Heinäkuun 2009 Helistäjät marraskuussa

Nyt pitäkää peukut pystyssä.. Jouduin käymään toispuoleisten kipujen takia päivystyksessä ja nyt on iso riski että kyseessä onkin kohdunulkoinen raskaus. Olen aivan paniikissa, se tästä nyt vielä puuttuisi. Tulin vain hakemaan perheen mukaan ja nyt lähdetään sairaalaan ultraan.
PELOTTAA!!!!! :(
 
Tervetuloa pikkumuksis!

Cassy: No höh :ashamed: Mutta en mä ollut edes ehtinyt vielä syödä niitä kun jo turvotti :D Ja unohdit kaikkein terveellisimmän: viinirypäleet ;)
Mä en edes huomannut tuota ristiriitaa :LOL:
Niin ja mulle tää on kyllä nyt uutta kun esikoisen odotuksessa ei kyllä (alussa! ) turvotellut ja nyt nyt tuntuu että maha kokpo ajan pallona :headwall: :eek:
Ai niin, neitejä ollaan täällä vielä :D Ehkä joskus tulevaisuudessa häät kun jaksan alkaa stressata :ashamed: :whistle:

Hilmuskalle tsemppiä :hug:
Mua rupes nyt vähän mietityttämään kun musta tuntuu, että näitä "viiltoja" ja venymisiä on tuntunut enemmän vasemmalla puolella :ashamed: :| Voiko se tarkoittaa jotain (ikävää ) ...?

Tänään tuli käytyä esikon kanssa naperouinnissa ja nyt olen ihan kuitti. Parin tunnin päästä pitäis jaksaa lähteä miehen porukoille syömään :/
Siellä uinnissa tajusin, että mun pitää kyllä keväällä sitten ottaa aina joku seuralainen mukaan, sitä pomputusta, heiluttelua ja nostelua ei kyllä ison mahan kanssa jaksa eikä se varmaan ole järkevääkään :|
Tänä aamuna oli ekaa kertaa oikein kunnon paha olo :x Koko ajan muutaman tunnin ajan tuntui ihan kun olis joku klimppi tuolla nielussa ja joka ei millään lähde pois :headwall: Millaista teidän pahoinvointinne on?

Nyt mukavaa lauantain jatkoa kaikille, yrittäkää myös rentoutua =) :heart:



*muoks*
Cassy tuossa ohimennen kurkkasin profiiliasi, saako udella mistä päin länsirannikkoa olet? Täällä ollaan meinaan kanssa :wave: :)
 
Witchi: Mukavaa , että tuli hyviä ultrakuulumisia sinultakin! Onnittelut niistä! :heart: :flower:

Hilmuska: Toivotaan, että on väärä hälytys ja kaikki on hyvin! :hug: :flower:

Kaikille tasapuolisesti mukavaa lauantai illan viettoa! :heart: :flower:

Täytyy ottaa rauhallisesti, että huomenna jaksaa taas töissä.

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

 
olipas tekstiä tullu!

Hilmuska: :hug: Tulehan kertomaan kun tiedät enemmän!Toivottavasti hyviä uutisia!

Cassy: Kiva kun ultrassa jo näkynyt niiin hyvin!!!

Päärynärouva: Älä pelkää, mäkään en oo vielä varannu neuvolaa :D Maanantaina sitten... :whistle:

Täällä oli tosiaan monella uä 1.12, minulla myös!!!Olis sillon mun laskujen mukaan 7+6. Mulla ei oikeastaan ole ollut kovinkaan paha olo. (parempi niin :D ) Rinnat on vähän arat ja tänään oon ollu jotenkin ihan herkkis...alkaa helposti silmät kostumaan ja sit mua alkaa naurattamaan se :LOL: Ai niin, ja mä varmaan hukun valkkariin... :$ Vessahätä kyllä herättää yöllä, mut sit mä aina sinnittelen aamuun kun en millään halua nousta keskellä yötä toiseen kerrokseen vessaan, ihan halkeamaisillaan rakko sit aamulla :LOL: Pitää kai antaa tuossa asiassa pikkuhiljaa periksi... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-Kengu:
johnu83:ei aina välttämäti tarkoita mitään pahaa tuo oireettomuus.Toisilla tuo 9kk voi mennä ns.siinä sivussa.Koskas sulla oli neuvola?

