* Heinäkuiset 2016 *

Joo! 15. päivä tuntuu niin kaukaiselta!

Mites teillä muuten meni joulut? Mulla pahoinvointi oli lähes tiessään aaton ja joulupäivän mutta se on tänään palannut aika raivolla ja tapaninpäivän tanssit tanssinkin vessassa. Alkaa jo vähän väsyttää tämä. :sick:

10+1
 
Kiva kuulla Tiikeriankka että jouluaaton sait nauttia paremmista oloista! Toivotaan että tuollaisia päiviä tulee yhä enenevässä määrin lisää!

Täällä joulun pyhät meni yllättävän hyvin. Huomasin, että mun pahoinvointini taitaa kärsiä vieraskoreudesta. Jouluaattona oksensin kotona sekä ennen sukulaisille lähtöä, että illan jälkeen kotiin palattua, mutta kylässä en oksentanut kertaakaan ja olokin oli lähestulkoon siedettävä. Joulupäivänä kotona sitten taas oksentelin enemmänkin, mutta tapaninpäivä meni kokonaan oksentamatta, kun oltiin koko päivä poissa kotoa!

Nää viime päivät on kyllä tuoneet toivoa siihen, että josko tämä olo alkaisi pikku hiljaa jo helpottaa! Aamuisin herätessä saattaa hetken olla jo ihan normaalikin olo. Ja olen jaksanut jo puuhailla enemmän, josko uuden vuoden jälkeen pystyisi taas alottamaan liikuntaharrastuksetkin!

Miten teillä muilla on muuten mennyt painon kanssa? Itse olen lihonnut reilu kaksi kiloa tässä alkuraskauden aikana. Se johtuu kyllä ihan vain siitä, että pahoinvoinnin takia on joutunut syömään huomattavasti useammin, ja kun varsinaiset oksentelut tuli kuvioihin verrattaen myöhään, niin kaikki ylimääräiset kalorit on iloisesti kertyneet kroppaan. En ole koskaan ennen elämässäni painanut näin paljon. Toivottavasti pian pääsis taas normaalisyömisiin ja -liikkumisiin, ettei tulis enää muuta painon nousua kuin vauvamahan kasvusta johtuvaa :)

11+0 poks! :)
 
Kiitti eppula. Toivottavasti sullakin olot paranee! Mä mietin myös tuota vieraskoreutta kun tosiaan aatto sekä joulupäivä oltiin vieraissa eikä ollut mitään ongelmaa, mutta heti kotipäivänä oli helvetti irti. :cautious:

Mäkin haluun liikkumaan! En ole nyt varmaan yli kuukauteen tehnyt yhtään mitään ja lihakset on varmaan sulanu läskiksi. :rolleyes: En ole päässyt punnitsemaan itseäni mutta eiköhän se pari kiloa ole mullekin tullut kun koko ajan pitää olla syömässä tai iskee oksetus. Tähän kun lisätään vielä randomit mieliteot niin ei ihmekään jos on paino noussut! Meinasin potea huonoa omatuntoa tästä, mutta en jaksa. Jos se napostelu tuo edes vähän helpotusta tähän etomiseen niin p*skat jostain parista kilosta. Kunhan olo paranee niin sit voi taas liikkua ja elää normaalimmin. (y)

Mua oikeasti pelottaa kun pitäisi viikon päästä matkustaa Suomeen ja siihen reissuun sisältyy parin tunnin bussimatka, kolmen tunnin lento ja taas muutaman tunnin junamatka Vantaalta Keski-Suomeen. Täytyy varmaan pakata purjopusseja!
 
Hei vaan taas :)
Täällä ollut nyt useampi helpompi päivä olojen suhteen.

Pitää katsoa tuota face ryhmää sit tammikuussa. Sadan ihmisen ryhmä kuullostaa kyllä valtavalta. Ehkä uudesta ei tule niin iso.Mulla eka neuvola vasta 13.1 silloin 11+4 ja saanko sitte vasta ajan verikokeisiin ja ultraan ...et pitkälle menee.

Mietin et joudunkohan kuitenkin töissä kertomaan kun ajattelin odottaa ultraan mutta kun meneekin niin myöhään ja mulle opetetaan uutta tehtävää töissä jota en sitte voikkaan hoitaa kun jään sitte sopivasti äippälomalle ja muuta et opettavat siihen jonku muun kesäksi (n)

Mukavaa ja pirteää ja ei huonovointista uutta vuotta kaikille !
 
