Osallistuin etäsynnytysvalmennukseen ja siellä kannustetaan ihokontaktiin ja kerrottiin sen tärkeydestä, mutta samalla sanottiin, ettei vanhempi saa nukkua vauva sylissä turvallisuuden vuoksi, vaan vauva nukkuu silloin omassa sängyssä. Täällä saa vauvalle vaatteet sairaalalta hoidon ajaksi
Omat sisäkengät pitää ottaa mukaan. Varmaan jotkut helposti jalkaan potkaistavat sandaalit, joita voi pitää myös suihkussa, ois kätevimmät. Eli sellaiset pitäs jostain vielä hankkia.
Sairaalakassia en ole alkanut pakkaamaan, mutta mielessä on aika tarkasti, mitä pitää ottaa mukaan. Lempparisalmiakit pitää päästä ostamaan
Täällä toisen vauvan liikkeet tekee kipeää, kun hän pomppii pepullaan kohdunsuun päällä. Ei ole vieläkään kääntynyt raivotarjontaan. Myös supistukset ovat muuttuneet kivuliaiksi osa ja tarvii välillä panadolia syödä niihin. Eilen olikin äitipolin kontrolli ja hyvin ovat kasvaneet tupliksi. Yksösien kasvuvauhdista ollaan toki jo jääty
kohdunkaula oli lyhentynyt ja paikat pehmentyneet siten, että nyt jää sitten mun hitaat kävelylöntystelylenkitkin pois. Onhan tää tosi tylsää, mutta kyllä tämän loppuajan jaksaa! Onneksi vasta nyt tuli liikuntakielto ja saa ihan kotona levätä.
Vaatteita ollaan hankittu (48)50-56 koossa siten, että yläosia ja alaosia taisi olla molempia 12 kpl ja vetoketjullisia jumpsuitteja on kans 12 kpl. 44-kokoa ostetaan (tai tilataan) vasta tarpeeseen, jos vauvat niin pienenä syntyvät. Välillä tuntuu että tässä on kahdelle ihan liikaa vaatetta ja ahdistaa tavaran määrä ja välillä mietin, riittääkö nämä. Mutta pesukone ja kuivausrumpu toimii, joten eiköhän me pärjätä
Kaikki ollaan ostettu itse tai saatu äitiyspakkauksesta, mutta kuulemma lahjaksi olisi tulossa vielä jokunen pienikokoinen vaate. En haluaisi liikaa vaatetta ennen kuin käytäntö osoittaa, mitkä vaatteet toimii parhaiten.
Tuliko muilla viime viikon helteiden aikana turvotuksia? Mulla hyppäsi vuorokaudessa paino useita kiloja ja turvotus tuntuu ja näkyy. Sormiin ihan sattuu jos yrittää puristaa sormia nyrkkiin. Ei kuitenkaan ole pre eklampsiaa onneksi.