V
virtahepo
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja turhake:Alkuperäinen kirjoittaja virtahepo:Alkuperäinen kirjoittaja virtahepo:Alkuperäinen kirjoittaja turhake:Alkuperäinen kirjoittaja virtahepo:Alkuperäinen kirjoittaja turhake:"Hyvä äiti ymmärtää, että vauvalla/lapsella on tarpeensa, eikä näin ollen ole heti muutaman viikon jälkeen valittamassa väsysmystään ja mielenterveyttään, kun vauva sattuu yöllä heräämään usein syömään. Toki en nyt tässä puhu masentuneita äideistä, vaan niistä jolla muka mielenterveys ei kestä normaaleja vauvan vaatimuksia. "
Miksi ei sais valittaa väsymystään?? Jos herää yöllä vauvaa syöttämään vaikkapa nyt tunnin välein, niin minkä takia ei saa sanoa, että voi peeveli kun on vähän väsy nyt... Vai menikö mulla nyt pointti ihan ohitte??
Yleviä periaatteita, joita kohti voi pyrkiäKukin omalla tavallaan ja asiat ratkaisten miten parhaaksi näkee...
No minä en ymmärrä sitä negatiivista suhtautumista äitiyteen. Monella, ehkäpä kaikilla on tiedossa etukäteen, että useat vauvat ovat vaativia ja ne heräilee öisin syömään ja tarvitsevat huomiota ja hoivaa lähestulkoon koko ajan, niin miten ihmeessä siitä sitten jaksaa olla valittamassa muille, kun vauva toimii edellä mainitulla tavalla. Toki voi olla väsynyt, mutta se on outoa, kun se perusasenne on sellainen, että näkee ne huonot puolet ja niistä kertoo eteenpäin, kun sen siaan voisi nähdä ne hyvät puolet jota vauva tuo tullessaan ja keskittyä niihin. Kummasti näyttää maailma paremmalta paikalta, kun jaksaa suhtautua asioihin postiivisesti ja etsiä huonoistakin jutuista aina jotain hyvää.
Onko hyvältä äidiltä kielletty kaikki negatiiviset tunteet? Niitä ei ilmaista? Ei saa purkaa kenellekkään väsymystä, pahaa mieltä yms.? Vaan pitää väkisin hymyillä ja etsiä niitä hyviä asioita? Omalla kohdallani tämä toimii niin, että kun saan valittaa "äiti on vähän väsynyt" esim. kaverille, niin sen jälkeen taas jaksaa kummasti hymyillä AIDOSTI. Kyllähän lapsikin tarvitsee sellaisen turvallisuuden tunteen, että myös negatiivisia tunteita saa tuntea ihan rauhassa, eikä kukaan suutu.
No tottakai saa näyttää niitä negatiivisiä tunteita ja pitääkin välillä päästä purkamaan pahaa mieltään. Mutta tarkoitin sellaista perussuhtaumista elämään, että haluatko elää positiivisella asenteella vai suhtaudutko aina kaikkeen ajatuksella, että pessimisti ei pety ja sitä rataa. Etsitkö aina kaikesta vaan ne huonot puolet ja silloin jää helposti hyvät asiat huomaamatta..
Ja vielä, minä ainenkin olen AIDOSTI perus positiivinen ihminen, joka tosin osaa olla tarvittaessa erittäin ilkeäkin..... En minkään sellaista tarkoittanut, että pitää esittää jotain muuta kun on.
Minäkin olen positiivinen ihminen, silti olen valittanut joskus väsymystä. Huomasin kyllä, että osaat olla "tarvittaessa" ilkeäkin, eri asia on, onko tuo ilkeily tarpeellista... Minäkin osaan olla ilkeä, mutta en HALUA olla... Koska koskaan ei tiedä, mitä se ilkeys saa aikaan ihmisessä johon se kohdistuu...
Hienoa, että olet positiivinen ihminen, eihän minun silloin olisi tarvinnut sinulle selittää tuota positiivista elämänasennetta.. No ilkeilin äsken, kun koen, että jotkut tahallaan ovat ymmärtämättä minua ja se, että jos minulle ilkeillään niin sanon sitten takaisin. Näinkin pitkän ketjun olen pystynyt olemaan rauhallinen ja ystävällinen, vaikka minua kohtaan monet eivät ole ymmärrystä antaneet, vaan onpa tullut haukkumisiakin. Paras lienee se, kun joku kommentoi, että virtahepo oikein oksettaa minua, tosin en edes lukenut ketjua läpi.. Outoa, että joku pitää minua oksettavana, vaikkei ole lukenut mitä minulla on sanottavaa. Joten ymmärrettävää, että jossain vaiheessa sanon takaisin.