Hamstraajia? Tunnetteko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"utelias"

Vieras
Katselen tässä himohamstraajat ohjelmaa. En tunne henkilökohtaisesti ketään tuollaista, mutta olen tuttavan tuttavien kautta kuullut kahdesta pariskunnasta, ja aikoinaan kun olin terveyskeskuksessa töissä, myös näin itse pari keisiä.

Kuinka yleisä? Tunnetteko ketään tuollaista?

En tunne mutta työn puolesta kävin erään tällaisen luona. Ei roskia, ei pahaa hajua, eikä elintarvikkeiden hamstrausta mutta ostanut asuntonsa täyteen tietynlaista tavaraa tyyliin seinistä kattoon ja kujat lattioiden valtaamien tavaroiden välissä. En voi kertoa mitä tavaraa oli hamstrannut etten paljasta liikaa. Olin kyllä totaalisen ällistynyt kaiken nähtyäni, mutta asiakas oli ihan asiallinen aikuinen.

Tunnen. Surullinen tapaus. Vaikeutta myös esim. roskien hävittämisessä. Itse hamstraan käytettyä tavaraa, lähinnä lastentarviketta. Mutta meillä mahtuu vielä kävelemään...

Tunnen, oma äitini :(

Ei auta vaikka siellä kävisi siivoamassa asunnon putipuhtaaksi, ei mene montaa viikkoa niin se näyttää jo samalta. Ei siivoa ikinä, roskat jättää justiinsa siihen missä sattuu olemaan. Ostelee kokoajan kotiinsa jotain, kukkavaaseja tms, montakohan kertaa hänellä on ollut kukkia esillä (0 kertaa) tai ostaa kirpparilta tietosanakirjoja joita ei koskaan lue. Tai ostaa jonkun jutun ihan vain siksi kun se on niin söpö, tai saa halvalla. Aina ostamassa kaupasta jotain puhdistusaineita, monesti olen ihmetellyt, että mihin hän niitä käyttää.

Kun muutti toiseen asuntoon, niin asunnosta siivottiin kaikki melkein pois ja vietiin kaatopaikalle. Jaksaa vuosikausia myöhemmin mainita siitäkin, kun heitin hänen vohvelirautansa pois (paksun pöly/rasvakerroksen peitossa)

Ei nyt ihan niin paha hänen kämppänsä mitä jotkut noista tv-sarjan asunnoista, mutta ei kaukana ole. Esim keittiön pöydällä puolen metrin korkuinen pino kaikenlaista, pöytäpintaa ei näy. Suurinosa aivan roskaa

Kyllä tiedän. Työni puolesta olen käynyt kahdessa asunnossa, joista toinen tapaus oli hyvinkin kamala. Talon adukkaadta löytyi loisia, kun hänet jouduttiin toimittamaan sairaalaan.

Juu appivanhemmat on säilyttänyt kaiken. On kuin mainoksesta. Kaapit täynnä jugurttipurkkeja ja margariinirasioita. Kaikki vanhat paistinpannut säilytetty. En aio osallistua siivoamiseen kun heistä aika jättää. Hoitakoon jälkikasvu sen. Sentään ovat muuten siistejä ja huoneet siistitmutta kaapit täynnä tuota ja varastotilat myös.

Tunnustan, että minulla on taipumusta lievään hamstraamiseen. Minun kohdallani tosin ei ole kyse läheskään niin pahasta tilanteesta, kuin siinä ohjelmasarjassa on. Asunnossani on kohtalaisen siistiä, ei ole mitään lattiasta kattoon ulottuvia tavarakasoja, joiden keskellä olisi vain jonkinlaiset kapeat käytävät, joissa kulkea. Roskat pystyn heittämään roskiin ja muutenkin pystyn elämään melko normaalia elämää, mutta kuitenkin tuota tavaraa on kertynyt esim. sohvalle, nojatuolille, komeroihin ja vinttikomeroon aika paljon. Tosin nyt tämä taipumus on minusta selvästi vähentynyt ja olen ajatellut lahjoittaa suurimman osan noista tavaroista pois.

Yhteistyössä