Heinäkuun 2009 Helistäjät marraskuussa

Onnea uusille ja tervetuloa! :flower: =)

Kissansilmä: olenko mä nyt jostakin ihan pihalla vai onko sinulla väärinkäsitys :ashamed: :D Ihmettelin kun sulla viikkoja 5+4 ja la 21.7 ja mulla on 5+1 ja la 18.7 :eek:

Tänään on kuvoteltu ja väsytelty koko päivä. Alavatsalla viilteli ja kipuili aapupäivällä niin paljon, että pelästyin jo onko kaikki ok, meni kuitenkin ohi. Tänään tuli syötyä vähän pikkujouluruokaa, njam :p Tosin vetelin tuorejuustoa, mustapekka-juustoa ja sinihomejuustoa :ashamed: Eipä tullut kuin vasta syömisen jälkeen mieleen että nepä taitaa olla kiellettyjä :headwall:
Jos joku viitsii niin listaatteko "kiellettyjä" ruokia tai laitatteko jonkun linkin niihin..? =) Sitä on kuin ekakertalainen kun kaikki melkein unohtunut :headwall: :D


 
Eli olen 27-vuotias heinävauvan odottaja Porista. Miehen lisäksi perheeseen kuuluu 5/05 syntynyt tyttö ja 3/08 syntynyt poika. Synnytyspaikka tälläkin kertaa tulee olemaan SatKs. Yritystä ei vielä oikein ehtinyt ollakaan, tärppäsi heti kun annettiin lupa tulla. Laskettu aika lienee varmaan joskus 5.7, mutta koska kierrot on olleet aina mitä sattuu enkä edes muista tarkalleen milloin viimeiset kuukautiset oli niin odottelen vain, että ekassa ultrassa kuulee mitä päivämäärää tällä kertaa odottaa kuin kuuta nousevaa :D

Oireina hirveät turvotukset heti kun jotain syö, aamulla hampaita pestessä alkaa kyökityttää, hajut tekee pahaa (tosi kiva töissä sairaanhoitajana kun joutuu olemaan tekemisissä vaikka minkälaisten hajujen kanssa), porkkanaa, mandariineja ja kirpeitä vihreitä rapeita omenia tekee mieli ihan hirveästi. Paino on laskenut pari kiloa koska on tullut syötyä niin terveellisesti viime aikoina!!! Kahdessa ekassa raskaudessa tuli 17 kiloa kun teki mieli kaikkea rasvaista ja suolaista. Ihan tervetullutta vaihtelua jos paino nousisi maltillisemmin nyt. Aivan alussa väsytti paljon, mutta nyt vain sen normaalin minkä verran on väsyttänyt esikoisen syntymästä asti :LOL:

Eka neuvola on tiistaina, ultraan pistävät sieltä sitten tuonne keskussairaalaan lähetteen, ennen se on ollut rv 12, mutta olen sitten "joutunut" käymään vielä myöhemmin uudelleen kun raskausviikkoja onkin ollut ultrassa vähemmän juuri kierron epäsäännöllisyyden vuoksi.

Mitäs vielä, hmmm, vitamiineja en muuten ota, mutta nyt käytän jotain nieltävää kalkkia jossa on D-vitamiinilisä, vauvahankintoja en ole vielä tehnyt, itselle olen ostanut jo valmiiksi parit masutuubit henneksestä paidanhelman jatkeeksi. Mitään vauvatavaroita ei ole kun alunperin oli suunnitelma pitää pidempi tauko tässä raskautumisessa muttei sitten maltettukaan odottaa :heart: Eli kaikki pitää taas hankkia. Äitiyspakkausta en taida tällä kertaa ottaa, makuupussit pitäisi olla vielä mummolassa tallessa vanhemmilta lapsilta, vaatetta tulee hankittua joka tapauksessa kaikkea itselle mieleistä ja moni äitiyspakkauksen vaatteista jäi aikanaan käyttämättä kun laittoi ennemmin jotain "sievempää" vauvalle oman maun mukaan.

Mutta nyt takaisin työhön, parin tunnin päästä pääseekin jo kotiin nukkumaan ja torstaina vasta töihin seuraavan kerran

:wave:

Katja, raskausviikoista ei nyt hajuakaan
 
Tervetuloa uusille! :wave: Useampikin immeinen on taas ilmoittautunut, kivaa. =)

Raskauden hehkusta. On ottanut vähän takapakkia olotilojen aaltoilun ja tämän jättimahaturvotuksen kanssa. :ashamed: Kyllä tässä vielä hehkumaan ehditään. ;)

Mulla ei rinnoissa ole vielä tuntunut mitään. Viimeksi ne oli ensimmäisiä merkkejä, kun kuppikoko vähän ryöpsähti. Mielellään voisi nytkin, kompensoisi tuota mahaa. :$ :whistle: Vaikkakin toki ne rinta-aristelut ei mukavia kyllä ole... :/

