Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24174659:Muistakaa nyt, että omakohtainen kokemus ei vielä ole tilastollinen fakta. Lue alempaa mitä kirjoitin tuosta kertomisesta. Se mikä on tärkeää ymmärtää, on yksinkertaisesti tämä. Uhkaus on hyvä ottaa todesta, eikä ainakaan ryhtyä vähättelemään. Siinä ottaa isomman vastuun kuin on välttämättä valmis kantamaan. Eikä sitä vastuuta tarvitse taakakseen ottaa, mutta aina voi neuvoa "Hae apua" mitätöinnin sijaan, "No koska se sanoo näin, niin se ei varmasti tee sitä".
Ei tietenkään ole tilastollinen fakta, mutta kysyit aloitusviestissäsi mikähän on uskomuksen taustalla ja eiköhän taustalla ole juuri nämä omakohtaiset kokemukset. Itse en ikinä mitätöisi itsemurhauhkausta, mutta uskon myös niin, että ihminen joka ei halua elää tappaa itsensä vaikka sitä koetettaisiin kuinka auttaa. Uskon myös, että on olemassa ihmisiä jotka eivät missään tilanteessa ikinä tappaisi itseään ja on olemassa ihmisiä jotka tappavat itsensä vaikka olisi kuinka hyvät puitteet elämässä. Jos joku tosissaan on päättänyt tappaa itsensä ei hänen päätänsä saa mikään kääntymään. Erikseen on sitten ne jotka miettivät itsemurhaa, mutta siirtävät sitä kokoajan. (Eli eivät oikeasti edes pystyisi siihen)
Mä uskon edelleen, että useammankin itsemurhalla uhkailevan tarkoituksena on vaan saada huomiota.
Erittäin elossa kaikki mun tuntemat itsaripuhelijat ainakin yhä on. Ja ne, jotka päättivät päivänsä oman käden kautta, tekivät sen hissukseen![]()
Minä kyllä uskon ihan satavarmasti. Teen työtä jossa tähän törmää jatkuvasti. Ne jotka sillä uhkailee, hakee vaan huomiota ja ovat säälittäviä ruikuttajia. Ne jotka sen tekevät, tekevät sen salaa.
Toki eri asia on sitten ne jotka marssivat itse lääkärille ja sanovat asiaa hautoneensä. He oikeasti haluavat apua. Nämä läheisille tai muille ihmisille ruikuttajat hakee vaan sääliä.
Totta kai se, että kertoo aikeistaan, on usein hätähuuto, mutta mitä sitten? Jos on niin suuri hätä, että hautoo tuollaisia asioita niin mikä helvetti oikeuttaa muita vähättelemään ja yllyttämään itsemurhaan? Miksi pitää glorifioida itsemurha ja lytätä niitä, jotka hakevat apua ja huomiota ennen kun siihen päätyvät? Miksi nostaa jalustalle ne, jotka eivät aikeistaan kellekään kerro, ikään kuin he olisivat niitä rohkeampia ja parempia ihmisiä? Mitä helvetin hyötyä sellaisesta on?