Voipi olla tyhmä kysymys, mutta mitä voisi tehdä 3-vuotiaan lapsen kanssa kotona? Kertokaa ideoita miten viettää aikaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Eli jään pian lapsen kanssa kotiin, tosin meille syntyy pian vauva... Ajatuksena olisi siis tehdä lapsen kanssa askarteluja ym. kotona, vauvan sallimissa rajoissa, mutta mitäs kaikkea muuta voisi tehdä kuin askartelua? Olen tosi epämusikaalinen mutta kai jotain lorulaulujakin voisi harrastaa... toki ulkoiluakin olisi ohjelmassa... MUUTA? :) Mitä kaikkea teette päivisin lapsen kanssa?

olen kotona 11kk ja 3v lasten kanssa. 3v käy kerran viikossa seurakunnan kerhossa, jossa askarrellaan ja mä en ole siitä kauhean innostunut eli jätän homman suoraan kerhotädeille. Luetaan paljon, ulkoillaan, muovaillaan muovailuvahalla, maalataan sormiväreillä ja vesiväreillä, leivotaan. Lisäksi tavataan useamman kerran viikossa lapsen kavereita puistossa ja kyläillään puolin ja toisin. Kyllä sitä tekemistä löytyy ja kotona olon ilo on musta siinä, että aina ei tartte olla tekemässä jotain, vaan lapsellakin on mahdollisuus viettää niitä hitaita aamuja pyjamassa legoilla rakennellen:)

Me aikoinaan vauvan ja 3v kanssa kävimme kerhoissa ja mll kahvilassa ja tykkäs erityisesti sillon piirtämisestä ja katuliidut oli tosi kivat, pyöräily, ulkoilu kaikissa muodoissaan...

Käydään kerhoissa pari kertaa viikossa
Ulkoillaan, omalla pihalla, puistoissa tai kavereiden pihoilla joka päivä. Yleensä lähdetään ulos heti aamusta, jos ei mennä kerhoon.
Luetaan kirjoja, käydään kirjastossa.
Leivotaan, tehdään ruokaa. Lapset ovat melkein aina mukana häärimässä.
Piirretään ja askarrellaan.
Lorupussi on meillä suursuosikki ja välillä lapset haluavat, että laulan laulukirjaa läpi. En ole mikään laulajavirtuoosi, mutta ilmeisesti lapset tykkäävät vähän surkeammastakin raakunnasta.

tämä ei ole askartelua mutta pakko kertoa ja antaa mielestäni oiva vinkki jonka kuulin...
saunassa voi leikkiä tai suihkussa sormiväreillä ja maalata hurjat maalaukset vaikka koko perheelle. Ja kun kesä tulossa miks ei ulkona kauniina kesäpäivänä.

Yhteistyössä