Heinäkuun 2009 Helistäjät marraskuussa

heips tänne ja taas oli uusia tervetuloa

täällä ollaan oltu ahkerina olen pessy ikkunoita ja lattioita nyt on omaa aikaa kun esikko on päiväunilla :saint:

mä ajattelin yrittää pitää tän vielä omana tietona mahdollisimman pitkään mutta melkeen oma äitini näkee sen taas naamasta ja se ei osaa olla hiljaa :eek:
jotain hyvää legendaa tarvitsis keksii ensi viikoksi kun on eka neuvola jos ton pojun sais hoitoon :D ei oo meinaan sen kanssa helppoo ku siel menee äkäseen tunti aikaa ja pojulla on jonkin sortin "ADHD" se ei jaksa keskittyy paikallaan olemiseen ;)

jos se yhtään piristää muiden mieltä niin mä olen oikea hormonihirviö raskaana ollessani |O

mukavat keskiviikko päivän jatkot täällä jatketaan siivoilua ja illalla yksin kauppaan kun mies on tullut kotiin ah laatuaikaa

Heipä hei taas!
Minäkin tuota äidille ja muulle suvulle kertomisesta..äidilleni en uskalla kertoa asiasta vasta kun mahaa ei saa enää piiloon.Tiedän tasan tarkkaan miten suhtautuu asiaa ja pelkään meidän välien huonontuvan aikas lailla.
Muutamalle hyvälle ystävälle olen jo kertonut, mutta tytöt eivät vielä tiedä.Esikoiselle kerrottiin jo sillä hän jo kuitenkin ymmärtää asian.
Muulle suvulle en itse aio kertoa sillä ei olla oltu vuosiin oikein missään tekemisissä.Äitini saa kertoa jos haluaa.
Mietin myös miten kerron siskolleni..voi olla että hänelle kerron ensin ja vannotan olemaan kertomatta äidilleni.Siksi näin että tunnen siskoni todella hyvin ja meillä on hyvät välit.Joten uskon siskoni suhtautuvan asiaan hyvin.
Mutta nyt pitää taas lähteä hakemaan isompi tyttö päiväkodista ja sitten suunnataan kauppaan kun kuopukselle pitää ostaa isompi toppahaalari.
Menee vain mielenkiintoiseksi sekin reissu..ei tää mun rakko kestä kovin pitkää kauppa reissua..mutta onneksi Tarjoustalossakin on asiakasvessa :D

Rouva Pikkumyy: pääkaupungista olen mutta synnäriä en vielä tiedä? "Uuden" kotikaupungin kuviot näiltä osin minulle vielä auki :) Tulossa olisi minulle toinen, miehelle ensimmäinen lapsi. Esikoinen täytti juuri kahdeksan (!) vuotta. Aika lentää siivillä!
Minä olen melko avoimesti kertonut raskaudesta, vaikka itselläkin takana yksi keskenmeno. Minusta on ihan mukavaa, että läheiset tietävät, kävi miten kävi.
Hurja väsymys alkanut, viime viikon olin niin energinen... Toki tällä hetkellä väsyttävät alkuviikon pitkät työpäivätkin.
Mutta onhan tämä ihanaa, etenkin kun tuleva isäkin on niin mukana odotuksessa =)
Tarrasukkia kaikkien pikkuisille!
(Ai niin, laskurin mukaan meillä pitäisi tänään sydämen sykähdellä :heart: )

Heippa! :heart: :flower:
Meitä on jo pinossa 21 , eli hyvä alku, vaikka ollaan marraskuun alussa vasta! :heart:
Tervetuloa mukaan Pia87 ja paljon onnea raskauteen!! :heart: :heart: :flower:

Tänään parempi pv tosiaan, luulen, että jos olen liian väsynyt, niin silloin känkkäränkkä ilmesty;=) Nyt nukuin ruuan jälkeen taas 1,5h-2h;=) :xmas: Uni maistuu. Huomenna menen iltavuoroon, joten aikaa nukkua pvunet ennen töihin menoa. Tänään jätän sauvakävelynkin väliin , huomenna kävelen 6-9km aamusella-aamupvllä, ihana ilma ulkona kun pakkasen kirpeä, muttei liian kylmä kuitenkaan.

