Hätiköity eropäätös?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
Erosin eilen poikaystävästäni ja nyt kaduttaa, jos teinkin hätiköidyn päätöksen.

Pari kuukautta sitten poikaystäväni muuttui etäisemmäksi ja reiluun kuukauteen ei ole ollut seksiä lainkaan. Hän on paljon omissa ajatuksissaan. Otin asian esille viikko sitten ja sanoi tunteidensa muuttuneen. Ei tiedä, onko rakkaus hävinnyt, vai vaikuttaako hänen masennus siihen. Tunnetilat ovat kuulemma sekavia.

Hän ei halunnut erota ja sovittiin että annetaan ajan kulua. Minua on tilanne koko viikon ahdistanut ja kun kysyn näkeekö hän yhteisen tulevaisuuden, vastaus on aina että ei osaa sanoa.

Epävarmuudessa eläminen on kauheaa ja se kun rakas ihminen on etäinen. Ei ole kuulemma halua koskettaa ym. Eilen vietimme illan yhdessä ja sen jälkeen oli tosi paha olo. Sietämätöntä olla toisen seurassa kuin mitään ei olisi välillämme. Tunnekuohuissani soitin hänelle ja sanoin että en enää jaksa. Hän oli surullinen, mutta sanoi ymmärtävänsä päätökseni, koska ei halua että kärsin. Ja hän ei edelleenkään tiedä tunteistaan.

Meillä oli yhteiset viikonloppusuunnitelmat ja kivaa tiedossa. Nyt harmittaa että eilisen perusteella tein päätökseni. Mieltä vaivaa, että olisi pitänyt odottaa. Tekee melkein mieli soittaa ja sanoa että yritetään vielä. Katsotaan edes viikonlopun yli.

Tuntuu etten pääse hänestä ikinä yli... rakastan vielä niin paljon.

Olisi niin paljon helpompaa, jos hän olisi jättänyt minut.

Voi toden totta olla niin, että tulit nyt hätiköineeksi, mutta kuten sanottua olit tunnekuohun vallassa. Nyt todellisuudessa olet vielä enemmän sekaisin ja ajatustesi selvittämiseen ei ikävä kyllä auta mikään muu kuin aika.

Myös poikaystäväsi ajatukset ovat sekaisin, koska hän ei tiedä mitä hän haluaa, joten nyt on hyvä pitää peli vähän aikaa poikki ja molempien miettiä ihan itsekseen, että kuinka tästä eteenpäin.

Voit kyllä ilmoittaa poikaystävällesi, että et olis halunnut laittaa välejä poikki, mutta tunsit vaan, että et jaksa sitä tilannetta, mikä teillä oli ja toivot hänen nyt miettivän rauhassa asioita. Sopikaa vaikka, että näette esim. vasta parin viikon kuluttua ja juttelette asioista uudelleen.

Usko vaan, mutta sinulla ei olisi yhtään helpompaa, vaikka hän olisi tehnyt lopun, koska rakastat häntä edelleen. Niin ja et sinä tähän kuole, vaikka nyt siltä tuntuukin, joten ylös, ulos ja nauttimaan kesästä, vaikka kuin tuntuis vaikeelta, TSEMPPIÄ!

Kiitos tsemppauksesta!

Ilmoitin jo hänelle että perun eiliset sanani. Hän vastasi että ei halua tuottaa mulle tuskaa, ja että pidetään vähän etäisyyttä. Varmaan onkin paras ratkaisu tällä hetkellä. En kyllä edelleenkään tiedä että ollaanko erottu vai ei. Mutta ei kai silla ole vaikutusta lopputulokseen. Ratkaisu mun mielestä on se että hän hakisi apua itselleen. Sen jälkeen meidänkin tilanne ratkeaisi.

Toivon vaan että vielä ollaan yhdessä onnellisesti, rakastan ekaa kertaa elämässäni näin paljon ja tuntuu että hän olisi se oikea. Olen valmis kärsimään saadakseni asiat kuntoon.

Miehet on niin pelkureita, ne ei ikinä halua sanoa naiselle suoraan että haluaa lopettaa suhteen tai että ei rakasta enää. Se on usein sitten just tuollaista epämääräistä emmänytieda meininkiä. Mies toivoo että ehkä nainen lopulta kyllästyy tuollaiseen lässytykseen ja tekee ite bänät, ja sitten miehen ei tarvi potee huonoo omatuntoa että otti ja jätti naisparan.

