Heinäkuun 2009 Helistäjät joulukuussa

uc1
Hei kaikille,

Ilmottaudun uutena mukaan tähän pinoon.
Olen 29-vuotias Espoolainen ja viikkoja kasassa noin 9. Sain keskenmenneen keskenmenon toukokuussa ja kirjoittelin tällä palstalla silloin aiheeseen liittyvässä pinossa.
Nyt siis uusi yritys saattaa esikoislapsi päivänvaloon asti.

Arvatenkin tämä uusi raskaus on ollut melkoista hermojenhallinnan vuoristorataa, mutta toistaiseksi vaikuttaisi kaikki olevan kunnossa.

Olen viettänyt viimeiset 5 viikkoa ulkomailla opiskelemassa, joten ero perheestä (perhe = mies ja koirat) on myöskin koetellut kestävyyttä. Viikon päästä pääsen onneksi takaisin Suomeen ja siten myös neuvolaan ja ultraan ym. tutkimuksiin ja ennen kaikkea oman rakkaan kainaloon =)

Kävin pikaisesti Suomessa muutama vikko takaperin yksityisellä varhaisultrassa, kun en pystynyt hermoilemaan täällä yksinäni. Ultraamiselle tuli reippasti hintaa (lentoliput, lääkärikulut ym.), mutta oli vaivan arvoista: 7 viikkoinen sydän sykki reippaasti ja kaikki näytti muutenkin todella hyvältä.

Tästä huolimatta, hermoilen edellen aika paljon, mikä lienee luonnollista edellisen kokemuksen vuoksi.
Toivon enemmän kuin mitään muuta, että joululahjaksi saisin nähdä tuon pienen sydämen jaksavan yhä sykkiä.

Voimia ja jaksamista kaikille ikävien uutisten saajille :hug:
Ja hyvää joulunodotusta kaikille!


Uc ja minipupu 9+5 :heart:
 
Irmeli09
Anteeksi, että tunkeudun pinoonne, mutta huhuilen teitä kukkaiskeiju, toivova-84, tiara ja päärynärouva. Kuinkas odotus on lähtenyt käyntiin? Plussasitte tuolta viikon 45 pinosta vauvakuumeilupuolelta. Pinohan on mukavasti pysynyt koossa ja nyt seuraavat minä mukaanlukien olemme plussanneet viikolta 49 :D . Ehdottelinkin, että voisimme yrittää pitää porukkaa koossa vähän pidempäänkin ja pistin 45/49 viikkojen jatkopinon pystyyn tänne odotuspuolelle. Toivottavasti loput, jotka eivät vielä ole plussanneet pian liittyisivät plussajoukkoon. Olisi tosi ihanaa jos haluaisitte tulla mukaan pinoon ja kertomaan kuulumisianne. Toivottavasti saisimme mukavasti porukkaa kasaan! Tervetuloa! :heart:
 
Vihdoinkin viikko 7+, että tää aika menee hitaasti :ashamed:
Nyt sain sit vihdoin neuvolasta jonkun kiinni ja neuvola on sitten ensi viikon torstaina.
Outoa kyllä että pitää monta päivää soitella ennen kuin joku vastaa puhelimeen, ei kovin luotettava olo tule kyllä.

Uusiakin oli taas ilmestynyt, tervetuloa mukaan ja onnea plussasta :flower:

uc1 aika epäuskoisena vielä menen itsekin eteenpäin, minulla todettiin keskeytynyt keskenmeno viime helmikuussa viikolla 13. Mutta jospa nämä raskaudet menisikin ihan loppuun asti! :)

Mitäs muuta...tänään on firman pikkujoulut :xmas: enkä oikein tiedä miten selviäisin niistä paljastumatta. Ellei sitten kaikki ole jo tajunneet mun tupakoimattomuudesta ja mä vaan kuvittelen yhä huijaavani heitä. Alkoholiton siideri ois varmaan muuten hyvä (ne purkit näyttää ihan samalta) mutta kyllä sitäkin varmaan porukka katsois kieroon että vien omat juomat juhliin jossa on juomatarjoilu... :LOL:

Varmaan unohdin taas jotain kommentoida, mutta kait se on jatkettava hommiakin taas...

Meritähti :heart: Jellona 7+0
 
Moi

Mulla on tänään ultra iltapäivällä ja oon ihan hermona, on vielä mieslääkäri. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin ja saisin selvyyden onko siellä yksi vai kaksi.