Aikooko joku muistaa isää, siis omaa miestään jotenkin, vaikka kohtuasukkaat ovat vielä näin pieniä? Minä ehkä jotain pientä hankin :heart:
Omaa isää ei olekkaan enää täällä elämässä, olen menettänyt molemmat vanhempani , kun ovat vielä olleet "nuoria" isä 61v , äiti vuosi sitten 64v, niin se elämä jatkuu ilman heitä, mutta heitä rakkaudella muistaen. :heart:

Ihanaa iltaa kaikille
! :heart: :flower: :saint:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

Nasu-85
Pitäsköhän munki nyt si ilmottautua listalle... Tääl on jo joitakin tuttuja vauvakuumeen puolelta... :flower:
Elikkäs La. olis näillä näkymin 2.7.09 voi varmaa tosin muuttua kyllä vielä... Rv. on 5+6... :heart: Ja synnäri SKS, ikää on 23v ja perheeseen kuuluu avomies, pikku systeri ja Nasu pupu ja nyt sitte tämä esikoinen... :heart:

Koitan jotain raapustella vaikka väsy ja yökötys on melkoista... Tänään on itse asiassa mennyt oikein hyvin, mutta iltaa kohden olo paheni. Huomenna on uusi päivä, saas nähdä minkälainen siitä tulee.

Tervetuloa kaikille uusille! Onnea plussista. :flower:

Äiti-Kengu mä vaihdan treeniohjelmani säännöllisin väliajoin. Viime aikoina oon tehnyt jalkatreenissä etukyykkyä, prässiä, reidenkoukistuksia, ja -ojennuksia, ja pohkeet istuen. Nyt mä teen etukyykyn pelkällä tangolla, ainakin hetken aikaa. Aloin myös tehdä jalkaprässin yksi jalka kerrallaan, niin ei tarvitse käyttää isoja painoja. Ei ole tule sitten kuormitusta liikaa keskikroppaan. En halua riskeerata mitään. Neuvolassa väittävät että treenejä voi jatkaa normaalisti. Mutta minä väitän että puntin kanssa jos pystyy jatkamaan normaalisti, ei ole kyllä alunperinkään treenannut kovin kovaa... Enpä usko joidenkin 140 kilon jalkaprässien olevan hyvä idea missään vaiheessa raskautta.

Kävin tänään tosiaan neuvolassa. Laittoivat mulle lähetteen ä-polille, mulle tulee sieltä ultra-aika postissa. Toivottavasti ei kauheen montaa viikkoa mene. Neuvolantäti oli kyllä tosi kiva kaikinpuolin!

Nyt vois mennä paapimaan. Öitä meille kaikille ja meidän masupavuille! :heart:

iltaa naiset =)

Ja taas porukka on kasvanut..kiva..Onnea odotuseen uusille plussaajille

Mulle sitten iski flunssa ja esikoiselle käytiin maanataina pistämässä infulenssarokote ja sekin on nyt sitten räkäinen ja kuumeinen :headwall: saa nähdä oliko vika tikki tuo infulenssarokote...

Mulla siis tän päivän olo ollut melkoisen huono..Toivottavasti huomenissa helpottaa, kun kävin äsken saunassa höyryä hengittämässä..

Ladymama: täällä yksi juuri hiuksensa menettänyt..mulla nimittäin esikon odotusaikana hiukset vahvistui aivan silmissä..ja yllätys yllätys sitten kun synnytin ja muutama kuukausi kului niin hiuksia lähti tukkokaupalla joku 4kk :eek: Olin vähän jo hätää kärsimässä, mutta onneksi sitten rauhoittui..Joten tiedän ei oo kivaa tuommonen...

