Heinäkuun 2009 Helistäjät marraskuussa

Ai anteeksi huolimattomuuteni, sainkin tämän testi asian selväksi kun luin tuolta aikasempia. Itse tein clearblue tesin joka näytti haaleaa, mutta selkeää plussaa, ja kaksi apteekin omaa raskaustestiä, ja molemmat niistä näytti vielä himmeämpää plussaa. Olen vaan jotenkin iskostautunut siihen etteivät testit näytä plussaa ellei todella sitä raskaushormoonia kropassa ole. Mutta nyt vaan pelottaa kun olen lueskellut että monille tapahtuu nykyään niin, että testit näyttää plussaa, mut tosiasia onkin toinen :ashamed:
 
katalin: Voimia sinulle paljon :hug:

:wave:
Eli heippa kaikille, uskaltaudun mäkin nyt varovasti pinoutumaan :whistle:
17. päivä on alkuraskauden ultra, koska menkkojen perusteella ei voi laskea mulla oikein mitään. Olettaisin nyt olevan meneillään viikko viisi. Toinen vaihtoehto on yhdeksän (mulla oli tosi "vaisut" menkat edelliset).
Jos nyt aluksi raahaan ruhoni tänne ;)

Tunteet herkässä, en itekään pysy itteni peräs. Oksentamaan joutuu välillä, pahoinvointi helpottaa aina illalla onneks.

Jos nyt lukis muiden kirjoituksia enemmän!
 
Jennynen Tervetuloa!

Katalin :hug: :hug: :'( Toivottavasti teillä pian tärppää!

Indica: Mullakin on sellanen käsitys että kyllä se väri jostain siihen testiin tulee...ja sanotaanhan testeissäkin että myös haalea viiva on positiivinen. Sitä vaan on omalla kohdalla vaikea uskoa! :D

).(Tänään on hyvä olo! Ei väsytä, eikä ole etovaa oloa! Tosin se yleensä tuleekin vasta puolenpäivän jälkeen... No, ajattelin mennä tänäänetsimään sitä vauvakirjatsydeemiä mun miehelle huomiseks lahjaks :D Näin unta että menin ekalle neuvola käynnille, sit siinä oli yks tuttu terkkari mulla eikä se kertonu mulle mistään mitäänkun tiesi että opiskelen kätilöks :$ :LOL:
Hyvää päivänjatkoa!!!!
 
Jennynen tarrasukkia ja mukavaa odotusta.
Täällä väsymystä silmät ei meinaa pysyä auki :| Silti en sais kyllä nukutuksi,jos olis mahdollisuus.(jota ei ole)Isommat isällään ja minä pikkusten kanssa.Mies lähti aikaisin tontille.
Indica:haalea tai tumma viiva merkkaa plussaa.
Nyt meen kyllä tuonne sohvalle pötköttään.Laiska äiti laitto pikkusille filmin pyöriin :ashamed:
 
Katalin: Olen pahoillani, ja sanaton :hug: toivotaan että seuraavasta kierrosta tärppää uudelleen ja että pikkuinen pysyisi kyydissä..Tuolla mitäs nyt puolellahan sulla oli ketju, ja kuvakin niistä sun testeistä..eli kyllähän sä ihan selkeesti kuiten raskaana olit..eli kyllä se viiva oli sitten heikko tai vahva merkkaa plussaa...mutta mene nyt kuiten käymään maanantaina vielä verikokeessa, jos siltä tuntuu..

Ladymama: Kyllä mää oisin myös suuttunut ja loukaantunut. Oli kyllä kurjasti tehty :/

Skorppan: eiks oo ihanaa se ihka eka neuvola käynti ja sit se vasta ihanaa onkin kun kuulee eka kerran sen jumputuksen :heart: ja varmaan vielä esikoisen kohdalla se on extra ihanaa..vaikka en mää nyt tiiä oottaako sitä eka neuvolaa tän kakkosen kohdalla yhtään vähempää :D eiköhän se oo aina ainutlaatuinen kokemus...

Indica Kyllä se on plussa jos se viiva tulee, oli sitten haalea tai vahva..itsekkin vielä yli viikon päästä ensimmäisen haamun testauksesta tein vielä testin että näen onko viiva vahvistunut edellisestä jo sinänsä plussasta..ja minä myös tein vaatimattomasti 5 testiä :D

Tervetuloa joukkoomme jennynen ja ihanaa odotusta :heart:

Kukkaiskeiju: sähän olet hienon ammatin opiskellut..vaikka en kyllä yhtään halua väheksyä kenenkään muunkaan ammattia..

