* Heinäkuiset 2016 *

Täällä kanssa olis ultra torstai aamuna ja voin sanoa, että pikkasen jännittää.......keväällä oli tuulimuna ja sen takia nyt olen ollut peloissani koko tämän raskauden alun. Oireita ei ole juuri lainkaan ja jotenkin muutenkin kumma olo.

Omien laskujen mukaan nyt olis viikko 7 menossa.

Ninnananna
 
Onnea kaikille uusille plussanneille ja kiitos vastauksista mun kyselyihin koskien nippailua vasemmassa munasarjassa.

Tänään oli siis varhaisultra ja kyllä jännitti! Oli todella helpottavaa ja liikuttavaa nähdä ja kuulla, että kaikki oli kunnossa. Pieni sydän jo pampatti kovin :) Laskettuaika tässä vaiheessa 10.7. eli viikkoja 7+2.

Nyt tämä alkaa todella konkretisoitua, enkä voisi olla onnellisempi!
 
Täällä kanssa olis ultra torstai aamuna ja voin sanoa, että pikkasen jännittää.......keväällä oli tuulimuna ja sen takia nyt olen ollut peloissani koko tämän raskauden alun. Oireita ei ole juuri lainkaan ja jotenkin muutenkin kumma olo.

Omien laskujen mukaan nyt olis viikko 7 menossa.

Ninnananna
Varmasti jännittää, ja niin jännitti minuakin tänään niin, että miltei tärisin. Tuntui piinaavalta se hetki ennen kuin sikiö ilmeistyi monitorin ruutuun. Mietin, että löytyyköhän sieltä mitään....

Paljon tsemppiä sinulle Ninnananna! Varmasti kaikki menee hyvin :)
 
Babyonboard ! Kiitti tsempeistä! Hienoa oli lukea sun ultrasta:) Onnea ja toivotaan että kaikki menee jatkossa hyvin ja jännitys helpottuu hiukan:)
 
Hei
Positiivisen raskaustestin tein maanantaina. Raskautumista on yritetty reipas vuosi ja olinkin totutellut ajatukseen ettei sitä kolmatta lasta meille välttämättä tulekkaan. Laskettuaika osuis viimeiselle heinäkuun päivälle.

Luin ketjun läpi ja samanlaisia ajatuksia ja oireita näyttää löytyvän Rintoja aristanu ja hieman alamahaa jomotellu.Ja alakertaa kipuili eileno_O .Ei muuta. Yritän pitää mielen iloisena ja välttää pohtimasta keskenmenon mahdollisuutta tai muuta ikävää..

Mulla on ollut tuhruttelu vuotoa kaikkien kolmen aikaisemman raskauden aikana, joista yksi päätyi keskenmenoon. Nyt ei vielä ole alkanut tuhrutella. Mutta muistelinkin et oli aiemmin joskus 5+ viikoilla se vaiva. Ja sitte jossain 8 viikolla alko kauhee väsymys. Pitää hoitaa joulujutut ajoissa kuntoon jos menee nukkuessa sitte aika;)o_O:X3:
 
Voi ei Nerdee, millanen vastaanotto neuvolassa! :( Mulla on ollut ihanat terkat molemmissa aikaisemmissa raskauksissa, mut nyt on muutettu, enkä yhtään tiedä millanen tuos meidän neuvolassa on. Lastenneuvolaa jouduttiin vaihtamaan kerran, kun oli niin töykeä ja ammattitaidoton se th. Hän ei muistanut koskaan mitään, ei ilmeisesti myöskään kirjannut käynneistä mitään järkevää, varasi aikoja puhelinajalle, jolloin koko meidän paikallaolo-ajan vastaili puhelimeen. Onneks Turku on iso kaupunki ja löytyi vaihtoehto :)

Mun mies halusi kertoa raskaudesta jo äidilleen ja mun äidille. Heidän lisäksi mun kaksi parasta ystävää tietää. Kerroin heille, koska he tiesi meidän yrityksestäkin :) Ootteko kertonu raskaudesta jo, vai onko joku, joka pitää täysin salaisena vielä esim. ultraan asti? Mä itse oon kertonu joka raskaudesta näille samoille henkilöille heti, ku oon ajatellut, et vaikka jotain sattuiskin, ni he ovat silloinkin tukena.

