Heinäkuiset 2008 *tuplamammat*

Adanea! mulla ihan samanlaisia fiiliksiä! ei tunnu aika kuluvan ollenkaan, pelottavan hitaasti vaan menee. :ashamed:

Mulla tullu painoo n.14,5kg nyt. Mä en oo saanu sairaalakassia vielä pakattua. kai se olis ekoja hommia mitä pitäis tehä. Tekis mieli kyllä pedata jo pikkusille sängyt ja pestä kaikki vaatteet ja laittaa paikalleen. mut jotenki tuntuu et on vielä liian aikasta, ja jos pinnasängyn petaa niin petivaatteetkin ehtisi pölyttyä ja ne pitäis pestä uudestaan. *huoh*

Eliza 30+2
 
Heippa kaikille tuplaodottajille! Eksyin teidän kuulumisia tänne lukemaan, niin en voinut olla kirjoittamatta jotain omia ajatuksia.. Olin vuosi sitten täysin samassa tilanteessa kanssanne, heinäkuussa oli la, ja tyttö ja poika syntyivät kesäkuussa. Etukäteen kuvittelin kaikenlaista mitä tuplaelämä tulee olemaan verrattuna jo yhden lapsen kanssa elettyyn vauva-arkeen. Inspiroituneena teidän teksteistä pakko kertoa mitä sitten tuli..

Meidän vauvat syntyivät 37.viikolla ja olivat hyvävointisia. "Normaali" vauva-arki alkoi siis heti. Ensimmäiset kuukauden olivat kiireisiä, mutta olimme keräilleet kaikenlaista apua ympärille, joten lähellä joulua ajattelin vielä, että tämähän menee ihan omalla painollaan kahdenkin kanssa. Tosin täytyy sanoa, että vauvojen ollessa alle puolivuotiaita en tehnyt päivisin mitään muuta kuin keskityin vauvanhoitoon. Tuntui nimittäin etteivät ne ikinä nukkuneet yhtä aikaa. Mutta sitten puolivuotispäivän jälkeen iski kaikki mahdolliset taudit, yöheräämiset ym ja tuntui muutaman kuukauden ajan, etten ole varma olenko ikinä nukkunutkaan.. Että vuosi on ollut tasan niin rankka kuin etukäteen muiden kokemuksista sain lukea ja kuulla, mutta samaan aikaan teillä on TUPLAILO lasten kasvusta, uusista taidoista, hymyistä, märistä suukoista ja ainutlaatuinen tilaisuus seurata heidän yhteiseloaan. Kahden vauvan yhtäaikainen seuraaminen antaa teille mahdollisuuden hyvin nähdä, miten omia mainioita persoonia lapsenne ovat, niin erilaisia keskenään. Uudestaan en haluaisi tähän vuoteen ryhtyä, mutta olen silti ikionnellinen, että meille tällainen ihme suotiin.

Niin ja se on vielä kahden vauvan kanssa eduksia sanottava, että "äidinvaistolla" tässä mennään, kun mitään oppaita, joita on mukaan tarttunut, ei ole ehtinyt lukea ;)

Nauttikaa levosta nyt, vaikka pötköttely välillä satasella tympisikin. Ja haalikaa apuvoimia etukäteen!! Voimia teille kaikille ison mahan kanssa!!
 
Emari, kiitos kun kerroit miten teillä on ensimmäinen vuosi sujunut. Rankkaa se varmasti on ja olen yrittänyt henkisesti valmistautua mutta näin ekakertalaisena vaikka miten yrittää asiaa kuvitella ei sitä etukäteen voi aavistaa. Koitan ajatella niin että päivä kerrallaan mennään ja on siitä muutkin selvinneet! Eniten huolettaa oma huono kunto kuukausien makailun ja mahdollisesti edessä olevan sektion jälkeen.

Kattinka, vielä en tiedä mihin asti makuutetaan. Nyt alkavalla viikolla ovat ilmeisesti siirtämässä minua omaan lähisairaalaan kun rv32 tulee täyteen. Rv34 kohdalla ei sitten enää puhuttaisi keskosista vaan ennenaikaisista vauvoista, joten heillä on silloin ns. lupa syntyä eikä synnytystä enää esteltäisi lääkkeillä. Tuossa kohdalla pääsisin ainakin täältä kysistä taksilla kotiin jos synnytys ei näytä olevan ihan just alkamassa. En sitten tiedä millaisilla ohjeilla. Ymmärtänyt olen kuitenkin ettei ketään loppuun asti makuuteta vaan lupia liikkumiseen pitäisi saada enemmän kun viikkoja karttuu.

