Heinäkuun 2009 Helistäjät marraskuussa

Heissan taas!

Kävelin 6km sauvakävelylenkin jo 9:ltä lähdin, sitten kotiin ja nukkumaan aamupvunet
1,5h siinä vierähti nopeasti

Söin mannavelliä ruuaksi ja yhden leivän siivun.

Jospa sitä tunnin päästä lähtisi iltavuoroon

Ihanaa aurinkoista päivää kaikille! Hyvää vointia myöskin!

Josko minäkin tänne ilmoittautuisin mukaan. :wave: Eli tänään testi näytti plussaa (piti vielä tehdä varmistukseksi toinenkin testi :LOL: ) ja laskurien mukaan uutta tulokasta odoteltaisiin heinäkuun puolenvälin paikkeille. :heart: Mulla on hieman ollut ongelmia kuukautiskiertojen kanssa, mutta sanotaan nyt LA:ksi 14.7., katsotaan miten se siitä vielä tarkentuu... :)

Pikkukakkonen olisi sitten tulollaan, esikoinen syntyi joulukuun '07 alussa. Neiti onkin nykyisn melkonen menopeli, kokoajan lisääntyvien taitojen myötä maailma on yhä vain mielenkiintoisempi paikka tutkiskella. =) Tällähetkellä päivät kuluu kotosalla tyllerön kanssa, ehkä nyt siis vielä pidempäänkin. Niin ja onhan meillä tuo kaksilahkeinenkin taloudessa, päivisin tosin sorvin ääressä. ;)

Vähän olen sekaisin tämän raskautumiseni kanssa. :D Menee hetki sulatellessa, hymyilyttää. :) Ja kunpa kaikki menisi vaan loppuun asti hyvin. Raskausoireiluista olen ainakin bongannut etovat olotilat.

Nyt siirryn tutustumaan teihin = lukemaan tekstejä läpi. =)

Tervetuloa mukaan odottaviin heinäkuisten helistäjiin DJ Mussukka :heart: :flower: Paljon onnea raskausaikaasi samalla! :heart: :flower:

Iltavuorosta kotiuduttu, takki tyhjänä, eli väsyttää, no huomenna jälleen iltaan, saa ainakin nukkua reilusti ennen sitä :D

Kauniita unia jokaiselle! :xmas:

Huomenia kaikille!

Yöllä pisuhätä yllätti 4:n aikaan ja nukkumaan mennessä oli huonovointisuutta, onneksi nukahdin kuitenkin;=) 5:n aikaan heräsin pisuhätään, huonovointisuuteen ja nälkään,eli nyt puurolautanen vieressä. :p

Lähdenkin vähän ennen 7ää ajelemaan labraan tuonne sairaalaan, pääsee helpommin, kun en ole aikaa varannut;=)

Mieliteoista: On kyllä, mutta aivan vaihtelevia, 1 ilta oli pakko saada shipsejä, mies ei lähtenyt ostamaan, niin itse autolla käväsin, terveellinen mieliteko, onneksi ei usein toistuvaM=), minun mielitekoni vaihtelevat ennen raskautta söin joka pv ainakin yhden omenan, nyt ei ole yhtään tehnyt mieli, klementiinit ovat kyllä hyviä ja jopa makeita, vauvojen pilteistä tykkään , siis niistä marja-hedelmäsoseista, niitä on aina nyt kotona , työlaukussa, jopa autossa on 1, taitaa olla jäätynyt?;=)

Ihanaa aamua kaikille!

