hei oikeesti..

itseäni kyllä ärsyttää tämmönen luokitteleminen..mutta no...joku teistä tod.näk. oli käynyt meitä alle 20 äitejä haukkumassa...kun meiltä on kai sitte teiän mielestä jääny nuoruus elämättä..jos nuoruus on juomista ja sekoilemista..joo no elin sitä itse pari vuotta ja koko ikäni olen juomista sun muuta aika läheltä katsonut..ja jos nuoruus on sitä niin hyvä vaan että se jäi siihen pariin vuoteen. Ja sitä paitsi TÄÄ ON MUN NUORUUS...mä rakastan tyttööni ja mun mies rakastaa...ja ollaan onnellisia...
Ja hei mun äitiki on teitä nuorempi (36) :LOL:
et sillee...mä en aio teiän iässä nassuttaa turhista asioista...vaan nauttia jo melkein aikuisista lapsistani..no nuorin on 23 kun täytän 40...seuraavista en tiä...viä..
 
clivia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2004 klo 23:03 nuori äiti kirjoitti:
itseäni kyllä ärsyttää tämmönen luokitteleminen..mutta no...joku teistä tod.näk. oli käynyt meitä alle 20 äitejä haukkumassa...kun meiltä on kai sitte teiän mielestä jääny nuoruus elämättä..jos nuoruus on juomista ja sekoilemista..joo no elin sitä itse pari vuotta ja koko ikäni olen juomista sun muuta aika läheltä katsonut..ja jos nuoruus on sitä niin hyvä vaan että se jäi siihen pariin vuoteen. Ja sitä paitsi TÄÄ ON MUN NUORUUS...mä rakastan tyttööni ja mun mies rakastaa...ja ollaan onnellisia...
Ja hei mun äitiki on teitä nuorempi (36) :LOL:
et sillee...mä en aio teiän iässä nassuttaa turhista asioista...vaan nauttia jo melkein aikuisista lapsistani..no nuorin on 23 kun täytän 40...seuraavista en tiä...viä..
Hei oikeesti,yksikään täältä mummo-osiolta ei ole käynyt haukkumassa siellä yhtään ketään.Me ollaan kaikki niin vanhoja ettei meidän tartte,tiedämme että kyllä elämä opettaa.Opettaa se vielä meitiä mummojakin ihan joka päivä.
Luuletkos että minä parikymppisenä äitinä ajattelin nassuttavani yhtään mistään,vaan pakkohan se on turpavärkkiään aukoa tuolle 16 vuotiaalle pojankoltiaiselle joka on mua päätä pidempi,kooltaan aikuinen mutta mieletään vielä lapsi.Ei ole helppoa tämä äitinä olo oli sitten minkä ikäinen tahansa. :LOL: :LOL: :LOL: ;)
 
on sitten nuori tai vanha aina se sen hetkinen ikä on hyvä. äitinä tai ei.
minä sain vanhimman lapseni 22v uotiaana ja olin kyllä levoton ja meno iässä. Onneksi isovanhemmat katsoivat lapsia että pääsin menemään, hyvä niin sillä sehän kuuluu nuoruuteen ja eihän se tarkoita sitä etteikö lapsiaan rakastaisi vaikka olisikin nuori.
nyt vanhin lapseni on 24v ja nuorin vasta 5v ja itse jo 47v( siis täytän tuon huomenna :) ) kokenut ja viisas , mutta ei paheksuva tai suvaitsematon.
kun sinulla on esim. 15 vuotta lisää ikää ajattelet monista asioista erilailla kun nyt ja teet monia asioita erilailla kun nyt. Mutta se on ja kuuluukin olla niin. kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi, elämä kantaa ja elämä antaa! :hug:
 
kylli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2004 klo 13:10 aada kirjoitti:
on sitten nuori tai vanha aina se sen hetkinen ikä on hyvä. äitinä tai ei.
minä sain vanhimman lapseni 22v uotiaana ja olin kyllä levoton ja meno iässä. Onneksi isovanhemmat katsoivat lapsia että pääsin menemään, hyvä niin sillä sehän kuuluu nuoruuteen ja eihän se tarkoita sitä etteikö lapsiaan rakastaisi vaikka olisikin nuori.
nyt vanhin lapseni on 24v ja nuorin vasta 5v ja itse jo 47v( siis täytän tuon huomenna :) ) kokenut ja viisas , mutta ei paheksuva tai suvaitsematon.
kun sinulla on esim. 15 vuotta lisää ikää ajattelet monista asioista erilailla kun nyt ja teet monia asioita erilailla kun nyt. Mutta se on ja kuuluukin olla niin. kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi, elämä kantaa ja elämä antaa! :hug:
Onnea huomiselle :flower: :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2004 klo 23:03 nuori äiti kirjoitti:
itseäni kyllä ärsyttää tämmönen luokitteleminen..mutta no...joku teistä tod.näk. oli käynyt meitä alle 20 äitejä haukkumassa...kun meiltä on kai sitte teiän mielestä jääny nuoruus elämättä..jos nuoruus on juomista ja sekoilemista..joo no elin sitä itse pari vuotta ja koko ikäni olen juomista sun muuta aika läheltä katsonut..ja jos nuoruus on sitä niin hyvä vaan että se jäi siihen pariin vuoteen. Ja sitä paitsi TÄÄ ON MUN NUORUUS...mä rakastan tyttööni ja mun mies rakastaa...ja ollaan onnellisia...
Ja hei mun äitiki on teitä nuorempi (36)
et sillee...mä en aio teiän iässä nassuttaa turhista asioista...vaan nauttia jo melkein aikuisista lapsistani..no nuorin on 23 kun täytän 40...seuraavista en tiä...viä..
Minä olen tosi tyytyväinen siihen, että sain rauhassa opiskella itselleni korkeakoulutason tutkinnon ja olla työelämässä mukana.