Nyt tulikin taas aamupalatarjotin vuoteeseen joten eikun aamupalalle! Täytyy vielä kehaista että mulla saattaa tänään olla oikein yön yli treffit miehen kanssa. Sairaalassa tosin, mutta kuitenkin! Saattaa olla ainut kerta pitkään aikaan että voidaan nukkua yhdessä yö ilman yöheräilyjä.

Etsiväkaksoset 31+3
 
Emari Mielenkiintoinen kirjoitus, kiitos siitä. Itse en oikein edes osaa ajatella millaista se tupla-arki tulee olemaan. Kaikki hokee että rankkaa on, mutta jotenkin sitä vaan ajattelee että siitä(kin) selviää. Ehkä katselen liian ruusunpunaisten lasien läpi tulevaa :/ Itse olen koko raskauden ajat ollut siitä hyvin iloinen, että tuplilla tulee olemaan leikkikaveri omasta takaa. Minun esikoinen nimittäin on kärsinyt kaveripulasta ja nyt ei pitäisi tulla sitä ongelmaa ihan heti vastaan. No, sisarukset tietenkin tappelee keskenään mutta toivottavasti myös leikkivätkin.

Oma napa Yöt ovat menneet ihan plörinäksi. Nukun lyhyitä pätkiä, ravaan vessassa ja puhisen kylkeä kääntäessä. Ja levottomast jalat kutittaa nukkumaan käydessä. Onneksi ei enää kovin montaa viikkoa tarvitse sietää huonoa nukkumista. Kun vauvat kotona, niin uni tulee varmasti heti kun siihen on mahdollisuus :LOL: Muista esikoisen synnytyksen jälkeen sen autuuden tunteen sairaalassa, kun sai taas nukkua selältään! Sitä odotellessa...

HW 35+5
 
Hui hoowee, sulla on jo hurjasti viikkoja. Jaksamisia loppumetreille :... Toivottavasti tänä yönä saat hyvät unet.

Mulla klo 13 tänään ultra. Jänskättää, tulen sit kertoon kuulumiset.

Nainevaimoäiti ja tasan 32

Adenea ja kattinka : Kyllä nää supparit ihan oikeasti sattuu. Ovat kipakoita. Joko kattinka on lähtenyt? Juhannuksen aika adenea vois olla ihan hyvä aika ulostaa kaksosia. :whistle:
 
Nainenvaimoäiti Viime yö meni ihan koomassa, kun nukkumaan pääsin. Ensi yönä sitten varmaankin taas valvotaan ja pyöritään. :/

Pitäisi alkaa siivoamaan. Ei onneksi tarvi lattioita pestä, otan vain pölyliinalla/imurilla lattiat sekä pyyhin pölyt. Mutta kyllä siinäkin aikaa kuluu ja voimat on sen jälkeen ihan nollassa. Vauvojen tavaroita pitäisi myös järjestellä hieman; kaikki on nyt pölykerroksen alla kun laitoin tavarat valmiiksi jo rv 31 aikoihin eikä niitä ole vieläkään tarvinnut. ´

Jaksamisia kaikille!! Minulla ei ole minkäänlaisia lähdön tunnelmia. Ei supistele mitenkään siihen viittaavasti eikä muutenkaan mitään.

HW 35+6
 
Etsiväkaksosille edelleen jaksuja makoiluun. Kyllä saadaan olla kuitenkin iloisia, nykyteksniikalla havaittiin nuo meidän lyhentyneet kohdunkaulat ja saavat vauvat paremman alun elämälleen, kun saavat rauhassa kasvaa.

Hoowee Tosta vauvan synnyttyä nukkumumisesta muistan esikon ajalta senkin, et vaikka yøt oli imetysten takia katkonaisia ei se väsymys ollut tälläistä kuin nyt. Ne hormonit auttoivat pysymään pirteänä. Ja minä ootan et saa nukkua mahallaan ja syødä vatsan täyteen ilman närästystystä.