Meritähti Kysy kun meet neuvolaan onko jotain soittoaikaa tai jotain et sais kiinni tarvittaessa jos raskauden aikanakin tulee jotain kysyttävää tai jotain niin saisi kiinni. Tosi outoa että neuvolassa ei puhelimeen vastata.

Tervetuloa uusille


 
elisen
Hei kaikille vanhoille ja uusille!
Päätin minäkin liittyä joukon jatkoksi ja kaikille oikein paljon :hug: joilla on mennyt huonommin!
Minulla on ultra myös tänään iltapäivällä ja kuten jouvauva katsotaan innolla missä mennään, kutina on että kaksi taitaa olla tulossa sen verran on jo annettu osviittaa...
Jännäksi käy miten sitten selviää yhden pienen ja kahden vauvan kanssa mutta me naisethan ollaan monitoimi porukkaa..keretään kaikkialle!!!

laita jouvauva viestiä onko tuplat sinnekin tulossa???

Pirteää perjantaita kaikille =)
 
elisen Onko teillä suvussa kaksosia? Mistä sulle sellainen olo on tullut että olisi kaksi? Mulla raskausoireet voimakkaammat kun ekassa ja maha kasvaa ja kasvaa en tiedä mitkä housut laitan jalkaan kun lähen kun nappi kiristää kaikissa ja vanhat äippähousut on aivan liian isot vielä.

En tiedä johtuuko tämä et jännitän ultraan menoa, mutta nyt on alkanut maha sattumaan ihan kun olisi supistuksia mutta eihän niitä vielä voi olla. Nyt iskikin mieletön pelko jos on keskenmeno tulossa...

8+0
 
Itsenäisyyspäivän aattoa :flower:

Voimahalit kaikille jotka ovat saaneet keskenmenon tai on muita murheita!

(.): Maha kasvaa, en ollenkaan muista millaiset mahat oli näillä viikoilla kahdesta edellisestä, kun kuvia ei ole kuin synnäriltä juuri ennen vauvan syntymää, en ikinä halunnut, että musta otetaan kuvia isomahaisena... Keskenmenoa en osaa murehtia, mutta ymmärrän, että moni sitä murehtii :( Nyt on alkanut maistua myös punainen liha, mutta olo on karmea, kaikki ruoka tulee ylös, ei siis varsinaista oksentelua, mutta ruoka vaan ei pysy mahassa. Maha on sekaisin ja päätä on särkenyt pari päivää ihan vimmatusti. En jaksa tänään edes raahautua työpaikan pikkujouluihin kun on niin huono olo. Huomenna on herätys 5.15 kun pitää raahautua aamuvuoroon, mua ei taatusti erota siitä porukasta joilla pikkujoulut on menneet vähän pitkään... :x Rintoihin on alkanut taas särkeä ja tietysti noita kohdunkasvukipuja ja sen sellaisia on jonkin verran. Tällä hetkellä en keksi kolmivuorotyöstä muuta positiivista sanottavaa kuin sen että vapaapäivät on kivoja :LOL: Helmikuussa alan myydä lastenvaatteita kotikutsuilla töiden ohella ja ajatus olisi sitten äitiyslomalla sitä jatkaa ja äitiysloman jälkeenkin, mutta sitten jättäisin tuon sairaalan taakseni ainakin toistaiseksi. Lastenvaatteita myydessä törmää vähemmän aggressiivisiin ihmisiin ja tappouhkauksia tulee harvemmin :D Ei ole viime aikoina jaksanut naurattaa hoitotyö. Jos totta puhutaan niin onhan suurin osa potilaista ja omaisista ihania, mutta valitettavasti mieleen jää helpommin vähemmän ihanat tapaukset.

Onkos jo heinäkuisilla tullut mitään tyttö/poikaoloa? Mulla ei ole mitään sellaista oloa, mutta eipä ole ollut edellisistäkään. Ekalla kertaa toivoin tyttöä, muut ennusti poikaa, tyttö tuli, toisella kertaa toivoin poikaa, muut ennusti tyttöä ja poika tuli :) Nyt kun on kumpaakin sorttia ei ole mitään toivomuksia sukupuolen suhteen, kunhan olisi rauhallisempi kuin nuo kaksi, hih.

Viime viikolla oli neuvolalääkäri, sisätutkimuksen teki, kohtua paineli ja totesi että raskaana olen. Sitten tietysti paineet otettiin, kirottu paino ja pissa tutkittiin. 15.12 on np ultra, sielläpä ne viikot sitten vihdoin tarkentuu.

Katja rv 9+5 omien tuntemusten mukaan, 10+5 neuvolan mukaan

 
Hyvää itsenäisyyspäivää huomiseksi!