Mikä tutkinto sinulla on? Onko asunto jo suurimmalta osin maksettu?

Moni ihminen on 36-vuotias, mutta sinä reppana et koskaan voi tietää, elätkö sen ikäisenä :LOL:

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2004 klo 13:10 aada kirjoitti:
on sitten nuori tai vanha aina se sen hetkinen ikä on hyvä. äitinä tai ei.
minä sain vanhimman lapseni 22v uotiaana ja olin kyllä levoton ja meno iässä. Onneksi isovanhemmat katsoivat lapsia että pääsin menemään, hyvä niin sillä sehän kuuluu nuoruuteen ja eihän se tarkoita sitä etteikö lapsiaan rakastaisi vaikka olisikin nuori.
nyt vanhin lapseni on 24v ja nuorin vasta 5v ja itse jo 47v( siis täytän tuon huomenna :) ) kokenut ja viisas , mutta ei paheksuva tai suvaitsematon.
kun sinulla on esim. 15 vuotta lisää ikää ajattelet monista asioista erilailla kun nyt ja teet monia asioita erilailla kun nyt. Mutta se on ja kuuluukin olla niin. kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi, elämä kantaa ja elämä antaa! :hug:
olen lueskellut eri ikäisten äitien juttuja ihan mielenkiinnolla ja tähän vastaan.
olipa viisaasti kirjoitettu! Olet ihan oikeassa ettei ole oikeaa ikää saada lasta ja onhan selvää että alle 20 vuotias on vielä aika kypsymätön ja lapsellinenkin äidiksi ( ei kuitenkaan sopimaton)mutta kokemuksen kautta ja aikaa myöden kyllä ne särmät hioutuu. Niinhän se on meillä jokaisella ollut vaikka silloin alle 2-kymppisenä tuntui että tiedän kaiken , osaan kaiken, muut ovat väärässä. No eihän se niin ollut, pakko myöntää nyt 34 vuotiaana elämä on todellakin ottanut ja antanut ja kantanutkin.
 
semma
Tuskin kukaan meistä on siellä käynyt kirjoittelemas. Lue pikkasen meidän juttuja,niin onhan täälläkin äitejä jotka on saaneet nuorena muksunsa.Mä olin 19v ja still alive ....
Mulla on -84v ja 85v vanhimmat lapset ja ikään en vaihtais sitä nuoruuttani pois... Kyllä sitä ehtii bailata ja tehä vaikka mitä, ei se lapsi mitään estä. Pas**puhetta jos joku niin sanoo :D :D :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2004 klo 16:41 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2004 klo 23:03 nuori äiti kirjoitti:
itseäni kyllä ärsyttää tämmönen luokitteleminen..mutta no...joku teistä tod.näk. oli käynyt meitä alle 20 äitejä haukkumassa...kun meiltä on kai sitte teiän mielestä jääny nuoruus elämättä..jos nuoruus on juomista ja sekoilemista..joo no elin sitä itse pari vuotta ja koko ikäni olen juomista sun muuta aika läheltä katsonut..ja jos nuoruus on sitä niin hyvä vaan että se jäi siihen pariin vuoteen. Ja sitä paitsi TÄÄ ON MUN NUORUUS...mä rakastan tyttööni ja mun mies rakastaa...ja ollaan onnellisia...
Ja hei mun äitiki on teitä nuorempi (36)
et sillee...mä en aio teiän iässä nassuttaa turhista asioista...vaan nauttia jo melkein aikuisista lapsistani..no nuorin on 23 kun täytän 40...seuraavista en tiä...viä..
Minä olen tosi tyytyväinen siihen, että sain rauhassa opiskella itselleni korkeakoulutason tutkinnon ja olla työelämässä mukana.

Mikä tutkinto sinulla on? Onko asunto jo suurimmalta osin maksettu?

Moni ihminen on 36-vuotias, mutta sinä reppana et koskaan voi tietää, elätkö sen ikäisenä :LOL:
Jos ei ole ap:kaan erityisen fiksu, ei näköjään se korkeakoulututkinto ole sinulle sen kummempaa kypsyystasoa opettanut.
 
tähän voisin sanoa ettei kaikkia nuoria huvita rällästää tai käydä baareissa. Olen itse 19v., poika on kohta 2kk eikä minua huvita ollenkaan lähteä mihinkään juhlimaan tai pitämään hauskaa. Haaveena on saada oma talo miehen kanssa ja elää ihanaa kotielämää. Tunnustan etten ole ikänäni käynyt baareissa, enkä sinne edes halua, sama juttu miehellä (22v.). Ollaan ehkä sitten vähän erilaisia kuin muut nuoret... erilaisiakin löytyy...
 