Lähdøntunnelmia ei ole täälläkään. Senverran olo kuitenkin tukala, et ei toivois tän enää kovin kauan kestävän.

Nainenvaimoäitin Kontrollikuulumisia odotellaan. Ja laita vaan ne supistukset tänne. Tpoivon niin, et jotain alkas tapahtua...

Kattinka36+6

Ps. hurjaa miten aika on viimesten viikkojen aikana rientänyt ja 20-32 viikot matelivat.

 
Ollaan tytön kanssa lähdössä puistoon, mutta oli pakkotulla vilkaisemaan onko joku päässyt tai joutunut liian aikaisin tositoimiin. Hyvä että kaikki edellen kasassa!!!!

Mul on kans vähän samanblaiset fiilikset kuin hw:lla sen tupla-arjen suhteen. En oikein osaa kuvitella sitä .jotenkin tässä on vain koko ajan pelännyt sitä ennenaikaisuutta niin paljon että ykkös tavoitteena mulla henkkoht on saattaa nämä lapset mahd terveinä ja hyväkuntoisina tähän maailmaan. Katsotaan sitten mitä tuleman pitää. Varmasti on joskus niin raskasta ettei muista omaa nimeään, mutta tuskin stressaaminnen ja pirujen maalaaminen seinillekään auttaa. Tunnen yhden tupla perheen, jiossa äiti sanoi et tuplat oli helpompi hoitaa (ei mitään ongelmia, koliikkia tai sairauksia) kuin esikoinen jolla oli mm. vaikeita ruoka-aineallergioita, joten uskon itse siihen et asioilla on tapanba järjestyä ja pakkohan se on luottaa omiin kykyihin ja jaksamiseen, muutenhan tästä ei tulisi mitään. Tämä on siis vain minun mielipiteeni, ja todellisuudestahan en tiedä mitään. Yritän vain ajatella positiivisesti.

Nainenvaimoäiti: poli kuulumisiasi odottelen. Itsell'ni käynti on ke iltapäivällä. Alustavasti voitais sopia treffit taysin svolle vaik juhannuksena :LOL: :LOL: Silloin olisi jo pian 36 vk täynnä. Yritetään tähdätä siihen. Toisaalta nyt jo 32vk täynnä joten voiton puolella jo ollaan.

Kattinka: Voimia sinulle loppuun. Olet kyllä päässyt aivan uskomattoman pitkälle. Muistelin et joskus vklla 26 sanoit että tavoitteesi on synnyttää vasta 10 vkn kuluttua :) :) ja näinhän siinä käykin. Onnea!!! Olen samaa mieltä että et kyl nykytekniikka antaa niin paljon paremmat mahd näille pikkuvauvoille, kohdunkaulat ym ja istukoiden toiminnat voidaan seurata tarkasti ja luotettavasti. Tampereella olen itse kokenut ainakin et on osaavissa käsissä.

Tulipas taas sepustus.

Voimia kaikille, puisto kutsuu!!!!! :heart: :heart:
 
Täällä alkaakin jännitys selvästi nousemaan, alkaa kaikilla olemaan viikkoja niin paljon!!! Adanea kirjoitti hyvin eli asioilla on tapana järjestyä. Eipä se stressaaminen mitään auta, päinvastoin. Meillä myös esikoinen 2v5kk kotona ja en ole hakenut hoitopaikkaa. Lähimmät tukijoukot ovat 150km päässä eli helppoa ei tule olemaan mutta parhaani yritän. Kesällä nyt on helppoa saada apua sukulaisilta. Sekin jännittää että kun tulee lähtö synnytykseen että minne esikoisen saan. Eli toivon että ei yöllä alkaisi tapahtua.

Joku kyseli painonnoususta:mulle tullut lähes 30 kiloa mutta eikös pitkille sallitakkin enemmän painonnousua... Jaloissa kiitettävästi turvotusta mutta kaikki kengät menevät normaalisti jalkaan.