Me ollaan tästä raskaudesta kerrottu lähimmille, ja ollaan myös semmoisia että halutaan jakaa tää lähimpien ystävien ja sukulaisten kanssa kävi sitten miten vain..

Mulla kanssa esikkoa odotellessa sai kyllä alusta asti rampata vessassa yötä päivää..mutta nyt ei oo ollu,( toki voi olla että juon hieman liian vähän vettä, varsinkin tällä ololla ei meinaa maistua)..mikä myöskin hieman pelottaa, ja muutenkin kun ei esim vielä ainakaan rinnoissa oo mitään tuntemuksia :/
Siittä tulikin mieleen, että onko teillä joilla on jo takana useampia kuin yksi raskaus..niin onko siis raskaus oireet olleet samanlaisia vai poikenneet paljonkin...jos muistatte?
Kun mullahan ensimmäisessä raskaudessa joka päättyi km rv.13, oli kaikki mahdolliset oireet..rinnat todella kipeet, kuvotusta, ja vessassa juoksua..
Esikkoa odottaessa oli kyllä oireita, väsy, pahoinvointi, hieman rinnat arat, nippailua alavatsalla ja vessassa laukkaus.. myös mutta muistelen että pahimmoilleen alkoivat vasta joskus 7-8 viikolla eli ei muistaakseni ihan alussa...toki muisti saattaa pätkiä..
Ja siis nyt on myös jotain pientä kuvotusta väsy ja vilu, ja tietty noita vatsatuntemuksia mutta tosiaan oireet melkoista vähäisiä...Kaikkea sitä pienessä päässä miettii..vaikka järkikin sanoo että tottakai eri raskaudet voi olla ihan erinlaisia :whistle: ja ei kai se auta kuin iloita nyt siittä plussasta ja nauttia lievistä oireista, ja elää päivä kerrallaan odotellen ekaa ultraa...johon on vielä aivan tuskastuttavan pitkä aika...

Juup mutta tämmöisillä mietteillä kohti sänkyä...öitä

Piku ja Tintti 5+3

23 paikalla jo heinäkuun helistäjissä, mukavaa! :heart: :flower:

Tervetuloa mukaan katalin ja paljon Onnea raskauteen! :heart: :flower:

Eri raskauksista 1.s raskaus poika, voin huonosti heti plussauksesta alkaen, oli paljon migreeniä, pahoinvointia ja oksentelua
2.s raskaus tyttö, ei pahoinvointia/ei oksentelua/hyvä ruokahalu/migreeni 3 kertaa eri kuukausina kun olisi ollut menkat
3.s poikaraskaus: Huonovointisuutta/oksentelua/migreeniä heti alusta alkaen /kuivuminen ja sairaalaan sisälle rv 10-11 ajaksi
4.s raskaus(kmrv13)poika/migreeniä/pahoinvointia/ei oksenteluaheti plussasta lähtien
5.s raskaus (tm)vähän huonoa oloa /ihan vähän alavatsatuntemuksia
6.s raskaus elitämä meneillään oleva: Pahoinvointia/ei oksentelua/migreeniä, alavatsatuntmuksia/rinnat kipeät-turvonneet/huimausta ajoittain/mielitekoja ruuan/syömisen suhteen/mielialavaihteluja

Eli ainoastaan tällä kokemuksella tyttöraskaus mennyt kuin huomaamatta

Veikataanko kumpaa odotetaan?
Minä veikkaan poikaa, tosin tyttökin on yhtä tervetullut, tai vaikka molemmat :heart: / :heart: / :heart: + :heart: ja tietenkin vauvan terveys olisi toiveissa myös.