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

aamuja kaikille!
dj massukka tarrasukkia ja mukavaa odotusta sinulle.
Jänittää uuteen töihin meno.
Mieliteot vaihtelee vielä välillä tekee suolaista mieli ja välillä makeeta.
Mutta nyt jatkaan aamupalaa ja sit töihin.
Mukavaa perjantaita kaikille,voikaa hyvin :heart: =)

Hei vain kaikille :heart: !
Jospas minäkin liittyisin mukaan heinäkuun odottajiin. Meille ois nyt tuloillaan kolmas lapsi :heart: , La omien laskujen mukaan on 2.7. Synnytyssairaala OYS.
Meillä on kaks pikkuista taaperoa, neitokainen 01/06 ja pojan-pallero 10/07. Vauhtia piisaa tässä huushollissa =) . Mies on 27v. Molemmat kuljetaan töissä, ite teen kolmivuorotyötä...saa nähä kuin pitkään jaksaa yövuoroja tehä :ashamed: . Hoitoalalla olen.

Mulla mielialat vaihtelee ihan julmetusti, mutta muistelin tossa, että edellisissä raskauksissa alussa oli aivan samanlaista. Voi mies ja lapsi parkoja :| . No, jospas se tästä.
Kuvottava olo on koko ajan, ei oo tarvinnut kylläkään oksentaa...vielä. Ei haluta syödä mitään..ainoastaan omenat ja suolakurkut menee helposti alas :) .

Nyt alan meijän pikku-ukko nukuttaan aamu-unille :heart: .

Hyviä vointeja kaikille!!
- Piiku ja ihme 6+1

Piti tulla vaan kurkkimaan että jokos on paljon heinäkuisia! :D
Ja pitää nyt DJ Mussukalle sanoa, että ei se oo viel paha että kaks testiä tekee, mä tein ehkä viis tai kuus viel sen jälkeen ku eka testi oli näyttäny plussaa, pitihän sitä varmistella, ettei se viiva katoa vaan mihinkään. :LOL:

No mutta tarrasukkia matkaan kaikille heinäkuun masuvauvoille! :heart:

Terveisin Laala ja Punkero rv 16+3 (Huhtikuun pinosta)

Huomenta kaikille!
Täällä herätty seitsemän aikaan "pirteänä", mutta kahvia en pysty nyt juomaan.Sitruunajääteetä (pahin mielitekoni) juon litratolkulla kyllä.Yön nukuin yllättävän hyvin ihan ihmettelinkin sitä aamulla.Paha olo jyllää voimalla eikä mitään tee mieli nyt syödä.
Noista raskausoireista..esikoisen kohdalla etovaa oloa oli pitkään.Jos nälkä yllätti ja mietin jääkaapilla liian kauan että mitä söisin..meinasin heti oksentaa.Toisessa ei oikeastaan mitään erikoista..mielitekoina sitruunajäätee ja salmiakki.Kolmanne kohdalla jonkin verran etovaa oloa ja jostain selvittämättömästä syystä paino tippui heti alkuu 10 kiloa.Sitä kyllä tutkittiin tarkaan jopa kilpirauhaskokeissa kävin mutta mitään ei löytynyt.Eikä sitä painoa pahemmin sitten tullutkaan.
Rinnat oli oikeastaan vain esikon kohdalla liki alusta kipeät ja kasvoivat vauhdilla.Muissa ei oikeastaan mitään suurta muutosta ennen kuin maito alkoi synnytyksen jälkeen nousta.
Nyt ei mitään tuntemuksia rinnoissa eikä oikeastaan muutakaan kuin tämä etova olo.Farkutkin vielä mahtuu jalkaan kun ei turvotusta ole ilmaantunut..vaikka toisaalta toivon niiden kohta jäävän jo pieniksi kun meinaavat vanhuuttaan hajota päälle :D
Tänään taidan ottaa rennosti kun mieskin on kotona.Saa katsoa vähän tyttöjen perään jos vaikka sitä itse makoilisi sängyssä.Ei tämä olo mikään loistava ole :x
Että tälläinen päivä täällä tänään..jos sitä huomenna olisi vähän pirteämpi jo :)

Heissan taas! Pinossa jo 26 odottavaa äitiä, tai voi olla , että jopa laskin väärin;=))
Tervetuloa mukaan Piiku! :heart: :flower: Paljon Onnea raskauden aikaan!