Nyt alkanut sukulaiset ja tuttavat soittelemaan että joko? Toisaalta ärsyttävää koska kyllähän siitä sitten kaikille ilmoittaa. Mieskin jo alkaa olemaan kärsimätön. Esikoinen jo luopunut toivosta nähdä sisaruksensa koska siitä on jo puoli vuotta puhuttu. Mutta jaksaa kuitenkin pusutella ja halia mutta ei puhu enää niistä niin paljon.

Itse en ole vielä sänkyä laittanut kuntoon koska olisi lakanat jo pölyn peitossa. Sänky toimii tällä hetkellä vielä sitttereiden ja kaukaloiden varastona.

Täällä puisto kutsuu iltapäivällä.

Kipa 35+5, alle kk laskettuun aikaan... :)
 
Mä en tiedä miksi mua niin jännittää tämän päivän lääkäri. Oli pakko tulla sanomaan. Pakkasin kassin, sillä jos noi mun supistukset on saanu paikkoja auki, edessä on kai ainaki parin viikon pötkötys. Toivottavasti mun paikat ois urhoollisesti KIINNI!!! Mua myös vähä jännittää se että onko B--vauvan istukka juttu ok ja onko vesi entisestään vähentynyt.. Lisäksi mua jännittää että miten päin kaverit ovat siellä. Mulla oikeesti maha sekasin, en tiä mutta jotenki on sellanen ihmeellinen olo. Vaisto sanoo jotain mut en tiä mitä. Toivottavasti turhaan olen levoton mihinkään suuntaan.

Kipallaki hurjat viikot. Nostelkaapa huviksenne sitä laskettu aika listaa jos kerkiitte, sitä ois nyt kiva taas kattoa. Mitenkähän vauvalliset voivat?

KATTINKALLE SUPPARIT, TÄÄLTÄ PESEEEEEEEEE :attn:

Halauksin, nainevaimoäiti 32+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja HooWee:
Emari Mielenkiintoinen kirjoitus, kiitos siitä. Itse en oikein edes osaa ajatella millaista se tupla-arki tulee olemaan. Kaikki hokee että rankkaa on, mutta jotenkin sitä vaan ajattelee että siitä(kin) selviää. Ehkä katselen liian ruusunpunaisten lasien läpi tulevaa :/ Itse olen koko raskauden ajat ollut siitä hyvin iloinen, että tuplilla tulee olemaan leikkikaveri omasta takaa. Minun esikoinen nimittäin on kärsinyt kaveripulasta ja nyt ei pitäisi tulla sitä ongelmaa ihan heti vastaan. No, sisarukset tietenkin tappelee keskenään mutta toivottavasti myös leikkivätkin.

Joo, ei tarkoitus ollut pelotella, sillä PALJON on niitäkin päiviä, että voi vain ihmetellä, että näin hyvinkö kahden vauvan hoito sujuukin ja olenko mä tosiaan näin taitava organisoimaan asioita ;)
Mutta se väsymysaika ja -hetket on sitten tuplaväsymystä..
Ihan varmasti kaikki selviätte ja leikkikaveri on tosiaan omasta takaa muksuilla. Välillä ihan säälittää esikoinen, joka on "yksin".
 
SatuKa ja Eleanor78, kuinka teillä ja vauvoilla menee? :)

äh, täällä masu kipee ja sekasin! :ashamed: Inhottavaa. Ens torstaina mulla taas ultra, jännittää taas vaikka siellä on tullut kuitenkin jo käytyä useemman kerran! :LOL: Mulla tavote nyt ensin on se 34 viikkoo. ja sitten 36 jne... Aika vaan tuntuu kuluvan turhankin hitaasti... :ashamed:

Eliza 30+5
 
Nainenvaimoäiti: tulethan jo kirjoittamaan ultrakuulusisia. Niin ja vaikka sulla olisi paikat jo auenneet niin voivat vauvat silti vielä kauan viihtyä masussa.

Olen muutamalta kaksosen vanhemmalta kuullut vain positiivisia asioita ja toivon että itselläni kävisi hyvä tuuri ja saisin kokea rankan mutta samalla ihanan vuoden. Kaikki riippuu aika paljon myös varmaan omasta asenteesta?! Vauva vuosi kuitenkin niin lyhyt aika elämästä eli kai sen jaksaa koska muutkin ovat siitä selvinneet. Ei murehdita etukäteen.

