Tunnetteko itsenne rakastetuksi parisuhteessanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnenpirkko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja omat kokemukset..:
Itse olen 27-vuotias ja takana on monta epäonnistunutta suhdetta. Nämä suhteet ovat olleet sellaisia, että minä olen yrittänyt kaikkeni, mutta mies ei ole näyttänyt tunteitaan mitenkään, ja lopulta on myös paljastunut, ettei heidän taholtaan mitään oikeita tunteita ole tainnut ollakaan.
Aina suhde kaatui siihen kun mies jätti, joko siksi koska ei ns. halunnut olla kenenkään kanssa, tai ei tuntunut siltä kuin pitäisi. Ja koskaan vika ei kuulemma ollut minussa.
Silti hetken päästä heillä on jo aina ollut uusi nainen. Siinä sitä on tuntenut sitten itsensä totaalisen mitättömäksi, rumaksi ja ajatellut että mikä on vikana kun ei koskaan kelpaa kellekään kuin parin kuukauden viihdykkeeksi!
Sydän on särkynyt niin monesti, ja olin viime kesänäkin aika pahasti rikki, eräs mies kun teki minulle todella pahasti...

No nyt elokuussa törmäsin ihan sattumalta yhteen mieheen...joka on maailman ihanin! Nyt vasta sen huomaan myös, että hän on eka ihminen ketä oikeasti rakastan, ja kenelle sanon sen niin, että myös tarkoitan.
Hän myös sanoo rakastavansa minua vähän väliä, on hellä ja ihana ja näyttää tunteensa.
Kerrankin on varma tunne, että nyt ollaan vakaalla pohjalla. On puhuttu paljon näistä asioista ja siitä, miten tuntuu siltä, että meillä ei ole edes mitään syytä erota, ja jos toinen jättäisi niin se olisi kamala shokki.
Tuntuu kuin olisimme tunteneet toisemme jo monta vuotta, vaikka takana on vasta 3 kuukautta.
Silti koskaan ei ole tuntunut yhtä hyvältä ja turvalliselta. Ja se tieto siitä,että se toinenkin rakastaa sinua, eikä ole jättämässä, on maailman ihanin tunne!

Onnittelut sinulle ja pidä tästä kiinni :) Aikoinani 27 vuotta sitten tapasin mieheni. Tunsimme heti, että se on tässä ja nyt. Viikon päästä asuimme yhdessä ja olimme kuin paita ja peppu. Tänä vuonna juhlitaan hopeahääpäivää.

Hyvä ketju (niitä muutamaan asiatonta viestiä lukuunottamatta), tätä on syytä pohtia aina välillä.

Kyllä tunnen itseni rakastetuksi.

Miksi?
- Mies halaa ja pussaa ja sanoo rakastavansa.
- Mies huolehtii minusta. Pyytämättä hän tulee vastaan, saattaa, vie autolla, kantaa laukkuni, kuskaa kamojani, maksaa ravintolalaskun, hoitaa koiraani, tiskaa luonani, laittaa aamiaista jne. (Emme asu yhdessä)
- Mies tukee minua kaikessa mitä teen, eikä koskaan lannista minua.
- Mies haluaa seksiä kanssani ja tekee parhaansa ollakseen hyvä rakastaja.
- Mies kehuu minua kauniiksi ja saa minut tuntemaan itseni maailman upeimmaksi naiseksi, vaikka oikeasti olen varsin tavallisen näköinen.
- Mies ilmoittaa minulle aina matkoilla ollessaan päässeensä turvallisesti perille, koska tietää minun muuten huolestuvan. Matkoilta hän kirjoittaa sähköpostia joka päivä ja soittaa säännöllisesti.

