HEINÄKUISET 2008, OSA 2 (marraskuu)

Anniel Riippuu paikkakunnasta, eri paikoissa ultra/ultrat eri aikoihin. Täällä vain yksi, se on rv 12. Vain erikoistapaukset saa rakenneultran, mikä taas on monessa paikassa ihan vakio, se on n.rv 17-20.
Mulle luvattiin taustojen takia ultra heti alussa, erityisseuranta jne. (2 keskenmenoa ja 1 lapsi kuollut rakenteellisten ongelmien takia ) mutta p.askanmarjat |O Eka ultra vasta viikolla 12 ja rakenneultra on ainakin luvattu...

Marge & "Maggie" rv 6+1 :heart:
 
Anniel eka ultra,eli np ultra on mun muistaakseni rv10-13,korjatkaa jo soon vääräs :D

Neuvolaa en tosiaan oo varannu,vaikka sellanen hätähousu oonki :LOL: pitää kattella ens viikon puolella...tai loppuviikosta...

Aattelin kysäistä et syöttekö jotain vitamiinia tms??mä ostin tänään noita ladyvita-raskaana oleville ja foolihappoja syön niin kauan ku niitä piisaa(ostin nopeemman tärpin toivos :LOL: )
Niinku varmaan tuutte huomaamaan,niin oon tällänen heti-kaikki-mulle-nyt-ihminen...ei hermoja ollenkaan!

Oireita on täälä,mutta vähäisiä.Väsyttää,nii että päikkäreitä tulee nukuttua pari kertaa viikos,vattaa jomottelee ja viluttaa.Tota jomottelua mulla oli esikon aikaan melkeen sen kolme kk...hassua ku nyt saa koko ajan verrata tohon edelliseen raskauteen :) ja ärtyneisyyttä myös täällä ilmassa,hyvä ku löyty silleki syy :kieh: tuntuu,et oon isännykselle napsahtanu millon mistäki :whistle:

no tämmöttistä,jaksut kaikille :hug:

teillä jo keksitty kivoja työnimiä :D

Nasuliini4+1
 
Kiitos Marge Simpson ja nasuliini84! Meillä pitäisi kuulemani mukaan olla kaksi ultraa, mutta muistelin vain että eikö sen pitänyt sen ekan ultran hieman aikaistua. Esikolta taisin käydä ultrassa viikolla 11 ja laskeskelin vain että mihin se suurinpiirtein tällä kertaa ajoittuisi.
 
Heh, HEINÄMAHAT oli hyvä nimitys. Hevosihminen kun olen, niin heti tuli mieleen kuva sellaisesta pullukkamahasta. :LOL:

Tervetuloa uudet mukaan!!! :wave:

Alkuraskauden ultra nyt varattu. Olisin saanut ajan jo huomiseksi mutta sieltä suositeltiin vasta ensi viikkoa ja sitä miehenikin toivoi. Voih, minä olisin halunnut mennä HETI! Mutta ehkä parempi odottaa ensi viikkoon, niin mahdollisuudet sydänääniin olisi suurempi. Nyt vaan on niin turhauttava olo, kun kaikki oireetkin hävisivät. Tosin palelen edelleen mutta niin tein myös edellisessä keskenmenneessä. Np-ultraan ehdin ennen joulua, mutta siihen on niiiiiiin pitkä aika, että kyllä se oli pakko varata yksityiseltä aika.

SatuKa 6+6

 
Tervehdys vaan kaikille :wave: Teitä näyttääkin olevan täällä jo kivasti, mutta vielä mahtuisi uusi "hienämasu" joukkoon? :D Raskaus on vielä ihan alkutekijöissään (rv3+6), mutta oireita alkaa onneks jo hiljalleen ilmaantumaan, joten jospa se meidän ToivoIlona olisi siellä tiukasti kiinni :heart: Ja odotuksessa on mukana poika 06/06 sekä isukki =)