Niin oli mulla asiaakin eli kuuleeko teistä joku masusta outoja napsahdus ääniä? Itse olen huomannut iltaisin ja yöllä kun on hiljaista. Mitäköhän äänet voisivat olla?

Kipa
 
Täällä kanssa odotellaan NVÄ:n ultrakuulumisia!

Kipa Mun mahassa napsuu myös, on napsunut jo monta viikkoa. Yksi jo synnyttänyt tuplamamma kertoi että hänelle joku oli sanonut napsunan johtuvan siitä kun kalvot hankaa jotenkin yhteen tms. Aina kun napsahtaa, niin tulee tarkistettua samalla housut :D

Huh, maratonsuoritus Cittarissa ohi. Kylläpä otti taas kunnon päälle kävellä koko kauppa läpi.

HW 35+6 (huomenna jo 36 viikkoa täynnä!!! Eikös vauvat ole sitten ns. täysiaikaisia?)
 
Nainenvaimoäiti: Olen käynyt vähän väliä koneella katsomassa josko olisi uusimpia polikuulumisia. Toiv kaikki oli hyvin. Jotenkin vain tilanteesi jännittää kun ollan just samassa kohdin raskautta päivälleen ja samasa kaupungissa joten voin kuvitella miltä tuntuu istua sillä tutulla käytävällä nja jännittää. Itse olen siellä ke ipvllä jännäämässä.

Kipa: Meillä kans sinänsä sama tilanne, et esikoinen alle 3v, en ole laittamassa hoiytoon ja apujoukot juuri tuon saman 150km päässä. Mua kans kovasti jännittää josko lähtö tulee yöllä mitä tehdään. Onneksi naapurissa asuu ihanan kotiäiti joka sanoi et heille voi tuoda koska vaan ja hän on sellainen ihminen et kun sanoo noin voin luottaa siihen et hän myös tarkoittaa sitä. Meillä on oma yya sopimus (ystävyys ja avunanto), olen hoitanut hänen lapsiaan kun on ollut hätä, panadol suppoja voi hakea vaikka klo 12 yöllä ja sokeria saa lainaan jos juuri kun taikinaa on tekemässä tajuaa sen loppuneen. Ihana ihminen. Tietenkään en vaivaa häntä ellei ole pakko, ja hädän tullessa lähden taysiin yksin ja mies tulee perässä heti kun apujoukot ovat saapunnet paikalle. Uskon myös siihen että kaikki järjestyy, väsymyksen ym. ruljanssin keskellä sitä ei välttämättä huomaa, mutta kun katsoo taaksepäin on asiat aina menneet suht koht parhain päin. Esikiosen vauva-aikana oipskelin täysipäiväisesti, siis hoidin häntä päivät (mies opiskeli ja oli töissä) ja yöt luin tentteihin, kyllä siinäkin väsynyt oli, mutta kummasti aina jaksoi kun otti päivän kerrallaan. kaikki sanoivat odotusaikana että voin varmasti unohtaa yliopistotutkinnon kun vauva tulee enkä ikinä valmistuisi, mutta niinpä vaan valmistuin, ihan kohtuu ajassa. Gradun sain viime syksynä tehtyä, kirjoitin yöt ja tytön uniajat ja alusta loppuun vei vain 2kk. ja valmistuin. Jälkeenpäin kun ajattelen en jaksaisi enää moiseen ryhtyä, mutta siinä tilanteessa se tuntui täysin luonnolliselta. Olen ajatellut asiaa niin, että minun ainoa tehtäväni on nyt huolehtia esikiosesta ja vauvoista parhaani mukaan, loppukesä ja syksy näyttää miten käy.

Kävin tänään ensikertaa kaupoilla ja kodin ulkopuolella yli 2 viikkoon (30+1 tuli lepokäsky kun paikat auenneet), ei ole pahemmin supistellut joten koko perheenä uskallettiin lähteä. Hain viimeiset vauva tarvikkeet kä'sidesit ym apteekista, tutttipulloja ja aventin rintapumppua varten mikrosterilaattorin. Steriloi mikrossa rintapumpun osat ja tuttipullot helposti ja nopeasti. Hankin jo esikoisen imetysaikana aventin isis rintapumpun. Oletteko muuten kuulleet keneltäkään miten kaksosten imetys ylipäätään onnistuu?? Varmasti yksilöllistä, mutta jos hyville viikiolle pääsen toivoisin et edes osaimetys onnistuisi jonkin aikaa. Esikoisen kanssa se meni hyvin.

