Haluan olla lapsen kanssa kotona, mutta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *ap*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kun luin tarkemmin niin ymmärsin, että asutte kaupungissa. Jotenkin ymmärsin, että melkein maalla. No, teillä vissiin julkiset kulkee? Opettelette kulkemaan niillä ja kokeilet mitä lapsi tykkää shoppailusta? Ihan rauhallisen kaavan mukaan. Käytte syömässä ja kahvilla välillä ja lähdette kotiin, kun näyttää siltä, ettei tule mitään. Ja etsi netistä uutta vauvaseuraa! Eiks täällä plussallakin ole sellanen osio? Joku, joka lähtee sun kanssa vaikka kahdesti viikossa ulkoilemaan?

Mitä te siellä kirjastossa sitten teette? Täällä ei ole avointa päiväkotia tms.

Taas syitä miksi olen onnellinen että saan asua lasten kanssa isossa kaupungissa. :D

Mutta siis meillä on kirjastossa lastennurkassa Pepin ja nallejen talo missä lapset voi leikkiä. Pienten kirjat on mukavasti esillä (vaikka lapsi olisi "repimisiässä" niin varmaan vanhemman valvonnassa ja ohjauksessa pystyy selailemaan noita paksusivuisia kirjoja?), mukavat nojatuolit ja lehtiä vanhemmille. Kirjaston yhteydessä on myös kahvila sekä pöydät ja penkit omien eväiden syöntiä varten. Usein mennään sinne leikkipuistoilun tai muun ulkoilun jälkeen ja pidetään ruoka/evästauko samassa, kotimatkalla lapsi sitten nukahtaa rattaisiin.
Niin ja kirjasto on kulttuuritalolla missä on yleensä aina jotain taidenäyttelyä yms katsottavaa.

[QUOTE="vieras";27886140]Kun luin tarkemmin niin ymmärsin, että asutte kaupungissa. Jotenkin ymmärsin, että melkein maalla. No, teillä vissiin julkiset kulkee? Opettelette kulkemaan niillä ja kokeilet mitä lapsi tykkää shoppailusta? Ihan rauhallisen kaavan mukaan. Käytte syömässä ja kahvilla välillä ja lähdette kotiin, kun näyttää siltä, ettei tule mitään. Ja etsi netistä uutta vauvaseuraa! Eiks täällä plussallakin ole sellanen osio? Joku, joka lähtee sun kanssa vaikka kahdesti viikossa ulkoilemaan?[/QUOTE]

No kaupunki tämä virallisesti on, mutta siis melko pieni paikkakunta oikeasti :D. Eli ei kulje julkisia. Kaupat koostuu lähinnä siwasta, s- ja k- marketista yms.

Taas syitä miksi olen onnellinen että saan asua lasten kanssa isossa kaupungissa. :D

Mutta siis meillä on kirjastossa lastennurkassa Pepin ja nallejen talo missä lapset voi leikkiä. Pienten kirjat on mukavasti esillä (vaikka lapsi olisi "repimisiässä" niin varmaan vanhemman valvonnassa ja ohjauksessa pystyy selailemaan noita paksusivuisia kirjoja?), mukavat nojatuolit ja lehtiä vanhemmille. Kirjaston yhteydessä on myös kahvila sekä pöydät ja penkit omien eväiden syöntiä varten. Usein mennään sinne leikkipuistoilun tai muun ulkoilun jälkeen ja pidetään ruoka/evästauko samassa, kotimatkalla lapsi sitten nukahtaa rattaisiin.
Niin ja kirjasto on kulttuuritalolla missä on yleensä aina jotain taidenäyttelyä yms katsottavaa.

Joo no meidän kirjato ei oo tonne päinkään :D. Mutta pitää toki mennä sinne silti katsomaan.