Varmaan on vielä paljon muutakin. Yritän itse olla hänelle yhtä hyvä kuin hän on minulle, mutta tiedän olevani välillä hankala nainen. No ainakaan en koskaan pihtaa, enkä koskaan hauku tai pilkkaa häntä vaan muistan kehua ja kiittää. Yritän kovasti olla nalkuttamatta ja mielestäni onnistun aika hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsin enkä saa Rakkautta:
Tosi hyvä keskustelun aihe! Mahtava että joku aloitti tämän.
Minä pitkässä suhteessa. Takana elämässä on muutama parisuhde. 1 pitempi ennen nykyistä pitkää suhdettani, ja muutama lyhyempi sinkkuelämän fyysisempi suhde. Elämäni ensirakkaudessa koin aina olevani rakastettu ja pidetty. Nykyisessä koen päinvastoin. Olen itsestäänselvyys miehelleni vaikka olen pari kertaa toden teolla sanonut lähteväni pois tästä. Koska en saa tästä suhteesta yksinkertaisesti irti mitään. Rakkaus puuttuu sekä yhteinen positiivinen eteenpäin meno ja kehittyminen.En kyllä osaa sanoa mitä tekisin. Ehkä lähteminen olisi ratkaisu,mutta monet puhuvat että ei sen kummempaa ole muidenkaan kanssa. Ehkä yritän vaan sisukkaasti elellä tässä ja toivoa että asiat muuttuisivat parempaan.

Olen 34 vuotias 2 nuoren herran äiti. Pari pidempää parisuhdetta takana,ja nyt ensimmäinen suhde johon ei liity viina tai henkinenväkivalta. Miehellä on 2 lasta 2 eri naisen kanssa.
Surulliseksi minut tekee se,että tiedän tasan mitä tarkoitat. Itsellä on samanlainen olo myös. Puhuttii miehen kanssa suhteemme laadusta vain viikko sitten,tuntui että on tullut seinä vastaan.
Mies jopa tunnusti, että oli käynyt netissä katsomassa itselleen jo asuntoa. Puhuttiin,puhuttiin ja puhuttiin.... päätettiin että koitetaan vielä, kolme vuotta kuitenki kihloissa ollaan oltu, ja on lapset jne jne... Nyt on kuitenkin tyhjä olo enkä tiedä mitä ajatella. Tilanne on aivan samanlainen kuin ennenkin, mies kun tulee töistä valittaa vaan kuin on väsynyt ja "halvaantuu" tietokoneen ääreen. Tulee tunne että kaikki valo imeytyy sellaiseen mustaan ja rintaa ahdistaa. Tekisi mieli huutaa ääneen, että entä minä??? Kaipaan kosketusta ja yhteistä tekemistä mikä sitoisi meitä yhteen.Eniten häneen olen nähnyt vauhtia tulevan, kun jompikumpi existä soittaa ja käskyttää.
Tuntuu että olen ikuisesti pronssi sijalla,enkä todellakaan tiedä kaun tunnetta jaksan sisälläni kantaa. Parisuhteessahan pitäisi olla tunne että olet toiselle tärkein.... Anteeksi jos tekstissäni poukkoilen, mutta tuntuu että ajatuksissa juoksee tuhat ja yksi ajatusta enkä saa niistä mistään kiini.
Minun ensirakkaus oli myös samanlainen, lapset sain siinä avoliitossa. Surullista siinä oli vain se, että oltiin liian nuoria. Lasten isä hairahtui pulloon josta ei ole vielä tänäkään päivänä päässyt ulos. Välillä tuntuu että sydämeni vain odottaa että hän lopettaisi juomisen ja kaikki palaisi sellaiseksi kuin se oli ennen,mutta tiedänhän minä,, aikuinen ihminen että niin käy vain elokuvissa...
Toivon sinulle voimaa(samalla myös itselleni) tehdä joskus päätös, mistä tulet olemaan ylpeä ja valmis myös seisomaan sen takana!