Juu tämä olo ei niin herkkua ole, mutta minä tykkään noiden keskenmenojeni jälkeen mieluummin kunnon raskausoireista! :D :heart:

Laala: Juu täällä me kovasti lisäännytään Heinäkuun helistäjissä! :D :heart:

Äiti_Kengulle:Ihanaa työaikaa, toivottavasti työpaikka on mukava, mitä työtä teet?

Jos kaikki kertoisivat ammatistaan? Itse olen lähihoitajana vanhustenhuollossa :heart:

Ihanaa päivää kaikille ja nautitaan tästä olostamme, vaikka huonoa oloa pukkaakin! :heart:

Kiitos vinkistä, tomaattileipä onkin hyvää ja aromisuolaa päälle! :p

Hei vaan kaikille. En nyt tiedä josko tänne uskaltaisi ilmoittautua. Eilen tein kaksi haaleaa posiitiivista testiä, ja tänä aamuna vielä haaleamman (?!). Mikäli siis testit pitävät paikkansa, niin pikkukakkosta odotellaan. Esikoinen (poika) syntynyt 06. Kierto heittelee muutamalla päivällä mutta laskureiden mukaan viimeisimmästä kierrosta laskettuna LA olisi 14.7 :heart: . Oireita ei vielä ole, ja olo on todella epätodellinen :| Toivottavasti tämä olisi nyt totta. Onnea kaikille muille plussauksista :flower: Niin ja viikkoja olisi nyt laskurin mukaan 4+3

Huomenia vaan kaikille, vissiin muutamaan asteen pakkasella ollut yöllä kun maa vieläkin kuurassa! =) ja mukavaa että heinäkuisia tulee lisää, tervetuloa mukaan dj mussukka ja Piiku83 !
Äiti-kengu: Onnea uuteen työhön! :flower:

Mie nukuin tosi hyvin viime yön - tosin aika väsynytkin olin kun se edellinen yö meni vähän valvoessa. Eilen askarreltiin tyttöjen kanssa isänpäiväkortteja ja tänään pitäis paketoida lahjat =) Sitten pitäis vielä miettiä että minkälaisen kaakun sitä leipois??? yritin tuolta ohjeitakin katella josko tekis jotain erilaista... niitäkin vaihtoehtojakin on niin paljon että vois tehä vaikka kuinka monta kakkua :D Esikko haluaisi vielä tänään maalata jonkin maalauksen isille - eilen vietti jo tovin niitten siveltimien kanssa - enemmän taisi olla väriä muualla kuin paperissa :)

ladymama : mullakaan ei tuota turvotusta ole liiemmin ilmaantunut ja välillä tuntui että pitäskö siitä huolissaan olla, mutta erilaisiahan nämä raskaudet ovat. Mulla mahtuu parit lantiofarkut vielä päälle - mutta tuntuu edelleen että ne on tiukempia sieltä takapuolesta :D

Tänään eka kerran tuntui aamusta että ei passaa syödä mitään tai tulee nopeesti ylös... vaikka tosiaan tähän asti on ollut sitä iltapahoinvointia!

Ihanat perjantaipäivänjatkot itse kullekin! :wave:

Onnellinen testin tekijä ilmoittautuu.
Juuri tuli kaksi viivaa testiin.

Toinen lapsi kyseessä ja ikäeroa tulossa 1 v 10 kk. LA laskureiden mukaan 14.7.
Laitoinkin justiin neuvolaan sähköpostia, josko saisi sitä ensimmäistä aikaa ja lähetettä ultraa, kun vko 12 on näköjään just uuden vuoden viikolla, niin mietityttää, että mitenkähän niitä aikoja saa.
Tälläistä, ajattelin askarrella tuon testin isänpäiväkorttiin...
Ihanaa viikonloppua kaikille.