Jenna ja pikkujoku 4+6 :love:
 
Ootteko kertonu raskaudesta jo, vai onko joku, joka pitää täysin salaisena vielä esim. ultraan asti?
Me ei olla kerrottu vielä kenellekään, kun oltiin aateltu kertoa vasta ekan kolmanneksen jälkeen. Ajatuksena mm. se, että oma äitini haaveilee ensimmäisestä lapsenlapsesta niin paljon, ettei haluaisi herättää toiveita ennen kuin ollaan turvallisilla vesillä viikkojen kanssa. Puolison perheelle ei voi kertoa, koska haluaa kohdella kummankin vanhempia tasapuolisesti. Ja toisaalta muille ei haluaisi kertoa ennen kuin on kertonut perheille.:LOL: Nyt olen tosin ruvennut pohtimaan, että pitäisiköhän sittenkin joustaa tuosta vähän. Kun pahoinvointi on alkanut ja hurja väsymys, eikä jaksa tehdä muuta kuin maata työpäivän jälkeen kotona, on alkanut tuntua kauhean yksinäiseltä kun ei voi jakaa tuntemuksiaan kenellekään muulle kuin puolisolle, ja kaikille muille pitää esittää normaalia. Tekisi mieli soittaa äidille, siltä saisi juuri sellaista kannustusta ja tukea mitä huonon olon velloessa kaipaisi. :love:
 
Tuli tuosta ikävästä neuvolantätistä mieleen se mun eka raskaus joka päätyi siihen keskenmenoon. Eka aikaa varatessa se nainen sanoi "no niin mun pittää sut ottaa sitte ylitöinä". Teki mieli aikaa peruessa sanoa että eipä tarvi nyt ylitöitä minun takia sitte tehäkkään..

Tuntuu, että ootte niin pitkällä jo useimmat. Ultraa ja kaikkee.:)

Tuosta kertomisesta. Ei olla vielä kerrottu kellekkään puolison kanssa. Aion kuitenkin kertoa äidilleni ja parhaille ystäville pian. Muille sitte joskus ens vuonna.

Muuten uskaltaako niitä pusseissa valmiiksi silpottuja tai rasioissa olevia salaatteja syödä.. Entä uskaltaako ravintoloiden salaattipöydistä syödä ? Kun ei tiedä mistä pussista salaatit siihen on otettu...

4+3 ehkäpä :love:
 
Moikka!

Hitto,minkä taudin pukkas päälle! Joudun takuulla vielä antibioottikuurille,nää flunssat kun ei meinaa mulla lähtee ilman troppia:/ Onko teillä kokemusta ab-kuureista alkuraskaudessa? Osaako se lääkäri kirjottaa varmasti turvallisen jne...Äh,voispa vaan pysyä terveenä!!!
 
Moikka!

Hitto,minkä taudin pukkas päälle! Joudun takuulla vielä antibioottikuurille,nää flunssat kun ei meinaa mulla lähtee ilman troppia:/ Onko teillä kokemusta ab-kuureista alkuraskaudessa? Osaako se lääkäri kirjottaa varmasti turvallisen jne...Äh,voispa vaan pysyä terveenä!!!
Mulla lähti aikoinaan ääni flunssan kera ekassa raskaudessa. Lääkäri tiesi että olin raskaana ja määräsi valtavan pullon yskänlääkettä. Apteekista hain ja kotona purkkia lukiessa huomasin ettei saanut käyttää raskaana ollessa...se siitä lääkekuurista. En käyttänyt ja viikon päästä ääni taas kulki.
Antibiootteja olen syönyt heti imetyksen alettua rintatulehdukseen. Raskausaikana en ole tainnut syödä....jonkun kuurin kyllä taisin johonkin tulehdukseen syödä kuopuksen kohdalla.....ei ollut kuitenkaan ihan alkuraskaus silloin.