Sinuna en tekisi tulevaisuudensuunnitelmia suhteen jatkuvuuden varaan. Tosimies joka todella rakastaa naistaan ei vihjaile sinne päinkään että muka tarvitsee aikaa tai etäisyyttä. Move out and move on.

""sitten vasta kuin menettää huomaa mitä on menettänyt"" eli ihan oikein toimit. Anna miehen nyt olla omissa oloissaan äläkä pidä yhteyttä ja kyllä mies sitten ottaa yhteyttä jos haluaa jatkaa. Pahinta tuossa tilanteessa olisi jäädä roikkumaan, koska silloin toinen alkaa ärsyttämään vaan...
Jos mies ei ota yhteyttä ei teillä olisi ollut muutenkaan tulevaisuutta.
Löytyy sitä sitoutumishaluisiakin miehiä. Itse olen törmännyt pariin tuollaiseen mieheen ja olin todella ihastunut, mutta kun toisesta ei ole parisuhteeseen niin sitten ei ole ja itsensähän siinä satuttaa, kun jää roikkumaan tiuollaiseen suhteeseen...
Tsemppiä!

Ollaan oltu yhdessä pari vuotta ja kyllä mies on ollut sitoutunut ja rakastunut. Mies nimenomaan pyysi etten tekisi eropäätöstä. Lupasin että odotan rauhassa, mutta sitten kävi näin.
Tässä on kyllä kyseessä ihan selvä masennus. Hän ei kykene käsittelemään koko suhdeasiaa kun tunnetilat niin sekavia.
Mutta totuus on se, että en pysty esittämään vain ystävää ja jatkamaan suhdetta sillä tavalla. Kai se on parempi että erottiin. Helpompi hänenkin käsitellä asioita.
Ja yritän ajatella että jos meidät on tarkoitettu toisillemme niin se vielä tapahtuu. Täytyy yrittää olla liikoja miettimättä ja jatkaa elämää. Se vaan tuntuu niin pahalta, kun tietää toisen kärsivän ja haluaisi auttaa. Hän ajattelee tuottavansa minulle vain tuskaa.

Ihan kuin kirjoittaisit menneestä elämästäni! Loppujen lopuksi erosimme, kun en jaksanut sitä jahkailua.

1 onko hänellä joku entinen tyttöystävä?

2 minkälainen on hänen omien vanhempien suhde?

3 minkälaiset ystävät, sinkkuja vai seurustelevia?

4 oletteko nuoria? saatteko riidat yms. erimielisyydet selvitettyä puhumalla?

Noita miettimällä pääsee ehkä eteenpäin=) VOIMIA!!!

Siis mies ei halua eroa? Mutta kun sitten kerroit hänelle että teit hätiköidyn päätöksen halutessasi eron, hän ehdottaakin vaan että pidetään vähän etäisyyttä. Jos hän ei haluaisi erota, niin miksei sitten rynnännyt halaamaan ja kertonut miten helpottunut on kun et siis haluakaan erota. Enpä tiedä. Mies saattaa olla vaan niin kiltti ettei uskalla kertoa sinulle raakaa totuutta, varsinkin kun oli alkuun sinuun niin rakastunut. Tuo miehen ""tunteet ovat muuttuneet"" - puhe ei ennusta hyvää. Katso tosiasioita silmiin.

Ottaen huomioon oman tilanteeni, voi vain todeta, että eropäätös antaa mahdollisuuden parantaa järjestelmän ulkopuolelle jääneitä epäonnistuneita prosesseja. Ei sovi unohtaa, että parisuhdekriisi järkeistää käsitystäsi kyseisestä asiakokonaisuudesta, mihin tavallaan liittyy myös viimeaikaisia absurdeja väittämiä. Lienee sanomattakin selvää, että vitun ikenet auttavat käyttäjää ymmärtämään organisaatiossa toimivien vastuunalaista asennetta.

VOI HERRANEN AIKA SENTÄÄN,,,,JOS KERTA OLET JO ERO PÄÄTÖKEN TEHNYT NIIN SITTEN OLET EI KANNATA TUOLAISILLA ASIOLLA LEIKKIÄ,,,EIKÄ SE SUHDE SEN KUMMEMMMAKSI MUUTU KUN KERTA ON SYY EROTA NIIN EN MINÄ AINAKAAN EN HAIKAILE ENTISTEN SUHTEIDEN PERIIN KUN KERRAN ON LÄHTENYT NIIN SILLÄ SIISTI JATKA ELÄMÄÄSI JA EIHÄN EROT OLE MILLOINKAA MUKAVIA MUTTA KYLLÄ SE SIITÄ

Yhteistyössä