* Heinäkuiset 2016 *

Heippa vaan!
Taidan uskaltaa liittyä joukkoon, vaikka epävarmuus kalvaakin mieltä. Taustalla 2 kkm joiden välissä syntyi pieni poika, nyt 1v 3kk. Viikot nyt 7+2 :) Kovasti toivotaan että tämä pysyisi matkassa :)

Faceryhmään liityn mieluusti sitten myöhemmin, kun seilaamme varmemmilla vesillä :)

t Staci
 
ninnananna, näkyikö sulla siis ruskuaispussi? Vai raskauspussi? Paljonko sulla on viikkoja? Koska jos siellä raskauspussin sisällä näkyi ruskuaispussi, niin älä todellakaan heitä toivetta kankkulankaivoon - silloin todennäköisesti sulla on vaan viikkoja vähemmän ja alkiokin tulee vielä näkyviin!
Keväällä kun oli tuulimuna niin lääkäri puhui vain onkalosta eli ultrassa ei ollut mitään vaikka arvot näytti yli 60000. Tänään sama ultraaja ja puhui ruskuaispussista, mutta että ei näkynyt mitään muuta. Minä en kuvaruutua nähnyt. Ei sykettä tai alkiota. Minulla epäsäännöllinen kierto ja nega testin tein 1.11 ja positiivisen 8.11. Lääkäri oli huolestuneen näköinen eli ilmeisestikin jotain olisi pitänyt näkyä ja varoitteli tuulimunasta.

Miten voi olla tuulimuna jos kuitenkin näkyi ruskuaispussi?

Niin ja kiekon mukaan nyt olis viikko 7 menossa.......

Ninnananna
 
Mä en halua olla ilonpilaaja ja pidetään peukut pystyssä, et uusintaultra on kivempi.

Mut mulla oli tuulimunassa myös ruskuaispussi aikoinaan. Sikiökaikua ei.

Mutta!!! On sulla vielä toivoa. Katsoin just kalenteria. Mä tein ekan hailun positiivisen testin 5.11. Tänään ultrassa toi vastasi 6+2. On
Oli siellä se katkarapukin jo, mut josko sulla samaan tapaan heittäis, ois vasta 5+...
 
Viimeksi muokattu:
Mä en halua olla ilonpilaaja ja pidetään peukut pystyssä, et uusintaultra on kivempi.

Mut mulla oli tuulimunassa myös ruskuaispussi aikoinaan. Sikiökaikua ei.

Mutta!!! On sulla vielä toivoa. Katsoin just kalenteria. Mä tein ekan hailun positiivisen testin 5.11. Tänään ultrassa toi vastasi 6+2. On
Oli siellä se katkarapukin jo, mut josko sulla samaan tapaan heittäis, ois vasta 5+...
Kauheen positiiviset fiilikset ei asian suhteen ole.....viimeksi tuulimuna-uutinen tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta. Nyt jotenkin osasin asiaa pelätä.

Pystyykö jotenkin laskemaan raskaustestistä tuon viikkojen määrän?

Yleensä en ovulaatiota huomaa, mutta nyt kiinnitin huomiota kun odottelin menkkojen alkavan niin alkoikin kunnon limat jotka luulen olevan ovislimaa. Elikkä tämn mukaan ovis olis melko myöhään kyllä ollut.........pitäähän sitä positiivisia ajatuksia jostain repiä!

Ninnananna
 
Tietynlaisen aikarajan se positiivinen testi tekee, koska silloin sen raskauden on täytynyt olla jo tietyn aikaa kohdussa. Ja sitten taas sykkeen ilmestyminen jne. tapahtuu tietyissä aikarajoissa. Mut muutaman päivän heittoja näissä ekoissa ultrissa usein on. Kuten mullakin tänään. Mä tiedän hyvin tarkkaan, milloin oli oviksen hormonaalinen huippukohta. En toki voi tietää munasolun irtoamisajankohtaa enkä hedelmöittymisajankohtaa, mutta varovaisenkin laskennan mukaan mulla on tänään se 6+4. Menkoista ois 6+5. Mutta niin vaan tämäkin katkarapu vastasi 6+2 ultrassaan, samoin mun edellinen raskaus. Menin 7+2 (samalla tavalla tiesin oviksen jne.), mutta raskaus vastasi oliko 6+5 vaiko mitä. ..en muista ihan tarkkaan, mut muistan, et silloin mietin, et 6+ viikon ultrissa (varsinkin alkuviikon) voi hyvin käydä niin, et tilanne onkin vasta 5+ vaikka kuinka laskennallisesti on jo 6+.
 
No höh, Ninnananna. :( Mä olen kanssa lukenut tosi monien kokemuksia varhaisultrista joissa on epäilty tuulimunaa ja sit vähän myöhemmin sieltä onkin löytynyt jotain. Tsemppiä sinne joka tapauksessa!