Äiti- kengu täällä myös kestoväsymys..ja oon huomannut myös sen että välillä vaikka oikein väsyttää ja laittaa vaikka päikyille pojan kaa niin ei jostain syystä uni kuitenkaan tuu..voi olla kyllä että se johtuu siittä että ajattelen aina vaan et kohta se varmaan herää....

Juu tänään ois ohjelmassa kakun leipomista, ja sit käskin miehen tuoda pitsaa tullessa :p kauheasti himottais nyt just saada pitsaa..ja olo on edelleen flunssainen ja hieman "kuumeinen", viluttaa ja haukotuttaa..
Noista menkoista..että mullakaan ei kyllä kauheasti oo tietoa mitkä viikot nyt ihan oikeasti on kun mullahan ehti nyt sit yhdet menkat tulla. Meillä imetys loppui pojan ollessa 7kk ja tosiaan siittä vajaa pari kuukautta niin alkoi menkat ja sit onnesta tärppi tuli..Miten imettääkö teitä enää kukaan joilla oli pieniä siellä kotona? Minä oisin halunnut vielä imettää mutta poika itse lopetti, aluksi oli hieman vaikea "hyväksyä" sen loppuminen, ja edelleenkin kaihoisasti sitä muistelen..mutta jospa sitä aitten ensikesänä pääsis taas :heart:

Piku ja Tintti 5+6
 
Kiitos tervetulotoivotuksista =)
Kävin koiran kans äsken lenkillä ja riemuitsin, kun ei ollut pahaa oloa.
Istuin tähän ja BANG. Itu haluaa siis olla liikkees :D Äitinsä muksu :heart:
Te muut, jotka ootatte esikoista: oletteko aatelleet muistaa tulevaa isää jotenkin huomenna?

Tietääkös teidän muiden lähipiirissä moni raskaudesta?
Mä en oo uskaltanut kertoa, ehkä ekan ultran jälkeen ja sittenkin pelkään reaktioita :(
Pitää toivoa parasta kuitenkin :p

Inidica: Mä oon samaa mieltä kuin muutkin, haalea tai ei, plussa se on. Koska siihen himmeäänkin tarvitaan raskaushormonia. Itellä pamahti testiin kaks tummaa viivaa heti kun sain tikun kastettua :p Tuli sellainen olo että ollaanko tässä jo pidemmällä...
 
Iso halaus katalin!!! :hug:

Mua kiukuttaaa!! Itkettää ja tekisi mieli potkia seinää.. Oisko nä nyt niitä hormooneja.. :) Oon ollut tänään ihan surullinen eikä kyllä ole mitään syytä..

No mut pitää mennä töihin.. kaikki sairaat odottaa :D
 
Tervetuloa mukaan Jennynen! :heart: :flower:
Laitan sinut klistalle, kun kerrot mihin kohtaan haluat sinut laitettavan. :D Paljon onnea raskausaikaasi! :heart:

Täällä koko aamu ollut pahoinvointia, en ole suostunut oksentamaan, koska siitä alkaa migreeni-oksennus kierre minulla, tietty jos vaan purskahtaa oksu, eihän sille sitten mitään voi :headwall:

Onnellinen edelleen oireistani. :heart:

Viime kierrossa testasin Clearbluella ja sain siihen sen plussan ja monet minua onnittelivatkin plussauksesta, mutta se ei ollut plussa vaan menkat alkoivat siitä muutaman pvn päästä, tosin se oli myös eka kierto heti tmraskauden jälkeen, mutta hormonia ei ollut veressä, kävin verikokeessa.

Toivotaan, että kaikki saamme pitää plussamme ja nämä masuasukkimme ihan loppuun asti, se on meidän kaikkien isoin toive! :heart: :flower:

Katalin
: Tässä alkaneessa kierrossasi, sitten plussaat, kun on ollut kiinnittyminen raskautuu helpommin heti uudelleen! :hug: :heart:

Mukavaa pvn jatkoa kaikille! :heart: :flower:


 
Lauantaita leidit! :wave:

RPM kyseli ammateista, mä olen logistiikan ylempi toimihenkilö. Enempää en kerro, koska olen aika varma että ammattinimikkeeni on maailmassa ainoa laatuaan. :D

Indica kyllä se haalea plussakin on plussa. Kemiallinen raskaus on semmoinen, missä alkio kiinnittyy ihan hetkeksi ja sitten irtoaa nopeasti. Silloin testi saattaa näyttää haaleaa plussaa, mutta ei montaa päivää peräkkäin. Itselleni ei ole noin käynyt, mutta yleistä tuntuu olevan. Jos nykyiset testit ei olis niin herkkiä (ja testailijat kärsimättömiä :D ), niin tommoista ei ikinä edes saisi selville.