Ninnananna
 
Noista lääkkeistä sen verran, että lähes jokaisessa lääkkeessä on maininta, ettei saa käyttää raskauden ja imetyksen aikana. Lääketehtaat vapauttaa itsensä vastuusta siten. Kun on lääkärille kertonut raskaudesta, he huomioi sen lääkettä määrätessä ja punnitsee haitat ja hyödyt. Mut tottakai on hyvä, jos pystyy lääkkeitä välttämään, eihän Panadoliakaan kannata määräänsä enempää syödä.

Pointtina mun kirjoituksessa siis lähinnä se, että jos kehossa on bakteeritulehdus, myös se voi hoitamattomana aiheuttaa komplikaatioita raskauteen.
 
Moikka moi
Tänään käyty kurkkaamassa ultrassa meidän tulevaa neljättä pienokaista, viikkoja olis 6+4 ja siellä hän oli oikeassa paikassa ja sydän jumpsutti :love: la on nettilaskurin mukaan 16.7.

Lukemassa oon käyny näitä teidän juttuja, mutten vielä ennen ultraa uskaltanut minnekään kirjoitella, ainakun ei ole hyvin mennyt raskaudet, on km ja kohdunulkoinen koettu... :( Ehkä tästä uskaltaa nyt vähän jo nauttia, ainakaan ei ole tuulimuna eikä kohdunulkoinen, vaan eipä sekään takaa että lapsen syliin asti saisi. Mut eipä sille itsekään juuri mitään voi tehdä, menee miten menee.

Oireista sen verran ettei niitä ole oikeastaan missään raskaudessa ollut! Tosi helpolla oon päässy, vähän väsyttää normaalia enemmän ja palelee vaan nytkin. Tosin parina viime päivänä on ollut vähän huonoa oloa, ehkäpä tää ikäkin vaikuttaa, en oo saman ikäinen kun 9v sitten ekassa raskaudessa :whistle:

Mulla on pientä vuotoa tainnut olla joka raskaudessa, niinkun nytkin on ruskeaa tuhruttelua, ei se vättämättä mitään tarkoita, mutta toki aina säikäyttää.


4colours 6+4
 
Tervetuloa uusille :)

Taalla on nakojaan jo useampi kaynyt varhaisultrassa, jannaa!
Minulla on lauantaina varhaisultra tulossa ja ensi viikolla tapaan katilon. Ottavat sitten veritestia ym. Tanaan sain lisaksi postissa kutsun dating scan-ultraan, eli se olisi 22.12. :) ihanaa kun tietaa nyt etukateen vahan mita ja milloinka :)
Tata varhaisultraa oon kylla odotellut jo pidemman aikaan! Varasin sen melkein heti plussan jalkeen. Haluan varmistaa, etta asiat on niinkuin pitaakin.
Sita niin kovasti toivoo etta raskaus menisi normaalisti ja tulisi terve vauva <3

Oloista.. ei oo niin kauhea kuvotus enaa. tosin jarkky nalka ollut jo varmaan reilun viikon. Kuvotus yleensa tulee tuon nalan kanssa. Ei vaan viitsisi syoda joka 2h valein? Mutta onneksi oon hedelmia puputtanut, jospa se nyt ei niin epaterveellista ole. Sitten myos kauhea vasymys ollut. Helposti menee 2h paivaunet ja siihen paalle 9-10h younet :p

Joko olette joulua valmistelleet?:) meinasin jos viikonloppuna saisi aikaiseksi koristella joulukuusen :)
 
