Heinäkuiset 2021

Millaisia alavatsakipuja teillä on ollut? Mulla alkoi eilen illalla aaltoileva kipu/jomotus vasemmalla IHAN alavatsassa, joka jatkuu yhä :( aamulla olin ihan varma että nyt se oli siinä kun tuntui että verta olis hulahtanut, mutta eipä ollutkaan kun valkovuotoa..?

Kipu ei ole niin kovaa, pärjään ilman särkylääkettä. Välillä sattuu samaan kohtaan oikealle puolelle ja keskelle vatsaa, mutta eniten tohon vasemmalle. Soitin neuvolaan oman mielenrauhan takia, mutta käskivät vaan seurailla ja levätä, ja päivystykseen jos kipu kovenee niin ettei voi olla kotona koska he eivät tee mitään asialle.
Tiedän että alavatsakivut on yleisiä, mutta kun tätä jatkunut lähes yhtä soittoa eilisestä asti niin mietityttää :/

Kipu tuntuu eniten kuvaan merkatulla alueella: https://aijaa.com/yUkpEa

Nyt menossa noin 5+3. Varhaisultraan vielä reilut pari viikkoa aikaa.

Moikka mullakin on samassa kohtaa ollut, tosin vasemmalla puolella nämä kivut. Sellaista tykyttävää ja välissä jatkuvaa. Lisäksi ihan keskelle, oletettavasti kohdun kohdalle sattuu myös välissä. Pistelee ja polttelee, kipu helpottaa kuitenkin välillä ja kestää vain vähän aikaa. Tämänkin muistelisin edellisistä raskauksista normaaliksi. Muita oireita en sitten luettelisikaan enään minulle normaaliksi, nimittäin tämän pahoinvoinnin... Luulin että tosiaankin olisin edelleen yksi niistä jotka siitä ei kärsisi, mutta kappas vaan kolmas raskaus otti luulot pois. En tajua miten tämän kanssa pärjää, vetää täysin toimintakyvyttömäksi. Liikkuminen huoneesta toiseen on yhtä tuskaa koska kaikki tälläinen saa mahan vellomaan ja oksennuksen tunteen vaan pahemmaksi. Joinakin päivinä olo helpottaa aamuisin tai iltapäivisin, joinakin päivinä pahoinvointi 24/7 myös öisin. Olen päiväkodissa opettajana, joten sairauslomalle jäänti oli ainut vaihtoehto tässä kohtaa.

Mutta voimia kaikille alkuraskautauteen, ja toivottavasti saadaan pian kivoja ultrakuulumisia!
 
  • Tykkää
Reactions: Minie ja Alinna86
Täällä siirrytty raskausviikolla 8. Eipä tarvii enää ihmetellä oireiden aaltoilua, kun ne iskeneet kunnolla päälle. Onneksi tiedän niiden liittyvän raskauteen ja kuuluvan tähän, niin ei tarvii olla erityisen huolissaan. Väsymys ja pahoinvointi nyt ne, jotka lamaavat toimintaa. En oo kunnolla työkykyinen tällä hetkellä, onneksi on tällä viikolla paljon etähommia, joten jotenkin kitkuttelen. Täytyy saikkua suunnitella mikäli ensi viikolla jatkuu samanlaisena...
Paino tippunut reilu pari kiloa etomisen, ja siitä johtuneen syömisen ongelman ja ripulin vuoksi. Nesteytän itseäni, jotta elektrolyytit pysyisivät suht kunnossa. Närästys a röyhtäily vaivaa, onneksi lääke helpottaa niitä. Vatsaa nippailee/särkee ajoittain samassa kohtaa mitä aiemmin jotkut muutkin kuvailivat.
Jotenkin oireiden vahvistuttua on itsellä jäänyt keskenmenon huoli vähäisemmäksi, kun nyt muuta mikä vie huomion

Sukupuolesta aiemmin ajattelin, että tyttöä toivoisin, mutta tällä hetkellä ihan sama, kunhan terve lapsi syntyisi.
 