En ole koskaan oikeasti tuntenut itseäni rakastetuksi parisuhteessa. Minuun kyllä on ihastuttu ja haluttu olla kanssani, mutta suhteet ovat silti olleet vaikeita ja loppuneet jossain vaiheessa. Itse olen ollut yhteen todella rakastunut, mutta hän satutti minua kaikista pahiten (henkisesti). En tiedä, onko parisuhde oikeastaan ollenkaan minun juttuni. Ei minusta taida olla sellaiseen. Harmittaa, kun yhteiskunta ja arvomaailma korostavat parisuhdetta niin paljon ja pitävät sitä perusyksikkönä. Meitä ikisinkkuja pidetään hylkiöinä.

Silti sydämeni syvyydessä haaveilen rakastumisesta ja onnellisesta parisuhteesta vieläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ikisinkkuko?:
En ole koskaan oikeasti tuntenut itseäni rakastetuksi parisuhteessa. Minuun kyllä on ihastuttu ja haluttu olla kanssani, mutta suhteet ovat silti olleet vaikeita ja loppuneet jossain vaiheessa. Itse olen ollut yhteen todella rakastunut, mutta hän satutti minua kaikista pahiten (henkisesti). En tiedä, onko parisuhde oikeastaan ollenkaan minun juttuni. Ei minusta taida olla sellaiseen. Harmittaa, kun yhteiskunta ja arvomaailma korostavat parisuhdetta niin paljon ja pitävät sitä perusyksikkönä. Meitä ikisinkkuja pidetään hylkiöinä.

Silti sydämeni syvyydessä haaveilen rakastumisesta ja onnellisesta parisuhteesta vieläkin.

Kyllä sinullekin on joku, uskon että tuo kun sanot, ettet tideä onko parisuhde sinun juttusi, juontaa juurensa juuri siitä, että se yksi, jota rakastit satutti sinua pahasti henkisesti. Kokemusta on,että tuollaisesta jää ikuiset arvet, ja pelkää enää rakastua/ihastua kehenkään.

Pitäisi vain muistaa pitää mielessä se tosiasia, että on myös niitä kunnollisia ihmisiä, joista on luotettavaksi ja rakastavaksi kumppaniksi. Kumpa vain ne helmet erottaisi niistä mädistä omenoista helpommin. Liian usein sitä on itsekin haksahtanut mieheen, joka loppujen lopuksi on osoittautunut petturiksi.

kyllä tunnen itseni rakastetuksi. olemme intohimoisia ja temperamenttisia ja välillä meillä on kyllä viha-rakkaussuhde. Luultavasti rakkautemme on loppu kun emme enää ihastuta emmekä vihastuta toisiamme. Mieheni tukee minua ja minä häntä. Lisäksi hän saa minut nauramaan ja on loistava isä lapsillemme. Hän on myös pysynyt rinnallani hyvinkin vaikeina aikoina. Tässä suhteessa olen "kotona" ensimmäistä kertaa elämässäni.

Hei kaikki,
tämä onerittäin hyvä keskustelunaihe, varsinkin kun on itsellä pelkkää hyvää kerrottavaa !
Olen nainen, kolmannessa avioliitossa, mieheni toisessa. Ikää meillä kummallakin on yli 60 vuotta, mieheni on jo eläkkeellä ja minä vielä työelämässä mukana.
Hän keittää minulle aamukahvit joka aamu, taputtaa pyllylle ja toivottaa hyvää työpäivää. Olemme olleet aviossa yli kymmenen vuotta ja kaikki on niinkuin alussa. Kysymyksessä on TOISEN kunnioittaminen kaikissa asioissa.
Seksielämä toimii hyvin, joskin vanhemmiten on keksitty eri juttuja.
Saan huomionosoituksia, joskus töistä tullessa on kotona punaisia ruusuja ihan vaan rakkauden osoitukseksi. Tietysti on myös erimielisyyksiä, melkein riitoja koska kummallakin on omia lapsia jotka eivät kuitenkaan koskaan ole asuneet kanssamme yhteisen avioliittomme aikana.
Tunnen itseni todella rakastetuksi, pienet huomionosoitukset joita san joka päivä, osaisinpa itse olla samanlainen!
Huom. Esim. ja Onnenpirkko