:wave:
Mulla on neuvola vasta 27.11. eli ei vielä hetkeen.
:/ Raskaustesti kumminkin näytti tosi selvän plussan ja menkkoja ei ole tullut nyt pitkiin aikoihin, että kai tässä kumminkin raskaana ollaan. Luulin vaan tätä aikaa jotenkin toisenlaiseksi... :D :ashamed:

Kävin tänään ostamassa raskaus-multitabsit ja järkytyin niiden hinnasta (18 ?) Ja tuo purkki kestää vain hetken kun on niin pikkunen. Olin 20 ? varannut tuohon ja b-vitamiiniin, mutta jäi toistaiseksi b-vitamiinit ostamatta. Oisko tossa valmisteessa jo tarpeeksi b-vitamiinia ettei tarvitsisi toista hommata vuoropäiville? Tietääkö joku? Mikä on suositusmäärä?

 
hilmuska: kiitti osoitteesta. käyn tsekkailemassa paremmalla ajalla. kirjottelit et olit jo laittanu pienempiä vaatteita pois niin sama täällä. osaa en halua vaan venyttää ja osa ei enää sovi, kai sitä on jo jotenkin turvonnu :LOL:

kaikille flunssan kourissa kärsiville pikaista paranemista!

NASU-85: :hug:

witchi: ihania uutisia ultrasta.

hilmuska: toivottavasti kaikki hyvin. :hug:

kukkaiskeiju: täytyy toisaalta ajatella et hyvä kun eka ultra ei on vasta niin myöhään et ainakin siel näkyy jo kunnolla kaikki. ja se eka neuvolahan nyt ei auta vaik olis kui aikanen ju ei siel mitään selviä.

omaa napaa: mulla alko sit se kauhea väsymys, ei jaksais mitään tehdä ja vessassa saa ravata, öisinkin... et ei olis pitäny valittaa oireettomuudesta :D
viikkoja olis tasan 5 ja ei oo viel masuasukille keksitty nimeä....
 
Nyt vasta päästiin kotiin.. Olipa pitkä ja piinallinen päivä.
Kaikki on kuitenkin ihan hyvin. Ultrassa näkyi se mitä näillä viikoilla yleensä näkyä voi, eli hyvin samanlainen möykky mitä Kukkaiskeijun kuvassa tuolla sivulla 14. Vielähän sitä ei tiedä miten itse sikiö siellä jakselee, kun kuulemma vain yksityisellä sektorilla erikoislääkäripuolella on niin tarkat laitteet että sikiötä voisi tarkemmin seurailla näin alussa. En nyt viitsi kuitenkaan varata vielä aikaa yksityispuolelle, kun jo viikon päästä pitäisi olla noillakin laitteilla paremmin näkyvyyttä.. ja sydänkaikujakin jo. :heart:
Pääasia kuitenkin että sikiöpussi näkyi ja että se oli oikealla paikallaan. Hcg:tä ja ultria seuraillaan nyt jatkossa lähiviikkoina varmuuden vuoksi.

Kivut olivat siis todennäköisesti niitä ihan asiaankuuluvia ligamenttikipuja. Mulla on endometrioosista niin paljon erilaista arpeumaa tuolla sisuksissa että kipuili voi johtua niidenkin aiheuttamista kiinnikkeistä. Huhhuh. Ei se haitta vaikka sattuu, kunhan vain pikkuinen pysyisi kyydissä ja kaikki olisi siltä osin hyvin. =)

Nyt äkkiä syömään.. hirveä nälkä. =)
 
Onnittelut Hilmuska hyvistä kuulumisistasi!! :heart: :flower:

Tervetuloa mukaan Jinkywinky, saako vähän tietoja, niin voipi päivittää etusivulle! Paljon Onnea plussasta!!
:heart: :flower: Onnea myös raskausaikaan!! :heart:

Raskausajan multitabs riittää yksinään b-vitamiinin turvaamiseksi raskausaikana kun otat yhden aamulla ja yhden illalla Johnu83

Täällä myös kiitettävästi valkovuotoa, mutta sehän kuuluu asiaan, tosin kaikilla se ei ilmeisesti lisäänny?

