H
Heipat
Vieras
Mikään alan uudessa kirjallisuudessa, tilastoissa ja tutkimuksissa ei kerro asian olevan näin. Mikäköhän tässä uskomuksessa on taustalla?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24174590:Mä en ole koskaan uskonut, että se olisi niin. Kyllähän ne usein sillä uhkailee.
Minä kyllä uskon ihan satavarmasti. Teen työtä jossa tähän törmää jatkuvasti. Ne jotka sillä uhkailee, hakee vaan huomiota ja ovat säälittäviä ruikuttajia. Ne jotka sen tekevät, tekevät sen salaa.
Toki eri asia on sitten ne jotka marssivat itse lääkärille ja sanovat asiaa hautoneensä. He oikeasti haluavat apua. Nämä läheisille tai muille ihmisille ruikuttajat hakee vaan sääliä.
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24174590:Mä en ole koskaan uskonut, että se olisi niin. Kyllähän ne usein sillä uhkailee.
Minä kyllä uskon ihan satavarmasti. Teen työtä jossa tähän törmää jatkuvasti. Ne jotka sillä uhkailee, hakee vaan huomiota ja ovat säälittäviä ruikuttajia. Ne jotka sen tekevät, tekevät sen salaa.
Toki eri asia on sitten ne jotka marssivat itse lääkärille ja sanovat asiaa hautoneensä. He oikeasti haluavat apua. Nämä läheisille tai muille ihmisille ruikuttajat hakee vaan sääliä.
Mä uskon edelleen, että useammankin itsemurhalla uhkailevan tarkoituksena on vaan saada huomiota.
Erittäin elossa kaikki mun tuntemat itsaripuhelijat ainakin yhä on. Ja ne, jotka päättivät päivänsä oman käden kautta, tekivät sen hissukseen![]()
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24174610:Entä jos pyydän sinua tutustumaan alan kirjallisuuteen? Pystyisitkö katsomaan mitä ajattelet tuosta asiasta sen jälkeen, kun käyt vaikka visiitillä kirjastossa. Hyviä ja ajantasaisia kirjoja on paljon, itsemurhasta ja sen ehkäisystä varmasti kasapäin. Duodecimin uusi Psykiatria kirja on erittäin hyvä kirja yleensäkin kokonaisuudessaan mielenterveyteen liittyvissä asioissa.
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24174616:Nyt epäilen. Suuresti! Minä teen sosiaalialan työtä ja minulle tilanne näyttäytyy aivan erilaisena.
No minä en epäile! minä teen tän asian kanssa työtä ihan joka ikisessä työvuorossa ja kertaakaan en oo puhunu ihmisen kanssa joka olis sitten ittensä listiny. Ne jotka on, löytyy sitten ihan muiden toimesta ja tulee yllätyksenä.
Mulla on omakohtainen kokemus läheisen itsemurhasta. Ei puhunut ikinä hautovansa itsemurhaa.
Kaikki oli sanojensa mukaan (ja ulkoisesti) hyvin. Kuulin itsemurhan jälkeen vasta hänen äidiltään, että on ollut vaikea lapsuus ja nuoruus (koulukiusaus). Tiedän myös pari henkilöä jotka ovat itsemurhasta puhuneet, mutta hengissä ovat edelleen.
No minä en epäile! minä teen tän asian kanssa työtä ihan joka ikisessä työvuorossa ja kertaakaan en oo puhunu ihmisen kanssa joka olis sitten ittensä listiny. Ne jotka on, löytyy sitten ihan muiden toimesta ja tulee yllätyksenä.
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24174644:nii, ei ku olin sun kaa samaa mieltä.Monet uskoo, että uhkaileva ihminen on oikeasti ihan turvassa.
Se sympatiapuoli karisi ehkä siinä vaiheessa kun sadannen ruikuttajan valitusta kuunteli. Enhän mä sitä tietenkään niille näytä, mutta sisimmässäni en tunne sympatiaa lainkaan näitä kohtaan.
Ensihoidossa