Ite viettelen synttäreitäki tänään ja oli viel eka neuvolakin. Th oli kuulevinaan jotain sydänääniäkin, mut enhä mie nyt ite mitään tajunnu ;) Viikkojaki vasta vähän yli 8, neuvola tosin manas yhdeksää. Ultraan varmistu aikaki ennen joulua, huh!

Voimahaleja kaikille olosta riippumatta :hug: Toivottavasti menis viikonloppu hyvissä merkeissä.

Katja-81 ei kyllä oo pahemmin oloa, et kumpi tulis. Oma äiti manaa, et Eerohan se siellä on.. saas nähdä.

Tämä oli pikanen käynti, kohta junalle ja synttäripikkujouluihin..

- Jousku
 
Uusille tervetuloa ja mukavaa odotusta!
Tulkaahan kertoileen ultra kuulumisianne.
Kuvottaa väsyttää ja tarvis piparitaikina tehdä.Sais nuo pikkuiset leipoa huomenna pipareita.Jospa se jolu valmistelut sitten virallisesti huomenna.Lahja ostokset menee varmaan ens viikonloppuun.
Mulla oli aluks kyllä selvää kumpi olis,muttei enää.Unohdin sit tänään tilata uutta aikaa neuvolaan tänään :/ Maanantaina tarvii muistaa.
Mukavaa viikonloppua kaikille.
 
Mäkin kävin tänään ekassa neuvolassa. Neuvola täti laitto korttiin että raskausviikkoja jotain 9 vaikka on katottu ultrassakin että oli vaan 7+6 sillon eli nyt 8+3. Ja itsekin tiesin kun mulla on niin paljon pidempi tuo kierto. Sano vaan että nokun sulla on vielä se uus ultra niin vaihdetaan se sitten...hirvee järki kun muuttuu varmasti...

Muten verenpaine oli hyviä ja hb tais olla 130. Ihan mukava neuvolan täti...

On ollu kyllä aika huono olo, kun tuli tää flunssa ja kuume tähän pahoinvoinnin lisäks. Eilen sitten oksensin ekan (ja toivottavasti viimeisen) kerran. Yskä kyllä varmaan edisti sitä asiaa... Uh, väsyttää, etten nyt ala enempää kommentoimaan, toisen kerran sitten. Hyvää päivänjatkoa! :wave:
 
Nostellaans meitiä pikkasen,kun kakkos sivulla jo oltiin.
Pipareita olisi tarkoitus tässä alkaa pikkusten kanssa leipoon.Tällä hetkellä olotila kohtalainen.Aamupalaks mustikkapuuroo ja kolme ruispala leipää :p Vieläkin on nälkä :D
Kaikille mukavaa odotusta ja toivottavasti ei enää surullisia uutisia tule.
Teille voima hali,jotka epävarmuudessa joutuvat olemaan. :hug:
 
SusSoo
:hug: kaikille surumielisille :hug: Pahoittelut keskenmenoista tai niiden epäilyistä :hug: Voi kuinka tuolta odotuspuolen pinosta niin moni tuttu taas pelkää palaavansa sinne takaisin.

(.) En tässä raskaudessa ajatellut käydä alkuraskauden ultrassa yksityisellä. Toistaiseksi raskausoireet ovat voimakkaita ja vuotoa ei ole ollut, joten olen positiivisella mielellä. Neuvolaan soitin eilen ja kerroin kolmesta keskenmenostani tänä vuonna. Joten sanoi siellä, että jos jotakin pientäkin epäilystä uudesta keskenmenosta tulee, niin kirjoittavat heti lähetteen äippäpolille. Tämä oli uutta! Tähän asti mun keskenmenoista ei olla meidän neuvolassa välitetty hitustakaan.
Nautin jokaisesta ärsyttävästä raskausoireestani. Äsken itkeä tihrustin ihan ilman syytä. Joka välissä etoo. Mutta suurin oireeni on vatsan pyöreys :eek: Siis mulla on tällainen vauvamaha ollut ekassa raskaudessa joskus kuudennella kuulla, toisessa raskaudessa ehkä neljännellä kuulla... En mä mielestäni normaalia (kauheesti) enempää ole syönyt, joten mun matkalaisena taitaa olla jättiläinen :D Neuvolaan menen 16. päivä. Suunnittelin pitäväni raskauden salassa työkavereilta jouluun asti, mutta on se ihme jos joku ei ala ihmettelemään tätä mun kumpuani. Äitiyshousuja joudun jo pitämään, kun normaalit housut kiristää.