40-v
Olen saanut vanhimmat lapseni ollessani 20-v. ja 22-v. Nyt olen vielä vasta tullut uudelleen äidiksi. Nuorena äitinä haaveilin kauniista kodista ja onnellisesta perhe-elämästä ja että se riittäisi. Meidän nuorempien ja iäkkäämpien vanhempien tulisi kuitenkin muistaa, pitää myös itsestä huoli ja varata itselle aikaa. Elää siinä sivussa myös omaa elämää, opiskella, harrastella tms. Tuttujen kanssa voi jutella muustakin kuin lapsista ja kodista. Minusta on myös eroa siinä, minkä ikäisenä lapsen tekee. Nuorempana ottaa herkästi "itseensä" kaikesta arvostelusta, vanhempana ei juurikaan välitä siitä mitä muut sanovat ja muut saavat pitää mielipiteensä. Lastentarvikkeet voivat olla käytettyjä, kunhan ovat ehjiä. Lastenvaatteetkin voivat olla hieman kuluneita, eipähän tarvi kokoajan varoa sotkemista. Kaunis koti on ihan kiva, mutta pyykkikasat ja leivänmurut ja lelut joka paikassa eivät niin haittaa. Lapsenhan voi tehdä minkäikäisenä tahansa, mutta täytyy muistaa että kasvattaminen on aika arkista puuhaa ja nuorella äidillä voi olla sitten näin 40-vuotiaana pari murrosikäistä nuorta jotka pitävät sinua mahdollisesti melko fossiilina.
 
-On-
..mä en aio teiän iässä nassuttaa turhista asioista...vaan nauttia jo melkein aikuisista lapsistani..no nuorin on 23 kun täytän 40...seuraavista en tiä...viä..

Minäkin sinun iässäsi kuvittelin sitten tekeväni paljon asioita erilailla. Mutta kummasti se elämä opettaa ja kasvattaa. Nuorena sitä on jotenkin niin ehdoton.
En ole lukenut kertomaasi kirjoitusta.
 
typy
:headwall: täälläkikkö!! minä niin mielelläni luen eri ikäisten ihmisten maailman menoa arjessa ja lasten kanssa, vaan aina jossakin joku huopaa ja soutaa samaa...kakkaa \|O ...
voi lopettakaa jo. tuo oletkohan elossa kommentti oli todella huono, kuten englannin kielestäkin..voi voi voi.
minä mielelläni seuraan 40+ ihmisten elämää ja tutkailen, miten heillä on elämä muuttunut ja millasta oikeesti on.
voisko jokainen pysyä aikuisena, iästä katsomatta?
seuraan kyllä jatkossakin teitä, kuin muitakin, mutta taidan odottaa, kunnes tuo ikäluokittelu ja höpön löpön höpöttäminen loppuu.
:heart: ps: sitäpaitsi----> täältä voi saada viisaitakin neuvoja näin nuoret, kuten minäkin ;)
 
Itse en kyllä kuulu tähän osastoon, kävin vaan katsomassa mistä täällä kirjoitetaan. (ikää 23v) (tosin typerää sekin että kirjoitan etten kuulu tähän osastoon, ihan ku oltais jotain eläimiä karsinoissa.. huoh..)
Mutta olipas NIIN typerä nuoren äidin kommentti. Miten.. Äh. En ymmärrä miten tuommosia ihmisiä voi olla. :headwall:

Hei :flower: :flower: kaikille meille äideille, iästä riippumatta!
 
Murtsi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2004 klo 21:53 semma kirjoitti:
Tuskin kukaan meistä on siellä käynyt kirjoittelemas. Lue pikkasen meidän juttuja,niin onhan täälläkin äitejä jotka on saaneet nuorena muksunsa.Mä olin 19v ja still alive ....
Mulla on -84v ja 85v vanhimmat lapset ja ikään en vaihtais sitä nuoruuttani pois... Kyllä sitä ehtii bailata ja tehä vaikka mitä, ei se lapsi mitään estä. Pas**puhetta jos joku niin sanoo :D :D :D
Hee,tää oli ihana...Still alive :LOL: :LOL: Kieliä oppinut wannabenuori......
Joo,mut samaa mieltä...Ei se elämä ja bailauskaan lasten saantiin lopu.Äiti on äiti,vaikka voissa tai kevytrasvalevitteessä paistas... =)

No,mut asiaan...Itte halusin lasta jo lukiossa,17-vuotias olin.(oli ollu poikaystävä kaks vuotta)Ilman ehkäsyä oltiinki koko ajan,mut kuites alettiin odottaa vasta ku olin 24 vee.
Siis pointtina oli,että en epäile,etteikö nuori ihminen voisi olla valmis äidiks.Mä ainaki olin....
 

Yhteistyössä