Tervetuloa mukaan DJ Mussukka, Piiku83, Indica, Mansku72 =) mukavaa odotusta ja tarrasukkia matkalle mukaan..

Äiti-Kengulle mukavaa päivää uudessa työpaikassa..

Onpas heinämassulla jo ihana masu :heart:

Oma olo ei vieläkään ole oikein loistava, no jospa se tästä oikkuhiljaa. Kurkku ei onneksi enää ole kuin raastinrauta, mutta tukkoinen ja puolikuntoinenon muuten olo..
Nällkäkin ois, muttei oikeastaan mitään tee mieli :/ väkipakolla ompun söin että ei ainakaan siksi tulis huono-olo..Väsyttää vaikka yöllä nukuttiin taas kuin tukki semmoiset reilu 8h..

Ammateista oli puhetta..Mie oon ammatiltani parturi-kampaaja, meikkaaja-maskeeraaja ja ennen kuin jäin äippälomallle niin opiskelin oppisopimuksella kosmetologiksi..jäi reilua puoltavuotta vaille valmistuminen, että sitä jatkamaan kunhan työelämään palailee..Hoitovapaalle siis nyt kotona hoitelen tuota pikku-ukkoa..ihanaa aikaa :heart:

Meidän pitäis myös hakee isänpäivä lahja ja tehdä kortti, sekä kakku leivotaan varmaan huomenna..osais vaan tosiaan päättää minkälaisen tekis :p

Juups, mut nyt levähtään kun poitsukin päikyillä :wave:

Piku ja Tintti 5+5

Tervetuloa ja onnea myös mansku72 ja Aava !!
Noista ammateista oli puhetta, unohin aiemmin kirjotella, elikkäs mie olen matkailualalla ja ennen äitiyslomaa olin hotellissa vastaanottovirkailijana. Äippälomalla nyt siis tyttöjen kanssa puuhailen, hoitovapaalle jään nyt vuoden alusta ja odotellaan sitä "möröä" syntyväksi sitten heinakuussa :) sitten jossain vaiheessa palaillaan työelämään, nyt nautitaan näistä lapsista!

katta2 ja mörö rv 6+2

päiviä kaikille ja taas pino kasvaa tervetuloa uusille ja tarriksia :hug:

kakut sain eilen leivottua hiukan jännittää et miltä maistuvat toinen ainakin haisi niin äklö makeelle et :x ja tänään tein munavoita ja ne keitetyt munat :x
tänään on ollu siis ihan oksu päivä aamulla tuli kahvit ihan reippaasti takasi mies vaan tokaisi et kauheeta rykimistä :/

ammateista hmm mä olen vähän sellanen jokapaikan höylä eli olen tehny aika monenlaista työtä leipomosta siivoukseen yleensä kyllä miellän itseni enemmän myyjäksi mutta tällä hetkellä olen hoitovapaalla ja joskus sitten odottaa työttömyys ensi alkuun :/

heinämassu voin lohduttaa mulla samanlainen maha (enkä ole yhtä laiha kuin sinä) ;) mutta jo esikoisesta oli samalla tavalla maha tuli tosi äkkiä ja kyllä se oli valtava loppuun asti sain kuulla aika monta kertaa että kuinka monta sieltä tulee yms muuta mukavaa :LOL:

hyviä perjantaita ja viikonloppuja oikeastaan en varmaan kerkiä paljon käymään kiirusta tiedossa :wave:

Tervetuloa mukaan kaikki aamuna aikana liittyneet! Paljon onnea jokaisen raskausaikaan! :heart: :flower:

Kävin Hcg mittauksissa vielä tänä aamuna ja nousu on huikeaa viime perjantaina 765 :heart: , tänä aamuna 8970 :heart: :heart: :heart:

Eli siinä syy varmaan, miksi olen niin ailahtelevainen, hormonit hyrrää!! :heart: :flower:

