* Heinäkuiset 2016 *

Nessulle piti sanoa, et ei ekassa neuvolassa yleensä ultrata eikä varmisteta niitä sykkeitä tai sijainteja mitenkään. Jos ne haluaa varmistaa eikä julkiselle laiteta ultraan (läheskään kaikkialla se ei ole mahdollista), ainoa keino noiden varmistamiseksi on se varhaisultra.

No sitä varhais ultraa tarkotin millä ainakin täälä päin katotaan heti alkuun
onko oikees paikas ja kuunnellaan syke. Näin ainakin tehtiin esikoisen kanssa automaattisesti neuvola käynnillä kun olin tehnyt sielä plussan niille. Varmaan vaihtelee paikoittain. Nyt en sitten tiedä ku oma neuvola täti otti loparit ja nyt uusi tilalle et mikä käytäntö sillä on....
 
No sitä varhais ultraa tarkotin millä ainakin täälä päin katotaan heti alkuun
onko oikees paikas ja kuunnellaan syke. Näin ainakin tehtiin esikoisen kanssa automaattisesti neuvola käynnillä kun olin tehnyt sielä plussan niille. Varmaan vaihtelee paikoittain. Nyt en sitten tiedä ku oma neuvola täti otti loparit ja nyt uusi tilalle et mikä käytäntö sillä on....
Ok, jos teilläpäin tehdään se. Ei se varmastikaan täti-kohtainen ole, joten eiköhän siinä tapauksessa ole nytkin. :)

Sitä vaan tarkotin, et kaikkialla sitä ei ole. Se ei ole, kuten np- ja rakenneultra (tarjottava kaikille). :)
 
Heippa täältäkin pitkästä aikaa!
Meillä huomenna neuvola. Joku kyseli mitä siellä tehdään niin ainakin mun piti täytellä pari lomaketta netissä etukäteen jotta saavat tehtyä äitiyskortin. Ja sanoi täti että 10+ on sitten ne verikokeet joihin laittaa käynniltä lähetteen.
Omaa napaa sen verran että väsynyt olen kun taivas. Joka ilta nukahtanut sohvalle kesken ohjelmien...! :)
Myös herkkyys on melko pinnassa. Ei tarvii ihmeellinen mainos tai tv ohjelma tulla niin vollotan kun mikäkin...ja maha on iltaisin kun ilmapallo!
Huomenna siis jo 8+0 ja eka neuvola!!
Jee!
Mulla muuten myös oli dermoidikysta ja on poistettu kokonaan toinen munasarja. En tiedä onko sekin syy että hedelmällisyys oli niin pieni. En huomannut kysyä.
Voikaa hyvin kaikki! <3
 
Täällä myös eka neuvola ensiviikolla ja jännittää, vaikka tietää ettei siellä todennäköisesti mitää tapahdu, jutellaan vain. Oliko niin, että ekalla kerralla tulee antaa pissanäyte, vai tuleeko se kuvio vasta myöhemmässä vaiheessa raskautta?o_O

Joku kerto "rasvanaamasta", täällä aivan sama juttu! Ohta ja nenä kiiltää aivan järkyttävästi. Esikoista oottaessa oli päinvastoin, naama oli halkeamis pisteessä kuivuuden takia.:eek:

Pahoinvointi on helpottanut. Väsymys jatkuu ja vasemman puoleiset nippailut mulla kans huomattavasti yleisempiä edelleen, ku oikean. Kiva lukea täältä, ettei näiden "vaivojen" ja ajatusten kanssa ole yksin :)

Tänään 8+0
 
Mulle tulee postissa ne laput uskoisin että tänään tai huomenna :) mulla ei oo yhtään ainkaan vielä ollu huonoo oloo. Äääääähhhh miten jaksan venaa 2vko vielä?. Ärsyttävää ku rupee väkisinkin miettiin tyyliin : onkohan tyttö vai poika? Millanen siit vois tulla jne sit joutuu koko aika rauhotteleeen itteensä ettei innostu liikaa ennenku selvii onko kaikki edes ok.
Rv 5+0
 
Viimeksi muokattu:
Kai te nyt ootte käynyt kattomassa jo kiinalaisesta kalenterista, tuleeko tyttö vai poika? :ROFLMAO:

Mä taisin käydä kurkkaa jo ennen plussatestiä, et kumpi mahtais tulla.. :ROFLMAO: Testasin vieläpä niin, että katoin, pitääkö paikkaansa aiempien kohdalla. Jos sen tekee "oikein" eli muuttaa äidin ajan myös kiinalaiselle syntymäajalle, tähänastiset on menneet oikein. Ja sen mukaan tämä ois sitten tyttö (jos nyt on).