Raskain mielin saimme tänään nähdä ultrassa pienemme, jonka sydän oli lakannut lyömästä ja joka oli lopettanut kasvun noin viikko sitten. Suru on valtaisa, vaikka viikkojen vuotaminen oli meitä tähän pakostakin valmistanut. :( Rakas pieni, meillä jäi koko yhteinen elämä elämättä. :(

Käynnistyslääkkeet sain, joten tämä oli meidän osaltamme tässä.

Toivon teille kaikille vilpittömästi mitä parhainta raskautta ja ihanaa yhteistä tulevaisuutta lastenne kanssa. ❤
 
Ihan ensin tsemppiä @Alinna86 huonon olon ja väsymyksen kanssa taisteluun !
Nyt oon hämilläni. Kokeilin tuota doppleria tänään jo. Sykkeitä en saanu kuulumaan (en ehkä edes odottanut) mutta se näytti useaan kertaan sellaisia lukemia siinä näytöllä mitä pienen syketaajuus pitäisi olla.. 120 - > vaihdellen. Tietty hän on vielä pieni mutta voisiko jo olla hänen sykkeitä?
Viikonloppuna uudelleen, josko jo kuuluisikin jotain

Oliivi 8+2

Mulla kans näkyi 8+ viikolta asti pienen sykkeet näytöllä ~140-150 ja 9+0 kuulin ekan kerran dopplerilla sykkeet eli voi hyvin olla ♥
 
Millaisia alavatsakipuja teillä on ollut? Mulla alkoi eilen illalla aaltoileva kipu/jomotus vasemmalla IHAN alavatsassa, joka jatkuu yhä aamulla olin ihan varma että nyt se oli siinä kun tuntui että verta olis hulahtanut, mutta eipä ollutkaan kun valkovuotoa..?

Kipu ei ole niin kovaa, pärjään ilman särkylääkettä. Välillä sattuu samaan kohtaan oikealle puolelle ja keskelle vatsaa, mutta eniten tohon vasemmalle. Soitin neuvolaan oman mielenrauhan takia, mutta käskivät vaan seurailla ja levätä, ja päivystykseen jos kipu kovenee niin ettei voi olla kotona koska he eivät tee mitään asialle.
Tiedän että alavatsakivut on yleisiä, mutta kun tätä jatkunut lähes yhtä soittoa eilisestä asti niin mietityttää :/

Kipu tuntuu eniten kuvaan merkatulla alueella: https://aijaa.com/yUkpEa

Nyt menossa noin 5+3. Varhaisultraan vielä reilut pari viikkoa aikaa.
Mulla ainakin keltarauhanen pitkälle 9+ viikolle asti kipuili juurikin munasarjassa noilla main :)
 
  • Tykkää
Reactions: Minie
Raskain mielin saimme tänään nähdä ultrassa pienemme, jonka sydän oli lakannut lyömästä ja joka oli lopettanut kasvun noin viikko sitten. Suru on valtaisa, vaikka viikkojen vuotaminen oli meitä tähän pakostakin valmistanut. Rakas pieni, meillä jäi koko yhteinen elämä elämättä.

Käynnistyslääkkeet sain, joten tämä oli meidän osaltamme tässä.

Toivon teille kaikille vilpittömästi mitä parhainta raskautta ja ihanaa yhteistä tulevaisuutta lastenne kanssa.
Niin surullista :cry:Voimia<3
 
@Vehkis surullista kuulla paljon voimia teille❤
Paljon onnea @Ingaliini ja @Sabriiiina hyvistä ultra uutisista

Oon nyt hetken ollut palstailematta. Jotenkin ei ole kerennyt
Tänään on 7+1 ja ens maanantaina on neuvola ja keskiviikkona varhaisultra. Nyt jo jännittää. Kärsin viikonloppuna ja alkuviikosta pahoinvoinnista. Kaupassa käyminenkin oli tuskaa. Tissit kipuilee edelleen ja ovat tosi turvoksissa. Muuten oireet ovat tosi vähäisiä ja sen takia sitä ultraa jännäänkin. Koko ajan mietin, että mitä jos on mennyt kesken.
Mitään vuotoja ei kuitenkaan ole ollut. Eli tuskin on mennyt, mutta ainahan sitä varautuu pahimpaan.

