Haluaako joku kysyä jotain? Koko perheellä sikainfluenssa. Diagnoosi varmistui juuri.

• Viestiketjun aloittaja buleria
  • Ensimmäinen viesti
Tietoa
Alkuperäinen kirjoittaja Täh?:
Alkuperäinen kirjoittaja Tietoa:
Ei voi sanoa kuin....naurettavaa ylireagointia. Ymmärrän, että ihmiselle, joka ei näistä asioista mitään ymmärrä, saattaa median hysterian lietsonta aiheuttaa pelkoja, mutta voisi asioista edes ottaa selvää. Järjesteletkö näitä varotoimia myös aina muulloinkin, kun influessa aalto talvisin tullut Suomeen? Se on (yksittäiselle) ihmiselle ihan yhtä vakava, kuin tämä sikatauti. Tähän vaan sairastuu nyt enemmän ihmisiä, mutta sen vakavampi, kuin tavan influkaan, se ei ole. Eikä siihen sen herkemmin kuole.
Ryömi koloos! Sinä olet naurettava! Tulet riehumaan ketjuun jossa ap: lapsi on eriitäin vakavasti sairaana sairaalassa juuri tämän täysin vaarattoman "sikataudin" takia. Olisiko mahdollista että lukisit mihin ketjuun vouhutuksiasi laitat? Tässä ketjussa ei ole kyse mediasta. jos et sitten laske ihmisten henkilökohtaisia kokemuksiakin "mediaksi". Hivenen empatiaa olisi joskus hyödyksi.

Ap:lle parantumisia :flower:
Tämä EI ollut tarkoitettu ap:lle, vaan näille hysteerikoille jotka tulivat tähän ketjuun paasaamaan siitä miten HE ehkä MAHDOLLISESTI ovat saaneet taudin ap:lta tai muilta sairastuneilta siellä Pietarsaaresa kaupassa, sairaalan käytävillä, lentokoneessa jne. JOTKA tulivat tähän ketjuun syyllistämään ap:ta ja tämän perhettä.
Olen kyllä lukenut koko ketjun, ja mielestäni ap:kaan ei ole hysterisoinut, vaan suhtautunut asiallisen järkevästi ko. tautiin. Tosi on, että ap:n lapsella on ollut tiukka paikka ja heille tämä ei ollut vaaraton, sitä en yritä vähätellä. Mutta niin olisi voinut olla se tavan kausi-influkin. Se, että ap:n lapselle sika-tauti oli todella vaarallinen, ei tee sitä siltikään tämän hysterisoinnin (jota siis suorittaa nämä ketjun paasaajat, ei ap) arvoiseksi taudiksi.
Mitään päiväkotiinmenon perumisia tai kotiinlinnottautumisia ei ole tarpeen suorittaa, se nyt kuitenkin, KUTEN AP:kin SANOI, on yli 90%:lle vain lieviä oireita aiheuttava.
Onneksi ohjeet taudista täällä Suomessakin lähipäivinä muuttuvat niin, että ainoastaan "huonoon" kuntoon menevät testataan ja hoidetaan, muut saavat sairastaa taudin kuten muutkin "lenssut". Niinhän jo nyt toimitaan tavan kausi-influn kanssa.

Voimia AP:lle ja lapselle sekä perheelle, toivottavasti pian voitte jättää tämän episodin taaksenne!

Anni
Alkuperäinen kirjoittaja santsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Anni:
Jos taudin sairastaa lievillä oireilla nyt alkuvaiheessa,niin tuleeko sille vastustuskykyiseksi? Vai sairastuuko uudelleen seuraavan aallon iskiessä, joka sitten vie enemmän porukkaa?
Vie enemmän porukkaa, tarkoitatko että kuolee enemmän?? Rauhoittukaa jo. Kai siitä enemmän vouhotettas luotettavissakin tiedotusvälineissä, jos oikeesti oli noin paha.
Anteeksi nyt mutta olen täysin rauhallinen. Satun olemaan itse kipeä tällä hetkellä ja tulin nyt vain kysyneeksi em. kysymyksen. Sitä en tiedä onko minulla sikatauti.