Löysin siis jonkin semmosen sivuston, johon pystyi helposti syöttämään oman meidän ajanlaskun mukaisen syntymäpäivän ja se sitten muutti sen kiinalaiseksi iäksi (kiinassa vauva on 1 jo syntyessää ja sitten on vielä näitä vuosikohtaisia uusiavuosia jne. jotka muuttaa sitä, minkä ikäinen olet niiden laskuissa). Harmi, kun en ottanut tota linkkiä talteen.
 
Kävi kokeilemassa tuota kiinalaista juttua.

-esikoinen syntyi juuri laskettuna päivänä ja tyttö. Oikein meni testi.
-kuopus syntyi päivää ennen laskettua aikaa ja poika. Sen testi veikkasi väärin. Kokeilin myös oikeana kaskettuna päivänä eikä sekään osunut oikeaan.

Eli yhteenvetona 50/50 oli meillä oikein.

Hauskoja tuollaiset testit:)
 
  • Tykkää
Reactions: Nerdee
Moikka kaikille! Täällä ilmestyi tikkuun kaksi viivaa tänään. Olen 29-vuotias kahden tytön (1/13 ja 4/14) äiti ja nyt sitten kolmas raskaus aluillaan. Poistatin kierukan kesäkuussa ja kun vauvauutisia ei heti kuulunut, niin koko asia vähän unohdettiin. Viikonloppuna oli kummallisia tuntemuksia ja olinkin jo varma plussasta ennen kuin viiva tikkuun ilmestyi. Olo on yhtä jännittynyt, kuin kahdella aikaisemmallakin kerralla plussan jälkeen. Lueskelen teidän juttuja tänään myöhemmin vielä :)

Onnea odotukseen jokaiselle :)

T: Jenna ja pikkujoku 4+4
 
  • Tykkää
Reactions: Tiikeriankka
Testasin ja tyttö tulossa.
Tosin väittää että kaikki on tyttöjä vaikka meillä on 1 poika ja 2 tyttöä.

Ekassa neuvolassa käyty ja olipahan taas...
No miten sen nyt sanois...?
Neuvolatäti aloitti kovaan ääneen että NO NIIN sitten TAAS täällä?! Ei mitään. Tästä se TAAS lähtee jne..
Tuli sellainen olo että onko tämä 4s nyt sitten SINULLE se ylimääräinen!?
Ja esitteistä ja ohjeista joka kerta sanoi että en nyt tiedä miten on haluatko edes näitä infoja mukaasi? Sanoin että toki. Onhan ne ihan kuin uutta tietoa taas kun on monta vuotta edellisestä raskaudesta ja että ihan yhtä mielelläni aina sitä raskauden kulkua seuraan...
Seuraava aika joskus 14+ viikolla. Nyt odotellaan vaan sitä np ultra aikaa..
Korosti myös seulojen tärkeyttä ja tuli sellainen olo että koska olen jo 35+ ja kuulun niihin tiettyihin riskiryhmiin jo ikäni puolesta että ei tässä varmaan hyvin tuu käymään...
Kyselin myös koska kannattaa kertoa lapsille ja lähiperheelle (tarkoitin etteivät kuule toisiltaan vaan meiltä) niin oli ihan kauhuissaan että niin JOKO ootte perheille kertonut? Että hän jo ajatteli ettei nyt ihan vielä kannata..
No..tämä taas omasta navastani. Koitan pysyä toiveikkaana että kaikki voi mennä hyvin tälläkin kertaa... :/
 
Onkos muuten muilla kasvanut rinnukset ihan yhdessä yössä? Mä heräsin eilen ja olivat turvonneet ihan älyttömästi! Näin pienirintaisena tuo erikoisolo oli hyvinkin viihdyttävää. :p

Tänään sitten taas töissä kiristi kaikki ja meinasin alkaa pillittää ihan pienistä asioista. Kiitti hormonit...