Mä aion kyllä jäädä vielä tänne höpötteleen. Ehkä sit kun on lähisuvulle kertonut niin voisin liittyä face ryhmään. En halua vielä ettei kukaan ulkopuolinen saa tietää. Pienessä kaupungissa kuitenkin asun ja juorut kulkee täällä nopeesti.
Mulla on koko ajan ollut vahva poika tunne, mutta silti koko ajan mietin vain tyttöjen nimiä. Mies on ihan varma, että tyttö tulee. Mulle ei oo väliä kumpi tulee kuhan hän on terve❤
 
@Vehkis halaukset täältä <3 ei kai tohon oikeen osaa muuta sanoa :( voimia kovasti vaikeaan tilanteeseen.

Noista varhaisultrista, sain ajan varhaisultraan 4.12. ja olen silloin 6+6 tai 7+0, onko hyvä aika mennä? Olisin mielelläni mennyt myöhemmin, jotta todennnäköisemmin kuulisi pikku sydämen sykkeen, muttei muita sopivia aikoja ollut...
 
@kakkulapio tossakin vaiheessa pitäis kyllä kuulua jo syke, jos ootte laskeneet viikot suunnilleen oikein :) Mulla on sellainen mielikuva, että 6+3 pitäisi viimeistään kuulua, mutta voi kuulua jo ennen tätäkin. Me tosin ollaan menossa vasta 8+0, mutta itse puolestaan olisin halunnut päästä jo vähän aikaisemmin. Toi kuitenkin sattui olemaan eka meille sopiva aika, joten sillä mennään.
 
  • Rakkaus
Reactions: kakkulapio
@Vehkis halaukset täältä <3 ei kai tohon oikeen osaa muuta sanoa voimia kovasti vaikeaan tilanteeseen.

Noista varhaisultrista, sain ajan varhaisultraan 4.12. ja olen silloin 6+6 tai 7+0, onko hyvä aika mennä? Olisin mielelläni mennyt myöhemmin, jotta todennnäköisemmin kuulisi pikku sydämen sykkeen, muttei muita sopivia aikoja ollut...
Edellisessä raskaudessa näkyi 5+4 ja tästä 6+4. Kahdesta ekasta en muistakkaan :D tosi yksilöllistä, mutta uskon kyllä että sulla näkyisi.
 
  • Tykkää
Reactions: kakkulapio
Edellisessä raskaudessa näkyi 5+4 ja tästä 6+4. Kahdesta ekasta en muistakkaan tosi yksilöllistä, mutta uskon kyllä että sulla näkyisi.
Kiitos vastauksista @Sabriiiina ja @Otter . Olis ihanaa jos näkyisi. Jotenkin huoli jostain kokoajan, aina edellisten huolien tilalle tulee uusia kun edellisistä selviää :D turhaa stressaamista myöskin suurimmaksi osaksi. Tämä olisi mulle ja miehelle molemmille ensimmäinen lapsukainen, joten kaikki on ihan uutta :)
 
Kiitos vastauksista @Sabriiiina ja @Otter . Olis ihanaa jos näkyisi. Jotenkin huoli jostain kokoajan, aina edellisten huolien tilalle tulee uusia kun edellisistä selviää turhaa stressaamista myöskin suurimmaksi osaksi. Tämä olisi mulle ja miehelle molemmille ensimmäinen lapsukainen, joten kaikki on ihan uutta
Ymmärrän sen pelon ja jännityksen, tää on yhtä oottamista ja stressaamista seuraavaan neuvolaan että pienellä on kaikki kunnossa :) sanotaanko näin että se huoli hälvenee sit joskus kun lapsi on pitkälle aikuinen että jotenki osaa huolehtia itsestään, huoli ja pelko toisen hyvinvoinnista on aina läsnä.
 
Ymmärrän sen pelon ja jännityksen, tää on yhtä oottamista ja stressaamista seuraavaan neuvolaan että pienellä on kaikki kunnossa sanotaanko näin että se huoli hälvenee sit joskus kun lapsi on pitkälle aikuinen että jotenki osaa huolehtia itsestään, huoli ja pelko toisen hyvinvoinnista on aina läsnä.
Totta, eihän nuo huolet varmasti koskaan kokonaan lopu :p
 

Yhteistyössä