Ei tullutkaan uni vielä :D :heart:

Tervetuloa kaikki uudet tarrasukkia ja mukavaa odotusta.
Täällä ensimmäistä kertaa todella kaamee olotila :$
Piku81:no mulla eka poika verivuoto rv7 ja 13 lievää kuvotusta supisteluita pitkin odotusta
toka tyttö oksentelua rv16 saakka ja sen jälkeen supistelua
kolmas tyttö 24h kuvotus pahimmillaan iltaisin,ettei pystynyt syömäänkään.
neljäs poika lievää kuvotusta verivuotoa rv7 lopussa supistelua
viides eli tämä lievää kuvotusta veritahroja rv4
Itellä kyllä aika vahva epäily sukupuolesta,koska noissa aikasemmissa pojilla ja tytöillä on samankaltaiset odotukset ollut.No kunhan terveen sais synnyttää :heart:
Mukavaa päivää kaikille :D

Tervetuloa mukaan kukkaiskeiju! :heart: :flower: Paljon onnea raskausaikaan myös sinulle! :flower:

Herätty ollaan ja puurokin jo syöty, teemuki nokan alla :heart: :D

Täällä -3 astetta pakkasta eli mukava reippailuilma, vähän myöhemmin :heart:

Mukavaa alkavaa torstai aamua kaikille
! :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :flower:

:wave: huomenet taas kaikille ja uusille :flower:
joukko vaan kasvaa hyvä hyvä

mulla on eka kakkupohja uunissa hiukan pelottaa mitä tulee en ole ennen tehny :eek:
huomenna sitten tulee ekat vieraat ja lauantaina loput

oireista hmmm
esikoisesta pientä kuvotusta lähinnä aamuisin, hervoton väsymys, närästys (jo heti alussa) ja hormonihirviö
toinen joka päättyi keskenmenoon siitä ei ollut edes oireita vaan se vahva tunne et plussa tulee testiin :(
kolmas eli tällä hetkellä rinnat on tosi arat, pientä etovuutta, välillä oksu lentää ja vihlaisuja alavatsassa
ja jokaisessa on ennen plussaa ollu se vahva tunne et nyt ollaan raskaana

mulla on tällä hetkellä tyttö olo kattotaan muuttuuko esikoisesta tuli viikolla 12 tosi vahva tunne et on poika ja niin se oliki :LOL:

mutta mä menen taas leipomaan hyvää torstaita kaikille :wave:

Onnea Kukkaiskeiju kiva nähdä sinua myös täällä :)

Onko muilla ollut mahakipua?? Mä olen kärsinyt nyt joka yö kamalista vatsakivuista ja suolistosta se on kai kiinni.. Polttelee kaikki "kaasut" ym munasarjoja... ja sitä on joka yö :( vähän väsyttää.. Sisko sanoi että se johtuu turvotuksesta ja kohdun asennon muutoksista, jotenkin suoliston liikkeet osuu eritavalla, varsinkin kun on esikoisesta kyse.. mene ja tiedä mutta tuskaa on jokainen yö!

Huomenna eka neuvola :)

hei!
Jos tuohon listaan haluaa laittaa niin olen 23v. ja synnytyssairaala tulee olemaan varmaan K-SKS

Mulla on ollut huonoa oloa, ei sentään ole tarvinnut oksentaa. Ja hajut, että ne on selkeitä! Tuntuu niinkun liiottelisin kun aina kuulee noista puhuttavan, mutta näköjään ihan syystäkin :D
Ja röyhtäilyttää ihan jatkuvasti?! Luin sellasta opaskirjasta jossa sanottiin että metallinmaku suussa on myös raskausoire! En ollut koskaan kuullut, mutta selittää siis tuon veren maun aamusin ja iltasin suussa ;)

Paljon teillä muilla on viikkoja? Kun mulla kai on jotain 4+? Mite sulla skorppan jo nyt on neuvola? Mulle ohjaaja anto itselleen ultra ajan :D Se on 1.12!

