Heinäkuun 2009 Helistäjät joulukuussa

heippa kaikille! ja hyvää joulukuun alkua.

Voimia kaikille huonojen uutisten saajille.

Täällä odotetaan ekaa neuvolaa pienessä jännityksen vallassa, muutama päivä vielä, maanantaina se sit olis.Täällä kuulemma kuunnellaan sydän äänet jo ekassa neuvolassa :hug:
pahoinvointi on siirtynyt taas uusille ulottuvuuksille..eilisestä illasta asti on ollut niin pahaolo että itku pääsi ja mikään ei tunnu siihen auttavan..aamulla ajattelin et en lähde edes töihin mut sain kuitenkin raahattua itteni sinne ja parempi niin, sai muuta ajateltavaa =)
onko muilla seisomaan noustessa kovia vihlasuja tuolla nivusten tuntumassa??
itsellläni välillä vihlasee nii kovasti että tippa tulee kivusta silmä kulmaan..

hyvää loppu viikkoa kaikille ja toivotaan parempia uutisia :)
 
Hei, täällähän on tullut huonoja uutisia. Paljon halirutistuksia Junnulle. Myös Happihypylle, Leinikille ja Rouva Pikkumyylle jaksamista odotukseen ja seuraaviin päiviin. Toivotaan, että kaikki olisi kuitenkin hyvin. Ihailen sinua Rouva Pikkumyy, miten jaksat aina päivittää listaa ja joka päivä monta kertaa kirjoitella kuulumisia, vaikka varmasti on muutakin elämää ;)

Soittelin maanantaina neuvolaan, sain ekan neuvolaajan 30.12 eli silloin on omien laskujen mukaan viikkoja 9+ jotain (neuvola tädin mukaan 10+ kuukautisista laskettuna..) Ja täällä päin eka ultra on noin viikolla 12. Tuntuu ikuisuudelta odottaa tonne viikolla asti, että tietää, sykkiikö sydän edes. Mulla oli viikonloppuna vielä tuhruvuotoa, mutta sen jälkeen se loppuikin. Neuvolatädin mukaan ei tarvitse olla huolissaan. Mutta silti pelottaa, kun alkoihan voi mennä kesken ilman että sitä edes itse huomaa. Jotenkin on vielä sellanen olo, että en uskalla iloita vielä täysiä raskaudestani. Pelkään, niin paljon keskenmenoa, että jos se tapahtuu, niin sitten tiputaan niin kovaa ja korkealta alaspäin.

Meillä ole varaa yksityisen ultraan, kun opiskelijoita olemme vielä molemmat. Näin joulun alla rahareikiä onkin paljon ;) Onnellisia te, jotka olette nähneet jo pienen sydämen siellä sykkivän :heart: Tuntuu varmaan huojentavalta.

Nyt en muista, kuka se oli, joka oli tehnyt jo kaikki joulusiivoukset :ashamed: mutta täytyy hattua nostaa, että olet ollut niin ahkerana. Mekin laitoimme alkuviikosta jouluvalot sisälle sekä ulos ja kynttelikköjä sisälle. Heti tuli hieman jouluinen olo. Normaalisti minäkin olen jouluihmisiä, mutta tänä vuonna valmistujaiset sattuvat juuri joulua edeltävälle viikonlopulle, niin en nyt halua pitää kauheaa jouluhössötystä vaan valmistelen mieluummin juhlia. Tuntuu muutenkin niin typerältä valmistua juuri ennen joulua ja haluan valmistujaisistani "valmistujaisjuhlat", enkä joulujuhlat.. ;) Sitten on valmistujaisten jälkeen muutamamia päiviä aikaa laittaa koti joulukuntoon. :)

Tervetuloa kaikille uusille ja tsemppiä jatkoon, toivotaan että pienet pysyvät menossa mukava :heart:

Hattarapilvi ja Onni 5+6 :heart:
 
Junnulle pahoittelut keskenmenosta: Eli HCG: n arvo ei merkitse mitään vaan silti voi olla kyseessä keskenmeno siis täälläkin. :hug: :ashamed: Täällä varmasti sama edessä :snotty:

Leinikki:Missä sinun ultrasi tapahtui? Minulla sairaalassa ,vanhalla laitteella, ja lääkärille vierasta tehdä varhaisultraa, jotenkin en edelleenkään usko keskenmenoon , mutta toisaalta uskon, en tiedä pitäisikö mennä yksityiselle ultraan?