Lääkkeistä: Jos jonkun lääkkeen sopivuus raskautta tai imetystä ajatellen mietityttää, soittakaa teratologiseen tietopalveluun. Sieltä saa avun, jos miettii onko lääkärin määräämät lääkkeet varmasti ok :)

suan 8+0
 
  • Tykkää
Reactions: jennasko
Mä olen farmaseutti ammatiltani ja totta on tuo että lähes kaikkien lääkkeiden pakkausselosteessa lukee, ettei suositella raskauden ja imetyksen aikana. Noilla potilasryhmillä on melko epäeettistä mennä mitään lääketutkimuksia tekemään, niin haluavat itsensä vapauttaa vastuusta.

Toki lääkkeitä joudutaan raskaus- ja imetysaikana käyttämään ja monien lääkkeiden käytöstä onkin kertynyt paljon kokemusta ja lisäksi turvallisuutta on arvioitu eläinkokeilla. Lääkäreillä ja meillä farmaseuteilla on kyllä hyvät tietokannat aiheesta, joiden perusteella voimme tuota turvallisuutta arvioida :) Moni kysyykin vielä lääkettä noudettaessa, että onko lääkärin määräämä varmasti ok raskauden aikana.

Tietenkin aina on pyrittävä mahdollisimman vähäiseen lääkkeiden käyttöön raskaus- ja imetysaikana, eikä esim. runsas parasetamolin käyttökään ole suositeltavaa.
Ja kuten suan sanoi, aina voi vielä varmistaa teratologisesta tietopalvelusta!

veronika ja vaavi 8+6
 
Pian eka ultra......en muista milloin olisi näin paljon jännittänyt!!!!! Keväällä oli siis tuulimuna, joten nyt toivotaan ultrakuvaan jotain mukavampaa.....
 
Mäkin haluun sinne varhaisultraan! Oon nyt vasta 5+6 (huomenna sentään 6 :)) ja vasta tosiaan 8 viikolla voi edes harkita varhaisultraa ja tämäkin luonnollisesti yksityisellä. Noh, eipä toi pari viikkoa niin pitkä aika ole mutta olen malttamaton luonne.

Me kerrottiin heti vanhemmille ja parhaalle kaverille. Ei sit tartte esittää iloista jos kaikki onkin mennyt vikaan.
 
Mulla ois tänään ultra. Ja tietty just tänä aamuna alkoi vuoto. Punaista. Ei oo epätavallista mun raskauksiin, mut saapa nyt sitten nähdä. Herätessä olin vielä innoissani menossa ultraan. Nyt lähinnä ketuttaa. Tänään 6+4 tai 6+5. Vodon ajankohta sinänsä sama kuin aiemmissakin raskauksissa, toisten menkkojen aika. ....mut toki kaikki vaihtoehdot on auki ja mahdollisia.
 
Ei mennyt ultrassa niin kuin olis toivonut.......lääkäri löysi vain ruskuaispussin....ei sykettä ym. tätä pekäsinkin.....mahdolllinen tuulimuna kuten keväälläkin......

Sain uuden ulta-ajan viikon päähän.

Tsemppiä ultraan Kärppänä heinälatoon!
 
No mäki pelkään tota tuulimunaa kun ollu aikasemminkin... Toinen pelko et keskeytyny km se plussa päivän kipu jääny ahistaan mua vaik neuvolas sanottiin et kovatkin kivut voi olla normaaleja :( nyt taitaa olla 5+ 4 ja 10 päivää neuvolaan ....
 
ninnananna, näkyikö sulla siis ruskuaispussi? Vai raskauspussi? Paljonko sulla on viikkoja? Koska jos siellä raskauspussin sisällä näkyi ruskuaispussi, niin älä todellakaan heitä toivetta kankkulankaivoon - silloin todennäköisesti sulla on vaan viikkoja vähemmän ja alkiokin tulee vielä näkyviin!
 

Yhteistyössä