Kyselin tänään noita alkuraskauden uä:n hintoja ja saapa nähdä raskiiko käydä. Meille kun tulee neuvolan puolesta vaan rakenneultra. Mulla vaan on jostain syystä nyt älytön huoli ja murhe, että onko kaikki tuolla masussa niinku pitää. Johtuu varmaan siitä, että oon testannu vaan viime viikolla niillä herkillä (kolme kertaa ja kaikki plussaa) ja tuntuu sitten että voiko niihin täysin luottaa. Ja vaikka siis oireita alkaa olemaan, niin en pääse tästä tunteesta eroon! Onko kellään muulla samaa? Tää on niin uutta, kun esikoisesta olin vaan niin onnesta sekasi, etten varmaan tajunnu ees murehtia tämmösiä! Neuvolaan soittamista aattelin kuitenki oottaa vielä vähän aikaa, ettei tartte sitten sitä käyntiaikaa oottaa niin kauaa :D

Moikka Nasuliini! :wave: Tuo hermojenmenetys ja ärtyneisyys on aika tuttua täälläki :ashamed: Onneksi syy on ihana, joten jospa kaikki osapuolet pienet äksyilyt kestäis =)

Mutta nyt herättiin, joten on mentävä!

Änkkäpöö ja ToivoIlona 3+6, la 23.7
 
Alkuperäinen kirjoittaja Munkki:
Räpätäti, googlasin netistä laskuria LA:n laskemista varten (aikaisempaa kokemusta kun ei ole) ja löysin useamman laskurin, joita sitten kaikkia kokeilin ;) . En kyllä muista nimeltä kuin sen Vauva-lehden laskurin. Melkein kaikissa tuli päiväksi 14.12. Mutta voi olla, että en osaa laskea rv:tä oikein, koska olen niin keltanokka näissä asioisa enkä ole varma ymmärsinkö laskuohjeet oikein. Eli vikat menkat alkoi 8.10. (maanantai) ja jos 4+6 jälkeen tulee jo 5+0, niin käsittääkseni mulla oli 5+0 eilen, ja tänään siis 5+1. Voi kyllä olla, että olen ymmärtänyt jotain väärin. Korjatkaa, jos olen metsässä!
Tais tulla sulle pienen pieni päivämäärävirheä.. :D

Meillä on sit alkaneet menkatki sitte täsmälleen samana päivänä viimosen kerran! :eek: Wau! Ja kyllä se ihan oikein on oivallettu, että 4+6:n jälkeen seruaa 5+0 ja sitä tehden. Ja liekkö tuolla nyt on niin paljoa niin tarkaa merkitystä miten viikkonsa laskee, ja jos se nyt päivällä heittää niin so what! Mulla on tuolla rohviilissa sellanen Lillypie.com:ista kopsattu laskuri, joka laskee päivät ja viikot mun puolesta, joten mie en itte niitä laskekaan! :D Ja sinne syötin vimoset menkat, ja sen mukaan tuo 5+0, mut hei, ei tästä tartte kättä vääntää!! Ja eri laskurit antaa selkeesti eri aikoja. Joten ollaan kuin ei oltaiskaan!! :D

Kyllä se nyt on niin, että mulla hitto vie ei mee enää kahvia alas niinkuin ennen.. Ja sehän tietää mulle varmaa mikrokuolemaa!! |O Mä oon niin kauhee kahvikissa, etten voi elää ilman päivittäistä kofeiiniannostani, ja nyt se ois sitten pakko jos ei tahdo Arabiaan jutella.. Höh! :kieh:

Joo, poistunen taas ja jätän tilaa muillekii...

"Räpis"+(.)rv5+0
 
Apua, rusehtavaa vuotoa tulee pikkuisen! Ja vatsaa juilii hieman menkkamaisesti. Paniikki iski. No, pitää nyt katsoa vain mitä tästä seuraa, toivottavasti vuoto loppuu pian. Mulla onkin nyt siis 5+1, jos se kerta lasketaan edellä kuvatulla tavalla. Voi kamala, pitäkää peukkuja ettei mene kesken! :( :(
 
Soitin minäkin tänään neuvolaan, ja meilläkin ensimmäinen käynti vasta 20.12.2007, jolloin rv jo 10+5. Siksipä mennään yksityiselle varhaisultraan 30.11, jolloin rv on 7+6 ja sydänäänien pitäisi siis kuulua. Kyllä aika nyt kuluu aika hitaasti...

H rv 5+2
 
Kamala kuhina käy täällä pinossamme, kiva!

