jo ultraan missä nähdään onko kaikki hyvin. Kiva kun saa vielä huolestua tästäkin.. VOI PRKL! No, toivotaan että se vaan yksinkertaisuudessaan olisi ollut niin että verikoe otettiin liian aikaisin, eikä mitään kummempaa, pitäkää peukkuja.

Työskentelen liikunnan parissa ammatikseni, joten minun suurin huolenaihe liikkumisen suhteen on se että milloin sitä täytyy vähentää.. Mutta niinkuin tähänkin asti, kuuntelemalla omaa kroppaa. Kyllä se sinulle kertoo mikä ei tunnu hyvältä. :D Kaikenlaista liikuntaa saa, ja mielellään pitäisi harrastaa, kunhan ei tee repiviä, äkkinäisiä liikkeitä. Näistäkin löytyy paljon tietoa mm. netistä. Liikuntaa kannattaa ainakin jollain asteella harrastaa, ihan mielen virkistyksen vuoksikin! :D

Syömisestä: Olen aina ollut kauhean terveellinen syöjä, nyt erona on vaan se että suolaa tekee koko ajan mieli! Suolakurkkua, suolaleikkeitä, voita, ahhhhhhh! :D Oon saanut pahoinvoinnin totaalisesti kuriin syömällä vähintään tunnin välein jotain. Olen aina ollut hirveän epäsäännöllinen syöjä, mutta nyt on koko ajan mussutettava jotain, muuten kuolen siihen pahoinvointiin.. :x :x Aamupalaksi syön yleensä viilin tuoreilla mustikoilla, kahvia ja jonkun hedelmän. Mitään lämmintä ruokaa ei pysty syömään, heti etoo..

Mieheni sisko on farmaseutti ja sanoin sille että nyt hommaat mulle kaikki mahdolliset vitamiinit ja pillerit mitä tarviin raskauden aikana, niin totesi, että jos sinulla on normaali tasapainoinen ruokavalio, et tarvitse mitään lisäravinteita. Löi käteen Kalsium-tablettipurkin kun tiesi että en juo maitoa.. Sanoi vaan että syö vihreitä kasviksia foolihapon takia. Siinä kaikki..

Tuli varmaan sivun mittainen päivitys.. Hyvää viikonloppua kaikille, tarroja ja liimoja! :D :D

Tiara rv5+2
 
Ihanaa perjantaita kaikille!

Pahoittelut teille joille on tullut km :hug: :| Ja toivotaan, että teillä joilla vuotoa on ollut niin loppuisi!

Joogasta. Minua kanssa ihmetyttää, että miksi on kielletty... Itse kun aloin esikkoa odottamaan niin neuvolasta sitä kysyin ja sanoivat että voi jatkaa niin kauan kuin tuntuu hyvältä eikä mitään kovin rajuja liikkeitä. Ilmoitin myös joogan ohjaajalle, että odotan ja hän ilmoitti aina minulle kun tehdään liike jota hän ei välttämättä suosittele =) Ehdotti sitten neljännellä kuulla että olisin siirtynyt mammajoogaan, mutta lopetin joogaamisen sitten kokonaan.


Hilmuska. Ratsastusta on varmaan ihan hyvä välttää, mutta jos joogaamaan haluat niin onhan niitä mammajoogia (kuten tuossa ylhäällä jo sanoin :D ) joissa voi tehdä sitten ihan omien tuntojen mukaan =)
Mulla itsellä ei ole mitään harrastuksia, tuntuu että tuon taaperon kanssa saa painaa ihan tarpeeksi :ashamed:


Rva Pikkumyy täällä kanssa öisin karsea vessahätä :headwall: En kuitenkaan läheskään aina jaksa mennä ja sitten aamulla onkin rakko niin täynnä että tuntuu että räjähtää :ashamed: :D Ja päviälläkin tulee rampattua ainakin tunnin välein vessassa- rasittavaa!



johnu83 sulla oli hirveästi asiaa, mutta koitan vastailla parhaani mukaan :D Elikkäs minä en ole vauvaa varten ostellut/katsellut mitään ja suurin osa tavaroista löytyykin esikon jäljiltä. Jos mielesi tekee kovasti hankkia jotain pienelle niin voithan kirppareilta/huuto.netistä katsella halvalla jotain ihania pikku nuttuja jotka sopivat molemmille :) Ensimmäisen kolmanneksen jälkeen minä varmaan alkaisin vasta niitä isompia juttuja ostamaan...
Sitten vähän listaa mikä minun mielestäni on tarpeellista vauvalle (= esikoisella tarpeelliseksi koettua ):
- sänky + patja
-peitto+petivaatteet
-turvakaukalo (jalustalla ihan paras! )
-hoitopöytä
-sitteri
-kylpyamme+lämpömittari (jalustallinen amme mielestäni paras = säästää selkää)
-vaunut (meillä emmaljungan yhdistelmät, todella tilavat! )
-talkkia, rasvaa, vanupuikkoja, vanua, öljyä,
-desinfiointiaine jolla vanhemmat ja vieraat voi putsata kätensä
-bodyja, puolipotkareita, myssyjä sukkia, tumppuja...

Tuossa nyt jotain jolla pääsee alkuun =) Niin ja vaippoja tietty!


Mä olin tänä aamuna aivan kuollut
|O Illalla pyörein sängyssä taas ainakin tunnin eikä se uni millään tule :headwall: Aamulla ei millään sängystä ylös ja esikko selvästi näki että äippä ei ole oikein parhaimmillaan niin koitti kaikki mahdolliset temput ja kiukutteli :| Muutaman kerran teki kyllä mieli huutaa oikein kunnolla mutta onneks sain hillittyä itseni :ashamed:
Ajattelin tässä soittaa neuvola-aikaa itselleni... Niin ja muistelin että tuolla kaapissa taittaa olla kalsium-tablettipurkki esikon odotusajalta, täytyypä katsoa onko päivämäärää vielä jäljellä, en siis juo ollenkaan maitoa...

Oikein raskasta viikonloppua kaikille!! :heart: :D


 
Voimia nasu :'( :hug: :hug:

Tänään sitten kävin parturissa ja 30cm hiusta lähti, jäivät vielä hyvin yli olkapään =)
Vähän outo kun hiukset "loppuu kesken" :D
Pahoinvointia edelleen, väsymystä hieman, vessassa saa näköjään ravata yöllä :whistle:



 
Ultrassa käyty. :heart: Alkio näkyi hyvin, ja sydän sykki. :heart: Vauva oli vähän isompi kuin luulin, LA aikaistui ja on nyt 1.7. Kyllä tuntuu ihanalta! Eli mä olen nyt sitten jo rv 7+2. En käsitä kuinka se voi olla, koska ovistestit oli sen mukaisena hedelmöitysajankohtana negoja. Ehkä ne ei vaan toimi mulla, who knows.

Kommentoin muiden juttuja myöhemmin, kävin vain kertomassa. :wave:
 

Yhteistyössä