Niin toivoisin: ei varmasti tule niin isoa ryhmää tuosta meidän pikkuryhmästä. Hirveen myöhään sulla on ensimmäinen neuvola... Ilmeisesti et aio osallistua siihen yhdistelmäseulaam downin syndrooman suhteen? Siinä kun verikoe pitää ottaa paljon ultraa aikaisemmin ja ainakin täällä meillä päin se verikoe tulee ottaa 10+ viikolla ja rajat on tiukat. Ultran suhteen viikkorajat on löysemmät. Jos neuvola on tosiaan vasta 11+ viikoilla, voisit pyytää kuuntelemaan sydänäänet jos se helpottaisi ultran odottelua :)


suan 12+4 :)
 
Minäkin vielä ilmoittautuisin mukaan keskusteluun. En ole varma, osallistuinko keskusteluun jo ihan alkuvaiheessa, silloin kun plussasin, mutta nyt on ainakin jäänyt kirjoittelut kokonaan väliin. Lueskellut kuitenkin olen koko ajan. Kun nt-ultrasta sai hyviä uutisia, uskaltaa jo keskusteluihin liittyäkin.

Täällä odotellaan siis esikoista ja faceryhmä kiinnostaisi. Takana keskenmeno kesältä, joten melko nopeasti uusi raskaus tärppäsi. Silloin keskenmeno todettiin vasta nt-ultrassa, joten sen takia nyt ollut vähän varovaisemmin liikenteessä. Ennen joulua päästiin kuitenkin tuohon samaiseen ultraan ja siellä kaikki oli hyvin. Nyt pahimmat pahoinvointiviikot alkaa olla myös jo takanapäin, tänään 13+1. Jos joku perustaa pienemmän faceryhmän, olen kyllä kiinnostunut.
 
Hei, ilmottautuisin vielä mukaan. Esikoista täälläkin odotellaan. Olen alusta asti seurannut keskustelua mutta en ole vielä viitsinyt kirjoittaa kun ensimmäinen ultra on vasta 20.1. Laskettu aika olisi 26.7.2016. Viikkoja pitäisi olla nyt 9+6. Facebook ryhmä kiinostaa myös.
 
Hei täällä ois yks lisää. Oon aktiivisesti tätä ketjua lueskellut mutta en oo uskaltanut liittyä kun on ollu vähän hankala ollut tää alku vuotoja melkeen kokoajan. Tänään oli eka ultra ja kaikki näytti hyvältä.
Eli toinen lapsi kyseessä mutta esikoinen on jo 6v et kaikki jo kerennyt unohtua.
Mä mielelään kanssa tulisin siihen fbryhmään
La on 11.7
 
Täällä pahoinvointi on alkanut hellittämään kun hommasin ne Sea Band rannekkeet. Mut heti ku ne ottaa pois tai ne ei oo kohdillaan... yöks. Mulle ei oo vielä tullu aikaa np-ultraan vaikka reilu viikko sit laitettiin jo lähete. Mut toi joulu tietty hidastaa vähän touhua. :) Mä vielä jarruttelen sen fb ryhmän kans. Katotaan sit ultran jälkeen.

AaVee rv 10
 
Tervetuloa kaikille uusille! :)

Mäkin odottelen vielä nt-ultran yli ja laitan vasta sitten suanille viestiä. Nt-ultra olis jo ylihuomenna, hui! Eilen rupes jännittämään ihan kamalasti ja yritin helpottaa oloa kokeilemalla kotidoppleria, jolla tosin en ole tähän mennessä saanut sykkeitä kuulumaan. Taas etsin ja etsin melkein kymmenen minuuttia, eikä mitään, pelkkä istukan viuhe vaan. Olin jo luovuttamassa, kun kerran vielä kokeilin hieman ylempää, ja yhtäkkiä rupesi kuulumaan selkeä ja voimakas jumputus! Kuin höyryveturi olisi kovaa vauhtia puksuttanut :love: Melkein tuli kyyneleet silmiin kun oli niin suuri helpotus ja onni. Vauvanpoikanen näyttäisi olevan siis elossa, nyt tarvii vaan jännätä onko muuten kaikki kunnossa.

Mahdollisimman hyvävointisia vuoden viimeisiä päiviä kaikille! Ensi vuodesta tuleekin meille kaikille ikimuistoinen :)

rv 11+2
 
  • Tykkää
Reactions: Nuutinpoikanen
Mulla on nyt sama neuvolantäti kuin esikoisella oli sama kans syntymästään asti.
Kysyin kun oli eka neuvola ja viikkoja 9+0 et voidaanko yritää kuunnella sydäm ääniä niin täti siihen voidaan mutta et sitten itke koko iltaa jos niitä ei kuulu. No istukkan suhina kyllä kuulu ja peitti kaikki mut äänet niin sano siihen et kyllä sielä joku hengissä on kun istukka noin pauhaa.