Lueppa tästä kohta: alkuperä http://fi.wikipedia.org/wiki/Espanjantauti

Anni
Jos taudin sairastaa lievillä oireilla nyt alkuvaiheessa,niin tuleeko sille vastustuskykyiseksi? Vai sairastuuko uudelleen seuraavan aallon iskiessä, joka sitten vie enemmän porukkaa?
Vie enemmän porukkaa, tarkoitatko että kuolee enemmän?? Rauhoittukaa jo. Kai siitä enemmän vouhotettas luotettavissakin tiedotusvälineissä, jos oikeesti oli noin paha.
Anteeksi nyt mutta olen täysin rauhallinen. Satun olemaan itse kipeä tällä hetkellä ja tulin nyt vain kysyneeksi em. kysymyksen. Sitä en tiedä onko minulla sikatauti.

ja kyllä, tarkoitan että kuolee enemmän

mie
Juu, kyllä meillä pestään käsiä ja käytetään käsidesiä myös tavallisena flunssakautena... oikeastaan ihan ympäri vuoden. Olen aina tykännyt huolehtiä käsihygieniasta. Ja kyllä, meidän alle 3-v. otetaan joka syksy influenssa-rokote... (tämä sille, joka ihmetteli toimenpiteitäni)

Mielestäni on outoa puhua koko ajan siitä, että tämä sika-pöpö on suunnilleen yhtä vakava kuin tavallinen kausi-flunssakin: kausi-flunssaa vastaan rokotetaan riskiryhmäläiset, silti kuolleita on n. 1000-2000 kpl joka vuosi. Nyt leviävään tautiin ei sen sijaan ole rokotetta kenellekään, joten myös riskiryhmäläisten on selvittävä taudista omin päin. Miksi tähän possu-nuhaan kuolisi siis vain 2000 ihmistä, kun siihen tulee sairastumaankin huomattavasti paljon enemmän porukkaa? Mielestäni tämä logiikka ei tunnu oikealta, vaikka ihan maallikkohan minä toki olen.. Eniten minua huolestuttaa alle 1-v. vauvat, joille ei anneta edes tamifluta.

Mutta tämä meni nyt vähän ot. Mitä kuuluu ap:lle? Parempaa jo varmaan?

santsu

Oon lukenut tuon ja espanjantauti riehui 1920 luvulla, pikkasen eri kuin 2000 luku, ihan kaikin puolin. Ei voi verrata espanjantautia ja tätä meksikontautia.

hei

Oon lukenut tuon ja espanjantauti riehui 1920 luvulla, pikkasen eri kuin 2000 luku, ihan kaikin puolin. Ei voi verrata espanjantautia ja tätä meksikontautia.
No sikäli voi verrata, että on sama tauti. Mutta onhan se maailma muuttunut paljon, niin hyvässä kuin pahassakin. Puhutaan siitä kuitenkin jossain toisessa ketjussa, jooko?

vieras
Jos jaksat vastata vielä tähän jossain vaiheessa... Eli kun esikoisenne sai nopeasti ensimmäiset oireet, niin tuliko äkillisen kuumeen lisäksi samantien jotain muuta? Yskä, kurkkukipu? Jos ei tullut samaan aikaan niin millaisella viiveellä? Toivottavasti voitte jo paremmin.

Helena helena
Alkuperäinen kirjoittaja hei:

No sikäli voi verrata, että on sama tauti. Mutta onhan se maailma muuttunut paljon, niin hyvässä kuin pahassakin. Puhutaan siitä kuitenkin jossain toisessa ketjussa, jooko?

tässä välissä oli aasialainen vai oliko sen nimi hongkonggilainen vuonna 68

Täh?
Alkuperäinen kirjoittaja Täh?:
Ei voi sanoa kuin....naurettavaa ylireagointia. Ymmärrän, että ihmiselle, joka ei näistä asioista mitään ymmärrä, saattaa median hysterian lietsonta aiheuttaa pelkoja, mutta voisi asioista edes ottaa selvää. Järjesteletkö näitä varotoimia myös aina muulloinkin, kun influessa aalto talvisin tullut Suomeen? Se on (yksittäiselle) ihmiselle ihan yhtä vakava, kuin tämä sikatauti. Tähän vaan sairastuu nyt enemmän ihmisiä, mutta sen vakavampi, kuin tavan influkaan, se ei ole. Eikä siihen sen herkemmin kuole.
Ryömi koloos! Sinä olet naurettava! Tulet riehumaan ketjuun jossa ap: lapsi on eriitäin vakavasti sairaana sairaalassa juuri tämän täysin vaarattoman "sikataudin" takia. Olisiko mahdollista että lukisit mihin ketjuun vouhutuksiasi laitat? Tässä ketjussa ei ole kyse mediasta. jos et sitten laske ihmisten henkilökohtaisia kokemuksiakin "mediaksi". Hivenen empatiaa olisi joskus hyödyksi.

