Eli olen 27-vuotias heinävauvan odottaja Porista. Miehen lisäksi perheeseen kuuluu 5/05 syntynyt tyttö ja 3/08 syntynyt poika. Synnytyspaikka tälläkin kertaa tulee olemaan SatKs. Yritystä ei vielä oikein ehtinyt ollakaan, tärppäsi heti kun annettiin lupa tulla. Laskettu aika lienee varmaan joskus 5.7, mutta koska kierrot on olleet aina mitä sattuu enkä edes muista tarkalleen milloin viimeiset kuukautiset oli niin odottelen vain, että ekassa ultrassa kuulee mitä päivämäärää tällä kertaa odottaa kuin kuuta nousevaa
Oireina hirveät turvotukset heti kun jotain syö, aamulla hampaita pestessä alkaa kyökityttää, hajut tekee pahaa (tosi kiva töissä sairaanhoitajana kun joutuu olemaan tekemisissä vaikka minkälaisten hajujen kanssa), porkkanaa, mandariineja ja kirpeitä vihreitä rapeita omenia tekee mieli ihan hirveästi. Paino on laskenut pari kiloa koska on tullut syötyä niin terveellisesti viime aikoina!!! Kahdessa ekassa raskaudessa tuli 17 kiloa kun teki mieli kaikkea rasvaista ja suolaista. Ihan tervetullutta vaihtelua jos paino nousisi maltillisemmin nyt. Aivan alussa väsytti paljon, mutta nyt vain sen normaalin minkä verran on väsyttänyt esikoisen syntymästä asti
Eka neuvola on tiistaina, ultraan pistävät sieltä sitten tuonne keskussairaalaan lähetteen, ennen se on ollut rv 12, mutta olen sitten "joutunut" käymään vielä myöhemmin uudelleen kun raskausviikkoja onkin ollut ultrassa vähemmän juuri kierron epäsäännöllisyyden vuoksi.
Mitäs vielä, hmmm, vitamiineja en muuten ota, mutta nyt käytän jotain nieltävää kalkkia jossa on D-vitamiinilisä, vauvahankintoja en ole vielä tehnyt, itselle olen ostanut jo valmiiksi parit masutuubit henneksestä paidanhelman jatkeeksi. Mitään vauvatavaroita ei ole kun alunperin oli suunnitelma pitää pidempi tauko tässä raskautumisessa muttei sitten maltettukaan odottaa :heart: Eli kaikki pitää taas hankkia. Äitiyspakkausta en taida tällä kertaa ottaa, makuupussit pitäisi olla vielä mummolassa tallessa vanhemmilta lapsilta, vaatetta tulee hankittua joka tapauksessa kaikkea itselle mieleistä ja moni äitiyspakkauksen vaatteista jäi aikanaan käyttämättä kun laittoi ennemmin jotain "sievempää" vauvalle oman maun mukaan.
Mutta nyt takaisin työhön, parin tunnin päästä pääseekin jo kotiin nukkumaan ja torstaina vasta töihin seuraavan kerran
:wave:
Katja, raskausviikoista ei nyt hajuakaan