Pian iltavuoroon, joten mukavaa päivää kaikille! :D :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

Kämppä puunattu, tyttö päikkäreillä ja äidin iltapäiväkahvihetki. :) Pitää tuosta kahvista nauttia vielä, kun se maistuu, etomisista huolimatta. Esikon kanssa etenkin raskauden alkupuolella pelkkä kahvin hajukin kuvotti. :whistle:

Onpa Heinämassulla jo veikeä masu! =)

Raskausoireista olette tainneet jutella. Esikkoa odotellessa heti alussa rinnat aristelivat ja ryöpsähtivät lopulta kaksi kuppikokoa suuremmiksi. Lisäksi hajuaisti herkistyi todella kovin, ei mukavaa etenkin julkisilla kulkuneuvoilla liikkuessa. :x Huonovointisuutta oli myös, mutta sitä sai pidettyä aisoissa syömällä todella tiuhaan. Varsinkin alkuraskauden aikana söinkin kuin hevonen! Paino ei edes noussut silloin vielä kovinkaan paljoa, ilmeisesti se pienenpienenpieni ihmisen alku vain tarvitsi sen kaiken?! =) Keskivaihe raskautta oli helppoa, ehdittiinhän siinä meidän häätkin järjestelemään ja juhlimaan yms. Loppupuolella raskautta tuli sitten kaikenmoisia kolotuksia, mutta sillä etupainolla se alkoikin olla jo melko loogista. :D Kaikenkaikkiaan olin niin onnekas, että esikkoa sain odotella suhteellisen hyvissä ruumiin ja sielun voimissa, toivottavasti tämänkin kohdalla kävisi edes lähelle yhtä hyvin. :) Tuota pientä etovaa olotilaa on nyt ollut. Yritän nyt lisätä pieniä välipaloja, jos se auttaisi myöskin tälläkertaa. Muuten ollaan tyttären kanssa vähän sairasteltu, niin enemmän se flunssa on oireillut. ;)

Niin ja nyt kun mietin, mielialan vaihteluita on kyllä viimeaikoina ollut! :ashamed: Olen vaan laittanut niitä huonosti nukuttujen öiden piikkiin (tytön kanssa vähän levotonta taas... ), mutta johtuiskohan se nyt kuitenkin tuosta masuasukista... :whistle:

Minä olen myös matkailualan immeisiä, eli kuten kattakin hotellin respassa viimevuodet olen työskennellyt. Tosin sekin työ tahtoo olla niin moninaista, työnantajasta riippuen olen siinä sivussa hoitanut aulabaaria, pyörinyt aamiaistarjoiluissa, tehnyt kerrossiivouksia ja kaikennäköisiä toimitotöitä. Nyt vimesimmällä työnantajalla on vastaanottovirkailijan töiden ohella ollut yhtälailla myyntipalvelu- ja toimistotyötä. Työelämästä nyt on kuitenkin jo yli vuosi poissa oltu ja vähän mietinnässä että palailenko enää edes saman työnantajan leipiin...

Seeemmosia... :wave:

Heipsan uudet ja vanhat =)
Kaikille uusille:tarrasukkia ja mukavaa odotusta.
Tällä hetkellä olen päiväkodin keittiöllä töissä.Pehmeä lasku työelämään,ens viikolla vain ke töitä.
Mua alkaa kyllä tietyllä lailla tää oireettomuus vaivaan :/ Masua on kyllä tullut,mutta tarvis varmaan olla tyytyväinen.....Kyllä jo odotan perjantain neuvolaa.
Kaikille mukavaa viikonloppua :heart:

Olipas tänään pirtsakka sää ;)
Minä arvasin raskauteni jo ennen varsinaista plussaamista. Oireita on. Nippailee kokoajan masua, hajuaisti on voimistunut, päätä särkee saunassa, paleltaa...ja tekee mieli roskaruokaa...kääk! Mä en voi kuitenkaan antaa noille viimeisille himoille valtaa, kun minä nimittäin olen jo nyt arvoiltani raskausajan diabeetikko. Joudun aloittamaan insuliinit varmaankin piakkoin. On hirveää, kun aina kun syö jotain tulee huono olo (johtuu siis sokereista) ja jos ei syö niin tulee vielä pahempi olo.