).( Mulla on kyllä järkyttävä olo... Pahoinvointi on lähes jatkuvaa, pahenee iltaa kohden. Kaikki ruoka ällöttää. Mutta kivointa on se, että verenpaine oli keskiviikon mittauksessa 98/48. Voin kertoa, että kyllä tuntuu. Heikottaa ihan kiitetävästi. Valivali! Ja minä kun lupasin, että yhtään en valita jos raskaaksi tulen. :whistle:

Lopuksi vinkki kaikille joita jääkaapin hajut ällöttää: Laita vaikka pakasterasiaan kunnon tujaus ruokasoodaa. Laita jääkaappiin ilman kantta. Sekoita jauhetta noin kerran päivässä. Imee erittäin tehokkaasti yököttävän hajun jääkaapista!

Nyt lähden kirjastossa käymään, ja vähän kaupungille.

6+0 :heart:
 
mukavaa launantaita!
katalin :hug: olen todella pahoillani. kyllä se vielä onnistuu :heart:
jennynen tervetuloa sinullekin ja paljon onnea!
mulla tänään vielä ei pahaolo ole iskenyt :D välillä pistää kylkeen kovasti, mitäköhän lienee, toivottavasti normaalia. ajattelin soittaa maanantaina neuvolaan ja varata sen ajan =)
mitenköhän tää mun maha tästä alkaa kasvamaan, toivottavasti ei vielä ihan hurjasti, kun olen töissä koeajalla uuteen tahtävään joulukuun puoleenväliin, en ainakaan sitä ennen haluisi että siellä tiedetään. me ei olla muutenkaan kerrottu vielä kenellekään muulle kun yhdelle mun kaverille. ajateltiin että jo jouluna kerrottais meidän vanhemmille jotenkin että: yksi lahja toimitetaan jälkitoimituksena, arvioitu saapumisaika 16.7 :) jos vaikka olis saanu siihen ultrakuvan mukaan. mutta voi olla että ei jaksa niin kauan odottaa, kun tiedän että mun äiti ainakin olis niin onnellinen :)
mukavaa päivänjatkoa kaikille, voimia väsymyksen ja huononolon kanssa :hug: palkinto ainakin on mitä mahtavin :)
 
Olet 4 viikkoa ja 2 päivää raskaana.
Hedelmöitys tapahtui noin: 23.10.2008
Sydän alkaa lyödä: 17.11.2008
Alkio alkaa liikkua: 11.12.2008
Alkiosta tulee sikiö: 18.12.2008
Kaikki sisäelimet muodostuneet: 18.12.2008
Keskenmenon riski pienenee: 1.1.2009
Pahoinvointi vähenee: 8.1.2009
Sukupuoli mahdollista selvittää (ei näy vielä ultrassa): 15.1.2009
Sikiö nielee ja pissaa: 29.1.2009
Ultraääni: 1.1.2009
Sikiön liikkeet tuntuvat: 12.2.2009
Sikiölle kehittyy unirytmi: 26.2.2009
Sikiö alkaa kuulla: 19.3.2009
90% mahdollisuus selvitä jos lapsi syntyy: 16.4.2009
Monet sikiöt asettuvat pää alaspäin: 21.5.2009
Äitiysloma alkaa: 11.6.2009
Laskettu aika: 16.7.2009
(vau.fi)
Heh, vähänkö innostuin :D
 
toivova84: vähän hauska tollanen! Munkin pitää mennä tekemään!

Jennynen kyseli huomisesta ja lähipiiristä! Hih, mä ostin tänään miehelle sen "suuri äitiyskirja", siinä on tosi paljon hyvää tietoa ja sen verran oli oma lehmä ojassa että halusin sen ihan tuon ammattinikin kannalta ja muutenkin itselleni :LOL: :D Ja mulla kyllä tietää aika lailla kaikki lähimmät kaverit ja sukulaiset, enhän mä malttanut olla kertomatta. Iskälle kerron tossa parin tunnin päästä kun näen sen :D :whistle:
 
Mukavaa lauantaita kaikille! :wave:

katalin jaksamista sinulle ja kyllä se sieltä vielä tärppää :heart:

Jennynen tervetuloa mukaan !!!