Täällä on herätty melko hyvinvoivaan aamuun ja kun tyllerö saadaan vaan pedistä ylös, niin ulkoilemaan. Koska tänään ei pitäisi sataa vettä tai märkiä rättejä!!! =) Vähään aikaan en olekaan kunnon vaunuilulenkkiä odotellut näin innolla. :D Pitäsiköhän äidille ottaa ihan eväät mukaan, että jaksaa. ;)

mussu & monni 5+6
 
Jospa minäkin nyt uskaltaudun mukaan, kun viikko sitten testi tehty ja positiivista näytti B) Laskettu aika olisi 18.7. Ollaan 24-vuotias avopari ja ennestään on 2/06 syntynyt Miro ja kaksi koiraa :D Kesän alusta asti yritettiin pikku kakkosta ja toivotaan, että menee nyt hyvin kaikki ja pieni pysyy matkassa. Kaikilla meillä :)
Itsellä ei ole ollut pahoja oloja, mutta rinnat kyllä isommat ja aremmat. Tulis vaan enemmän oireita, nii tuntuis todellisemmalta!



 
Ylihuomenna olisi se varhaisraskauden ultra, ja kovasti jännittää, mitä siellä sanotaan. Toivottavasti kaikki on hyvin. Nyt on viikon verran ollut varsin etova olo, joten oireettumuutta ei ainakaan esiinny. Huomasin eilen yllätyksekseni, että öttiäinen ei tykännyt riisipuurosta vaan sai aikaan varsin surkean olon loppupäiväksi. Kaikenlaista... on tullut huomattua että tosi moni ruoka aiheuttaa epämukavaa oloa, etomista tai joka vatsakipuja. Pitäisi varmaan alkaa tekemään listaa niistä, vaikka tuntuukin siltä, että se lista olisi pidempi, kuin se, mikä ei vaikuta mitenkään. Nyt olen töissä ja mutustelen kuivia cream crackereitä pahimpaan huonovointisuuteen.
Rv6+6
 
Huomenta kaikille tasapuolisesti!

Jos nyt kirjottaisin vähän paremmin kuulumisia.Kun kerrankin koneella saan olla ihan rauhassa.

Itselläni alkaa tuo pahoinvointi jo vähän helpottaa.Liki kaikki ruoka maistuu jo, varsinkin kaikki kasvikset.Niitä pitää olla joka ruualla ja paljon.Eli suht terveellisesti yritän syödä.Tytöillekään ei tarvitse kasviksia tuputtaa vaan haluavat niitä syödä.Ja hyvä niin.

Täällä on ollut puhetta äitiyspakkauksesta..itse meinasin sen nyt ottaa kun en kuopuksella sitä ottanut.Kyllä niitä vaatteita tulee käytettyä enemmän tai vähemmän.

Viikon päästä olisi sitten ensimmäinen neuvolakin eikä pahemmin jännitä kun on tuttu täti jo entuudestaan.Mietin vain että miten kaikki on muuttunut sitten viime kerran kun olen äippäneuvolassa käynyt.

Eiköhän tässä ollut tällä kertaa kaikki tärkeimmät kuulumiset täältä suunnalta.

Ladymama ja kirppu 6+6
 
Kaikille uusille tervetuloa ja paljon jarrusukkia :flower:

Mulla on eka neuvola iltapäivällä.
Viime yönä kävin kaks kertaa vessas ja molemmilla kerroilla tuli verta paperiin :'(
Anteeks, oon nyt aika omanapainen.

Pelottaa!
 
Kiva, kun tulee uusia mukaan sankoin joukoin...tervetuloa :flower:

Kissansilmä mulla kans synnärinä MKS ;) Jännittää jo ihan mielettömästi, että miten tällä kertaa menee...(meillä vauva syntynyt maaliskuussa 08)

Täällä suunnalla mieletöntä väsymystä ilmassa ja mua himottaa ihan mielettömästi maissilastut, joita dipataan tex mex kastikkeeseen. Pitäis varoo, ettei paino vaan lähe nousemaan jyrkästi.

Mä kävin ekan kerran keskussairaalassa perjantaina...ja jouduin aloittamaan insuliinit. Nyt pitää kokoajan olla laskemassa hiilareita. Täytyy kyllä sanoa, että oli oikea ratkaisu hakeutua heti paikalla hoitoon (kun sokerit pomppivat mihin sattuu) olo on heti paljon parempi. Mua kauhistuttaa, että korkeat sokerit alkuraskaudessa voivat aiheuttaa epämuodostumisia...ultraa ootellessa...

Jep...nyt nauttimaan auringosta...