Happihyppy: Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin! :hug: :flower:

Kaikille hyvää iltaa..Rva Pikkumyy migreenin kourissa ja OnniEmmin raskaus :heart:
 
Junnu: Pahoitteluni :hug:
Happihyppy:Toivotaan,että syke on edelleen :hug:
RouvaPikkuMyy:voimia sulle ja toivotaan syke löytyy.
Leinikki jaksuja sullekkin.
Uusille mukavaa odotusta ja jarrusukkia.
Onpas täällä moni ahkeria joulun laittajia.Itellä työpäivän jälkeen on veto pois.Pakolliset ruuanlaitot ym teen.Joulua en ole valmistellut vielä mitenkään :ashamed:
Toivotaan kaikille sydämen sykettä ja onnellista odotusta :heart:
 
Voi kun ikäviä uutisia tullut tähän pinoon. :( Junnulle paljon voimia tulevaan ja iso :hug: .
Leinikki, todella ikävä kokemus sulla, en keksi oikein muuta sanottavaa. Eikö lääkäri sitten nähnyt sykettä? Hullulta tuntuu jos ei toivoa antanut kun tilannekin vaikutti noin sekavalta, siis että tutkiko edes kunnolla. :|

Ja Jouskalle tervetuloa pinoon ja onnea raskausaikaan! :heart:
 
Suuri :hug: :hug: Kaikille sitä tarvitseville :heart:

Taas sai lisää aihetta pelätä ensviikkosta omaa kohtalon ultraansa... Kumpa vois vetäytyä muutamaks viikoks talviunille ja herätä sitten suuren vatsansa vierestä turvallisemmilla viikoilla =)

Uusille tervetuloo munkin puolestani :heart:

Mun joulu on vielä aivan vaiheessa..joululahjojakaan ei ole yhtään ostettuna, tänään kyllä hieman jo suunnittelin mitä kellekin.. tuntuu vaan että ei saa mitään aikaiseks, kun ajatukset pyörii vaan oman vatsan ympärillä.. Mutta eiköhän sitä vielä kerkiä hääräämään ihan tarpeeksi :)

Toivotaan että pienet aarteemme sykkivät ja pysyvät mukana :heart: :heart:

Murmelin ja vieläkin nimetön 6+3
 
Voi miten surullisia uutisia täältä löytyikään! Tiedän niin hyvin tuon tuskan, sanat ei riitä kertomaan miten pahoillani olen puolestanne! Mutta kokemuksesta tiedän, että surun jälkeen jostain se uusi toivokin taas löytyy. :hug:

Mulla on ultra huomenna. Ihan kontrollia vaan viime viikonlopun vuotelun (joka on onneksi loppunut) vuoksi. Jotenkin nyt pelottaa aiempaa enemmän tuo huominen kun täälläkin on näin paljon surullisia uutisia ollut. Jostain muuten joskus luin, että yhdeksäs raskausviikko olisi se riskialttein, tiedä sitten asian oikeaa laitaa.. Omalta kohdaltani pitää varmaan ainakin sinne 13-14 viikolle sinnitellä ennenkuin uskallan toivoa enempiä. Harvemmin sitä toivoo, että aika nopeammin rientäisi, mutta näin on täällä. :)

Hyvää illanjatkoa kuitenkin kaikille ja toivotaan että pikkuiset pysyvät matkassamme mukana. :heart:

Hilmuska rv 7+5
 
Junnu: :hug: Olen tosi pahoillani! :(

Happihyppy: Toivottavasti masussa kaikki kuitenkin hyvin!

Itselläni ei enää niitä tihkutteluja tosiaan ole tullut, mutta edelleen on koko ajan pieni pelko ja jännitys taustalla, eikä oikein uskalla uskoa, että kaikki menisi hyvin. Pitkä aika tuntuu olevan viikon päästä olevaan ultraan.