[QUOTE="vieras";27886160]Niin. Nyt sä sanot, että haluan olla kotona, mutta mulla on tylsää. Huomaatko ristiriidan? Kaikki ei ole kotonaviihtyvää tyyppiä. Sun ei ole pakko olla, jos ei onnistu. Hyvä, että olet valmis kokeilemaan. Kannattaa kuitenkin tiedostaa omat rajansa.[/QUOTE]

No kyllä mä olen 100x mieluummin kotona lapseni kanssa kun menen töihin ja veisin lapseni hoitoon. Itse haluan lapseni hoitaa, niin kauan kun se on mahdollista. Ja kellään muulla kotiäidilläkö ei ole koskaan tylsää? Niin varmaan.

[QUOTE="apari";27886036]Ei meidän poika ainakaan
osaa lukea kirjoja rikkomatta :D[/QUOTE]
Meillä on ainakin kirjastossa taaperokorkeudella todella iso kasa pahvikirjoja! (toki nekin saa rikki kun tarpeeksi vääntää...)

Ai niin, ja onhan täällä kotona aina välillä tylsää, mutta itse olen kehittänyt itselleni vapaaehtoistyötä (auttava puhelin). Lisäksi päiväuniajat käytän AINA omaan virkistäytymiseen, joskus se on Gossip Girlin tuijottamista (ai miten niin oon 22 :D), välillä jotain henkevämpää kirjallisuutta :) Itse ajattelin olla kotona siihen saakka kun lapsi aloittaa eskarin, koska työ ei houkuttele ollenkaan (hoitoala, saa hoitaa täällä kotonakin).

+ anna lapsen olla niin paljon omassa rauhassa kuin viihtyy. Meidänkin poju leikkii tuossa kiltisti autoillaan tällä hetkellä ja pian suunnataan puistoilemaan. Ei enää tämän ikäisen kanssa joudu olemaan kokoajan seuraneitinä...

[QUOTE="muu";27886245]+ anna lapsen olla niin paljon omassa rauhassa kuin viihtyy. Meidänkin poju leikkii tuossa kiltisti autoillaan tällä hetkellä ja pian suunnataan puistoilemaan. Ei enää tämän ikäisen kanssa joudu olemaan kokoajan seuraneitinä...[/QUOTE]

Meidän neiti kyllä viihtyy tosi hyvin itsekseen leikkimässä, välillä tuntuu vaan etteihän sen nyt yksin vaan voi antaa koko ajan touhuta :D.
Hoitoalalla minäki, ja töihinp paluu ei todellakaa houkuta tippaakaan.

mä tiedän tunteen! meillä kaupat, kirjastot, uimahallit, puistot, kerhot, KAIKKI niin kaukana ettei sinne voinut lähteä (25km bussilla jotka kulkevat harvoin). viime talvi oli mulle raskas. mä oli todella yksinäinen. onneks meillä oli kaks kyläpaikkaa missä pyörähdettiin lähes päivittäin. joko vain pihalla leikkimässä tai juttelemassa, tai ihan kahvillakin. lapsia ei näissä paikoissa ollut mut kumpikin viihdyttiin.

maalla on kiva asua mut välillä täällä on kyl auttamattoman tylsää.

[QUOTE="viima";27886538]mä tiedän tunteen! meillä kaupat, kirjastot, uimahallit, puistot, kerhot, KAIKKI niin kaukana ettei sinne voinut lähteä (25km bussilla jotka kulkevat harvoin). viime talvi oli mulle raskas. mä oli todella yksinäinen. onneks meillä oli kaks kyläpaikkaa missä pyörähdettiin lähes päivittäin. joko vain pihalla leikkimässä tai juttelemassa, tai ihan kahvillakin. lapsia ei näissä paikoissa ollut mut kumpikin viihdyttiin.

maalla on kiva asua mut välillä täällä on kyl auttamattoman tylsää.[/QUOTE]

Näinhän se on. Mutta eihän sitä kaikki voi tajuta, ettei joka paikassa oo sitä miljoonaa eri mahdollisuutta tehdä sitä,tätä ja tota.

Yhteistyössä