Diodium: Onneksi rusehtava vuoto on sitä "parempaa" vuotoa, eli luultavasti vanhaa verta ja vaaratonta. Itselläni keskenmeno takana, ja se alkoi kirkkaan punaisella vuodolla.


Räpätäti: Kiitos vinkistä, että janan voi laittaa profiiliin. Kätevää.

Itselle ei kuulu kummenpia. Pahoinvointi jatkuu, tissit kipeät ja järjettömän kylmä...mutta en valita :D
Olisi kyllä ihana päästä ultraan kurkkaamaan onko kukaan mahassa, mutta pitänee vielä harkita.
Kaupungin tarjoamat ultrat on täällä vko11-13 ja vko18-20, joten pitkä aika vielä ensimmäiseenkin.

Voikaahan hyvin!! :heart:

 
Poika saatu välipalalle, joten vähän lisään omia tietojani... Ollaan molemmat miehen kans 26-vuotiaita ja poika siis 1v5kk ikäinen touhueemeli =) Oulussa asutaan ja synnärinä siis OYS. Viime reissulta sieltä jäi ainakin hyvä mieli :) Lasketuksiajaksi siis sain parilla laskurilla tuon 23.7, mutta mikäli tämä kaveri tulee yhtä hitaasti kun isoveljensä, niin saattapi tulla vasta elokuun puolella! Esikoinen synty nimittäin viikolla 41+5, ja just sinä aamuna kun synty, niin tunnin päästä olis ollu yliaikakontrolli :D

Nyt taas poistun, mutta todennäkösesti palaan pian koska en malta pysyä poiskaan! :/
 
Räpätäti: Juu, niin innoissani kirjoitin, etten edes huomannut, että kirjoitin LA:ksi vahingossa 14.12. 14.7. pitänee siis varmemmin paikkansa ;) .

Diodium: Ei sulla varmasti ole hätää! Tänään juttelin terveydenhoitajan kanssa, kun varasin eka neuvolakäynnin. Se huomasi varmaan äänestäni, että olen hieman jännittynyt ja peloissani, joten se sanoi mulle ilman kysymistä, että älä sitten huolestu, jos alussa tulee vuotoa. On normaalia, ja niin kuin Noomi sanoi, rusehtava väri on tässä tapauksessa hyvä asia! Mullakin juilii mahaa ja tietenkin pelkään pahinta, mutta se on aika luonnollista tässä tilanteessa, varsinkin kun ekaa odottaa. Tsemppiä siis sulle.

Mulla kun on se virtsis, niin vielä kaipaisin jonkun kokemuksia raskauden aikaisista antibioottikuureista, onko kokemusta kellään?? Hermoilenko turhaan?

Munkki 5+0
 
Äitylix3 Kirjottelin viestiä tonne vanhan listan puolelle, joten ei ku uusiks... Hymyilytti toi sun vannominen viimeisestä! Ite vannoin kans edellistä odottaessa et tää on meidän viimeinen! Mut tässä sitä taas ollaan =) Mulla ei edelleenkään mitään tuntemuksia ellei palelua oteta lukuun. Tosin edellistä odottaessa se kauhea pahoinvointi alkoi vasta viikoilla 7-8, joten ei nyt nuolasta ennen ku tipahtaa... Mut mulla ei edes rinnat ole pinkeät, eikä arat, höh. Vähän mietityttää et onkohan siellä edes ketään. Ultran varasin, se vasta 4.12 ku pitää kuulemma olla 7vko täys, vai oliko se 8 ja mulla nyt viikot 4+3 eli ihan alkumetreillä vasta ollaan. Mulla kaikkia kolmea odottaessa ollu kamala pahoinvointi; oksentelua aamusta iltaan, YÄK! Toivottavast nyt ei tulis niin pahana mut luultavast tulee ku kerran taipumusta siihen on :(

Gallupista: en o viel laittan mitää jouluvaloja ikkunaan tai sisälle mitä nyt Askosta kävin pari jouluvalosysteemiä ostamassa..Yleensä oon kyl jo marraskuun puolella laitellu valoja ym. ja ekat tortutki oon jo yleensä näinä päivinä paistanu mut nyt en tosiaankaa ole tehny vielä mitää. Johtuneeko siitä, että ei ole oikee joulufiiliksiä ku tääl etelässä rannikolla ei ole yhtää lunta :'( Vettä vaa satelee. Ei tee edes mieli lähteä ulos lasten kanssa tonne märkään, joten toivotaa et piakkoin saatais tännekin valkonen maa! Kuulostaa ihanalta ku kerroit et siellä jo pääsee lumiukon tekoon.