Voimia kaikille ja ihan lukea aina teidän kuulumisia!!!!

adanea 32+1
 
Ultrakuulumisia vihdoinkin. Tärkeimmät, vauvat voivat hyvin. Molempien istukkavirtauksen liian korkeita, eli istukat eivät toimi täysillä, kuitenkin vauvelit vaikuttivat virkeiltä ja olivat hyvin kasvaneet. Painoarviot molemmilla vauvoilla 1,8kg. Suunniteltiin perätilasynnytystä , ellei Aatu sit vielä käänny. On kyllä istunu jo pitemmän aikaan hanakasti. Bertta sen sijaan tykkää olla poikittain. Ja kohdunsuun tilanne, uskokaa tai elkää , edelleen se sama eli ulkosuu sormelle auki, mut sisäsuu suljettu. Kaulaa se joku pari senttiä jäljellä.. Eli mun supparit ei oo aukonu paikkoja, mulle sopii tämä kaksosraskaus nähtävästi =) :) Olen todella mielissäni..

Ja huomasitte tekstistä, sain vihdoin sukupuolet selville.. Siltä on tuntunutkin, että tyttö j a poika tulee.

Mutta siis toi synnytysasia. Suunniteltiin alustavasti niin että yritän synnyttää perätilass tota Aatua. Eivät varmaan kovin pitkälle anna mennä, sillä en mä mitään jättiläistä aio perätilassa punnertaa ulos. En... Lääkäri oli toi ylilääkäri Uotila. Tykkään siitä , on asiantunteva ja ystävällinen.

Anteeksi että oon joutunu pitään teitä jännityksessä kokopäivän ultrakuulumisten suhteen, mutta paljastan.. Kävin ystäväni kanssa siivoamassa vanhan asunnon. (Mulla meni kyllä katteluksi ja ystävä siivos suurimmaksi osaksi) Nauratti ku ajelin sairaalaan. Takapenkillä sairaalakassi ja siivousvälineet. :whistle: Elkää nuhdelko sillä toi urakka oli pakko saada tehtyä ja nyt se on tehty.. Päästiin yhdestä stressistä.

Jaksamisia ja levollista yöunta kaikille.

Teidän kuulumisia (pienimpiäkin) odotellen, nainevaimoäiti 32+1
 
Olette tuplamammat niin ihanan positiivista porukkaa. :heart: :heart:

Mua naurattaa itseänikin kun uhosin sitä 10 vk:n kuluttua synnytystä, enkä siihen uskonut itekkään se oli niinkuin vitsi.

Nuo napsahtaleut muistan hyvin esikon ajoilta ja ehdin jo ihmetellä niiden puuttumista, kunnes muutama viikko sitten alkoivat. Silloin keskusteltiin tällä samalla palstalla asiasta ja joku tiesi kertoa, että lapsen nivelet paukkuu. En tieda sen paremmin, mutta silloin kaikki oottivat yksøsiä ja suurin osa niitä kuuli.

Mihin katosi nainenvaimoäiti?

Hyvää yøtä kaikille.
T: Kattinka
 
Nainenvaimoäiti: kiva kuulla et kaikki hyvin. Mulla sama koitos edessä hu iltapäivällä ja jännittää aivan älyttömästi. Oliko sulla ne istukoiden virtaukset mitä tasoa muistatko?? Mulla oli kans niiden kanssa jotain häikkää aiemmin. Saas nähdä hu mikä on tilanne. Jännittää samat asia, vauvojen koko, vointi ultralla katsottuna, kohdunkaula, synnytyskeskustelu ym. Oliko harjoittelijoita paikalla?? Menikö sulla kuinka kauan polikäynnissä. Kutsussa luki et varata aikaa 2h. Paljon kysymyksiä ,tästä ehkä huomaa jo et jännittää!!!!!