Meni tovi lukiessa viestejä kun oli niin paljon tullut, mukava että porukkaa on näin paljon heinäkuisissa!
Piku81 kyseli imetyksestä, meillä kuopuksen imetys loppui tytön ollessa 5 kk, kun ei minulla maito enää riittänyt ja kauheen hanakasti ei tyttö ottanut rintaa enää vastaan. Meillä molemmat tytöt on ruvenneet reilun 2 kk:n iässä nukkumaan yöt läpi ilman yösyöttöjä niin varmaan sekin vaikuttaa siihen maidon herumiseen ja riittämiseen. Mutta hyvin ovat kasvaneet ja melko terveinäkin olleet. Itellä oli se toive kummastakin että puolivuotiaaksi ainakin imetän jos vaan pystyn, mutta ei niitä aina voi etukäteen suunnitella.

Mulla on koko tän päivää ollut tosi flunssainen olo ja se yököttävä olo on sitten vaihtunut aamuun, illasta ei enää niin pahalle tunnu. Massukin on turvonnu ja osat housut jo ihan ahdistaa! Me mennään tänään miun vanhempien luo syömään ja saunomaan ja huomenna sitten isovanhempien luo syömään. Ihana pääsee valmiiseen pöytään herkkujen äärelle! :D Esikon kanssa tehtiin tänään isänpäiväkakku, ja huomenna aamulla sitten kuorrutetaan ja koristellaan!
Oikein ihanaa isänpäivää kullekin!! :heart:
 
Iltaa jokaiselle =) !
Ja onnea plussanneille :heart: . Mukavaa, kun meitä on jo näin paljon :hug:
Mää oon ollut päivän töissä, nyt väsyttää ihan mahottomasti. Viime yön nukuin tosi huonosti, ku nuorimmainen heräili tunnin välein (raukalla kova yskä ja nuha)..ja aamulla töihin. Ihan rätti-poikki-särki-olo :/ , mutta eiköhän se tästä.
Oksettaa välillä mahottomasti, mutta tiiän, että sekin helpottaa ajan kanssa :D , täytyy olla positiivinen.
Oi, huomenna isänpäivä ja ite joudun aamulla seiskaksi meneen töihin, olen puoleen päivään töissä ja meen sit yöksi. Oon siis lähihoitaja vanhuspuolella.

Me ei olla viel kerrottu kellekkään raskaudesta..katotaan viel joku viikko...en kyllä tiiä kauanko pysyy salassa, ku maha on alkanut kasvaan vauhdilla. Kaikki housut puristaa =)
Nyt täytyy alkaa levähteleen. Mukavaa iltaa :heart:
 
Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!

Katalin Jaksamista! Häntä pystyyn ja plussaonnea tälle kierrolle!

Ammateista: täällähän on useampi vanhuspuolella työskentelevä lähäri! Se on minunkin alani. Oletteko muut kuinka raskaissa yksiköissä?

Oireet: kuvotusta kellon ympäri ja himo appelsiineihin :p Uskomaton väsymys, voisi vaan nukkua nukkua... Turvotusta löytyy niin ettei vaa'alle uskalla mennä ja vatsallaan ei voi nukkua kun heti alkaa yököttää enemmän.

Cassylle kiitos soodavinkistä, kokeiluun! Vielä kun joku keksisi keinon taltuttaa se tiskikoneen haju!

Esikoinen lähti isäinpäivävkonlopun viettoon isänsä luo ja oma mies taas viikonvaihteen töissä pitkät päivät, eli täällä vietän hiljaiseloa. Loistava tilaisuus esim. siivota, mutta imuri on saanut olla kyllä rauhassa kun olen löhöillyt sohvalla viltin alla :D

Nyt menen kokkaamaan iltapalaa töistä palaavalle tulevalle isukille. (Vaikka ei huvittaisi, ruuan haju yööök! Tyytyisiköhän mieskin appelsiineihin? :LOL: )
 
Iltaa kaikille!
Täällä päivä mennyt erittäin pahoin voiden mutta oksentamaan en ala.Syöminen tökkii taas pahemman kerran.Sitruunajääteetä tässä taas juon..se pitää olon jotenkuten siedettävänä.
Hetki sitten tulin tyttöjen kanssa saunasta ja tuli todettua ettei sinne tule ihan hetkeen mentyä uudelleen.Tuli aivan kamala olo ja sydän hakkasi hullun lailla.Ja pahaolo vain paheni entisestään.
Katalin: voimia minäkin täältä lähetän ja ison :hug:
Mutta nyt lepäämään että jaksaa vielä tämän illan toimet suorittaa.Tytöt kuitenkin tapansa mukaan heittäytyvät hankalaksi kun nukkumaan pitäisi mennä.

Niin ja vielä niistä isomman tytön synttäreistä..kyllä meinaan joskus jossain vaiheessa äidilleni sanoa asiasta.