(5+3)
 
Tuon mukaan ois tulos poika. Tyttö onkin jo ennestään (pian 2v)

Mä tiiän kans tommosen fiiliksen ku tuntuu et vähätellään ja tollast inhottavaa... mulla tuli ongelmia esikoisen kanssa sen meijän kätilönkaa ja mun oli pakko vaihtaa toiseen.se oli ihan hirvee ihminen...mua vähäteltiin,ei kuunnellu ,puhu jotenkin ilkeesTi ja halveksuvasti. Esim . Tupakoinnista mulle valitti ja kerto sen vaaroista mun syntymättömään lapseen. Ei uskonu vaikka sanoin etten polta ! Pyöritti silmiään ja sano "no...toivotaan niin " ja mä en oo ikinä polttanu,maistanu kyllä teininä ja thats it !en ymmärrä miten tietyt ihmiset edes pääse hoito alalle :mad:
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Täällä 29v. ensiodottaja Savonlinnasta. Kaksi viikkoa sitten plussasin, ja nyt viikkoja siis 6+1. Alussahan tää vasta on, neuvola 15.12. Ja laskettu aika ois siinä joskus heinäkuun loppupuolella, 18.-23.7. riippuu laskeeko menkoista vai oviksesta.
 
Viikonloppu meni liian hyvävointisena ja olin huolessa soikeana tänään. Huoli helpotti kun pikaisesti kävin ultraamassa itse itseni :) Siellä se sydän vahvasti jumpsutti! Huomenna olis sitten ensi käyntikin. :) Kuvan nappasin äkkiä ruudulta, kovin kummoinen se ei ole, mutta aika hyvän näkyvyyden sai ihan vatsan päältä ultraten vaikka viikkoja on nyt ~ 7+2 :) (menkoista 7+5)

Aamupäivällä olikin sitten jo normaalit olot takas ja vähän meinas heikottaa. Väsymys iski totaalisesti viiden aikaan ja nyt oon ihan unta vailla.

suan
 

Attachments

Tuon testin mukaan meille olis tulossa tyttö :)

Tiikeriankka, mulla ei rinnat ihan yhdessä yössä kasvaneet, mutta muutamassa päivässä muuttuivat kyllä todella paljon! Niistä on tullut kivikovat ja koko on kasvanut, puolisokin on niitä ihmetellyt kovin hämmentyneenä. Olo on aika tukala niiden kanssa, kun olen tottunut pieniin ja huomaamattomiin.

Sain varattua varhaisultran parin viikon päähän! Neuvolaa en sen sijaan ole vieläkään varannut. Voisikohan sitä odottaa ensin että näkis varhaisultrassa onko siellä ketään... toisaalta olisi ehkä hyvä varata jo aiemmin, löytyis ehkä helpommin sopiva aika. Nyt rv 6+1, ja pieni pahoinvointi on alkanut pari päivää sitten. En ole oksennellut mutta yököttää sen verran että tänään otin töissä jo Seaband-rannekkeet käyttöön, josko ne auttaisivat sen verran että pystyisi jotenkuten tekemään töitä.

PS. Nessu87, onpa ollut tökerö neuvolatäti! o_O
 
Täällä ilmottautuu heinäkuisen odottaja

Aloin miettimään reilu viikko sitten, että mikä mahtaa olla kun rinnat ovat tosi kipeät. Seuraavaksi muistelin edellisiä kuukautisia. Ne oli tosi epämääräiset, ensin tiputteli pari päivää sitten oli taukopäivä, jonka jälkeen netuki normaalisti.

Menkat oli myös myöhässä ja eilen teintestin, tikkuun tuli heti kaksi viivaa ❤

Olen 33-vuotias kolmannen lapsen dottaja. Meillä on kaksi poikaa11/12 ja10/14.

Kukas se olikaan, kenelle piti viestiä laittaa jos haluaa fb-ryhmään?
 
Onpa sulla ollu tökerö neuvolan täti Nerdee. :mad: Mä oisin varmaan avannut sanallisen arkkuni hänelle... Suoraan sanonut, että onko SULLA joku ongelma tässä hommassa. :sneaky:

Mä soittelin silloin aiemmin neuvolaan, kun kysyin, pääsisinkö täällä julkisella varhaisultraan. Sovittiin, että käyn yksityisellä ja varaan sitten sen jälkeen tuon äitiysneuvolan (mun täytyy käyttää nämä kaks muuta neuvolassa joka tapauksessa tässä välissä, joten on asiaa sinne vielä muutenkin). Meillä terkka oli ainakin puhelimessa tosi innoissaan asiasta. Katsotaan sitten. Mut on kyllä kiva terkka ollut. Sama terkka meillä siis sekä äitiys- että lastenneuvolassa.

Tiikeriankka ei ole rinnat kasvaneet yhdessä yössä, mutta kyllähän nuo turvonneet on. Ei meinaa rintsikat mahtua. :ROFLMAO: Mutta onneksi se tosta kohta tasottuu. ..hetkeksi.

Mulla on kaksi päivää siihen ultraan. Jänskättääkö.. :LOL::LOL::LOL: Suan sulla on hyvä työpaikkaetu.
 

Yhteistyössä