Olin viikon ulkomailla, joten sen vuoksi olen vähän pihalla pinon kuulumisista.
Vielä kerran halit kaikille halauksia tarvitseville :hug:

terkuin Sussoo ja Suloinen 7+5 (8+0?)
 
:wave:

Täällä edelleen oireetonta, ainoastaan hirmu väsymys pitkin pvää ja niin järkyttävä turvotus että maha tursuaa joka puolelta etenkin iltapäivisin :headwall: :ashamed:

Mullakin nyt sitten ultra ensi torstaina - en malttanut olla menemättä :D Maksaa kuulemma 50? molemmin puolin. Neuvolasta kun kysyin eri vaihtoehtoja (=ultrauspaikkoja) niin sanoi että maksaa 50-100?.

Mua rupee nyt kyllä jännittämään... Mä olen nähnyt unia kaksosista ja mielessä jotenkin pyöriny kaksi vauvaa. Noh, sitten tulee uusi Vauva-lehti ja sielläkin pölinää kaksosista vaikka millä mitalla :eek: Ja mitä näenkään kun tulen tänne: kaksoskeskustelua! :eek:
Meillä miehen kanssa molempien suvuissa kaksosia ja jos oikein olen käsittänyt niin se kaksosten saaminen hyppää aina yhden sukupolven yli : eli me oltais miehen kanssa ne seuraavat mahdolliset saajat :|
Noh, mutta eiköhän sen sitten ensi torstaina nää - luulempa että kuvittelen vaan :D

Neuvola mulla piti olla ens keskiviikkona, mutta ei vissiin ookaan neuvolatäti koko keskiviikkona paikalla :/ Ehdottivat perjantaita klo 8, mutta se ei sovi meille. PRKL MÄ HALUAN ENSI VIIKOLLA NEUVOLAAN NIIN KUIN OLI SOVITTU!! :kieh:

Kaikki joululahjat on täällä jo ostettu ja paketoitu, joulukoristeita alan ripottelemaan tässä pikku hiljaa, valot toki jo paikoillansa.

Tehdäänkö muuten varhaisultra rv 8-9 vatsan päältä vaiko sisätutkimuksena?

Niin ja oottekos jo ottaneet masukuvia? Ois kiva katsella jos jaksaisitte vaikka tähänkin pinoon niitä linkitellä =) Tuollahan on se masukuvapino, mutta kivempi jos omat pinolaiset laittais tähän- vaikka turvotusten kanssa :D


 
Pitkästä aikaa täällä taas, elämä on ollut niin kiireistä ja sit kun ois aikaa mua niin väsyttää että ei jaksa ees palstautua. Mä kävin karseitten vatsakipujen takia lääkärissä, jossa vatsauä:ssä todettiin sappikivi, nyt sitten dietteillään eli kaikki mun herkut on pannassa. Kivi leikataan synnytyksen jälkeen. Sappikiven takia sitten lääkäri laittoi viel sairaalaan ultraan ja siellähän se pikkuinen sytkytteli siis kaikki hyvin =) vkoja oli vain vähemmän kun ajattelin, nyt siis 7+3 laskettu aika 21.7, kivi tippyi sydämmeltä kun "mini" oli oikeesti matkassa ja sydän sykki =) Kummasti mullei oksetusta juurikaan oo mut tää valtava kuvotus, nenänkautta ei juuri passaa hengitellä kun aina tuntuu joku tuoksahtavan etovalle. LEAH, kyseli ultrasta, kyllä mulle ainakiin sisätutkimuksena tehtiin.
 
Sussoo munkin mielestä on epistä, että samat vanhat tutut, jotka on joutuneet kärsimään ihan tarpeeksi, ovat nyt veitsenterällä. Ei sillä, että km:a kenellekään toivoisi, mutta miksi aina ne ja me samat? :ashamed: :headwall:
LEAL sisäkautta tehdään ultra.
Happihypystä ei oo kuulunut mitään. Mitä kuuluu? :wave: :wave:
(.) Eilen olin pikkujouluissa ja ai, että oli hyvä ruoka siellä.
Nyt ollut eilinen ja tämä päivä hyvinkin oireettomia, joten ahdistus alkaa nostamaan päätään. Just, kun en moneen viikkoon hermoillu, ni johan ny piti alkaa :ashamed: :headwall: . Mä oon pönttö :ashamed: :LOL:
 
Jouduin sieltä ultrasta suoraan sairaalaan. Kyseessä cervikaaliraskaus, eli sikiö oli kiinnittynyt (ja se tyhjä pussi myös) kohdunkaulankanavaan. Tilanne oli aika vakava, sillä olis saattanut alkaa massiivinen vuoto milloin tahansa ja sitten olis jo ollu kiire sairaalaan...

