Heinäkuiset 2018

Onnea @Neasyos plussasta!:)

Tuo pääseekö neuvolan kautta varhaisultraan riippuu niin paikkakunnasta. Nykyisellä en päässyt viime kierrossa, vaan olis sit selvinnyt nt-ultrassa, mutta ennen esikoista olleessa raskaudessa pääsin, tosin se oli naapurikunta.


Muoks. 4+0
Kiitos :)
Toi on kyllä ihan totta, kaikki asiat hoidetaan neuvoloissa niin erilailla. Jopa saman paikkakunnan sisällä.
 
Täällä on käytössä foolihappo, mama monivita, raskaus omega sekä lisä D vitamiini. Syön normaalistikin paljon vitamiineja :)

Uskaltaudun ehkä viikonloppuna varaamaan varhaisultran, neuvolaan en vielä pitkään aikaan uskalla soittaa (n). Mitenkä muut, onko neuvolaan oltu jo yhteydessä?

4+2
 
Vielä en uskalla neuvolaan soitella. Meinasin ilmoitella esikoisen neuvolassa että tartteis varmaan taas itsellekin aikaa. Samaan päivään varasin nyt sit myös ultran, eli rv 7+1. Tosin neuvola aamulla ja aika iltapäivällä, mutta pitää sopia että th vaikka soittelee seuraavana päivänä tai jotain.


4+0
 
Hui hui,pelottaa tulla tänne odottajien puolelle, jos sitä maitojunalla joutuu palaamaan kuumeileviin:unsure: Mutta no, otetaan se riski! Monta päivää olen miettinyt, kirjoittelenko tänne vai odotanko vielä :) Facebookryhmä kiinnostaa, mutta näin aikaisilla viikoilla en vielä sinne tohdi liittyä.

Olen testannut plussan jo perjantaina. Laskettuaika on 2.7.17, mutta syntynee kesäkuun puolella.

Onnea kaikille plussanneille!:)

On tämä raskaana oleminen niin ihanaa, jännittävää, kutkuttavaa ja samalla raastavaa. Koko ajan pelottaa, onko kaikki hyvin. Viime kierrossa sain keskenmenon aikaisilla viikoilla, niin nyt tulee koko ajan kuulosteltua oireita, että onhan niitä.

Aaltoileeko teillä muilla raskausoireiden vahvuus? Mulla rintojen tuntemukset vaihtelee aivan ääripäästä toiseen päivän mittaa ja paha olo aaltoilee miten sattuu. Toivottavasti tämä on ihan normaalia, että oireiden kirjo ja vahvuus ei ole koko ajan sama!(n) Iltaa kohden mulla aina oireet vahvistuu ja aamulla taas ovat laimeammat. Ja oikeastaan rintojen tuntemuksia ja pahaa oloa lukuunottamatta mulla ei paljoa muita oireita ole. Esikoisesta voin erittäin pahoin siihen asti, että liikkeet jo tuntui hyvin. Kun pahoinvointi loppui, ei tarvinnut sen loppumisesta olla huolissaan, kun tunsi liikkeet mahassa. Ja olihan se jo aika päästä siitä kesto-oksennusolosta eroon :D

Minä ajattelin jonku verran siemeniä vältellä, mutta jos esimerkiksi leivässä on siemeniä, voin sen hyvin syödä. Kofeiinin määrää myös vähentelen. Nyt juon ehkä kupin päivässä ja se on varmaan ihan passeli. Esikoisen raskausaikana en juonut ollenkaan kahvia, kiitos pahoinvoinnin. Olen syönyt mammavitskuja, kalaöljyä ja maitohappobakteereita jo pidemmän aikaa.

Varhaisultraan aion ehdottomasti mennä, ja vaikka kahdesti ennen np-ultraa, jos hermot sitä vaatii:ROFLMAO: Mutta odottelen vielä hetken sen varaamista. Milloin sydämen äänten voisi olettaa kuuluvan?:) neuvolaan en ole ollut yhteydessä vielä.


Ohhoh, tulipas pitkä sepustus:D:whistle:

2.7/jamma/toinen/ei tietoa
 
Tervetuloa @jamma mukaan ja onnea plussasta. :)

Hiukan aaltoilee kyllä oireet, rinnat turvonneet vasta illasta, kuten mahakin. Väsymyksen määrä aikalailla pysyy vakiona, tosin jos pitää skarpata niin sitten tuplaantuu. Ja hyvin vähäoireinen on nyt tämä raskaus verrattuna viime kierron keskenmenoon, sen takia vähän taas jännittääkin. :unsure:

Sykkeet sain esikoisesta kuuluviin ennen nt-ultraa kotidopplerilla, näkyi kyllä jo ultrassa 7+0. :)

Tänään pitäis olla dpo 14 jos en laskuissa ole jo seonnut ja ihan virallinen testipäivä, ja taas jännittää tuikata se tikku pissiin vaikka monena päivänä niin jo tehnyt. :unsure:


4+1
 
Olen syönyt raskaus&imetys monivitamiinejä siitä asti kun jätin pois pillerit.

Fb-ryhmä kiinnostaa, mutta liityn vasta varhaisultran tai np-ultran jälkeen...

En kestä tätä turvotusta. Kohta pitää alkaa käyttämään mama-housuja :LOL: Saa nähdä miten pitkään pystyn pitämään raskauden salassa...