Mamma Muu+masukki 6+5
 
maanantait :wave: kaikille ja uusia on taas ilmestynyt onnea ja tarrasukkia

jennynen :hug: toivottavasti on harmitonta vuotoa

hilmuska kiva kuulla että pikku kaveri oli oikeassa paikassa

äitiyspakkauksen olen kyllä aikonu ottaa se on kumminkin niin pieni se rahasumma ettei sillä juuri mitään saa ja esikoisenkin paketista käytin melkeinpä kaikki yksi vaate, kondomit ja kestovaipat jäi käyttämättä mä en vaan pääse siihen touhuun sisälle :ashamed:

oma napa kauhee nälkä koko ajan ja kun saa ruuan eteen ei pysty syömään siis iskee tosi huono olo :x hedelmät menee ja niihin onkin iskeny himo ja siis aivan järkyttävästi tekisi mieli pekonia mutta olen ihan varma etten sitäkään pysty syömään :LOL:

turvoksissa ollaan edelleen ja rinnat särkee kahvikaan ei enää maistu aamulla menee pari kuppia mutta siihen on jääny saas kattoo joudunko jättämään jossain vaiheessa kokonaan pois :'(

niin ja appiukon synttäreillä oltiin lauantaina ja kun niillä on aina tapana tarjota likööriä ja konjakkia vieraille appiukko niitä sitten siinä kaatoi ja puheli mun kohdalla et taitaa olla parempi jättää tarjoamatta lopuille ;) hienovarainen vihje muille ja kukaan muu ei tajunnu kuin miehen toinen sisko joka on tosi läheinen meiän kanssa muttei sekään sanonu mitään ennenkuin eilen kun kävi kahvilla :LOL: eli toistaiseksi salaisuus säilyi muilta anoppi siellä hymyili yksinään ja odotti et eiks kukaan ymmärrä vinkkiä mutta ei :D

siinähän sitä taas hyviä vointeja kaikille ja jaksuja
witchi ja nökkönen 7+4

niin juu ja neuvolaan soitin ja sain ajan 3.12 kun kuulema kaikki jutut on mulla niin hyvín mielessä |O ai jaa kiitti vaan
tietääkö muuten kukaan et mitkä niistä lidlin juotavista oli sellaisia mitä ei saanu juoda? muistan et jotkut oli mutten kuolemaksenikaan muista et mitkä
 
Maanantaita kaikille ja tervetuloa kaikki uudet! :flower: Niin ja onnea :heart:

Katja, täälläkin ollaan Porista! :D

Jennynen, toivotaan ettei tuo vuoto tarkoita mitään pahaa =)

Täällä tilattu aamulla neuvola ja se ois 10.12. Käskettiin varata aikaa neljään asti (mulla on se aika klo 13.30 ) :eek: Saas nähä pystyykö sitä olla käymättä vessassa kolmeen tuntiin... :|

Mulla kanssa himona, tai oikeastaan lievänä mielitekona, on hedelmät ja kasvikset ja raikkaat mehut. Aamulla olen yrittänyt nyt syödä säilyke- tai tuoreita hedelmiä ja ne on uponnut ihan hyvin. Minä kun en ole aamupalaa koskaan kunnolla pystynyt syömään... Tämä on ihan uutta kun esikoisen kohdalla upposin kaikki suolainen/rasvainen/äklömakea :D :ashamed: Ja muutenkin olen enenmpi suolaisen ystävä...

Meillä tietää raskaudesta minun vanhempani ja siskoni ja sitten miehen veli. Ensi lauantaina valkenee varmaan myös miehen vanhemmille ja veljen vaimolle kun ihmettelevät varmaan miksi en mene pikkujouluihin...
Alusta asti ajattelin, että en jaksa valehdella tai keksiä selityksiä niin että jos puhetta jotain raskauteen viittaavasta tulee niin sanon suoraan. Esikkoa odottaessa otti niin paljon päähän keksiä tekosyitä kun halusin odottaa ekaan ultraan eli vkolle 12 asti :headwall:
Muille ei kuitenkaan ihan vielä haluta kertoa kun on niin alussa, mutta nämä lähimmät ketä usein näkee niin niille ei sitten jaksanut sepustaa mitään :D


 
Jekkuli
Heippa kaikille!

Pitkän harkinnan jälkeen liityn minäkin tänne joukkoonne. Esikoista odotellaan, ja laskettu aika olisi 20.7. Eka neuvolakäynti on 2.12, nyt jo jänskättää :)

Muuten kaikki on mennyt hyvin tähän asti, tosin olin viime viikolla flunssassa, luulin sen jo menneen ohi, mutta eilen oli taas kuumetta. Tänään olenkin sitten taas sairastellut kotona, jos huomenna pystyisi menemään jo töihin...
 