Hyvät lauantai-illan jatkot kaikille :wave:
 
Juu kiitos rohkaisuista :) kyllä se kait on nyt itsekkin uskottava että raskaana ollaan :) tein neljännen testin ja se näytti yhä vahvempaa plussaa :) ihanaa, toivottavasti kaikilla etenee hyvin raskaudet :heart:
 
Katalinille hurjasti tsempityksiä tulevaan! :hug:

Toivova-84: On muuten hauska joululahjaidea teillä isovanhemmille! =) Voiko jotenkin soveltaen lainata?! :D

Luulenpa että tuo hajuaisti on nyt sitten alkanut herkistymään. :| Tänään oltiin tuolla maamme pääkaupungissa pyöriskelemässä ja kyllä siellä lauantain ihmisvilinässä taas hajuja osui liiaksi nenuun. Parempi pysyä väljemmillä vesillä... :x :whistle: Mieheltä kysyin vielä useaan otteeseen, että haistoko se jotain, kun oikein kovin pisti nenään. Ei haistanut. :| On mullakin "ongelmat". :D

Vaikka viimeyönäkin tytön yöitkujen jälkeen oma huonovointisuus valvotti, tänään on kanssa ollut tasaseen pientä etomista, aion ensiviikolla vielä yhden testin tehdä. Jotenkin ei vaan tahdo uskoa. :snotty: Pakko vaan tehdä se.

Huomenna sitten hemmotellaan isukkeja. :) Vuosi sitten oli esikon laskettu aika vain muutaman viikon päässä, joten isänpäivä alkoi tuntua jo konkreettisemmalta meidänkin perheessä. Tein miehelle oman Isyyspakkauksen. Tykkäsi, ei tainnut oikein mitään edes odottaa. :)

Mukavaa isänpäivää joka kotiin! =)
 
kävin tänään vähän shoppailemassa, kolme kertaa piti lähteä suorinta tietä ulos, kun oli sellanen olo että nyt lentää :| mieti että parempi kuitenkin ulos oksentaa kun vaatekauppoihin :D ei sentään tarvinnut...
juu ole hyvä vaan dj mussukka, löysin tänään sellaiset bodyt joissa lukee mummin ja vaarin kulta, ajattelin että isovanhemmat saa joulupaketteihin ne ja mukaan kortti jossa lukee että : täyte tähän toimitetaan myöhemmin, arvioitu saapumis aika 16.7 Oli ihan pakko ostaa ne, niin tulipa sitten tuo kertominen ratkaistua näin. tosin voi olla että mun äiti arvaa jo huomenna kun menen isänpäivä vierailulle, on ollut nimittäin niin huono tuo olo että en tiedä miten pystyn sen peittämään :) ostin muuten miehelle sellaisen kirjan huomiseksi kun, mies hoitaa lasta, siinä on jotain tietoa raskaus ajasta, mutta valmistautumista enemmän vauvan hoitamiseen.
Ihanaa isänpäivää kaikille!
 
Nyt on isäinpäivä jo vaikka yö onkin. :heart:

Viimeinen raskaustesti tehty, halusin joskus koittaa miltä näyttää oikea plussa Clearbluessa ja kun testi oli jäänyt kaappiin, päätin heti, että teen sen isäinpäivänä ja nyt siis tehty, kyllä tuo ihan plussalta näyttää :D :heart:



Kauniita unia kaikille ja oman kullan kuvia :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

 
Huomenia ja kaikille isille hyvää isäinpäivää! :heart: :flower:



Ompa pinossa hiljaista..Varmaan juhlat käynnissä.
Kiva Aava kun olet lopettanut tupakoinnin, Tsemppaamme sinua, varmaan on vaikeaa, mutta kannattaa! :heart:

Täällä olen nukkunut vähän aikaa jo aamupvunia, kun on niin huono olo, Nyt juon keitettyä vettä, mihin lisäsin vähän suolaa :D :p , jos se auttaisi! :heart:

En tiedä pitääkö lähteä kävelemään ulos, sekin voisi auttaa. :heart:

Tänään tuleekin lapsosia enemmän ja vähemmän paikalle ja kakkukin tuodaan tänne kuulemma. :D

Kivaa aamupvn jatkoa kaikille ja Tervetuloa, varmaan uusiakin isäinpvnä ilmestyy!

Katalin: Kiva kun käyt seuraamassa kuulumisiamme, liityt sitten uudelleen odottajiin elokuussa, näin uskon sinulle käyvän! :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

 

Yhteistyössä