aamupäivää!
ihanaa kun tulee muitakin uusia, esikoishaaveissa käynyt kunnon puhuri! onnittelut vielä kaikille
mulla kanssa tuntuu vatsassa outoja nipistelyjä, väsymys on kova, huono olo jos ei syö koko ajan ja rinnat aivan valtavat :D
taas pitäis lähteä iltavuoroon :| oon töissä lasten osastolla, myyn siis kaikki päivät vauvan vaatteita ja leluja... nyt oon vaan haaveillut että kohta minäkin voin ostaa niitä ihania pikkuruisia bodyja yms. :attn:
mukavaa päivää kaikille masunkasvattajille!

toivova-84 me ostettiin miehen kanssa jo nalle :D ja sellainen kirja mihin kirjoitellaan molemmat neuvoloista ja odotuksesta niin vauva saa sitten isona lueskella :)

Kukkaiskeiju se neuvola on joku alustava juttu missä kysytään perinnöllisiä sairauksia, annetaan virtsanäyte ja kai ne verikokeenkin ottaa.. ultra on sitten joskus. Sitten saadaan lippuja ja lappuja sekä se neuvolakortti. Laskurin mukaan olisi kuudes viikko mut se kyllä heittää koska kierto on pidempi..

Pakkasen täyteiset torstaihuomenet kaikille ja kiva että joukkomme kasvaa, tervetuloa uudet :D

Viime yö oli taas kyllä yks laatuaan... molemmat lapset itkee tihrustivat keskellä yötä ja tämä nuorimmainen ei sitten kolmen jälkeen enää nukahtanukkaan, että väsyttääkö.... |O nyt sitten tuhnottaa nukkua ja varmaan nukkuu aika pitkään - mietin jo että oisko nämä nyt sitten niitä hammasitkuja, esikoiselle tuli eka hammas vasta 8,5 kk ja eipä tällä kuopuksellakaan yhtään ole vielä.

ladymama eilen sanoin että ei oo tarvinnu juosta vessassa - noh, kyllä eilen tarttes juosta ja yölläkin ja nytkin tuntuu koko aika että rakko on ihan täynnä =) että niin kauan kesti sitä autuutta ettei tarttenu juosta , heh :D

Oireista eri raskauksissa, noh mulla nyt ei ole kun kaksi lasta molemmat tyttöjä, mutta...
Esikoinen : olo kiukkuinen ja ärtyisä ennen plussatestiä, lievää kuvotusta, kauhea väsymys, vatsa turvoksissa heti alusta saakka, rinnat arat.
Kakkonen: Pahoinvointia rv 12 saakka, mieletön väsymys, vatsa turposi jo ennen kun plussatestin tein ja aika äkäinenkin taisin olla ja koko aika vessahätä.
Kolmonen: iltaisin kuvottaa, väsymys iham mieletön,mielialat vaihtelee ihan järkyttävästi,rinnat suurentuneet, vessassa juokseminen.

Huomasin myös että ennen kun plussatestin nyt kolmosesta tein niin paljon oli vihlaisuja vatsasta ja vissiin kiinnittymisvuotoa tuli(tai ei se varmaan muutakaan voinu olla), jota ei ole ennen tullut. Tyttöolo mulla tästäkin on, mutta saap nähdä! kumpikin sukupuoli on erittäin tervetullut :heart:

Täytyy rientää pihalle muksujen kanssa niin jospa itekkin heräis =) Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Katalin: Pidä Positiivistä ajattelua =) Itelläkin meinaa kyllä tää ns oireettomuus kyllä laittaa miettiliääks.Koskas sulla on neuvola?
Mä sain töitä :D meen naapurikuntaan tekeen sijaisuuksia.Eli toivon mukaan on töitä siihen asti,kunnes jään äippälomalle.Täällä oli aamulla -5 astetta.
Katta2:toivottavasti pystyt päivällä torkahtaan,että saat väsymyksen pois.
Kaikille mukavaa torstaita =)

Yhteistyössä