Minulla oli hetken hyvä olo, kun nukuin 2 tuntia ruokailun jälkeen, mutta nyt se taas alkaa, huonovointisuus, porkkanaa ajattelin pureskella illalla;=)

Tein täytekakkua ison 3 kerroksisen tai pällysteet vielä puuttuu, huomenna triplasynttäreitä vietetään minun, esikoispojan ja tyttären avomiehen :xmas: , :xmas: , :xmas:
Herkutellaan ja juhlitaan meillä. :D

niin minusta on tulossa mamma toukokuussa, en varmaan ole kertonutkaan? Ensimmäinen lapsenlapsi ja iltatähti samaan aikaan odotusta, molemmista meistä mukavaa , tyttärestä ja minusta. :saint: :heart:

Ihanaa iltaa kaikille ja pidetään hyvää huolta masukeistamme! :heart:



 
Voi kun tas huonoja uutisia monella :'( Suuret pahoittelut :hug: :hug:

Ja onnea kaikille jotka ovat saaneet hyviä ultra kuulumisia :flower: :flower:

Täällä myöskin yksi kestoilija :wave: Hilmuska pistätkö mullekin yv:nä sen osoitteen :wave: :wave:
Kiva kuulla että muitakin samanhenkisiä on liikkeellä, me käytetään pääosin itsetekoisia kestovaippoja esikoisella ja niin tullaan käytämään myös kaikilla muillakin (tulevilla) lapsilla.

Niin ja Omega-3 miettiville! Oikeastaan kaikkia omega-3 tuotteita saa raskaus aikana käyttää vapaasti, ainoastaan omega-6 kannattaa välttää. Itse hain tänään luontaistuote kaupasta Bioteekin DUO e-epa+e-dha paketin. Omega-3 kannattaa ehdottomasti syödä raskaus aikana, se ehkäisee myöskin allergioita tulevalla lapsella. Ostin myös Solgar Prenatal Nutrients- monivitamiini valmisteen raskaana oleville ja imettävillle naisille tarkoitetun. Se on täysin luontaistuote ja todella tarkoin tutkittu valmiste. Eli nyt jätän muut vitskut pois ja vedän vaan tuota monivitamiini valmistetta, omega-3 ja maitohappobakteerit :)


Niin ja synnytyksestä oli puhetta: Minä jäin synnytys koukkuun esikon jälkeen, joten odotan innolla seuravaa synnytystä. Ja ei se esikon synnytys ollut mikään helppo eikä nopea. Eli 14h kovia kipuja.. mutta silti se oli vaan niin ihana kokemus. :heart: :heart:

Huoh, paha olo alkaa kaas kalvamaan joten syömään! :heart: :heart: :heart:
 
Hilmuska: Ihana, että kaikki oli hyvin! :flower:

Minulla ei vielä liiemmin oireita ole, muuta, kuin että väsyttää koko ajan todella paljon. Maanantaista alkaen on ollut myös erilaisia vihlontoja ja nippailuja ja särkyjä mahassa ja ristiselässä, sellaista menkkamaista kourintaakin, esikoisesta näitä oli tosi paljon.
Saa nähdä tuleeko pahoinvointia ja jos niin milloin. Esikoisesta taisi alkaa joskus viikolla 7+ ja sitä kesti viikoille 16+ saakka, oksensin päivittäin :x

En ole vielä koko ketjua ehtinyt lukemaan, joten kysyn nyt, että missä vaiheessa se nyt kannattaakaan sitten soitella tuonne neuvolaan? Alkuraskauden uä:ssakin haluaisin ehdottomasti käydä, että saisi rauhan vähäksi aikaa...
 