Selvää oli, ettei raskaus voinut jatkua kohdunkaulankanavassa, joten mun piti valita, että tehdäänkö keskeytys pitkän kaavan mukaan solumyrkyllä vai kertalaakista kaavinnassa, jossa riskinä vuoto ja sen seurauksena kohdun poisto. Valitsin jälkimmäisen. Operaatio onnistui ja nyt meidän pikkuinen on sitten poissa mutta kohtu vielä tallella. Leikkausta ennen tehtiin embolisaatio, jossa katetrien avulla tukittiin kohtuun menevät pääsuonet verenvuodon minimoimiseksi. Sekin saattaa vaurioittaa kohtua, vaikka sinne menee muitakin suonia. Sillä hetkellä kyllä tuntui, että ottakaa vaikka koko kohtu pois. Pelkäsin niin kuolevani ja että 2 lastani jäisi ilman äitiä. Enkä muutenkaan enää tiedä, uskallanko enää edes yrittää uudelleen... Pääsen ehkä maanantaina kotiin, jos ei ala vuotamaan.

Toivottavasti muilla on parempi tuuri ja raskaudet menevät hyvin loppuun asti. Minä poistun nyt takavasemmalle nuolemaan haavojani.
 
Voi ei Happihyppy! Onpa tosiaankin kurjia uutisia :'( Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääset terveenä kotiin. :hug: :hug: Kurjaa menettää pieni ja siiten vielä olla itsekin vaarassa :'( Voimia hirveästi sinulle sinne! :hug: :hug:

Omanapa. Voi edelleenkin päivä päivältä huonomin.. Eli raskausoireet vain kovenee päivä päivältä. Syömään en pysty kuin keittoja ja koko ajan pidättelen oksennusta.. Paino tippuu ropisemalla. Hirveän vaikeata uskoa ettei mun masussa muka ketään kasvaisi. Yleensä kun alkio on hiipunut niin mun oireet on kadonneet heti. Vuotoja ei myöskään ole. Eli kaiken kaikkiaan hyvin raskaana oleva olo :D
Nooh, aika näyttää miten tämä päättyy. Vielä yritän olla positiivisena =)
 
Happihyppy: Suuret osaanotot suruunne :hug: Kiva kun jaksoit kaikesta huolimatta tulla kertomaan tilanteesta. Olet kyllä ollut niin mielen päällä :hug: Nyt hoidat itsesi kuntoon ja sitten vasta mietit tulevaa. Suuren suuret halaukset :hug: Koita jaksaa !
 
SusSoo
Leinikki :wave: kiva kuulla, että sulla on huono ja tosi oireellinen olo. Niin täälläkin :wave: Mä kaikesta huolimatta nautin jokaisesta etomisesta ja väsyneestä olotilasta. Mulla myös aina oireiden loppuminen on ollut selvä merkki siitä, että masussa ei kaikki ole hyvin. Täällä myös yritetään pysyä positiivisella mielellä vaikka pelko persiissä koko ajan onkin. Mä pystyn kyllä syömään kaikkea, vaikka vähän pitää ruokaa haarukassa pyöritelläkin välillä. Tosin rasvaisen ruuan tuoksu on tosi kamalaa. Ruokakaupassa käynti oli eilen yllättävän vaikeaa ja pidättelin oksennusta koko reissun ajan. Katsotaan pitääkö miehen alkaa käymään ruokakaupassa jos jatkossakin mun kauppareissut ovat yhtä vaikeita.

Hyvää itsenäisyyspäivän iltaa kaikille!
-Sussoo ja Suloinen 7+5 (8+0)-
 
Sussoo. Kiva kuulla että sielläkin on hyvin raskaana oleva olo =) Mulla on tässä raskaudessa tähän mennessä pahimmat oireet, jännä juttu sikäli kun se lääkäri väitti että ettei juuri toivoa ole.
Mun pitäisi mennä huomenna jouluostoksille.. saas nähdä miten käy. Olen niin hajuherkkä tällä hetkellä että jos esim. joku ihminen haisee tungoksessa pahalta niin varmasti oksennan siihen paikkaan. Pitääköhän mun ottaa muovipussi taskuun mukaan jos tulee yhtäkkiä oksu :LOL:
Mutta olen syvästi kiitollinen jokaisesta päivästä kun saan voida pahoin :D
Tsemppiä sulle hirveästi! :hug: :hug: Päivä kerrallaan.
 

Yhteistyössä