Tästä ketjusta inspiroituneena varasin varhaisultran 14.12. ja olisin silloin 8+3 jos hyvin käy. Nyt jo jännittää kun tuntuu siltä että oireet olis taas kadonneet. Näin tosin viime yönä unta, että odotin kaksosia. :oops:

TA 5+6
 
Tiikeriankka varo vaan, unissa on voimaa. :whistle:

Mä näin ennen tuulimunan ultrausta unta, et pyyhkiessä tuli tyhjä vauvan kori. Kysyin unessa kaverilta, jolla oli jo lapsia, et mikä tää on. Se sanoi, et jos toi kori tulee, sun pitää katsoa sinne. Jos se on tyhjä, sun raskaus menee valitettavasti kesken ja jos siellä on vauva, kaikki on kunnossa. Mun kori oli tyhjä ja kysyin taas, et entäs nyt.. kaveri vastas, et sun raskaus taitaa olla tuulimuna. Pari päivää myöhemmin ultraan ja sieltä tuulimunatuomio.

En tosiaankaan usko uniin, mut vähän tuntui karulta. Toi uni oli niiiiiiiiiin todellinen.
 
Kärppänä, apua miten surullinen uni. :( Onneksi tällä kerralla on asiat paremmin! Minä mietin pitkään että eikä meille mitään kaksosia muutenkaan vois tulla kun kummankaan suvusta ei niitä löydy, mutta sitten muistin että mun äiti on kaksonen! Ikävä kyllä sen veli ei selviytynyt synnytyksestä, syytä en tosin tiedä. Mutta että ilmeisesti tätäkin löytyy suvusta. Siinä unessa tosin ne kaksoset syntyivät ja muuttuivat yhtäkkiä kissoiksi, että tässähän voi tapahtua vielä vaikka mitä!
 
@Tiikeriankka , minun edellinen raskaus (keskenmeno) oli kaksosraskaus vaikka suvussa ei kaksosia ole. Joten aina se on mahdollista!
Oho! Mielenkiintoista! Mä en ole niinkään ekspertti näissä kaksosasioissa, mutta menempä googlaamaan, koska kiinnostaa. Kaveri sai kaksoset ja sen sisko ja veli ovat myös kaksosia, ja siihen mun tietämys jääkin! (Pahoittelut myös keskenmenosta.)
 
  • Tykkää
Reactions: veronika90
On mun tyttökin lähtenyt kehittyy identtiseksi kaksoseksi, vaikka ei meillä niitä suvussa ole. Erimunaisia on, mut lähin oli mun vaari. Voi niitä tulla. :) Tytöstä ei kaksosta kuitenkaan tullut, toisen kehitys päättyi jo hyvissä ajoin.


(.) Taas vuotaa. Ärsyttävää. Kirkasta, ei hyytymiä vieläkään. Eikä oikeastaan kipujakaan. Oisko taas valemenkat.. Eikä tämä edelleenkään ole mun raskauksiin epänormaalia, mut täytynee silti parin viikon päästä käydä kattoo ultrassa uusiksi, onko katkis vielä kyydissä. Noh, tiedänpä ainakin, et toivoa on, kun syke oli, eikä tarvitse kohdunulkoista pelätä. Itsekseni mietin, mahtaako tää olla tyttö, kun näin vuotaa. Toi neiti kun vuoti aiemmin reippaammin kuin poika. Tosi tieteellistä pohdintaa siis.. :ROFLMAO: (tai sit tää on vaan menossa kesken, mut tässä vaiheessa en anna itselleni vielä lupaa sitä murehtia. Ehtii sittenkin, jos kesken menee.)
 
Toivotaan,että alkio vielä löytyisi Ninnananna!
Kärppä
:Toivottavasti sun vuodot ois harmittomia. Mitä luultavammin on, jos on ennenkin vuodellut!

Mä sain ab-kuurin tähän kaameeseen tautiin, pakko kait se on syödä. Ärsyttää...Mut varmaan parempi (mahdolliselle) alkiollekin, jos äiti paranee. Pitäis olla turvallinen, soitin sinne teratologiseen tietopalveluunkin:)

Oireet on kyllä vähentyneet, vain pahaa oloa aamuisin. Ultra ens viikolla, saas nähä!! Nyt ois jotain 7+6...Mitenkähän tuo eka virallinen ultra sitten, jos sinne asti päästään? Varmaan joskus joulun jälkeen sitten on! Ihana,jos oisi ennen joulua, niin silloin voisi kertoa sukulaisillekin..Mut päivä kerrallaan:)
 
moikka kaikille!
olen 31vuotias ja toista lasta odotan..
tämä toinen raskaus ei ole ollut mikään itsestään selvyys vaan takana on 11kk yritystä joista tuloksena 2 kkm.. josta viimenen johti kaavintaan..kunnes nyt syyskuussa plussasin vihdoinkin ja olisin nyt rv 9+1:)
Eilen käyty ultrassa ja vielä ainakin kaikki hyvin,sielä se toukka yksiössään uiskenteli,nt ultra olis jouluviikolla tai viim.välipäivillä..
olisi kiva jakaa odotusta ja sen tuomia kysymyksiä ja oloja teidän kanssa ja kuhan olen päässyt lukemaan ketjun läpi lupaan että opettelen tunnistamaan teidät kaikki.
rauhallista odotusta teille kaikille(y)
 
koneen pirulainen kerkesi lähettää viestin jo kun piti vielä kirjoittaa että mun lasketussa ajassa on vielä muuttujia mutta kuitenkin,laskettuaika näillänäkymin olisi kesäkuun vika päivä tai se todennäköisin heinäkuun alku..mutta toivottavasti teitä ei haittaa että tähän ketjuun silti itseni tungin?
 