Ihanaa Hilmuska! :flower: Hyvä että kaikki on hyvin!

Valkovuodosta: Juu, ihan kiitettävästi sitä tulee! Pitäisi hommata kestopikkuhousunsuojia, niin pääsisi taas varmemmin liikkumaan. Inhottaa olla housut märkänä kaiken aikaa... :x

Minä soitin neuvolaan kun olin viikolla 6+0. Itse en alkuraskauden ultraan ole menossa, mutta kaikkiin tarjottaviin kuitenkin. Mulle noi ultrat on nyt tosi tärkeitä myös sen takia, että mulla on jatkuva lääkitys, jonka vaikutusta ei tiedetä... :ashamed:

Taas päikkärit nukkuneena jaksaa! Kunnon parin tunnin unet sain. :D

Toivottavasti neuvolassa ei kovin aikaistu tuo laskettu aika kun sitten voin joutua vaihtamaan ketjua. Nyt kun on tuo 6. päivä jo. En kyllä usko niin käyvän, koska tiedän tarkan ajankohdan kun pupuiltiin. Toiset ajat ei täsmää ovikseen.

Hyvää lauantai-iltaa kaikille!!

 
hilmuska: ihanaa kun ultrassa oli kaikki ok. eiköhän se siitä. :heart:

leinikki: sanoit et kaikkia omega 3 tuotteita voi käyttää niin ainakin möllerin kotisivuilla sanottiin et ainoastaa tuo möller sydämelle on raskaana oleville oikea tuote kun muis on a-vitamiinia... en sit tiiä muista merkeistä.

valkovuodosta oli puhe niin täälläkin tulee ihan riittävästi. välil jopa niin paljon et mietin et olisko jopa joku tulehdus.. tuskin kumminkaan.

tietääkö täällä kukaan milloin kannattaa ottaa yhteyttä pelkopoliklinikalle?? ku neuvolasta saa sen lähetteen kyllä mut kannattaako jo ekassa neuvola käynnisssä mainita asiasta?
 
Päärynärouva. Aika harvoissa tuoteissa niistä enää on A-vitamiinia. Ja tuossa Bioteekin tuottessa ei ainakan ole. Justiin kävin tutun luontaistuotekaupan myyjän kanssa pitkän keskustelun omega- 3:ta ja suositteli mulle ainakin kolmea eri tuotetta, mutta valkkasin tuon Bioteekin koska siinä oli kaikista eniten kaikkea =) Kummallista tietoa Möllerin sivuilla kun se ei todellakaan pidä paikkaansa. Yleensä Omega-3 tuotteet sisältävät lähinnä E-vitmiinia, koska se auttaa omega-3:ta imeytymään ja se on raskauden aikana ihan turvallinen vitamiini. =)

Ihanaa, tulin just saunasta ja on ihanan rentoutunut olo :D :D
 
leinikki: siis mä käytän lapsilla sitä mansikan makuista mölleriä ja siin on a- vitamiinia ja siin möllerin tuplassakin on a-vitamiinia. et kyl niis osassa on sitä a-vitamiinia. mut hyvä tietää et monissa muissa merkeiss on valinnan varaa niin voi sit ton purkin jälkeen ostaa jokin muu. eihän foolihappoa periaatteessa tarvii syödä kuin alkuraskaudessa, vai?
 
hienoa hilmuska että kaikki oli hyvin :hug:
ja onnittelut witch hyvistä ultrakuulumisista :flower:
tervetuloa uudet ja onnittelut :flower: '
mä en jaksais millään odottaa että pääsisi ultraan näkemään pienen :heart:
ja juu, tota valkkaria kyllä riittää.
mukavaa illan jatkoa kaikille ja toivotaan että pahatolot vähenee.
 