Mä olin jo ekaa kertaa neuvolassakin, kun piti heti laittaa lähete sinne äippäpolille. Sieltä ei oo kuulunut vielä mitään, mutta neuvolatäti sano, että jos ei ens viikon puoliväliin kuulu niin pitäis ottaa itse yhteyttä. No eipä siellä miotään ihmeellistä ollut (neuvolassa siis)...vanhat rutiinit taas. Naureskelin, kun otti hiv koetta...että jos ois vaikka iskenyt tässä välissä (mulla siis 8kuinen vauva ja otettu viimeksi vajaat 2vee sitten)

Täytyy täsä muuten vielä ihmetellä miten tuo raskaus lähti aluilleen. Ollaan oltu hiukka väsyneitä, eikä seksielämä ole ollut hurjan hohdokasta...niin tyyliin ekakerrasta tulin taas raskaaksi. Olen kyllä hyvin onnellinen ja niin on tuleva 9 lapsen isäkin.

Mä oon ollut taas hiukka hysteerinen tän raskauden suhteen ja kokoajan tekis mieli käydä vessassa tarkistamassa, etten vaan vuoda. Yhden keskenmenon kokeneena...se oli kyllä elämäni ikävämpiä kokemuksia.

No kohta kukaan ei jaksa lukea, kun niin pitkään turinoin. Muiuten neuvolatäti sanoi, että la olisi 6.7...ota siitä sitten selvää. Mulla on melkein kaikki lapset syntyneet 38 viikolla...että juhannuksena sitten odotettavissa (kuitenkin menee kaksi viikkoa la yli kun nyt näin manailen)

Asutteko muuten kaikki kaupungissa? Me asutaan kaukana palveluista. 27km lähimpään kauppaan, ettei ihan pienten mielitekojen perässä voi juosta...ja kun maito loppuu pakko pärjätä huomiseen...näillä bensan hinnoilla.

Mamma Muu+ salaisen masun salainen asukki 5+1 (?)

Iltaa kaikille!
Täällä päivä mennyt erittäin pahoin voiden.Mitään en oikein pysty syömään ja nälkä aiheuttaa lisää huonoa oloa.Tekisi mieli vain nukkua ja nukkua.Mutta nyt jo niskat kipeinä ja jumissa joten säästelen unia yölle.Jos siis pystyn edes nukkumaan.
PItäisi kerätä voimia jotta saisin siivottua kunnolla ja järjestää ensi viikonloppuna isomman tytön 5v synttärit.Ikävä kyllä sinne ei tule kuin tytön kummi perheineen.Juuri sain kuulla äitini lähtevän reissuun vaikka tiesi näistä synttäreistä jo paljon aikaisemmin.Harmittaa ihan suunnattomasti.Meinasin näissä hormoonihuuruissani jopa suuttua äidilleni ja itku tuli sitten puhelun jälkeen.Purin kuitenkin hammasta enkä suuttunut.
Taitaa minullakin kovasta väsymyksestä johtua pienet ajoittaiset kiukunpuuskat..miehelle tulee välillä ärähdettyä täysin syyttä.Onneksi tuo jo tietää mistä tämä johtuu eikä suutu siitä minulle.Ja osaa vetäytyä takavasemmalle ja antaa minun raivota rauhassa.
Mutta nyt voisin mennä tutkimaan tarkemmin jääkaapin sisältöä..jos vaikka pystyisin syömään jotain :)
Huomenna tänne voisin taas tulla lukemaan kuulumisia.

Yhteistyössä