Ap:lle parantumisia :flower:
Tämä EI ollut tarkoitettu ap:lle, vaan näille hysteerikoille jotka tulivat tähän ketjuun paasaamaan siitä miten HE ehkä MAHDOLLISESTI ovat saaneet taudin ap:lta tai muilta sairastuneilta siellä Pietarsaaresa kaupassa, sairaalan käytävillä, lentokoneessa jne. JOTKA tulivat tähän ketjuun syyllistämään ap:ta ja tämän perhettä.
Olen kyllä lukenut koko ketjun, ja mielestäni ap:kaan ei ole hysterisoinut, vaan suhtautunut asiallisen järkevästi ko. tautiin. Tosi on, että ap:n lapsella on ollut tiukka paikka ja heille tämä ei ollut vaaraton, sitä en yritä vähätellä. Mutta niin olisi voinut olla se tavan kausi-influkin. Se, että ap:n lapselle sika-tauti oli todella vaarallinen, ei tee sitä siltikään tämän hysterisoinnin (jota siis suorittaa nämä ketjun paasaajat, ei ap) arvoiseksi taudiksi.
Mitään päiväkotiinmenon perumisia tai kotiinlinnottautumisia ei ole tarpeen suorittaa, se nyt kuitenkin, KUTEN AP:kin SANOI, on yli 90%:lle vain lieviä oireita aiheuttava.
Onneksi ohjeet taudista täällä Suomessakin lähipäivinä muuttuvat niin, että ainoastaan "huonoon" kuntoon menevät testataan ja hoidetaan, muut saavat sairastaa taudin kuten muutkin "lenssut". Niinhän jo nyt toimitaan tavan kausi-influn kanssa.

Voimia AP:lle ja lapselle sekä perheelle, toivottavasti pian voitte jättää tämän episodin taaksenne!
Kohdistit viestisi nimimerkille mie joka ei nähdäkseni sanallakaan arvostellut ap:tä vaan toivotti paranumisia ja kertoi omasta sairaasta lapsestaan. Sekä(mikä ilmeisesti sai ärsytyksesi aikaan ) kertoi että heillä huolehditaan nyt nyt varotoimista etteivät saisi tätä influenssaa.
(Kahlasin miltei kokoketjun läpi enkä löytänyt tälläistä viestiä mie nimimerkiltä missä hän olisi ap:tä arvostellut )
Jos kohdistit viestisi jollekin muulle kuin sille jonka kirjoitukseen vastaat olisi ehkä kannattanut mainita siitä??
Lisäksi minä en ainakaan ymmärtänyt viestistäsi että olisit millään tavalla kritisoinut ap:n haukkujia? En vieläkään näe siinä sellaista kohtaa. Haukuit vain hysteerisyydestä.

Olen kyllä samaa mieltä että ap suhtautuu järkevästi ja hysterioimatta, siksi osittain myös ihmettelen miksi tarvitsi tähänkin ketjuun tulla riehumaan hysterioimisesta. Mitä jos tälläiset viestit hoidettaisiin ihan jossain muussa ketjussa? Niitä ketjuja on pilvin pimein tuolla mistä voi valita sopivan missä voi kaltaistensa kanssa valittaa hysteriasta tai käydä vaikka valittamassa niissäkin ketjuissa missä keskustellaan järkevästi, kun sehän ei näköjään täällä enää onnistu kun yhtä järkevää viestiä kohden tulee aina viisi "röhröh,hysteria :LOL: " viestiä.

Sitä mieltä olen myös että ihan turha syyttää ap:ta taudin tartuttamisesta. Ap ei ihan aikuisten ole tuonut tätä pandemiaa tänne maahan ;)
Tämän taudin tuloa ei olisi voitu estää. Sen takia mm. sitä kutsutaan pandemiaksi.

ap
En voi muuta sanoa, kuin kiittaa koko sydamesta teita ihanista kannustuksista ja ajatuksistanne! Ne todella lammittavat sydanta tallaisella hetkella!

Kotiuduimme pienen kanssa hetki sitten. Kummallakaan ei onneksi ole keuhkokuumetta. Keuhkoputken-ja korvientulehdukset sen sijaan on nyt kuopuksellakin. Lisaksi han on oksentanut tanaan ja esikoinen on vesiripuloinut rajusti. Muutenkin esikoisen kunto meni eilisillan ja taman aamun aikana niin heikoksi, etta han on nyt tiputuksessa ja saa suonensisaista laakitysta. Han lahinna vain nukkuu koko ajan. Kuume sensijaan on laskenut, han on ollut kuumeeton kokonaan nyt puoliltapaivilta. Jotain valoa sentaan..

Me todellakaan emme voi tartuttaa sairaalassa ollessamme (nain ainakin vahvasti uskon), nimittain, jatan auton takaoven eteen, menemme kellarin kautta suoraan henkkunnan hissiin, silla 9. kerrokseen, jossa meidan ainoastaan tarvii ylittaa kaytava (tasan yksi askel) ja olemme jo eristyshuoneessa. Tamankin valin kuljemme molemmat hengityssuojainten kanssa ja tullessa/mennessa kadet desinfioidaan.

