Millaisia alavatsakipuja teillä on ollut? Mulla alkoi eilen illalla aaltoileva kipu/jomotus vasemmalla IHAN alavatsassa, joka jatkuu yhä aamulla olin ihan varma että nyt se oli siinä kun tuntui että verta olis hulahtanut, mutta eipä ollutkaan kun valkovuotoa..?
Kipu ei ole niin kovaa, pärjään ilman särkylääkettä. Välillä sattuu samaan kohtaan oikealle puolelle ja keskelle vatsaa, mutta eniten tohon vasemmalle. Soitin neuvolaan oman mielenrauhan takia, mutta käskivät vaan seurailla ja levätä, ja päivystykseen jos kipu kovenee niin ettei voi olla kotona koska he eivät tee mitään asialle.
Tiedän että alavatsakivut on yleisiä, mutta kun tätä jatkunut lähes yhtä soittoa eilisestä asti niin mietityttää :/
Kipu tuntuu eniten kuvaan merkatulla alueella: https://aijaa.com/yUkpEa
Nyt menossa noin 5+3. Varhaisultraan vielä reilut pari viikkoa aikaa.
Moikka mullakin on samassa kohtaa ollut, tosin vasemmalla puolella nämä kivut. Sellaista tykyttävää ja välissä jatkuvaa. Lisäksi ihan keskelle, oletettavasti kohdun kohdalle sattuu myös välissä. Pistelee ja polttelee, kipu helpottaa kuitenkin välillä ja kestää vain vähän aikaa. Tämänkin muistelisin edellisistä raskauksista normaaliksi. Muita oireita en sitten luettelisikaan enään minulle normaaliksi, nimittäin tämän pahoinvoinnin... Luulin että tosiaankin olisin edelleen yksi niistä jotka siitä ei kärsisi, mutta kappas vaan kolmas raskaus otti luulot pois. En tajua miten tämän kanssa pärjää, vetää täysin toimintakyvyttömäksi. Liikkuminen huoneesta toiseen on yhtä tuskaa koska kaikki tälläinen saa mahan vellomaan ja oksennuksen tunteen vaan pahemmaksi. Joinakin päivinä olo helpottaa aamuisin tai iltapäivisin, joinakin päivinä pahoinvointi 24/7 myös öisin. Olen päiväkodissa opettajana, joten sairauslomalle jäänti oli ainut vaihtoehto tässä kohtaa.
Mutta voimia kaikille alkuraskautauteen, ja toivottavasti saadaan pian kivoja ultrakuulumisia!