Juskalle voimia! Muille tsemppiä odotukseen, kuullaan taas! Nyt mentävä ruoan laittoon... :)
 
Munkille: Voin lohduttaa sinua tuon antibiootin suhteen sen verran, että esikoista odottaessa jouduin kanssa syömään muistaakseni juuri tuon Selexid-kuurin samoilla viikoilla kun sinä nyt. Sinulle määrätystä kuurista ei ole haittaa vauvalle, hoitamattomasta tulehduksesta voisi ollakin. Hyvä, että asia on sinulla hoidossa!

Itse tässä olen jo muutaman päivän kauhulla ajatellut noita kaikkia seulontoja. Joka raskaudessa sama juttu..... Ensin pelottaa, ettei masussa olekaan vauvaa, sitten kun selviää, että siellä on vauva, niin pelkää, että niskaturvotusta on liikaa. Ja jos sitä ei ole liikaa, niin pelkää keskenmenoa ja sitten onkin aika pelätä veriseuloja ja rakennevikoja. Sitten ennen aikaisen syntymän pelko, ja jos sillä ei kuitenkaan ole kaikki hyvin, vaikka lääkärit mitä sanoisi..... Kuten huomata saattaa, täällä on tosi "rento" odottaja.....

Kultatiuku, rv 5+6
 
täälläkin viikonloppuna sitä verta siis tuli eka ruskehtavaa ja lauantaina kirkasta. Maha ollut myös kipeä. Tänään kävin ultrassa sykettä ei näkynyt mutta ei kohtu ollut tyhjäkään. Ruskuaispussi oli. 22.11 uusi aika jos ei vuotoa ja kipuja tule enempää.
Eli odottaa vain pitää. On vähän kurja olo kun ei siis tiedä onko kehitys siellä masussa loppunut vai mitä. Vuoto on melkolailla loppunut ja muuttunut taas rusehtavaksi.
viikkoja 6+1
 
Mulla ekassa raskaudessa tuli tota tummaa "vanhan veren näköistä" vuotoa, mutta loppui sitten vajaan viikon sisällä. Edellisessä raskaudessa taasen ei lainkaan vuotoa. Nytkään ei ole ilmennyt. Mutta kovin tavallista kuulemma, sanoi neuvolantäti silloin.
 
täälä taas... =)

Juskalle hirmuisesti jaksuja :hug: ,toivotaan et vuoto ihan vaaratonta ja että seki loppuis ja pian =)

Änkkäpöö :wave: :wave: tulit sitte säki tänne!!!kiva,saa nähä siirtyykö vielä muita :D toivotaan,et sulle niitä oireita ilmaantuis ja paljon,nii saisit ruveta iloitsemaan ja nauttimaan tästä raskaudesta...mutta ihan varman noi kaikki kuuluu vaan asiaan.Jaksut :hug:

Munkki mä syöny viime raskaudessa kaks kertaa ton kyseisen kuurin ja ihan terve poitsu meille syntyi.Eli ei todellakaan mitään huolta,vaikka hyvähän toion ku huolehdit :heart:

Täälä moni varannu yksityiseltä ultria,mä aattelin ootella ihan sitä np-ultraa...näillä mun hermoilla se on jo saavutus :LOL:

Kultatiuku,mulla ihan tasan sama juttu...kovasti ootan et tohon ultraan pääsen ja sitte ku sielä oottelee niin tulee kaikki kauhu kuvat päähän..mut yritän kumminki luottaa siihen,et kaikki menee hyvin ja nauttia odotuksesta :D

mä oon vieläki ihan mielettömän onnellinen tosta plussasta,käyn vartin välein kattoos tikkua :D vaikee uskoa että vattas olis taas pieni möhkis :heart: voi ja kohta(no ei ihan kohta)saa tuntea niitä ihania liikkeitäki...

nasuliini rv4+1
 
Paljon onnea uusille tulokkaille plussien johdosta!! :flower:

Nasuliini-84 kyseli vitamiineista... Itse syön tuota multitabsin raskausvitamiinia 2 tablettia päivässä... Pakko syödä vitamiineja jo senkin takia kun ruoka ei maita ollenkaan niin saapahan vauva edes tarvittavat vitamiinit tabletista...