Oi kun on tekstiä taas tänne tullut! =) Varmasti unohtuu iso osa asioista edes kommentoida, mutta yritetään. Alkuun ainakin tervetuloa kaikille uusille! :wave:

Hankinnoista oli juttua jossain välissä. LEAL olikin hyvän listan väsäillyt. :) Ei kuitenkaan kannata alkaa hirveästi hamstrailemaan esim tiettyjä vaippoja tms. Toiset vaipat kun voi aiheuttaa toisille ihottumaa tai vuotavat helmoista (pepun malli ratkaisee ;) ), kaikki tutit ja tuttipullot eivät istu kaikkien suuhun (jos istuvat koskaan), itsellä talkki jäikin käytännössä lähes käyttämättömäksi jne jne. Ja kannattaa myös katsella netistä äitiyspakkauksen sisältöä, niin ei tule turhaan jotain hankittua. Jos siis on äitiyspakkauksen ottamassa. Pää kyllä on pyörällä noiden hankintojen kanssa kun esikkoa odottaa. :D Itsellä oli ainakin hieman vaikeuksia kaiken hahmottamisessa ja ei aivan täysiä turhuuksiakaan halunnut hamstrailla. Lääkekaappia kannattaa myös valmiiksi täytellä, jossainvaiheessa rohdot saattanevat kuitenkin olla tarpeen. D-tipat, supot ja Bepanthen tulevat nyt alkuun itsellä mieleen apteekkikäynnille.

Synnytyspelkoa ei minulla ole. Vaikka esikon synnytys olikin pitkähkö... 1,5 vuorokautta kellotettiin yhä vain kivuliaampia suppareita vaihtelevasti 3-10 min välein, taukoamatta ja juurikaan öisin nukkumatta. Silloin oli viikot 41 poksahtaneet puhki jo muutama päivä sitten, joten fiilis oli muutenkin "mahtava". Tuon 1,5 vuorokauden jälkeen päästiin sentään synnytyssalin puolelle ja siellä ollessa ehdittiin moikkaamaan kolme työvuoroa. Epidurali siinä välissä tepsi niin hyvin, että siksi tuo synnytys salissa jäikin paikoilleen junnaamaan. Välissä annettiinkin vaikutusten hävitä kokonaan ja lopulta sylissä oli pienenpieni käärö. :heart: Vaiheita siis riitti. :D

Mullakin maha on melkosen turvoksissa! Esikoista odotellessa maha tuli todella myöhään esille ja vasta viimeisellä kolmanneksella tosissaan ryöpsähti. Vielä vuosi sitten kun oltiin raskaana, niin kai se sitten vaikuttaa tämän toisen lapsen kanssa mahan kasvuun taas erilailla... Muuten mulla ei ollut ollenkaan turvotusta esikkoa odotellessa.

Täällä valkovuoto tuntuu vähenevän raskausaikana. Ei siis ole lähes ollenkaan. Että näinkinpäin. :)

Ja mahdollisesta uudesta työpaikasta. Sanotaanko näin, että tarkennuksista käydään neuvotteluita. ;) Ensiviikolla selviää jatkuuko kotimammailu vai odottaako paluu työelämään. Vanha työpaikka kun on yhä takataskussa odottelemassa, niin ei tässä niin iso hätä asian kanssa ole. Ihmettelen vaan, että miten tälläiset mahdollisuudet ja meikän raskaudet tulevat aina käsikädessä... :whistle: Se on se kuuluisa Forrest Gumpin suklaarasia... ;)

Nyt purtavaa ja BB! :wave:

mussu & monni 5+4
 
Hyvät illat kaikille!

Palstailu taukoa olen tässä hetken pitänyt..kamala väsy ja ruuhkaa koneella on riittänyt.
Nyt ajattelin vain tulla nopsaan ilmoittamaan että mukana ollaan.Pikkuinen on pysynyt hyvin matkassa eli jarrusukat ja vauvaliima on auttaneet hyvin.

Nyt ajattelin mennä nukkumaan (kerrankin ajoissa) että jaksan aamulla herätä ajoissa.

Eli toivotan kaikille hyvät yöt :wave:

Ladymama ja kirppu 6+4
 

Yhteistyössä