Witchi mulle sanoi ravintoterapeutti perjantaina, että nykysuositusten mukaisesti eivät keinotekoiset makeutusaineet olisi enää kiellettyjen listalla...eli kaikkia aspartaami, suklaroosi ja sakariinipitoisia juomia voipi huoletta juoda. Määrien pitää olla todella huikeita (mitä ihminen ei kykene edes kaatamaan kurkustaan alas yhdessä vuorokaudessa), kun voisi aiheuttaa jotain. Puhutaan jo kymmenistä litroista päivässä.

Itse juon zero colaa...nam...tepsii myös pahimpaan makeanhimoon =)
 
MOI

Onpa tullut paljon uusia mukaan, tervetuloa =)

Mulla oli viikonloppuna ihan mieletön mahatauti ja vieläkin etova olo paitsi enään en tiedä että johtuuko mahataudista vai tästä "salamasta" mikä vatsassa toivottavasti kasvaa...

Olen miettinyt että mahdammeko saada 2009 äippäpakkauksen? Mitä veikkaatte vai tuleeko 2008?

Teillä kaikilla tuntuu olevan aikaisin neuvola ja mulla vasta 17.12
:( Tahtoisin jo! Tai tahtoisin oikeastaan et viikkoja olisi 12 ja pääsis ultraan ja uskaltais puhua jo muillekkin tästä raskaudesta.

Juuri kannettiin pojan pinnasänky varastoon, mutta kohta se tulee taas meidän makkariin. Mies yritti jo että laitetaan se meidän makkariin, mut en viitsi kun tulee joulu ja pojan synttärit niin vieraat alkais epäilemään jotain....

Oon kateellisena lukenut en muista nyt ketä mietti että mitä pitää ostaa. Kun esikoista odotti niin kävin kaikki mahdolliset nettisivut katselemassa vaunuja ja kaikkea kivaa nyt on valitettavasti kaikki niin hyvässä kunnossa ettei tartte ostella mitään. Mutta ehkä tässä jotain pientä tulee kaupasta vielä ostettua kun maha kasvaa...

Sitten oli siitä juttua että ottaako selvää tuleeko tyttö vai poika. Olin niin kovin sitä vastaa esikoista odotellessa ja mies halusi tietää, kun makasin ultrassa pöydällä ja kysys että haluammeko tietää niin kyllä siinä mullakin uteliaisuus iski ja poikahan se oli. Nyt varmaan taas tulee katsottua kumpi on jos vain näkyy... Mutta siihenkin on vielä aikaa ja mieli kerkee muuttua... Ja ei sillä väliä ole kumpi on kunhan on terve :heart: Paitsi jos tulee toinen poika niin sitten harkitsen vakavasti tyttökoiran ostoa, ettei talossa ihan ukkovalta ole :LOL:
 
Jennynen: :hug: toivottavasti on harmitonta vuotoa.
Kaikille uusille mukavaa odotusta ja jarrusukkia mukaan =) :heart:
Äh nyt unohtu kaikki mitä piti kommentoida :ashamed:
työpäivän jälkeen alkaa huono olo pahentua.
Mukavaa maanantai iltapäivää kaikille!
 
Jennynen: Toivottavasti oli tuo vuoto harmitonta! :hug:

Tänään varasin alkuraskauden ultran ja se on sitten 11.12, miten sitä jaksaa oottaa?!
Neuvolaan ajattelin soittaa ensi viikon puolella, viimeksi oli eka neuvola joskus 10+ viikoilla, saa nähdä, onko sama juttu nytkin.
 
Jennynen: Täällä on peukut pystyssä että olisi ihan harmitonta vuotoa. :hug:

Uusille tervetuloa ja jarrusukkia! Ja onnea tietysti! :flower:

Itellä ei muuta kun että paha olo on ilmestynyt. Jee! :D Ja väsyttää edelleen ihan kamalasti.
Eipä tässä kai muuta.

 
Heippaus kaikille ja Jennynen: Toivottavasti vuoto on harmitonta! :hug:
Olen niin huonovointinen/väsynyt jne..että ei aivot paljoa toimi, työpäivien jälkeen! :D :headwall: No lupasin olla iloinen oireistani, niin olen sitten, mutta voimnia kyllä kieltämättä vie.

Töissä vielä isoja muutoksia tulossa vuoden alusta sekin vie voimia, kun ei tiedä, missä paikka on Tammikuussa 2009 :headwall: No pian se selviää. :saint:

Heissan taas kaikille ja yrittäkää voida hyvin! :heart: :flower:

 
Äitiyspakkauksesta on ollut puhetta. Itse sain ainakin esikoisesta onneksi nippanappa vuoden 2003 pakkauksen, kun la oli toukokuussa. Kaverilla la kesäkuussa eikä saanut enää samaa. Luulisin, että suurin osa saa uuden pakkauksen.
 

Yhteistyössä