Naapuri on hoitanut kauppa yms asiat. Meilla myoskin on koira, joka on raukka ollut hieman yksinainen, kaikki paivat yksin kotona, me paastamme hanet ulos aamuin illoin. Asumme siis omakotitalossa, piha suht iso ja aidattu. Tanaan kuitenkin olemme mina ja kuopus jo lopettaneet Tamiflu kuurin ja infektiolaakari kavi kertomassa, etta olemme vapaita liikkumaan asioilla, silla meidan jalkitaudit ei enaa tartu ja itse sikaflunssa on jo laakkeilla taltutettu. Kuitenkin, kaikille tiedoksi, ennen kuin kukaan saikahtaa, etta emme ole liikkuneet ,missaan, emmeka aoi niin viela tehdakaan. Vointimme ei ole siihen edes sopiva. Minullakin on nyt angiina ja korvatulehdus jalkitauteina, ja muutenkin olo niin kurja, etta olkaa huoleti pietarsaarilaiset ynna muut, meita ette bongaa!

Menen pian sankyyn (sikalimikali tuo kuopus nyt suostuu nukahtamaan), enka taida jaksaa nyt kirjoittaa muuta. Kiitos kaunis viela kerran kaikille!ª Imen voimaa teidan toivotuksistanne!

Pysykaa kaikki terveina ja muistakaa, etta sikaflunssa todellakin lahes aina esiintyy vain lievana!!

mnn
Kiva, kun jaksoit taas käydä kertomassa kuulumisia. Hyvä, että esikoisen kuume laskenut, tipassa hänellä ei ole mitään hätää vaikka ripuloikin. PARANEMISIA!!!!! Olette ajatuksissa!

Täh?
Kiva lukea kuulumisia. :flower:
Hyvä että esikoisen kuume on laskenut, eiköhän se tauti ala pikkuhiljaa helpottamaan.
Vaikka kauan se varmaan kestää että pääsee täysin kuntoon kun on noin heikkona käynyt. Toivottavasti saatte itse myös levättyä jonkin verran edes. Pelkkä angiina on jo ainakin mulle raskas tauti.

Musta kuullostaa ainakin että mahdotonta teidän olisi ketään tartuttaa noilla varotoimilla.

Parantumisia :flower:

hanni
Myös minä haluan ap:n perheelle toivottaa voimia ja paranemisia! Kovia olette kokeneet kaikki.Jos jotain positiivista vois sanoa niin onni on ehkä se että sairastitte taudin tämän pandemian alkuvaiheessa ja sairaalassa on ollut vielä hyvät resurssit hoitaa teitä.Pelkäänpä pahoin että tulevaisuudessa ei enää näin välttämättä ole kun sairastuneiden määrä nousee hurjasti ja siinä suhteessa myös vakavasti sairastuvien ja sairaalahoitoa tarvitsevien määrä ja samalla henkilökuntaa,hoitajia ja lääkäreitä sairastuu tautiin ja sijaisresursseja ei juuri ole käytettävissä.Vaikka kaikki kiireetön hoito sairaaloissa lopetettaisiinkin niin silti tilanne voi olla pahimmassa tapauksessa tosi paha!Pelolla odottelen minäkin miten meidän vauvan käy kun jonottaa leikkaukseen - leikataanko vai sairastuuko vai mitä - riskiryhmää kun jo on ikänsä ja perussairautensa takia.Ei naurata,ei.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Voimia ap:lle ja te jotka häntä olette syyllistäneet; hävetkää. Piste.

Luin ketjun. Mun mielestä ne sairaala ja pietarsaarijutut ei ole syyllistämistä, vaan ihan inhimillistä pelkoa ko. tautia kohtaan. Kukaan tuskin on ap.n perhettä syyllistänyt noilla, ihmiset tietenkin miettivät voivatko saada tartunnan esim. sieltä sairaalasta tai kaupasta-luonnollinen reaktio kun kysessä noin vakava asia. Ja ainakin itse tulkitsin asian siis niin, että niissä ei puhuttu yhtään SYYLLISTÄMISESTÄ, ja tuskin kukaan syyttäisi ketään yksittäistä henkilöä saatuaan taudin...

Ap.n perheelle voimia!! Toivottavasti saatte pian jättää tuon kurjan taudin taaksenne! Meillä on ollut aika samanlaista viime talven influenssassa ja välillä muissakin taudeissa, ja se on todella rankkaa, kun osa perheestä sairaalassa letkuissa ja itse sairaana hoitaa kipeää vauvaa. Voimia! Olette ajatuksissa!

Yhteistyössä