Nainenvaimoäiti: Olen käynyt vähän väliä koneella katsomassa josko olisi uusimpia polikuulumisia. Toiv kaikki oli hyvin. Jotenkin vain tilanteesi jännittää kun ollan just samassa kohdin raskautta päivälleen ja samasa kaupungissa joten voin kuvitella miltä tuntuu istua sillä tutulla käytävällä nja jännittää. Itse olen siellä ke ipvllä jännäämässä.
Kipa: Meillä kans sinänsä sama tilanne, et esikoinen alle 3v, en ole laittamassa hoiytoon ja apujoukot juuri tuon saman 150km päässä. Mua kans kovasti jännittää josko lähtö tulee yöllä mitä tehdään. Onneksi naapurissa asuu ihanan kotiäiti joka sanoi et heille voi tuoda koska vaan ja hän on sellainen ihminen et kun sanoo noin voin luottaa siihen et hän myös tarkoittaa sitä. Meillä on oma yya sopimus (ystävyys ja avunanto), olen hoitanut hänen lapsiaan kun on ollut hätä, panadol suppoja voi hakea vaikka klo 12 yöllä ja sokeria saa lainaan jos juuri kun taikinaa on tekemässä tajuaa sen loppuneen. Ihana ihminen. Tietenkään en vaivaa häntä ellei ole pakko, ja hädän tullessa lähden taysiin yksin ja mies tulee perässä heti kun apujoukot ovat saapunnet paikalle. Uskon myös siihen että kaikki järjestyy, väsymyksen ym. ruljanssin keskellä sitä ei välttämättä huomaa, mutta kun katsoo taaksepäin on asiat aina menneet suht koht parhain päin. Esikiosen vauva-aikana oipskelin täysipäiväisesti, siis hoidin häntä päivät (mies opiskeli ja oli töissä) ja yöt luin tentteihin, kyllä siinäkin väsynyt oli, mutta kummasti aina jaksoi kun otti päivän kerrallaan. kaikki sanoivat odotusaikana että voin varmasti unohtaa yliopistotutkinnon kun vauva tulee enkä ikinä valmistuisi, mutta niinpä vaan valmistuin, ihan kohtuu ajassa. Gradun sain viime syksynä tehtyä, kirjoitin yöt ja tytön uniajat ja alusta loppuun vei vain 2kk. ja valmistuin. Jälkeenpäin kun ajattelen en jaksaisi enää moiseen ryhtyä, mutta siinä tilanteessa se tuntui täysin luonnolliselta. Olen ajatellut asiaa niin, että minun ainoa tehtäväni on nyt huolehtia esikiosesta ja vauvoista parhaani mukaan, loppukesä ja syksy näyttää miten käy.
Kävin tänään ensikertaa kaupoilla ja kodin ulkopuolella yli 2 viikkoon (30+1 tuli lepokäsky kun paikat auenneet), ei ole pahemmin supistellut joten koko perheenä uskallettiin lähteä. Hain viimeiset vauva tarvikkeet kä'sidesit ym apteekista, tutttipulloja ja aventin rintapumppua varten mikrosterilaattorin. Steriloi mikrossa rintapumpun osat ja tuttipullot helposti ja nopeasti. Hankin jo esikoisen imetysaikana aventin isis rintapumpun. Oletteko muuten kuulleet keneltäkään miten kaksosten imetys ylipäätään onnistuu?? Varmasti yksilöllistä, mutta jos hyville viikiolle pääsen toivoisin et edes osaimetys onnistuisi jonkin aikaa. Esikoisen kanssa se meni hyvin.
Voimia kaikille ja ihan lukea aina teidän kuulumisia!!!!
adanea 32+1