Edelleenkin ainoana oireena pahoinvointi ja rintojen turvotus, muuta ei sitten olekkaan... Toisaalta hyvä niin koska toi pahoinvointi vie kaiken voiman... Aamulla alkaa ällö olo ja se jatkuu koko päivän... Mitään ei tekis mieli edes syödä... Kumpa sitä keksis jotain mikä maistus hyvältä ja veis ton pahan olon pois...

Eilen oli avokin sisko miehensä kanssa kylässä... Tuli kyllä niin kade olo kun sillä oli jo ihanan pyöreä masu... No maaliskuussa saan ensihelpotusta vauvakuumeeseeni kun pääsee hoitelemaan sitten niiden vauvaa ennen kuin oma syntyy...

Gataa & Hasselnut rv 6+3
 
Mä ihan unohrin, noita kalluppiloitakin oli..

En oo vielä "Joulu"valoja virittäny, mut olkkari saa kyllä piakkoin jouluverhoviritykset! Mä oon ihan höpsönä jouluun ja kaikkiin joulujuttuihin, joten taatusti kaikkee ilmestyy nopeammin kuin pian; nyt varsinkin kun on tuota luntakin tullu! :xmas:

Täälläpäin ainoo ultra minkä kunta tarjoo, on alkuraskauden ultra. Se tehdään siis vain raskauden keston määrittelemiseksi, siis että kaikki on oikeella paikalla ja määritellään la. Sit "pääsee" tuonne K-SKSaan äippäpolille niskapoimu-ultraan, jos valitsee ne seulonnat. Mut sekään ei siis ole automaattinen. Ihan hö. Rakenneultraa ei täällä tehdä kait ollenkaan, ultrataan kyllä tarvittaessa mut ne kaikki tehdään sitte äippäpolilla, ja sinnehän tarvitaan lähete. :/ Säästöä säästöä..

Kaikille vuotojen säikyttämille isosti :hug: ja toivotuksia, että se pikku papunen vaan säikyttelee siellä!! Toivotaan siis et kaikki on ok.

Räpätäti+(.)
 
Moikka!

Mulla vuoto jatkuu, vähäisenä onneksi, ainakin vielä. On se kuitenkin lisääntynyt aamuisesta, joten pahinta pelkään. Hieman on punertavaa mukana kun pyyhkii. Menkkamaiset kivut on kyllä, jomottelee vatsaa ihan samalla tavalla. Kyllä mua pelottaa ihan tajuttomasti että tämä menee nyt kesken...Se on vissiin niin yleistä ekoissa raskauksissa. No, en voi muuta kuin odotella ja seurata tilannetta. Olo on kurja ja tosi surullinen, vaikka kuinka yritän tsempata itseni uskomaan parasta ja ajattelemaan, että jos vaikka kesken menisikin, niin onneksi sentään olen tullut raskaaksi ja sit vain uutta yritystä. Silti sitä on jo ajatuksissa mennyt niin pitkälle tulevaisuuteen, että tätä pikku toukkaa jo rakastaa....

Tsemppiä sullekin Juska, pidetään toisillemme peukkuja! Ja kaikille muillekin tietty!



 
Diodium , mulla ollu just kans menkkamaisia jomotuksia. Se tämänpäiväinen ultra kyllä tavallaan masensi kun ajattelin että olisi jo kuitenkin näkynyt.
Nyt kuitenkin päätin että ajattelen positiivisesti koska vielä palelee ja rinnat on arat ja autossa tekee häjyä. Eli pidän ajatusta yllä että siellä masussa pikkuinen vielä kasvaisi.
Putoaahan sitä sitten vähän korkeammalta jos ei olekkaan, mutta ajattelin että positiivisella energialla voisi selvitä paremmin sinne ensi viikon torstaille.