Tänään oltiin käymässä Ikeassa ja tosi paha olo vaivasi sielläkin välillä, kävin vessassa yökkimässä muutamaan otteeseen. Eilen oksensin ekan kerran ja sekin tapahtui kaupan pihalle :x .

Pitänee ruveta kasaamaan Ikean juttuja, taas paloi rahaa sinne ihan liikaa... Illan jatkoja kaikille! :)
 
Iltoja!

Voimia kaikille ikävien uutisten saajille :/

Nopeasti tulin vaan huikkaamaan, että olettekos lukeneet uutta Kaksplussaa..? Siellä odottajan sivuilla oli mielestäni jokseenkin lohduttava pätkä tähän meidän kaikkien alkuraskauteen liittyen =) :

Noin 10% todetuista raskauksista päättyy keskenmenoon. On ollut tapana sanoa, että keskenmenoriski pienenee 12. raskausviikon jälkeen. Tämä raja on peräisin entisajoilta, jolloin ultraäänilaitteita ei ollut yleisessä käytössä: tuulimunaraskaudet vuotivat pois näihin aikoihin mennessä. Nykyisin tiedetään, että jos raskausviikon 7 jälkeen ultrassa nähdään raskausviikkoja vastaava sikiö, ruskuaispussi ja sydämen syke, keskenmenon riski on sen jälkeen enää 0,5%.

Empä ole moisesta tiennyt! Mutta jotenkin kyllä mukava tietää, eikö? =) Tosin tämä tarkoittaa kai sitä että pitäisi siellä alkuraskauden ultrassa käydä jos haluaisi edes vähän jotain "varmistusta", mutta näillä näkymin en ole menossa... :ashamed:


 
LEAL: Enpä ollut mäkään kuullut tuollaista! No "turvallisilla" vesillä sitten suurin piirtein mennään jo.

:hug: kaikille sitä tarvitseville!

).( Olin illalla vatsatanssissa enkä millään meinannu jaksaa tanssia. Meneeköhän tämä väsymys koskaan ohi?! Sisko ilmoitti mut myös esiintymiseen joka on maaliskuussa...eikös sillon olis jotain 20 rvk...? Eli pikku masun kanssa saisin sit tanssahdella... :D Jos jaksan...
 
Voi että näitä surullisia uutisia tulee lisää ja lisää :'( Suuren suuret pahoittelut ja virtuaalihalut kaikille niitä saaneille :hug: Edelleen peukutan kovasti niiden puolesta, joilla vielä vähänkin toivoa on.

LEAL mä luin tuon jutun, mutta mua se ei juuri lohduttanut, koska edellisen vaavinkin sydän oli lakannut lyömästä noin viikolla 11+ vaikkei mitään vikaa ollut (mikä sit huomattiin vasta pari viikkoa myöhemmin ultrassa)
Mutta sitä mä nyt koitan itselleni toitottaa että valtaosa raskauksista menee hyvin, vaikka osa huonosti päättyykin. Jotenkin toi juttu vaan taas sai itselle sellaisen olon että no olipa kiva olla se 0,5 prosenttia :ashamed:
Mutta hyvältä se silti tuntuu että riski on niin pieni, vaikkei siihen uskallakaan luottaa.
Samasta syystä en aio mennä alkuraskauden ultraan, minua kun se ei rauhoittaisi kuitenkaan.

Mä en muuten saa neuvolaa varattua. Kaksi päivää olen sinne koittanut soittaa ja ihan ajanvarausaikana ( tänään jo muinakin aikoina siltä varalta että netissä on väärä aika ) mutta kukaan ei vastaa. Huomenna taas kokeilen mutta on se nyt kumma. Pitääkö sinne mennä ovelle kolkuttelemaan että saa ajan...