Mukavaa ja lämmintä päivää kaikille, pian on jo kesäku!!!!!!!!!!!! :heart: :heart:
 
Heips tuplamassulit :)

Tulin kertomaan Ronjan kuulumisia kun hänet otettiin eilen sisään kättärille 5h suppailujen jälkeen. Tarkkailussa ollut yön yli ja saanut kortisonipiikkejä. Kohdunkaula oli lyhentynyt 0,5cm 5ssä päivässä ja pehmennyt mutta kuulemmat vauvat vielä kiltisti pysyy sisällä!

Valkuaisia tarkkaillaan koko aika mutta huomenna pääseepi neitonen jo kotio jos ei mitään ihmeempää tule...

Jaksuja kaikille massukoille ja onnea tulevaan taipaleeseen :heart:


Tini+Pingu rv 25+6
 
Adenea. Mut otettiin aluksi kätilön luo, joka otti käyrää ja verenpaineet ja muutenki kyseli kuulumisia. Oli aivan ihana kätilökin. Sellanen joka puhu mahan läpi vauvoille tosi hellyttävästi, että elä nyt karkuun lähde jne... :)

Sit menin ultrattavaksi. Mä en muista noita arvoja edelleenkään mutta B:llä oli korkeemmat ku A:alla ja jouduin uudestaan käyrälle ultran jälkeen, ku ne halus varmistaa että toi istukan jonkinlainen vajaatoiminta ei näy lasten sykkeessä. Eikä näkyny niin pääsin kotiin. Se istukka juttu ei oo ilmeisen huolestuttavaa koska seuraava aika tuli 2 ja puolen viikon päähän. Mä mietin että sillon ei oo kaukana enää synnytys,, koska ei perätila vauvaa kovin isona synnyttää.. Huh!!!

Toivottavasti Ronja pääsee vielä kotiin hetkeksi , vaikka ihan hyvät viikothan ronjalla on..

Mä ootan Adenen ultrakuulumisia jo nyt, ymmärrän että jännittää. Toivotaan että selviät kotiin, niinkuin minä.

Ja Kattinka, tuliko supparit perille. Mua ei ainakaan yöllä supistanu ;)
 
Adenea, kyllä mulla meni se parituntia siellä käyrineen kaikkineen. Aikataulussa oli, heti ku oli aika kutsuttiin ... :) Siellä Tayssin takana riviparkissa on yleensä iltapäivisinki tilaa autoille ja ei oo mikään hirmukallis pysäköidä . Vink vaan :attn:
 
Viime päivinä on ajatuksiin tullut pelko siitä, että lapset eivät ole terveitä kun syntyvät. Asia tuli viime yönä uniinkin. Pelko on lähtöisin varmaan kahdesta asiasta, jotka olen käynyt läpi tämän raskauden aikana: toksoplasma-tartunta (todettiin ennen raskautta saaduksi, joten ei pitäisi olla ongelma) sekä rv:lla 22 tehty suonikohjuoperaatio jossa käytettiiin paikallispuudutetta (aine oli lidokaiini, pitäisi olla suhteellisen ok käyttää raskauden aikana mutta mitä jos ei ollutkaan?!?!).

Huoh, sanokaa nyt jotain rauhoittavaa. Mitä ihmettä sitten tapahtuu jos lapsilla onkin jokin synnynnäinen vika/sairaus?

HW 36+0
 
HW: Normaalia meille mammoille olla huolissamme ja ajatukset siirtyy sitten yøllä uniin. Ei ne huolet jälkipolvesta lopu niinkauan kuin meissä äideissä henki pihisee. Jos jotain vakavaa ois niin ois se varmaan näillä kontrollikäynneillä huomattu. Ultralaitteilla kyllä näkee ainakin kaiken rakenteellisen. Kyllä noita ajatuksia käy täälläkin kaikenlaisia, ei vaan pidä antaa mørkøjen vallata ajatuksia. Mulla on viimeaikoina ollu päällimmäisenä huolena et jos esikoiselle sattuu joku tapaturma.

Nainenvaimoäitin laittamat supistukset on kyllä jääny tonne jonnekkin välille. Ei oo täällä tuntunut.

Ronjalle :hug:. Tässä elävä todiste, että ilman kohdunkaulaa pärjää pitkälle.

Nyt lähden etsimään meidän tuplien listaa.

T:Kattinka rv 37.
 

Yhteistyössä