Rv 4+5
 
@charleene Huh, samoilla linjoilla turvotuksen kanssa. Kohta pakko ostaa mamma housut kun napin joutuu iltapäivästä avaamaan. o_O

Mulla on sovelluksista käytössä preglife (tykkään) ja sitten Vau.fi odotus :)

Tänään tuli vihdoin täysin tasavahvat viivat testiin (dpo 18) ja sunnuntaina uskallan tehdä digin ja toivotaan että silloin näkyisi jo 3+ :love: Onko muut vielä harrastaneet testailua?

4+4
 
@charleene miullakin samat socellukset käytössä kuin ladygreenillä. Preglifestä ehkä tykkään ite enemmän.

@ladygreen testausta harrastan edelleen, viimeksi tänään piti uitella taas dpo 15 kunniaksi. Tasavahvuisia viivoja pc:hen odotellessa, ja digikin houkuttelisi, mutta jos saakkaan sitä "raskaana 3+" siihen ollenkaan. :unsure:




4+2
 
Muoks muoks.
Muokkailtu tuota fb-ryhmän ilmoitusta ryhmän sulkeutumisen osalta. Suljetaan 12.2.18 klo 00, tai kun 70 jäsentä täynnä. Vielä mahtuu joukkoon 61. :) Ryhmän tarkoitus olla intiimi, ja henkilökohtaisia kun asioita siellä varmaan tullaan jakamaan, niin pakko tehdä jotain linjavetoa. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: charleene
Varailin nyt kuitenkin neuvolaan aikaa, aikalailla menee kuukauden päähän. Kyselin siinä että miten laskeevat lasketun kun ei menkkoja ollut keskenmenon jälkeen välissä, mutta sanoin tavoittaneeni oviksen niin siitä sitten laski. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Neasyos
Mulla on sellanen sovellus kuin Ovia pregnancy. Käytin sitä esikoisen aikaan ja koin hyväksi. Saa seurailla oireita, fiiliksiä, verenpainetta, painoa yms ja se kertoo aina mitä vauvalle kuuluu.

Testasin viimeksi eilen ja ajattelin vielä ainakin kerran testailla :whistle: Ei oo oikeen kummosia oireita, niin en voi uskoa, että raskaana ois :D
 
@Neasyos miullakin vähän sama, että kovinkaan mitään oireita ole (paitsi väsymys on kova ja aivot ei toimi) mutta ei juurikaan pahoinvointia), niin tunnu yhtään että olis raskaana. Testailtava siis niin pitkään kunnes tasavahvat viivat saa testiin. Tää aamu jäi testaamatta, mutta tuli siitä ei aamupissistäkin selkeä viiva niin ehkä sitä ollaan kuitenkin. :)



4+3
 
Mulla ei oikeestaan ole mitään erikoisempaa oiretta kun repäisykipuja ja ajoittaista pahaaoloa joka tulee jos ei ole syönyt tai syömisen jälkeen. Esikoisesta oli paljon enemmän oireita joka saa mietityttämään. Tietty jokanen raskaus on erilainen ja oireet voi tulla myöhemminkin. Tässä kohtaa oli testissäkin jo tasavahvat viivat mutta nyt ei o_O
 
Heippa.

Täällä 4+4 tänään. Ja uskomaton fiilis ! En olisiki ikinä uskonut! Meillä takana todella monta inssiä, laitoin ryhmään pääsystä yv:n. Epäuskoa on, koska oireita juurikaan ei ole, rinnat kasvaneet ja alkaa vähän olemaan arat, lämmöt koholla 37.2-37.8. Riippuen koska mittaa, mutta normaalisti ollut aina alle 37. Turvotus on VALTAVA!
 
  • Tykkää
Reactions: ladygreen
@tinka28 Onnea plussasta ja tervetuloa mukaan! Etkä ole ainut, oireita ei niin palhon täälläkään ole kuin mitä esikoisesta. Silloin olin yökkäillyt tässä vaiheessa jo tovin, ja nyt ei juurikaan huonoa oloa. Epäilyttää todella välillä että valehteleeko testit. :unsure:
 
Huh, täällä tullut iltaa kohde etova olo ja muutamana iltana ollut särkyä alavatsalla. Toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin.. (n) jokaisella vessareissulla pelkään näkeväni tuhrua.

Omatkin oireet on olleet aika minimaalisia ja välillä epäilen itseäni että mahdanko vain aiheuttaa nämä oireet itselleni koska pelkään niin paljon keskenmenoa ja haluan jotain konkreettista todistetta raskaudesta.:oops:

Huomenna ajattelin tehdä digin ja todella toivon, että se näyttäisi 3+. Olen kuitenkin psyykannut itseäni, että jos viikot ovat vielä 2-3, niin en mene paniikkiin vaan teen ensi viikolla uuden testin ja sitten katson tilanteen uudestaan. Onko muut tehneet clearbluen digi raskaustestejä?

4+5
 
@ladygreen miä haluaisin tehdä digin, mutta en uskalla. Tarpeeks jännää tehdä aamulla tikku ja katella onko tummempi.

Ja vessareissut tressaa tääläkin, samoin päivittäin pitää kohdunnapukan tilanne ja limat tsekata.:oops: Nyt oon taas valmis luovuttamaan kun napukka olevinan hiukan isompi kun vähän aika sitten ja valkovuotokaan ei ole housuun lorahtavaa, niinkuin esikoisesta.:unsure: Aamun testi kuitenkin oli parin tunnin rakkoajalla eiliseen verrattava.


4+3
 

Yhteistyössä