12+0
 
efi
Apua mikä video!! :ROFLMAO: Onneks ei oo suomalaista miestä niin ei oo tuollasta ongelmaa :LOL:

Mä oon täällä yhdistelly alkuraskauen pahoinvointia oksennustautiin :sick: Eilinen oli aika kärvistelyä ja tänäänki maha muljahtaa kun sinne jotain laittaa. Mut olo on jo ihan ok ja luulen että raskauspahoinvointiki on jo jäämässä taa. Sunnuntaina ainaki oli aika hyvä olo. Vaikee on tietää, että mikä nyt vielä on vatsatautia ja mikä raskautta.

Mun mielestä kanssa tuo raskauspahoinvoinnin vieraskoreus on ihan tosi asia. Jos on mielekästä tekemistä niin ei oo yhtään niin paha olo ku muuten. Toki näissäkin on eroja.

Mulla on seuraava ultra 7.1 eli viikkoja sillon 11+0. Me ei osallistuta alkuraskauden sikiönseulontaan vai miten sitä kutsutaan eli ei siis oo varsinaisesti nt-ulta kyseessä.

Yritän kerätä rohkeutta fb-rymää varten. Jotenki hirveesti vierastan niitä, vaikka mitäpä niitä vierastamaan. :cautious:

Hyvää vuodenvaihdetta!

efi 9+5
 
En osallistunut minäkään. Traumoja sain kun viimeksi odotin olin silloin 27v ja jouduin jatkotutkimuksiin kun tulos oli 1/33 ja sit siihen istukka näyteeseen ja terve tyttö kyllä oli.
Ja naistenklinikalla oltiin et kun sä oot jo kumminkin aika vanha ja ym ei suostunu tekee uutta ultraa vaan halus sen näytteen ottaa ja mul oli joku 15min aikaa päättää et suostunko no lopulta suostuin ja oli ihan kauhee
 
Nauratti toi Mankeli! Olisin tosin toivonut että se nainen olis lopussa jättänyt sen miehen kun se oli niin sika. :LOL:

Mä olen vähän pallo hukassa noiden seulontojen kanssa. Sairaalan kirjeessä luki että ultran yhteydessä otetaan verikoe josta sitten tutkitaan Downin syndrooman riskiä. Olen ilmeisesti jossain välissä mennyt lupautumaan kaikkiin testeihin, koska näyttää siltä että kaikki eivät tuossa riskinkartoituksessa käy? Ei kai se haittaa jos tutkitaan, mutta toivottavasti en friikkaa tuloksista kun tuntuu että pienikin riskiprosentti on saanut monia paniikkiin (tämä siis Internet-tutkimukseni perusteella)!

Musta tuntuu että pahoinvointi alkaisi vähän hellittää! Välillä vielä oksettaa, mutta ei tunnu että pitäisi juosta puhumaan norjaa. (y) Koputetaan sitä puuta kuitenkin... Oon kyllä saanut kunnon räkätaudin seurakseni, että ehkä en tunne ällötystä kun on kuumetta ja nenä tukossa. Nyt kun joku keksisi jonkun raskausystävällisen nenäsumutteen niin olisi kivaa!

Mitenkäs teidän muiden uudenvuodenaaton suunnitelmat? Hirveet bileet? :cool:

10+4
 
Tiikeriankka etkos sina asustele Enkuissa?
Mulla ainakin oli niin, etta voi silloin ultran yhteydessa sanoa, jos haluaa sen down-testin vai ei. Eli ne kattoo siita ultrakuvasta niskapoimun (?) ja sitten erikseen ottavat verikokeen sen jalkeen. Mina otin ne kun kerta pystyi, siina kuulema menee pari viikkoa ennenkuin ne tulokset tulee. Soittelevat jos on jotain.
Sen olen huomannut, kun vahemman olen nyt lueskellut keskustelupalstoja niin vahemman tulee stressattua ja panikoitua! Hirvee kauhu oli sillon alkuraskaudessa etta onkohan siella mitaan ja sita ja tata. Nyt tulee vahemman hermoiltua ja pitaa yrittaa "nauttia" myos tasta tilanteesta ja ihmetella miten se vauva voikaan kasvaa niin hurjaa vauhtia ja kaikki muutokset kehossa ym.
Kannattaa kokeilla rakatautiin hoyryhengitysta, ainakin jos on nena hirveen tukossa. Laita vahan poreilevaan (kiehuvaan) veteen muutama eukalyptustippa (myyvat ihan apteekissa tai supermarketeissa ym). Peita paa pyyhkeella, laita silmat kiinni ja hengittele :) se auttaa, tosin pitaa hengitella n 10-15min.

Ei oo bileita tiedossa, suurin osa kavereista on lomilla niin ei tule juhlistettua. Tuskinpa sen ihmeempaa olisi vaikka he olisivatkin taallapain. Meinattiin ihan kotona olla, tehda jotain hyvaa ruokaa, katsoa leffa ja katsella ilotulituksia :)
 

Yhteistyössä