Meritähti :heart: Jellona 6+5
 
Väsyttää väsyttää....
kummatkin lapsoset käytetty neuvolassa..

kovasti tekee mieli pinaattikeittoa mut eihän mulla oo autoo et pääsis kauppaan...maitoki lopussa..

tuntuupa odottavan aika pitkältä.. kun se ultra on vasta 17 pvä ja eka neuvolaki vasta 29 pvä

etova olo jatkuu kokoajan, ei tuu oksennusta mutta tuntuu ku mahassa jyllää ja hajut tekee pahaa..


wiivi84 & ? 10+1
 
Wiivi: voi nyt munkin alko tekeen mieli pinaattikeittoa...tai no...joo...musta tuntuu että mun tekee aina mieli sitä mistä puhe :LOL: Mutta perunapiirakoita on kyllä tänään saatava! Se on ehdoton!

Meritähti: Höh, ompas outo neuvola jos ei kukaan vastaa. Sitkeästi vaan jatkat!

).( Sain sitten mieheltä tartunnan ja hirveän kipeän kurkun ja yskän. Vähän kuulostelen nouseeko kuume, miehellä oli yli 38... :$ Ei kiva ei. Varsinkin kun yskii niin meinaa oksentaa samalla... :D

Kukkaiskeiju & Pöppiäinen 8+2
 
tänään väsyttää pikku-ukolla alkava flunssa ja koko viime yön se seilasi ja niiskutti meidän sängyssä edes takasin potki ja löi unissaan :headwall:
itellä nokka tukossa ja pää seis :snotty:

leipoa pitäisi taidan siirtää sen viikonlopulle suosiolla ja nyt alkaa ihan tosissaan ahdistaa se etten oo ostanu yhtään joululahjoja :xmas:

ei enempää jaksa tänään jaksamisia kaikille

witchi & nökkönen 10+1
 
Juu kiva, nyt tekee täälläkin mieli pinaattikeittoa! :D Onneksi sitä on pakasteessa! :p Kiitos siis vinkistä! Nuo perunapiirakatkin kuulostaa hyvältä!

Me lähdetään mummoloimaan tänään viikonlopuksi, kivaa pitkästä aikaa. Meillä on molemmat mummolat kainuussa yli 200km:n päässä, joten ei hirveän usein jaksa sinne raahautua. Ajattelimme kyllä aluksi, että menemme vasta jouluksi, mutta pakko hakea sieltä nyt joulukuusi, joten mennään nyt sitten. :) Joulunhan siis vietämme kuitenkin siellä päässä.

Hauskaa loppuviikkoa ja viikonloppua kaikille, voikaa hyvin! :) :heart:
 
Huonoja uutisia monella :hug: :hug: :hug: . Toivotaan, että iloksi vielä muuttuis :hug: .
LEAL minua ei valitettavasti toi km:n riski taulukko lohduta. KM:t vkolla 12 ja 15+5 sekä 5+.
Tänään ultrassa löytyi :heart: vahva sellainen. Eli kaikki toistaiseksi hyvin ja päivä kerrallaan (noi on mun tunnuslauseita nyt).
Mymmis ja nöppönen 7+3
 
Heippa =)

Edelleen väsymys vaivaa, ja odotan jännityksellä ensi viikon ultraa..

Tänään tuli vuosi lisää ikää, eli voi listaan päivittää iäksi 26 jos joku viitsii :D Ei se niin tarkkaa ole. Synttäreiden kunniaks en ole tehnyt mitään kotihommia, kävin kampaajalla, ja hakemassa postista mammafarkut jotka tilasin H&M:ltä.Sinäänsä turha oli tilata, kun tajusin että myös Lohjan H&M myy äitiysvaatteita. Mut ei harmita, housut on tosi hyvät jalassa ja kivan näköiset.

Onko muilla tullut hillitöntä pesänrakennusviettiä :p Minä pistän näköjään tällä vauhdilla koko sisustuksen uusiksi :LOL:

Hauskaa loppuviikkoa kaikille, jos en käväise täällä enää tän viikon puolella..

Heinis ja Velmu 9+6
 
Onnea onnea Heinämassu82 :heart:

Minä oon itse ollut niin väsynyt et kaks iltaa oon vaan miehelle itkeä tihrustanut kaiken maailman asioista. Tänään ehkä hiukkasen parempi päivä väsymyksen suhteen.

Oletteko jo paljon hommanneet joululahjoja? Minä en vielä yhden yhtä, kun tuntuu tänä vuonna ideat olevan lopussa. Mietinkin jos tekisin läheisille kauniisiin purkkeihin omatekemää salattikastikettani ja sellaisia lahjoja..