 
Pitihän se vielä tälle iltaa tulla kirjottelemaan :D

Diodiumille ja Juskalle tosi iso :hug: ja jaksamisia! Kyllä se mielen vetää aika matalaks, vaikka järjellä tietääkin että se ei välttämättä merkkaa mitään pahaa. Näissä raskaus asioissa vaan kun saa yleensä järjellä ajattelun unohtaa! voimia siis kuitenkin teille ja toivotaan että kaikki olisi nassukoilla hyvin kaikesta huolimatta.

Huomasin muuten tässä viestejä lueskellessa, että aika montaa paleltaa. Niin muaki. Mä oon kyllä ihan vaan luullu, että meillä on kylmä ja ihmetelly miks miestä ei palella, mutta se taitaakin siis olla raskausoire! :eek: Ei oo kyllä moinen tullu pieneen mieleenkään. Voi meillä tietty olla oikeesti kylmäki, mutta mä ainaki haluan uskoo että palelu johtuu jostain muusta :heart:

Yhdyn kanssasi noihin hermoilijoihin Kultatiuku! Yhdestä huolesta kun selviää niin toinen on jo oottamassa :/ Ja tuntuu tosiaan, että tämän toisen kanssa hermoilen paljo enemmän kun esikoisesta, vaikka vasta alussa ollaan! Jospa tämä tästä hieman laantuis kunhan eteenpäin päästään.

Mulla on muuten ihan tajuton jano koko ajan. Ja jos en juo, niin öklö olo alkaa saapumaan. Syömisen kans ei oo mitään ongelmaa, eikä varsinaisesti okseta, mutta juoda pitää koko ajan. Ja sitten saa ravata vessassa. Tympeetä suorastaan. No on syömisessä se muutos tapahtunu, että kaikkee hyvää ei tee mieli koko ajan, tai oikeestaan ollenkaan. Mikä on vaan hyvä! Sama homma oli esikoiseltaki. Ihanaa, kun jouluna ei tartte taistella ittensä kans, että jättäis suklaat ees hetkeks rauhaan, jos tämä siis vaan kestää sinne asti! :D

Mutta nyt tämä kömpii ukkelin kainaloon leffaa kattoon ;)

Tilanteeseen nähden hyviä vointeja kaikille! =)
 
Ompa tullut paljon uusia heinämahoja, kiva =)
Täällä odotus jatkuu, vaikka tosiaan kauhea pelko koko ajan mielessä. En minäkään ensimmäisen odotuksen aikana kai näin hermona ollut. Mutta kun eka neuvola on vasta viikolla 9, niin on se kyllä pitkä aika elää jännityksessä. Menemme nyt ylihuomenna omakustanne ultraan, että vähän tuska helpottaa...
Mun maha on ihan pallo, täynnä ilmaa. Olen kuin 5. kulla raskaana!! Ja suoli nykii, aivan kuin vauva potkisi!!! Tietenkään se ei sitä ole, mutta kumma tunne!
Voimia kaikille! Samassa veneessä olemme, lähes kaikki hermoilemme?! Onneksi tuemme toisiamme.
Nasu 6+jotain
 
Heipsistä,saisikohan tämmönen mamma liittyä myöskin tänne heinämasujen joukkoon? :) On ollu niin kiirusta ettei ole ehtinyt tänne ilmoittautua vaikka vkoja sen 6+3 jo kasassa. Meillä on 02/07 syntynyt tyttö ja kakkosta nyt sitten pukkaa jota kovasti onkin toivottu. =) Laskettu aika laskurin mukaan olis 4.7. Tyttö syntyi 2 viikkoa etuajassa niin nähdään mitenkä tässä raskaudessa käy.
Me varattiin ultra yksityiseltä viikolle 8 ja se jänskättää jo kovasti. :) ...ei myö olla hätähousuja... :D muttakun ollaan niin kovin tohkeissamme tulokkaasta niin ihanaa on nähdä pikkunen siellä masussa kasvuaan aloittelemassa. Meillä esikko on syntyny hyvinkään sairaalassa ja sinne mennään nytkin jollei mitään ongelmia ilmene.Ihana paikka oli synnyttää vaikka synnytys ei ihana ollutkaan... mutta täällä sitä taas ollaan uhmaamassa pelkoja :LOL:

Nyt nukkumaan,hyviä vointeja kaikille! =)
 

Yhteistyössä