Mä oon kans nähny parikertaa unta kaksosista ja kerran kolmosista :D mä oon ite kaksonen mut toinen ei selviny .aika alussa jo menehty eikä syytä kukaan tiiä. Mun veljet on myös kaksosia :)
ja sillon ku plussasin ni näin edeltävänä yönä unta et sain plussan. En mäkään uniin silleen usko mut joskus niissä on ihan perääkin ;)

Mua on närästäny yön ja tän päivän ja mua ei koskaan muuten närästä paitsi jos oon raskaana ... :)
 
Moikka tänne taas! Kirjoittelen enemmän tuolla fb:n puolella niin aina meinaa unohtua päivittely tänne. :)

Käytiin maanantaina varhaisultrassa ja siellä yksi pieni näkyikin. Ensi viikolla olisi sitten eka neuvola ja samalla otetaan verikokeet varhaisraskauden yhdistelmäseulontaa varten.Kaikki tuntuu taas ihan uudelle vaikka toista kierrosta mennään.

Ootteko te muuten miettineet nuihin kromosomipoikkeavuuksien seulontoihin osallistumista?
 
Moi!
Uusi plussannut liittyy joukkoon viime sunnuntaina tuli kaksi viivaa testiin. Nyt viikkoja laskureiden mukaan olisi 5+6 ja LA 24.7. Kolmas lapsi olisi tulossa jos kaikki menee hyvin. Ennestään on 6v ja
1v+7kk tytöt, sekä vuonna 2012 km. Ajatukset on vielä aika sekavat, tietenkin olen super onnellinen, mutta myös yllättynyt. Raskautuminen ei ole mulle helppoa, ja nytkin olin jo varautunut että apuja varmaan tarvitaan. Mutta toisin kävi
Mites se fb-kuvio menee?
Olisin kiinnostunut jossain vaiheessa liittymään.

T:eemi82 5+6
 
Mä voisin liittyy siihen face ryhmään kuhan oon käyny varhaisultrassa ensin itekin viettää faces aikaa enemmän kun täälä niin menis tämänkin asian päivittely siinä samassa :) onpa sit kiva saada kasvotkin nimimerkeille :) onhan ryhmä salainen kun en haluis raskautta vielä muiden tietoon ennen kun käyty np-ultrassa ja keskenmenon riski pienentyny....
 
Heippa kaikille! 35v mamma helsingistä liittyy joukkoon :)
La on noin 25.7. Esikoispoika on 1v7kk, joten ikäeroa tulee 2v3kk. On tää vaan niin huikee fiilis taas :)

Faceryhmään liityn minäkin mieluusti. Miten sinne pääsee?
 
Viimeksi muokattu:
Moi. 39-vuotias toista lasta odottava nainen Lempäälästä liittyy joukkoon. :) Laskettu aika on 27.7., joten aika alussa tässä vielä mennään. 9 vuotta tässä välissä ehtikin vierähtää ja pitkän aikaa olin sitä mieltä, että yksi lapsi riittää, mutta niin se biologinen kello vain muuttikin mielipidettäni. Vähän hirvittää kyllä täytyy myöntää, koska ensimmäinen synnytys päätyi kiireelliseen sektioon kestettyään sen 23 tuntia ennen sitä. Jäi lievästi vähän kammoa synnytysta kohtaan :/. Mutta ei kai se auta kuin valmistautua tähän kaikkeen henkisesti ja uskoa, että kaikki menee hyvin. Onko täällä muita Tampereen seudulta?
 
Tervetuloa tyypit! :)

Meikällä pärähti eilen kuusi viikkoa täyteen. Enää toiset kuusi niin vois vähän rentoutua. :D Minä olin tässä juuri suihkussa kun puhelin soi, enkä siis ehtinyt vastaamaan, ja neuvolasta oli jätetty ääniviesti. Pyysivät soittamaan että saataisiin eka aika varattua. olin ihan innoissani ja soitin kätilön jättämään numeroon ja tuli vaan automaattinen viesti, että klinikka on nyt kiinni, kokeile maanantaina uudestaan. Grr. Millä järjellä tää porukka alkaa hoidella näitä asioita lauantaina jos normi-ihmiset eivät voi soitella takaisin? :confused: Huom. ei siis maailmanloppu, mutta lievästi ärsyttävää. :cautious:

Mitäs te muut näin lauantaina?
 

Yhteistyössä