Tanja ja Ötömöllikkä 6+4 :heart:
 
mymmyryy, ihania uutisia, voi kun kiva kuulla!! :heart:

Joululahjoista ja joulusta, enpä ole saanut mitään aikaiseksi, vieläkään. :/
Äitini tänään sanoi että jos tarvitsen apua niin tulee mieluusti siivomaan ja laittamaan mun kanssa ruokia, on se vaan tuo äiti niin ihana tyyppi. :)
No, rautakuuri on nyt aloitettu ja D-vitamiini myös, jospa tämä tästä.
Ällötys on yhä seurana ja yökkiminen jatkunut, mutta sinnitellään nyt vaan, äitini tuumas että oliskohan tällä kertaa tyttö tulossa.. :D :heart:

Ekan lääkäriajankin sain ja 15. pvä varmaan nähdään taas pikkuista, tuolla yksityisellä kun vissiin ultraavat "helposti" ja sehän sopii. :)
Tosin jos np-ultra on ihan siinä lähiaikoina niin kenties sitten ns. turhaa.

Jaksamisia kaikille jotka kärsivät flunssasta tai muuten näistä oireista. :hug:
 
heippa kaikille!
pahoittelut junnulle :hug:
ja voimia niille jotka joutuvat epätietoisuuden kanssa elämään :hug:
(.) kävin tänään ultrassa ja siellä se pieni oli oikealla paikalla ja sydän sykki hurjasti :heart: kyllä oli ihana nähdä se ja mieskin ihan herkistyi :) mittaa oli huimat 18,7mm ja vastasi noin viikkoja 8+5, itse olen laskenut että 8+1, ja niillä mennään ainakin vielä. nyt taas jaksaa tätä huonoaoloa ja väsymystä paremmin kun näki minkä eteen niistä kärsii :) anteeksi omanapaisuuteni, olen vain niin helpottunut.
ai niin, sanoi se lääkäritäti että90% tod.näköisyydellä raskaus jatkuu loppuun asti, alkaa siis jo helpottamaan tuo pelko, vaikka ainahan voi huonosti käydä.
 
tervehdys pitkästä aikaa!

:hug: kaikille jotka saaneet huonoja uutisia tai ovat epätiedon vallassa, sitä niin toivois et kaikilla menis raskaus hyvin, mut kamala totuus iskee päin naamaa :'( olen niin pahoillani!!

joulusta: eli mä olen jo hommannut kaikki lahjat ja laittanu kodin jo juhlakuntoon eli siksi en ole moneen pvä kirjoitellutkaan. viel ois leipomukset mut teen ne sit vasta jouluviikolla!

omaa napaa: olo ok, vaik onkin etova olo melki koko ajan. neuvolaa odottelen ku ois ens viikon keskiviikkona.

kaikille hyvää vkloppua!
 
Ihanaa kun on tullut hyviäkin ultrakuulumisia, niitä niitä enemmän kaipailis.. onnea siis niistä

:flower:

Muistakin mielellään kuulumisia odottelen..mutta erityisesti nyt mietityttää, miten mahtoi happihypyllä mennä eilen siellä ultrassa? Toivottavasti kaikki on hyvin..ja pikkuinen edelleen kyydissä :heart:

Täällä oma olo eo edellekään ole hääppöinen..Flunssa on edelleen ja lisäksi pahoinvointikin on ajoittain iakasta kovaa..Aamut/päivät menee aikalailla makuu asennossa, poijan kanssa pitäs yrittää jaksaa touhuilla, mutta usein se menee siihen että äitee makaa lattialla ja lekaa siittä sitten :ashamed:
Meillä vielä tuo pikkuinen siinä iässä (11kk), että aitee ei saisi kadota silmistä hetkeksikään, eli roikkuu jalkoissa koko ajan teki sitten mitä vain..varmaan jonkun moinen eroahdistus kausi menossa siis..

No mut nyt taidan viettää hieman "laatuaikaa" kun poitsukin tais nukahtaa jo...

Piku ja Tintti 9+5
 

Yhteistyössä